قرص سیالیس چه استفاده ای دارد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

سیالیس (تادالافیل) تنها دارویی است که می تواند برای درمان هر دو مورد اختلال نعوظ و علائم پروستات بزرگ شده استفاده شود. شما همچنین می توانید این دارو را به طور منظم (روزانه) مصرف کنید تا دائماً تحت تأثیر آن باشید.

برند رایج: سیالیس

کلاس دارویی: مهار کننده ی PDE-5

دسته بندی کنترل مواد: داروی کنترل نشده

دسترسی: تنها با نسخه

سیالیس (تادالافیل)

نحوه عملکرد سیالیس (تادالافیل) چگونه است؟

سیالیس یک مهارکننده ی آنزیم فسفودی استراز-5 (PDE-5) می باشد. به این معنا که جلوی PDE-5 را می گیرد. این امر سبب شل شدن برخی از عضلات و رگ های خونی شده و در نهایت، منجر به افزایش جریان خون به آلت تناسلی، به منظور کمک به نعوظ می شود. سیالیس در برخی موارد برای درمان پروستات بزرگ شده نیز تجویز می شود.

موارد مصرف سیالیس

دوز مصرفی عادی برای سیالیس

  • معمولاً 30 دقیقه قبل از شروع رابطه جنسی، از دوز 10 میلی گرم سیالیس استفاده می شود. این دوز در بازه ی 5 تا 20 میلی گرم متغیر می باشد. مصرف بیش از یک بار در روز از هیچ دوزی توصیه نمی شود.
  • برای افرادی که به طور روزانه از سیالیس استفاده می کنند، دوز 5/2 تا 5 میلی گرم پیشنهاد می شود. نیازی به هماهنگ بودن زمان مصرف دارو با رابطه ی جنسی نیست.

سؤالات رایج درباره ی سیالیس

چقدر طول می کشد تا سیالیس اثر کند؟

تأثیر سیالیس 30 دقیقه پس از مصرف آن خود را نشان می دهد. تأثیر کامل این دارو به طور میانگین بعد از 2 ساعت خواهد بود.

آیا داروی تادالافیل به خوبی سیالیس است؟

هر دوی اینها از ترکیبات یکسان ساخته شده اند. هر دوی این موارد برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شوند. تنها تفاوت این دو شرکت سازنده ی آنهاست.

چه مقدار سیالیس می توانم مصرف کنیم؟

مصرف بیش از یک دوز سیالیس در روز توصیه نمی شود. درباره ی دوز دقیق مصرفی با پزشک مشورت کنید.

بیماری های مردانه بیضه

میزان تأثیر گذاری سیالیس چقدر است؟

میزان تأثیر گذاری سیالیس تا 36 ساعت هم گزارش شده است. این دارو می تواند بعد از ارضا شدن هم آلت تناسلی را در حالت نعوظ نگه دارد. اما در صورتی که حالت نعوظ شما بیش از 4 ساعت طول کشید، باید برای پیشگیری از آسیب های دائمی آلت تناسلی، به اورژانس مراجعه کنید.

مصرف سیالیس در صورت عدم نیاز ممکن است؟

در صورتی که پزشک اختلال نعوظ را در شما تشخیص نداده، نباید بدون مشورت با پزشک از سیالیس استفاده کنید.

مزایا و معایب سیالیس

مزایا:

معایب:

  • اگر در 3 ماه گذشته حمله قلبی را تجربه کرده اید، یا در 6 ماه گذشته دچار نارسایی قلبی یا سکته مغزی شده اید، نمی توانید سیالیس مصرف کنید.
  • با داروهای حاوی نیترات مثل ایزوردیل، ایمدور یا نیتروگلیسیرین و (نیترو-BID، نیترو-Dur، نیتروستات) تداخل دارویی شدید دارد.
  • افراد بالای 65 سال باید با احتیاط این دارو را مصرف کنند. زیرا عوارض جانبی دارو در این افراد ممکن است بیشتر باشد.

نکات دارویی درباره ی سیالیس

درمان بی میلی و/یا کم توانی جنسی

عوارض جانبی سیالیس چیست؟

مصرف هر دارویی علاوه بر مزایا، یک سری خطرات احتمالی را نیز شامل می شود. به عبارت دیگر، حتی در زمانی که دارو کار خود را به درستی انجام دهد، باز هم احتمال بروز عوارض جانبی آزار دهنده وجود دارد. در صورت مشاهده ی هر یک از علائم زیر فوراً به پزشک مراجعه کنید:

  • نعوظ طولانی تر از 4 ساعت
  • از دست دادن بینایی
  • از دست دادن شنوایی

عوارض جانبی بعدی با مرور زمان و عادت کردن بدن به دارو، بهبود می یابد. تنها در صورت عدم بهبود بلند مدت این علائم یا وخامت آن، به پزشک مراجعه کنید:

عوارض جانبی رایج:

سایر عوارض جانبی:

  • درد عضلانی (1 تا 3 درصد)
  • گرفتگی بینی (2 تا 3 درصد)
  • گر گرفتگی (2 تا 3 درصد)
  • دست یا پا درد (1 تا 3 درصد)

خطرات و هشدار های مصرف سیالیس چیست؟

سیالیس می تواند سبب بروز مشکلات جدی برای سلامتی شود. این خطر برای گروه های خاص بیشتر می باشد. اگر این موضوع باعث نگرانی شما شده، برای گزینه های جایگزین با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید:

خطر حمله قلبی یا سکته مغزی

  • عوامل خطر زا: مشکلات قلبی زمینه ای، سابقه ی حمله قلبی یا سکته مغزی در 6 ماه گذشته، بالا یا پایین بودن فشار خون

مصرف سیالیس در مردانی که در 6 ماه گذشته سابقه ی حمله قلبی، سکته مغزی یا علائم نارسایی قلبی را داشته اند، افراد دارای فشار خون غیر عادی یا افراد مبتلا به دردهای قفسه سینه (آنژین) به هیچ وجه توصیه نمی شود. بی خطر بودن مصرف سیالیس در این شرایط مورد بررسی قرار نگرفته است. در صورتی که دچار هر یک از این مشکلات هستید، پزشک را در جریان بگذارید.

فشار خون پایین

  • عوامل خطر زا: مصرف مسدود کننده های آلفا، دارو های فشار خون بالا یا داروهای آنژین (درد قفسه سینه)، مصرف الکل

در صورت مصرف مسدود کننده های آلفا یا دارو های فشار خون بالا در کنار سیالیس، احتمال افت شدید فشار خون وجود دارد. در صورت مصرف همزمان و منظم این دارو ها به همراه سیالیس، سطح فشار خون خود را تحت نظر داشته باشید. در زمان ایستادن یا نشستن (از حالت دراز کشیده) مراقب باشید. زیرا ممکن است احساس سرگیجه کرده و تعادل خود را از دست دهید. مصرف نوشیدنی های الکلی در کنار سیالیس نیز می تواند باعث افت فشار خون شود. بنابراین، از مصرف نوشیدنی های الکلی بپرهیزید یا مصرف آن را محدود کنید. به یاد داشته باشید که به هیچ وجه نباید سیالیس در کنار دارو های نیترات (دارو های درمان درد قفسه سینه) مصرف شود. علت این امر افت خطرناک و ناگهانی فشار خون به مقادیر بسیار پایین می باشد.

نعوظ طولانی مدت

  • عوامل خطر زا: بیماری پیرونی، فیبروز کاورنوزال، کم خونی سلول داسی شکل

گزارشات در مورد موارد نعوظ طولانی مدت (بیشتر از 4 ساعت) در زمان مصرف سیالیس، ثبت شده است. این مشکل نادر بوده، اما در صورت عدم درمان می تواند سبب آسیب دائمی (مثل ناتوانی جنسی) به آلت تناسلی شود. در صورت بروز این مشکل، فوراً به اورژانس مراجعه کنید.

از دست دادن بینایی

در صورت مشاهده ی تغییرات بینایی در یک یا دو چشم، سریعاً به اورژانس مراجعه کنید. با وجود اینکه احتمال بروز این مورد پایین است اما سیالیس می تواند سبب آسیب های دائمی به چشم شود.

از دست دادن شنوایی

گزارشاتی در مورد از دست دادن دائمی شنوایی در زمان مصرف سیالیس ثبت شده است. این مورد معمولاً همزمان با سوت کشیدن گوش و سرگیجه می باشد. در صورت بروز این علائم فوراً به اورژانس مراجعه کنید.

شدت گرفتن عوارض جانبی با سایر دارو ها

  • عوامل خطر زا: سن بالاتر از 65 سال، بیماری کبد، بیماری کلیه، استفاده از دارو هایی مثل مسدود کننده های آلفا، نیترات ها، دارو های ضد فشار خون بالا، کتوکونازول یا ریتوناویر.

در صورت مصرف همزمان سیالیس در کنار دارو هایی مثل نیترات (برای آنژین)، دارو های فشار خون بالا، برخی از دارو های HIV، یا در صورت داشتن کهولت سن، بیماری های کبدی و بیماری های کلیوی، عوارض جانبی دارو شدیدتر خواهد بود. در صورتی که هر یک از این موارد را تجربه می کنید، به پزشک خود اطلاع دهید.

سیفلیس

تداخل دارویی سیالیس

سیالیس با برخی از دارو ها یا مکمل های غذایی تداخل دارد. همیشه درباره ی دارو ها یا مکمل هایی که در حال حاضر استفاده می کنید، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. این موارد می تواند شامل دارو های گیاهی، لبنیات، ویتامین ها، دارو های بدون نسخه و با نسخه شود. نمونه ای از برخی دارو ها در زیر آمده است. لیست زیر شامل تمامی دارو ها نمی شود:

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (67 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر فرامرز سه شنبه ۳۱ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 158 مشاهده پرسش
    جواب آزمایش پروستات
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۳۱ مرداد ۲( 7 ماه پیش)

      آزمایشی ارسال نشده

  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۲ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان میخاستم بدونم ایا مصرف جو دوسر پرک و سفیده تخم مرغ و مکماهای بدنسازی برای التهاب پروستات بده و حداکثر استفاده از تاوانکس 750 برای درمان التهاب چقد و چه زمانی هیت چون بنده التهاب داشتم دکتر 2 هفته داد تاوانکس تا حس کردم دارم بهتر میشم قطع کرد دکتر ایا باز میتوانم استفاده کنم اگر بله چه مدت و چه دوزی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۲ شهریور ۱( 1 سال پیش)

      سلام

      دکتر جان میخاستم بدونم ایا مصرف جو دوسر پرک و سفیده تخم مرغ و مکماهای بدنسازی برای التهاب پروستات بده............................خیر

      و حداکثر استفاده از تاوانکس ۷۵۰ برای درمان التهاب چقدر و چه زمانی هست....................... بستگی به شرایط دارد معمولا سعی می کنیم 1 ماه بیشتر ندهیم ولی برای درمان عفونت پروستات گاه بین 1 تا 6 ماه هم دارو تجویز می شود.

      چون بنده التهاب داشتم دکتر ۲ هفته داد تاوانکس تا حس کردم دارم بهتر میشم قطع کرد دکتر ایا باز میتوانم استفاده کنم اگر بله چه مدت و چه دوزی ممنون برای 1 ماه با همین دوز می توانید استفاده کنید.

  • تصویر کاربر کیوان پنجشنبه ۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    ۱۷سال دارم یک ساله ادرارم به طور کامل تخلیه نمیشود و حجم ادرار کم شده و چندثانیه طول میکشه تا ادرار خارج بشه و بعضی اوقات احتیاج به زور زدن دارم و ریزش ادرار هم دارم البته بعضی روزا پیش میاد که خیلی بهتر میشم بعضی وقتا هم بدتر میشم و این علائمی که گفتم یک نواخت نیست.مشکلاتم از وقتی شروع شد که موقع خودارضایی،این کارو به مدت طولانی ادامه میدادمو انزال به تاخیر می انداختمو جلوی خروج منی رو میگرفتم و این علائم هم خیلی ناگهانی از همون موقع شروع شد یک ماه پیش دکتر التهاب پروستات تشخیص دادو حدود ۲۰ روز داروهای تامسولوسین وآزیترومایسن و نیزوپرد و تاوانکس خوردم یکمی بهتر شده بودم ولی در کل خوب نشدم و این که من موهای ناحیه تناسلیم(زیرشکم)هم خیلی نازک و کم شده باید چکار کنم؟آزمایش psa دادم که 0.41بود
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر Helen جمعه ۱۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر خسته نباشيد . پدر من سال پيش متوجه سرطان پروستات خود شد . حالا ميخواستم بدونم كه قابل درمان سريع هست ؟ به جراحي يا شيمي درماني نيازه ؟ چه مدت طول ميكشه !!
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر محمود جمعه ۷ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    با سلام. پدرم 78 ساله و مبتلا به آلزایمر و دمانس عروقی هستند. ایشان همچنین مشکل فیبریلاسیون دهلیزی هم دارند. ارولوژیست از بهمن ماه سال 1396 براشون تشخیص سرطان پروستات دادن و با توجه به جمیع شرایط براشون درمان با دیفرلین 11.25 در دوره های سه ماه رو شروع کردند. چند روز پیش نورولوژیست سافت ژل روغن ماهی امگا 3 رو تجویز کردند و نظرشون این بود که به بسیاری از مشکلات پدر کمک خواهد کرد. با توجه به اینکه پدر مشکل سرطان پروستات دارند و تا جاییکه اطلاع دارم مصرف بیش از حد این مکمل منجر به ابتلا به سرطان پروستات میشود آیا شما مصرف این مکمل را تایید می‌فرمایید؟ این نکته را اضافه کنم که در رژیم غذایی پدر هفته ای دوبار مصرف ماهی سالمون وجود دارد.سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۷ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      برای پدر شما که سرطان دارد مشکلی ایجاد نمی کند

درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر