ناتوانی جنسی ناشی از نشت وریدی آلت و درمان آن

در این مقاله مطالعه می کنید:

ارضای غریزه ی جنسی و برقراری یک رابطه ی جنسی موفق یکی از مهم ترین عواملی است که باعث استقرار آرامش در زندگی و انس بیشتر در بین زن و شوهر می شود. از آنجایی که در یک رابطه ی جنسی عموما مرد نقش فعالی را ایفا می کند، لذا همیشه این نگرانی برای مردان وجود دارد که روزی توان جنسی، رو به کاهش برود و دیگر نتوانند رابطه ی جنسی خوبی را با همسرشان برقرار کنند. اینجاست که پای مردان به مطب پزشکان متخصص ارولوژی باز می شود تا راه چاره ای برای رفع این مشکل پیدا کنند. پزشک ابتدا با گرفتن شرح حال کاملی از بیمار سعی می کند تا عواملی را که می توانند روی توان جنسی تاثیر منفی بگذارند، شناسایی و در حد امکان آن ها را حذف یا تعدیل نماید.

اولین و شاید مهم ترین عامل موثر بر فعالیت جنسی مطلوب، نداشتن یک شیوه صحیح زندگی است. رژیم غذایی چرب و یا شیرین، چاقی مفرط، ورزش نکردن، سیگار، مواد مخدر، استرس های شغلی و اجتماعی، ساعات بالای کاری، خستگی مفرط ناشی از کار زیاد، کشاندن دغدغه های شغلی به داخل منزل، عدم برقراری ارتباط عاطفی مناسب با همسر، وجود مشکلات اقتصادی زندگی و … همه و همه از عواملی هستند که محسوس و نامحسوس بر روی توان جنسی آثار سویی می گذارند و قطعا برطرف کردن آن ها نقش بسزایی در بهبود عملکرد جنسی و زناشویی می گذارد و صد البته رفع هیچکدام از این عوامل در اختیار پزشک نیست. سابقه بیماری های همراه مثل دیابت، فشارخون، سکته قلبی و مغزی، اختلالات دیسک کمر و بیماری های اعصاب و روان نیز می توانند باعث کاهش توان جنسی شوند. مصرف برخی داروها نیز روی نعوظ تاثیر منفی می گذارند؛ بویژه داروهای فشار خون و داروهایی که در درمان بیماری های روحی-روانی به کار می روند.

نشت وریدی دکتر جباری

بعد از اینکه پزشک شرح حال کاملی از بیمار گرفت و معاینه ی کاملی بویژه از اندام تناسلی انجام داد، سراغ انجام آزمایشات می رود. این آزمایشات شامل قند، چربی و آزمایشات مربوط به هورمون های جنسی و تیروئیدی و بعضا تست PSA برای ارزیابی پروستات در افراد مسن می باشد. اگر آزمایشات نرمال باشند، ابتدا توصیه به تغییر سبک زندگی و تلاش در جهت رفع عواملی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، می شود.

چه درمان دارویی برای نشت وریدی وجود دارد؟

قدم بعدی تجویز داروهایی است که از طریق افزایش گردش خون آلت باعث بهبود کیفیت نعوظ می شود. این داروها شامل قرص های سیلدنافیل 50 و 100 میلی و تادالافیل 10 و 20 میلی می باشد و یک ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف می گردد. مصرف این داروها با شکم خالی و یک لیوان پر آب باعث افزایش اثر بخشی آن ها می شود.

البته اگر کسی به هنگام سکس، میل و هوس جنسی نداشته باشد، این داروها تاثیر چندانی نخواهند داشت. بهتر است از مقادیر کم دارو شروع کنید و بعد بتدریج در صورت عدم  اثربخشی، دوز آن را افزایش دهید. شاید مصرف یک نصف قرص سیلدنافیل هم در خیلی افراد جوان کافی بوده و نیازی به مصرف دوزهای بالاتر نباشد؛ چرا که دوزهای بالاتر با عوارض بیشتری همراه هست. شایع ترین عارضه ی این قرص ها، سر درد است. اگر چه این قرص باعث افزایش فشار خون نمی شود و غالبا عارضه جدی ندارد ولی در بیماران قلبی و آن هایی که فشار خون کنترل نشده دارند، بایستی با احتیاط و تجویز پزشک ارولوژی و اجازه پزشک قلب استفاده شود.

علائم نشت وریدی چیست؟

در افرادی که نشت وریدی دارند، آلت به هنگام رابطه ی جنسی، کامل سفت نمی شود و اگر هم کامل سفت شود، خیلی زود سفتی خود را از دست داده و شل می شود.

علت نشت وریدی چیست؟

خیلی اوقات علت آن مشخص نمی شود ولی دیابت، بیماری پیرونی و حتی اضطراب شدید از عواملی هستند که می توانند باعث نشت وریدی شوند.

چگونه نشت وریدی را تشخیص می دهند؟

1- سونوگرافی رنگی (کالر داپلر)  از رگ های آلت باتزریق پاپورین

سونوگرافی رنگی آلت

در افرادی که داروها اثربخش نمی باشند، انجام سونوگرافی رنگی از عروق آلت تناسلی توصیه می شود. در سونوگرافی رنگی علاوه بر ارزیابی بافت اسفنجی اجسام غاری که مسئول ایجاد نعوظ و سفتی آلت هستند، رگ های ورودی (سرخرگ ها یا شریان ها) و رگ های خروجی (سیاه رگ ها یا وریدها) نیز بررسی می شود. برای اینکه نعوظ سفت و پایداری ایجاد شود، بایستی شریان ها باز بوده و خون را به میزان کافی وارد اجسام غاری آلت نمایند و از طرف دیگر وریدها که مسئول خارج کردن خون از آلت هستند، بسته شوند تا خونی که وارد بافت اسفنجی آلت شده، در آلت تجمع یافته و باعث بزرگ شدن آلت و ایجاد نعوظ و سفتی کامل و ماندگار آلت گردد.

در صورتی که خون به میزان کافی وارد نشود (به دلیل تنگی شریان ها) یا خون وارد شده در آلت حفظ و تجمع نیابد (بدلیل نشت وریدی)، ما شاهد نعوظ مناسبی برای شروع یا تداوم سکس نخواهیم بود. تنگی شریانی غالبا در در افراد مسن، سیگاری، دیابتی، غیر فعال، دارای کلسترول بالا و …. دیده می شود.

2- کاورنووگرافی

در صورت اثبات نشت وریدی در سونوگرفی رنگی (کالر داپلر)، برای بیمار درخواست کاورنوزوگرافی می شود. در این عکس رنگی با تزریق سرم حاوی ماده ی رنگی به داخل بافت اسفنجی آلت، وریدهایی که خون از آن ها نشت می کند، مشخص شود.

درمان جراحی نشت وریدی

در صورتی که درمان دارویی موثر نباشد، قدم بعدی درمان نشت وریدی، جراحی است؛ البته خیلی اوقات دست یابی و بستن همه ی وریدهایی که نشت دارند، امکانپذیر نیست. لذا جراحی آلت تناسلی به منظور بستن این ورید ها، همیشه با موفقیت همراه نمی باشد و میزان موفقیت حداکثر 30 درصد است.

ولی از آنجایی که این جراحی غالبا عوارض جدی به همراه ندارد، لذا ارزش این را دارد که فرد ریسک این جراحی را بپذیرد؛ به امید اینکه شرایط بهتری را در سکس پیدا کند. در برخی افراد که به قرص جواب نمی دهند و شریان ها باز می باشد، بستن وریدهای نشت دهنده به آن ها کمک می کند تا حداقل  پاسخ بهتری نسبت به قرص ها داشته باشند.

دکتر محمد جباری متخصص ارولوژی و فوق تخصص ترمیمی

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.5/5 - (212 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سوری شنبه ۲۶ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 16 مشاهده پرسش
    درود
    اقای دکتر معاینه حضوری رفتم و گفتن معلوم نیست زگیل هست یا نه باید چند ماه بمونم ببینیم پخش میشه یا نه. من نمیتونم این مدت منتطر بمونم خیلی کاراحتم. یعنی واقعا احتمالش هست از لیزر گرقته باشم؟ دوتا از دکتر های سایت ساینا گفتن که زگیل نیست یکیشون گفت التهابه و یکیشون هم گفتن پوپول مرواریدی. درمورد التهاب مشکوکم چون من برای اصلاح از پودر نوره استفاده کردم و با واژنم برخورد داشت ممکنه باعث سوختگی شده باشه؟ اگر بله تا کی میمونه بنظر شما؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۶ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام

      عکس واضح بفرستید

  • تصویر کاربر صابر سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 73 مشاهده پرسش
    باسلام دکتر جباری سوالم به این عنوان بنده 27 سالمه از دوسال پیش مشکل نعوظ دارم به سختی به نعوظ میرسم سریعا هم از بین میره سیگار زیاد میکشم خودارضاییم هرروز دارم بعدیکی دوبار تادلافیل مصرف کردم نعوظ خوبی داشتم البته بعضا صبحام نعوظ دارم تو تخت خواستم بپرسم مشکل چیه ضمنا اینکه ایا اگر موقعی بعد دوبار خودارضایی تادالافیل اثرنکنه بدلیل ضعف ناشی از انزاله؟باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)

      سلام

      مشکل شما بدلیل افراط در خودارضایی است و با ترک کامل آن بتدریج به شرایط طبیعی بر می گردید و نیازی به مصرف تادالافیل نیست 

    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)

      سلام

      مشکل شما بدلیل افراط در خودارضایی است و با ترک کامل آن بتدریج به شرایط طبیعی بر می گردید و نیازی به مصرف تادالافیل نیست 

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 401 مشاهده پرسش
    سلام
    جناب دکتر مشکل نعوظ کامل دارم
    هنگامی که انتهای الت را با دست یا با کش محکم نگه میدارم نعوظ کامل میشه در واقع جلوی برگشت خون را میگیرم
    رگی که وظیفه برگشت خون را داره با چشم قابل مشاهده هست
    با نگه داشتن و بستن این رگ با دست مشکل برطرف میشه
    با توجه به مطالبی که تو‌ پیجتون مطالعه کردم به احتمال قوی دچار نشت وریدی هستم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      برای اینکه مشخص شود نشت وریدی دارید یا خیر بایستی سونوگرافی رنگی از عروق آلت و در صورت نیاز عکس رنگی کاورنوزگرافی بگیرید تا بشه در این خصوص نظر داد.

  • تصویر کاربر آرشام چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 423 مشاهده پرسش
    آلت تناسلى من هنگام سكس هيچ حسى نداره ، نعوذ كامله انزال هم وجود داره اما نه حسى دارم و نه لذتى رو احساس مى كنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      اینحالت بیشتر ریشه روانی دارد تا جسمی چون هم نعوظ و هم انزال صورت می گیرد یعنی اینکه از نظر جسمی داره درست عمل می کنه لذا بهتره با متخصص سکسولوژیست مثل دکتر علی شیخ الاسلامی مشورت کنید.

  • تصویر کاربر منوچهر جمعه ۱۳ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 379 مشاهده پرسش
    سلام لطفا هزینه پروتز الت غیر پمپی و هیدرولیکی مخزن مشترک .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۳ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      با شرکت روبینا تماس بگیرید

      02144025207

      02144025495

درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر