ناتوانی جنسی ناشی از نشت وریدی آلت و درمان آن

در این مقاله مطالعه می کنید:

ارضای غریزه ی جنسی و برقراری یک رابطه ی جنسی موفق یکی از مهم ترین عواملی است که باعث استقرار آرامش در زندگی و انس بیشتر در بین زن و شوهر می شود. از آنجایی که در یک رابطه ی جنسی عموما مرد نقش فعالی را ایفا می کند، لذا همیشه این نگرانی برای مردان وجود دارد که روزی توان جنسی، رو به کاهش برود و دیگر نتوانند رابطه ی جنسی خوبی را با همسرشان برقرار کنند. اینجاست که پای مردان به مطب پزشکان متخصص ارولوژی باز می شود تا راه چاره ای برای رفع این مشکل پیدا کنند. پزشک ابتدا با گرفتن شرح حال کاملی از بیمار سعی می کند تا عواملی را که می توانند روی توان جنسی تاثیر منفی بگذارند، شناسایی و در حد امکان آن ها را حذف یا تعدیل نماید.

اولین و شاید مهم ترین عامل موثر بر فعالیت جنسی مطلوب، نداشتن یک شیوه صحیح زندگی است. رژیم غذایی چرب و یا شیرین، چاقی مفرط، ورزش نکردن، سیگار، مواد مخدر، استرس های شغلی و اجتماعی، ساعات بالای کاری، خستگی مفرط ناشی از کار زیاد، کشاندن دغدغه های شغلی به داخل منزل، عدم برقراری ارتباط عاطفی مناسب با همسر، وجود مشکلات اقتصادی زندگی و … همه و همه از عواملی هستند که محسوس و نامحسوس بر روی توان جنسی آثار سویی می گذارند و قطعا برطرف کردن آن ها نقش بسزایی در بهبود عملکرد جنسی و زناشویی می گذارد و صد البته رفع هیچکدام از این عوامل در اختیار پزشک نیست. سابقه بیماری های همراه مثل دیابت، فشارخون، سکته قلبی و مغزی، اختلالات دیسک کمر و بیماری های اعصاب و روان نیز می توانند باعث کاهش توان جنسی شوند. مصرف برخی داروها نیز روی نعوظ تاثیر منفی می گذارند؛ بویژه داروهای فشار خون و داروهایی که در درمان بیماری های روحی-روانی به کار می روند.

نشت وریدی دکتر جباری

بعد از اینکه پزشک شرح حال کاملی از بیمار گرفت و معاینه ی کاملی بویژه از اندام تناسلی انجام داد، سراغ انجام آزمایشات می رود. این آزمایشات شامل قند، چربی و آزمایشات مربوط به هورمون های جنسی و تیروئیدی و بعضا تست PSA برای ارزیابی پروستات در افراد مسن می باشد. اگر آزمایشات نرمال باشند، ابتدا توصیه به تغییر سبک زندگی و تلاش در جهت رفع عواملی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، می شود.

چه درمان دارویی برای نشت وریدی وجود دارد؟

قدم بعدی تجویز داروهایی است که از طریق افزایش گردش خون آلت باعث بهبود کیفیت نعوظ می شود. این داروها شامل قرص های سیلدنافیل 50 و 100 میلی و تادالافیل 10 و 20 میلی می باشد و یک ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف می گردد. مصرف این داروها با شکم خالی و یک لیوان پر آب باعث افزایش اثر بخشی آن ها می شود.

البته اگر کسی به هنگام سکس، میل و هوس جنسی نداشته باشد، این داروها تاثیر چندانی نخواهند داشت. بهتر است از مقادیر کم دارو شروع کنید و بعد بتدریج در صورت عدم  اثربخشی، دوز آن را افزایش دهید. شاید مصرف یک نصف قرص سیلدنافیل هم در خیلی افراد جوان کافی بوده و نیازی به مصرف دوزهای بالاتر نباشد؛ چرا که دوزهای بالاتر با عوارض بیشتری همراه هست. شایع ترین عارضه ی این قرص ها، سر درد است. اگر چه این قرص باعث افزایش فشار خون نمی شود و غالبا عارضه جدی ندارد ولی در بیماران قلبی و آن هایی که فشار خون کنترل نشده دارند، بایستی با احتیاط و تجویز پزشک ارولوژی و اجازه پزشک قلب استفاده شود.

علائم نشت وریدی چیست؟

در افرادی که نشت وریدی دارند، آلت به هنگام رابطه ی جنسی، کامل سفت نمی شود و اگر هم کامل سفت شود، خیلی زود سفتی خود را از دست داده و شل می شود.

علت نشت وریدی چیست؟

خیلی اوقات علت آن مشخص نمی شود ولی دیابت، بیماری پیرونی و حتی اضطراب شدید از عواملی هستند که می توانند باعث نشت وریدی شوند.

چگونه نشت وریدی را تشخیص می دهند؟

1- سونوگرافی رنگی (کالر داپلر)  از رگ های آلت باتزریق پاپورین

سونوگرافی رنگی آلت

در افرادی که داروها اثربخش نمی باشند، انجام سونوگرافی رنگی از عروق آلت تناسلی توصیه می شود. در سونوگرافی رنگی علاوه بر ارزیابی بافت اسفنجی اجسام غاری که مسئول ایجاد نعوظ و سفتی آلت هستند، رگ های ورودی (سرخرگ ها یا شریان ها) و رگ های خروجی (سیاه رگ ها یا وریدها) نیز بررسی می شود. برای اینکه نعوظ سفت و پایداری ایجاد شود، بایستی شریان ها باز بوده و خون را به میزان کافی وارد اجسام غاری آلت نمایند و از طرف دیگر وریدها که مسئول خارج کردن خون از آلت هستند، بسته شوند تا خونی که وارد بافت اسفنجی آلت شده، در آلت تجمع یافته و باعث بزرگ شدن آلت و ایجاد نعوظ و سفتی کامل و ماندگار آلت گردد.

در صورتی که خون به میزان کافی وارد نشود (به دلیل تنگی شریان ها) یا خون وارد شده در آلت حفظ و تجمع نیابد (بدلیل نشت وریدی)، ما شاهد نعوظ مناسبی برای شروع یا تداوم سکس نخواهیم بود. تنگی شریانی غالبا در در افراد مسن، سیگاری، دیابتی، غیر فعال، دارای کلسترول بالا و …. دیده می شود.

2- کاورنووگرافی

در صورت اثبات نشت وریدی در سونوگرفی رنگی (کالر داپلر)، برای بیمار درخواست کاورنوزوگرافی می شود. در این عکس رنگی با تزریق سرم حاوی ماده ی رنگی به داخل بافت اسفنجی آلت، وریدهایی که خون از آن ها نشت می کند، مشخص شود.

درمان جراحی نشت وریدی

در صورتی که درمان دارویی موثر نباشد، قدم بعدی درمان نشت وریدی، جراحی است؛ البته خیلی اوقات دست یابی و بستن همه ی وریدهایی که نشت دارند، امکانپذیر نیست. لذا جراحی آلت تناسلی به منظور بستن این ورید ها، همیشه با موفقیت همراه نمی باشد و میزان موفقیت حداکثر 30 درصد است.

ولی از آنجایی که این جراحی غالبا عوارض جدی به همراه ندارد، لذا ارزش این را دارد که فرد ریسک این جراحی را بپذیرد؛ به امید اینکه شرایط بهتری را در سکس پیدا کند. در برخی افراد که به قرص جواب نمی دهند و شریان ها باز می باشد، بستن وریدهای نشت دهنده به آن ها کمک می کند تا حداقل  پاسخ بهتری نسبت به قرص ها داشته باشند.

دکتر محمد جباری متخصص ارولوژی و فوق تخصص ترمیمی

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.5/5 - (212 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهران یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 462 مشاهده پرسش
    باسلام من ۳ سال هست ازدواج کردم و حتی یکبارم نتونستم با همسرم نزدیکی کنم مشکل نعوظ دارم تست ری جی اسکن انجام دادم توسط دکتر صفری نژاد و جوابم مشکلی نداشن ودکتر برام قرص تجویز میکنه ولی هنوز مشکلم حل نشده واسترس و اضطراب و ترس از شکست نمیتونه حتی با همسرم عشقبازی کنم چون مشکل نعوظ و ترس از شکست اجازه نمیده زندگیم داره نابود میشه افسردگی اومده سراغم اون اوایل ک میخاستم ب همسرم نزدیک بشم نعوظ نداشتم اگرهم بود ناقص بود وزود شل میشد ولی الان ترس از شکست نمیزاره از طرفی هم بی میلی جنسی دارم و برا سکس شهوتم بالا نمیره کمکم کنید آقای دکتر.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      اگر تست ریجی اسکن و نیز تست های هورمونی نرمال باشه مشکل شما ریشه روانی دارد و بایستی تحت مشاوره سکسولوژیست باشید و من دکتر علی شیخ الاسلامی را به شما پیشنهاد می کنم

  • تصویر کاربر Mori یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 381 مشاهده پرسش
    سلام دکتر میل جنسی فراوان دارم ولی نعوض کم و به سرعت حین مقاربت از دست می‌ره مضاف بر این که رود انزالی ارثی هم دارم سیدنافیل هیچ تاثیری روی من نداره و سردرد هم میگیرم اسپری هم هیچ تاثیری نداشته و باعث انزال دیرتر با همین نعوض نصف نیمه نمیشه اگه نشتی ورید باشه با ورزش خوب میشه ؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام

      ورزش عضلات کف لگن میتونه موثر باشه

  • تصویر کاربر ابوالفضل دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 291 مشاهده پرسش
    با سلام
    جناب دکتر جباری
    ۱.آیا سونا واسه نشت وریدی خودتون انجام میدیم
    ۲.وزیت بیمار به صورت غیر حضوری و آنلاین با ارسال مدارک وجود داره
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      ۱.آیا سونو واسه نشت وریدی خودتون انجام میدیم..........................خیر
      ۲.وزیت بیمار به صورت غیر حضوری و آنلاین با ارسال مدارک وجود داره...............................مشاوره تلفنی داریم

  • تصویر کاربر علي پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 270 مشاهده پرسش
    سلام ...من ٢ سال پيش زگيل تناسلي نوع ٦ گرفتم چند بار كرايو كردم الان حدود يك سال هست كه ديگه عود نكرده چجوري ميشه متوجه شد ويروس از بدن خارج شده يا نه ؟ با آزمايش اچ پي وي معلوم ميشه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      راه مطمئنی برای اینکه متوجه شوید از بدن دفع شده یا نه وجود ندارد هرچه از زمان درمان بگذرد و عود نکند بیشتر میشه احتمال داد که خوب شدید

  • تصویر کاربر عیسی یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    عرض سلام و خسته نباشید
    دکتر جان بنده به مدت 6 ماه رابطه جنسی داشتم، هفته ای 2 بار معمولا، با استفاده از کاندوم تأخیری اغلب، مشکلی در زمینه نعوذ و اختلال و انزال هم نداشتم و کاملا راضی بودم از رابطه، تا این که یک مرتبه ناحیه بین مقعد تا بیضه ها(پیرینه) توی رابطه فشار بسیار شدیدی بهش اومد(با دست فشرده شد این زیر بیضه ها...) که همون لحظه نعوذ بنده از دست رفت و تا 3 ساعت بعد برنگشت، الان مشکلم اینه از اون مرتبه به دیگه به هیچ عنوان حفظ نعوذ ندارم، اختلال نعوذ دارم در حدی که بعد 10 دقیقه وسط رابطه نعوذ کاملا قطع میشه، و مثل سابق آلتم نعوذ پیدا نمی کنه، الان هم تقریبا 3 ماه از اون ماجرا گذشته و هنوز هیچ گونه علامت مثبتی حاصل نشده، با سیلدنافیل و تادافیل هم آنچنان تاثیری ندیدم
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام

      اگر سیلدنافیل و تادلافیل تاثیری نداشته بهتره سونوگرافی رنگی از عروق آلت انجام دهید

درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر