نشانه های تاخیر در انزال و انواع آن

در این مقاله مطالعه می کنید:

تاخیر در انزال (Delayed ejaculation) که گاهی به آن اختلال در انزال هم می گویند، حالتی است که در آن، مدت زمان تحریک جنسی مرد برای رسیدن به اوج لذت جنسی و ارگاسم طولانی می شود.

بعضی از مردان با اختلال در انزال هیچگاه قادر به انزال نیستند. انزال تاخیری می تواند موقتی بوده یا اینکه مشکلی مادام العمر باشد. علل احتمالی تاخیر در انزال شامل برخی بیماری های مزمن، داروها و یا جراحی باشد. درمان انزال تاخیری به علت آن بستگی دارد.

بروز تاخیر در انزال در برخی زمان ها طبیعی محسوب می شود و فقط زمانی بیماری تلقی می شود که دائمی باشد یا باعث استرس در مرد یا شریک جنسی وی شود.

 

ناتوانی جنسی در مردان

نشانه های تاخیر در انزال

بعضی مردان با تاخیر در انزال برای اینکه به اوج لذت جنسی و انزال برسند به نیم ساعت یا بیشتر تحریک جنسی نیاز دارند. یا اینکه ممکن است اصلا انزال رخ ندهد. با اینحال، زمان مشخصی وجود ندارد که نشان دهنده ی تاخیر در انزال باشد. به عبارتی، یک مرد زمانی تاخیر در انزال را تجربه می کند که تاخیر در انزال باعث اضطراب و درماندگی وی شود، یا اینکه مجبور به توقف فعالیت جنسی ناشی از خستگی، تحریک بدنی، از دست دادن نعوظ یا درخواست از طرف شریک جنسی خود شود.

اغلب ممکن است مرد در رسیدن به ارگاسم در طول رابطه جنسی یا دیگر انواع فعالیت های جنسی با یک شریک جنسی مشکل داشته باشد. بعضی از این مردان فقط قادر به انزال از طریق خودارضایی هستند.

انواع انزال تاخیری

تاخیر در انزال بر اساس علائم به دو نوع تقسیم می شوند:

-مادام العمر یا اکتسابی

در تاخیر در انزال مادام العمر، مشکل از ابتدای زمانی که مرد به بلوغ جنسی می رسد وجود دارد. ولی انزال تاخیری اکتسابی بعد از گذشت یک دوره از فعالیت جنسی طبیعی رخ می دهد.

-عمومی یا موقعیتی

در انزال تاخیری عمومی، تاخیر در انزال محدود به شریک جنسی خاصی یا نوع خاصی از تحریک جنسی نمی شود. اما انزال تاخیری موقعیتی فقط در شرایط و موقعیت خاصی رخ می دهد.

این تقسیم بندی به تشخیص علت زمینه ای و اینکه چه درمانی ممکن است موثرترین درمان باشد کمک می کند.

 

بیماری پیرونی

چه زمانی برای تاخیر در انزال به پزشک مراجعه کنید؟

 ☑️ وقتی که: انزال تاخیری به عنوان یک موضوع و معضل برای شما یا همسرتان مطرح باشد.

 ☑️ وقتی که: همزمان مشکل شناخته شده ی دیگری داشته باشید که ممکن است به تاخیر در انزال مرتبط باشد، یا داروهایی مصرف می کنید که ممکن است باعث بروز این مشکل شده باشد.

 ☑️ وقتی که: علائم دیگری همراه با تاخیر در انزال داشته باشید که ممکن است با آن مرتبط باشد یا نباشد.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.7/5 - (12 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر متین چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    سلام و خدا قوت
    جناب اقای دکتر حدود یکماه هست که زیر آلت بنده چیزی شبیه جوش زده ، اما جوش نیست ، متورم شده و خیلی سفت میباشد ، فشار که میدهم دردناک نیست اما چون اول فکر میکردم جوش هست فشار زیادی میدادم اما چیزی از آن خارج نمیشد ... حس میکنم کمی بزرگتر شده و الان اندازه یک نخود است . ممنون میشم اگر بنده را راهنمایی کنید . 26 ساله و مجرد هستم و هیچ رابطه ی جنسی نداشتم اما چند وقت یکبار خودارضایی میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      احتمالا جوش بوده ولی چون فشار دادید متورم و بزرگتر شده 10 روزی قرصس سپروفلوکساسین 500 میلی هر 12 ساعت استفاده کنید و 3 ماهی هم صبر کنید اگر از بین نرفت میشه با لیزر برطرفش کرد

  • تصویر کاربر نازي شنبه ۳ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر وقتتون بخير ببخشيد من طي يك هفته گذشته كشاله رانم حالت سوزش داشتم و با ايينه ك ميديدم يكي دو تا جوش مانند ريز ميديدم ك انگار يك تار موام ب داخلشون بود
    و ديروز ك در ايام قاعدگيم بود ي خارش داخل لابياي ماژورم داشتم و بعد از خاروندنش دچار سوزش شديد و التهاب شدم ك هنوزم ادامه داره
    و نگرانم ك نكنه تبخال باشه
    ممنون ميشم راهنماييم كنين
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۳ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      خیر ظاهرش که اصلا به تبخال نمی خوره ولی اگر باز در همین ناحیه تکرار شد بهتره آزمایش HSV بدهید.

    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۳ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      خیر ظاهرش که اصلا به تبخال نمی خوره ولی اگر باز در همین ناحیه تکرار شد بهتره آزمایش HSV بدهید.

    3. تصویر کاربر نازي شنبه ۳ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      يعني تبخال تناسلي اين شكلي نيست؟
    4. تصویر کاربر نازي شنبه ۳ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      يعني تبخال تناسلي اين شكلي نيست؟؟؟
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۳ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      خیر

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر soheyl جمعه ۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    نمایان شده چند نقطه سفید رنگ و یک نقطه تیره تر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام این ضایعات مولوسکوم هستند. مولوسکوم که نام کاملش (مولوسکوم کنتاژیوزوم) می باشد یک بیماری پوستی ویروسی است و به شکل دانه‌های ریز نرم و محکم به رنگ‌های سفید یا صورتی و بصورت تکی یا گروهی ممکن است روی پوست ظاهر گردد.این بیماری در حالت معمول خود به خود طی چند هفته یا ۶ ماه تا یکسال ظاهر شده و ناپدید می‌شود هرچند ممکن است در برخی افراد به مدت بالای ۴ سال هم در پوست آن‌ها باقی بماند. این ویروس از طریق تماس مستقیم منتشر می شود ولی با تماس جنسی هم می‌تواند گسترش یابد و در افراد با سیستم های ایمنی در معرض خطر هم هم ممکن است رخ دهد. مولوسکوم‌ کنتاژیوزوم‌ می‌تواند از طریق خاراندن یا مالش یا اصلاح با تیغ و لیف زدن و حوله کشیدن بر روی ضایعات منتقل و یا در خود فرد منتشر شود. این بیماری پوستی بواسطه‌ لمس کردن و در تماس بودن با پوست آلوده منتقل می‌شود و قدرت سرایت یافتن آن بسیار بالاست بطوری‌که حتی اگر فرد سالم با حوله، لباس‌ها و حتی اسباب بازی‌های شخص مبتلا در ارتباط باشد، امکان ظاهر شدن دانه‌های مولوسکوم  بر بدن وی نیز وجود دارد. بهترین درمان لیزر می باشد ولی از طریق فریز ضایعه (کرایو تراپی) و یااستفاده از اسید سالیسیلیک هم نیز می توان درمان کرد.

  • تصویر کاربر رويا سه شنبه ۲ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام. وقت بخير. من مريضتون بودم براي زگيل تناسلي. يك سال و نيم پيش براي بار چهارم رسيدم خدمتتون. عرض كردم كه من ي چيزي حالت زخم سفيد رنگ با حاشيه قرمز در دهانه واژنم دراوردم كه كمي درد ميكنه و خيلي ميسوزه. چهار پنج روز بعدش هم رفت.يك عدد هم بود به شكل لوزي كوچك. شما فرموديد چيزي نيست اما من رفتم آزمايش تبخال و اچ اي وي دادم. منفي بودن. حالا اينور اونور ميخونم كه ممكنه سفليس هم دردناك باشه. من علامتي جز اينا نداشتم. با نامزدمم سكس دهاني داشتم. ايشونم تو اين يكسال و نيم علائمي نداشتن. ممكنه سفليس باشه؟ ظاهر زخم هم خيس بود ترشحات نداشت و فلت بود..
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۲ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      سیفلیس بدون درد هست با اینحال میتونید آزمایش خون بدهید

  • تصویر کاربر بهادر دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر
    دکتر بعد از سکس دخولی تا چند روز درد خفیف توام با سوزش کم رو کلاهک دارم بدون سوزش در ادرار و تغییر رنگ ادرار و خونبی نبودن ادرار و کمی هم کمرم تیر میکشه
    لطفا راهنمایی کنید
    با سپاس فراوان.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام بدون معاینه نمی توانم نظری بدهم و تشخیص یا درمانی را مطرح کنم.

درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر