بریدن آلت تناسلی

در این مقاله مطالعه می کنید:

آسیب وارده به آلت تناسلی، (مانند بریدن آلت تناسلی) بسیار سخت و در حقیقت دردناک تر از صدمه به سایر اعضای بدن است، زیرا هزاران پایانه عصبی در اندام جنسی مردانه قرار دارند که نسبت به تحریکات، بسیار حساسند. جراحت در آلت تناسلی رنج­ آور است، اما اصلاً نگران نباشید، چون قابل درمانند.

علت ایجاد زخم روی آلت تناسلی

  • حرکات خشن تیغ بر روی آن نواحی، می­تواند موجب ایجاد خراش یا بریدن آلت تناسلی شود.
  • اگر در حین انجام برخی از ورزش ها، مانند دوچرخه سواری، فوتبال، بسکتبال و کریکت، لباس مناسب نپوشید یا لباس اندازه تان نباشد، می تواند باعث ایجاد زخم و بریدن آلت تناسلی شود.
  • آمیزش جنسی و خود ارضایی مکرر یا روابط جنسی بدون دخول، بدون استفاده از ژل لوبریکانت، موجب افزایش اصطکاک و سایش می شود و می تواند زخم هایی را روی آلت تناسلی ایجاد کند.
  • اگر ورزش های هوازی با حرکات نشست و برخاست فراوانی را انجام می دهید، می تواند باعث ایجاد جراحت بر روی آلت تناسلیتان شود.
تورم آلت تناسلی

زخم های روی پوست آلت تناسلی

اگر آلت تناسلیِتان را به سه قسمت تقسیم کنید، شامل حشفه، بدنه و پوست ختنه گاه (اگر ختنه نشده اید) است. انواع مختلف زخم هایی که می تواند بر روی آلت تناسلی رخ دهد، شامل جراحت ها، پارگی ها، کبودی ها است. زخم آلت تناسلی، می تواند موجب درد و ناراحتی شود و در نتیجه، در هنگام برقرای رابطه ی جنسی یا خود ارضایی، با دشواری مواجه می شوید.

علل جراحت های پوست ختنه گاه

علل ذیل، می توانند موجب ایجاد جراحت در پوست ختنه گاه یا پارگی آن شوند.

✔️ پوشیدن لباس های تنگ، موجب ایجاد جراحت بر روی آلت تناسلی شود.

پوشیدن لباس های تنگ، می تواند موجب ایجاد سایش در اطراف ناحیه تناسلی شود. لباس زیر تنگ، می تواند موجب افزایش رطوبت ختنه گاه نیز شود که بستری مناسب برای رشد قارچ ها و بروز عفونت های قارچی است، این عفونت ها باعث خشکی ختنه گاه می شوند.

✔️ رابطه جنسی بدون لوبریکانت واژینال، می تواند موجب ایجاد جراحت بر روی آلت تناسلی شود.

برقراری رابطه جنسی به مدت طولانی و مکرر، بدون استفاده از ژل های لوبریکانت می توانند باعث ایجاد سایش شدیدی شود. در نتیجه احتمال ایجاد جراحت بر روی آلت تناسلی یا پوست ختنه گاه، افزایش می یابد و در نهایت موجب پوسته پوسته شدن، خارش و یا کنده شدن پوست آلت تناسلی می شود.

✔️ صابون ها یا شامپوها، می توانند موجب ایجاد جراحت بر روی آلت تناسلی شوند. 

بسیاری از صابون ها یا شامپوها، حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که موجب خشک شدن آلت تناسلی می شوند. می توانید آلت تناسلی خود را با صابون ملایم مخصوص پوست های حساس بشویید و سپس، کاملاً پوست خود را بشویید تا محصول روی پوست باقی نماند.

✔️ خود ارضایی بدون استفاده از ژل لوبریکانت، می تواند موجب بروز جراحت آلت تناسلی شود.

خود ارضایی بدون استفاده از ژل لوبریکانت، سایش شدیدی ایجاد می کند و می تواند موجب ایجاد جراحت یا پارگی پوست ختنه گاه شما شود. برای انجام حرکت های جلو و عقب پی در پی به لوسیون یا روغن، احتیاج دارید.

✔️ آسیب ناشی از زیپ لباس، می تواند موجب ایجاد جراحت بر روی آلت تناسلی شود.

  اگر زیپ لباستان را سریع ببندید، ممکن است پوست ختنه گاهتان در آن گیر کند. ممکن است برای جدا کردن آن، نیاز به کمک پزشک داشته باشید.

✔️ تنگی پوست ختنه گاه یا فیموزیس، می تواند موجب بروز جراحت آلت تناسلی شود.

این بیماری، موجب تنگی پوست ختنه گاه می شود، به طوری که نتواند تا کلاهک آلت تناسلی کشیده شود. اگر مرد بالغ مبتلا به فیموزیس، به زور تلاش به کشیدن پوست ختنه گاه کند، ممکن است موجب بروز جراحت های جزئی شود.

ورم آلت تناسلی و آسیب آلت تناسلی

جراحت در پوست آلت تناسلی

معمولاً جراحت آلت تناسلی نگران کننده نیست. جراحت در پوست آلت تناسلی مانند سایر زخم های جزئی است و در طی دو یا سه روز بهبود می یابد. اگرچه در طول این زمان، ممکن است در هنگام فعالیت کمی درد داشته باشید، خصوصاً آن هایی که موجب کشیدگی پوست آلت تناسلی می شوند.

درمان جراحت و زخم آلت تناسلی

درمان جراحت آلت تناسلی

جراحت های جزئی پوست آلت تناسلی را می توانید با انجام کمک های اولیه ساده، درمان کنید.

درمان خانگی زخم ها و جراحت های آلت تناسلی

چند درمان خانگی وجود دارد که می توانید برای پیشگیری و کنترل زخم انجام دهید.

ماساژ: با استفاده از روغن های گیاهی، به آرامی ناحیه تناسلی خود را ماساژ دهید. با اینکار می توانید به صورت روزانه از مرطوب بودن آلت تناسلی خود اطمینان یابید.

استفاده از کاندوم: در حین برقراری رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید. کاندوم ها، لایه ی محافظتی خارجی بر روی آلت تناسلیتان هستند که از سایش یا خارش آن جلوگیری می کنند.

صابون: از استفاده ی شوینده ها و صابون های قوی پرهیز کنید، زیرا موجب ایجاد خارش و خشکی پوست ناحیه تناسلی می شوند.

رعایت بهداشت فردی: روزانه آلت تناسلیتان را با صابون ملایم و آب بشویید تا از بروز عفونت های قارچی و خشکی ناشی از آن ها پیشگیری کنید. رعایت بهداشت ناحیه تناسلی در مردانی که ختنه نشده اند، بسیار حائز اهمیت است.

شست و شوی نامنظم ناحیه زیر پوست ختنه گاهتان، احتمال افزایش اسمگما را در آن ناحیه، افزایش می دهد که حاوی باکتری، سلول های مرده پوست و چربی است و بعدها موجب التهاب پوست ختنه گاه و درد و سوزش می شود.

خود ارضایی و آمیزش جنسی: اگر جراحت روی آلت تناسلیتان موجب ایجاد درد در شما شده است، باید چند روز از برقراری رابطه جنسی یا خود ارضایی خودداری کنید، تا زمانی که جراحت بهبود یابد.

بیضه بند: در حین انجام فعالیت های فیزیکی سنگین، می توانید از بیضه بند یا کاپ های بیضه ی ورزشی استفاده کنید و بدین طریق آلت تناسلی خود را ثابت نگه دارید و از ایجاد خراش روی آن، جلوگیری کنید.

استفاده از کاندوم

درمان جراحت های پوست ختنه گاه

مراجعه به پزشک

در صورتی که دچار جراحت در پوست ناحیه تناسلی شده ام، چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

  1. درد شدیدی که از بین نمی رود.
  2. جراحت عمیقی که نیاز به بخیه دارد.
  3. در هنگام تخلیه ادرار درد داشته باشید.
  4. خون در ادرار مشاهده کنید.

دکتر محمد جباری متخصص اورولوژی

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.5/5 - (24 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضائی شنبه ۲۸ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    نوک آلت و یا ختنه گاه زخمی شده و باعث خونریزی هم شد. راه حلی وجود دارد؟ بفرمائید آیا در نعوظ و رابطه جنسی تاثیر دارد. البته دچار مشکل نعوظ شده‌ام.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۸ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

  • تصویر کاربر محسن چهارشنبه ۷ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 345 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشی من مادرزادی آلتم داری پرده هست بعد محل خروج ادارم از حالت نرمال ی خورده پایین تر هست بعد 34سالم هم هست مجردم الان تصمیم دارم عمل کنم بچه شهرستان هم هستم برای حذف پرده و تعیین محل دقیق خروج ادار اگه نیار به عکس هست تا براتون ارسال کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۷ مهر ۰( 2 سال پیش)

      سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

  • تصویر کاربر فردین چهارشنبه ۱۰ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 350 مشاهده پرسش
    الت تناسلی من احساس میکنم کوچک است
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر