جدیدترین درمان قطعی ویروس اچ پی وی در مردان با ahcc

در این مقاله مطالعه می کنید:

یکی از مکمل­های گیاهی که در فرآیند درمان اچ پی وی در مردان مطرح می ­باشد، عصاره قارچ شیتک به نام AHCC است. AHCC با نام کامل Active Hexose Correlated Compound یک عصاره اختصاصی است که از میسلیوم قارچ شیتاکه مشتق شده است. AHCC اثرات ضد التهابی و ضد سرطانی داشته و باعث افزایش مقاومت در برابر عفونت­های میکروبی می­شود و ممکن است در برابر اختلالات ناشی از استرس اکسیداتیو نقش محافظتی داشته باشد.

لذا از کاربردها و مزایای این مکمل می­توان به نقش کمکی آن در درمان سرطان­ها، عفونت­ها و بهبود عملکرد کبد اشاره کرد. عوارضی که برای این مکمل ذکر شده است اسهال و خارش خفیف پوست می­باشد.

اچ پی وی در مردان

درمان HPV در مردان با عصاره قارچ

قارچ های شیتک

در مطالعه ­ای که اخیراً در مورد AHCC گزارش شده است، شواهد پیش ­بالینی in vitro و in vivo، پاک­سازی دائمی عفونت­ های ناشی از HPV را نشان می­دهد. داده ­های اولیه از دو مطالعه آزمایشی، نشان می دهد که مکملAHCC از سیستم ایمنی میزبان برای پاک­سازی موفقیت ­آمیز عفونت­های HPV پشتیبانی می کند. البته یک مطالعه فاز II تاییدی تصادفی، دوسوکور، کنترل شده با دارونما در حال تکمیل است. نتایج اولیه فاز II این مطالعه، نتایج مشاهده ‌شده در مطالعات آزمایشی را تأیید کرده است بدین معنا که مکمل AHCC  برای حداقل 6 ماه با 60 درصد از بین بردن موفقیت‌آمیز عفونت‌های HPV مرتبط است. مدت زمان بهینه استفاده از مکملAHCC  مورد نیاز پس از اولین نتیجه منفی، هنوز در مطالعات بالینی آینده نیاز به ارزیابی بیشتری دارد.

شایان ذکر است که این مکمل هنوز از طرف سازمان غذا و دارو آمریکا FDA مورد تائید قرار نگرفته است ولی به نظر اینجانب، با توجه به اینکه فعلا تنها داروی امیدوار کننده در درمان  HPV در مردان می­باشد، لذا استفاده از آن شاید مناسب و قابل توصیه باشد.

علائم اچ پی وی در مردان

در اکثر مواقع، اچ پی وی در مردان باعث بروز علائم خاصی نمی شود. به عبارت دیگر اغلب اوقات این عفونت با گذشت زمان خود به خود از بین رفته و شما متوجه وجود آن نمی شوید. اگر عفونت توسط سیستم ایمنی بدن شما از بین نرود ممکن است باعث ایجاد زگیل تناسلی شود. نواحی ایجاد زگیل عبارتند از:

  • آلت تناسلی
  • کیسه بیضه
  • مقعد
  • ران
  • کشاله ران

هنگامی که اچ پ وی از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شود ممکن است ضایعاتی در دهان، گلو و حلق ایجاد کند. زگیل تناسلی می تواند از نظر شکل و اندازه متفاوت باشد.

درمان صد در صد زگیل تناسلی

این زگیل ها ممکن است به صورت یک زگیل یا چندین زگیل در ناحیه ی کوچکی از پوست رشد کنند. همچنین شکل آنها می تواند صاف یا برجسته باشد. برخی از زگیل ها ظاهری شبیه به گل کلم دارند!

تمام سویه های HPV باعث ایجاد زگیل نمی شوند. در واقع بیش از 100 نوع HPV وجود دارد که تنها تعداد کمی از آنها با زگیل تناسلی مرتبط هستند.

چگونه اچ پی وی نگیریم؟

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است! البته همانطور که می دانید درمان خاصی برای اچ پی وی وجود ندارد و شما تنها می توانید علائم آن را درمان کنید. بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری انجام اقدامات احتیاطی است.

در ادامه به برخی از روش هایی که مردان می توانند برای پیشگیری از HPV انجام دهند اشاره کرده ایم:

1- واکسن HPV: واکسن اچ پی وی (گارداسیل 9) مؤثرترین روش برای محافظت در برابر انواع پر خطر HPV است که می توانند باعث سرطان و زگیل تناسلی شوند. گارداسیل 9 از شما در برابر سویه های 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 محافظت می کند.

مختصری درباره واکسن پاپیلوگارد

2- رابطه جنسی محافظت شده: استفاده از کاندوم در حین رابطه جنسی خطر ابتلا به HPV را به شدت کاهش می دهد. از آنجایی که HPV از طریق تماس مستقیم پوست با پوست منتقل می شود، کاندوم 100% از انتقال این ویروس جلوگیری نمی کند.

3- پرهیز از روابط جنسی متعدد: داشتن چندین شریک جنسی خطر ابتلا به HPV را افزایش می دهد.

4- تست های HPV: اکثر کیت های تست HPV در دسترس به طور خاص برای زنان طراحی شده اند. برخی از کیت ها وجود دارند که مردان می توانند از آن استفاده کنند، اما دسترسی به آن آسان نیست. از طرفی دیگر، HPV بسیار رایج است و در اغلب موارد مشکل خاصی ایجاد نمی کند. مردان همجسنگرا می توانند با آزمایش پاپ اسمیر مقعدی از وجود HPV با خبر شوند. این آزمایش دقیقاً مشابه آزمایش غربالگری دهانه رحم است، با این تفاوت که سلول های پیش سرطانی یا سرطانی درون مقعد را تشخیص می دهد.

از بین بردن زگیل های ناشی از اچ پی وی

زمانی که صحبت از درمان یک بیماری می­شود دو مفهوم در ذهن خطور می­کند. یکی درمان به معنای ریشه کنی بیماری و دیگری درمان به مفهوم کنترل و متوقف کردن بیماری. به طور مثال، دیابت بیماری است که درمان آن در راستای کنترل بیماری است و انسولین یا قرص­هایی که برای درمان دیابت تجویز می­شود، قند خون را پایین آورده و کنترل می­کنند و با عدم مصرف دارو، مجددا قند خون افزایش می­یابد.

به عبارتی درمان دیابت باعث ریشه ­کنی آن نمی­شود و این موضوع از طرف بیمار و پزشک پذیرفته شده است و بدیهی است عدم امکان ریشه کنی دیابت، هیچ­گاه منجر به قطع فرآیند درمانی نمی­شود. این اصل در فرآیند تمام بیماری­ها پذیرفته شده می­باشد و زگیل تناسلی نیز از این امر مستثنی نیست. درمان زگیل تناسلی مردان و زنان را بایستی در سه جهت به طور هم زمان و در موازات هم پیش برد.

✔️ قدم اول و مهم­ترین اقدام درمانی، حذف و از بین بردن ظاهر فیزیکی زگیل­ تناسلی است که شامل موارد زیر می تواند باشد:

بیماری HPV چیست؟

✔️ درمان­هایی که توسط خود بیمار انجام می­شود شامل دارو برای زگیل تناسلی مردان و زنان می شود مثل:

  • اسید سالیسیلیک
  • ایمیکیمود 3 تا 5 درصد
  • درمانهای موضعی گیاهی-سنتی
  • پودوفیلین
  • پودوفیلوکس

✔️ قدم دوم پرهیز از انتشار و گسترش زگیل­های تناسلی در پوست ناحیه تناسلی فرد مبتلا می­باشد. به عبارتی نبایستی کارهای مالشی در سطح پوست انجام داد. این قبیل اقدامات شامل موارد زیر می­شود:

برای دیدن عکس های زگیل روی لینک زیر کلیک کنید:

✔️ سومین بخش درمان قطعی زگیل تناسلی در زنان و مردان، تقویت سیستم ایمنی بدن می­باشد.

  • مهم­ترین عاملی که باید به آن اشاره کرده عدم استعمال دخانیات می­باشد.
  • کنترل و مدیریت استرس دومین عامل مهم بهبود سطح ایمنی بدن می­باشد.
  • ورزش سبک
  • استفاده از میوه ­جات و سبزیجات تازه
  • استفاده از مکمل­های حاوی ویتامین و مواد آنتی اکسیدان شیمیایی و گیاهی
 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.5/5 - (11 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر