آیا با ورزش می توان طول و قطر آلت تناسلی را افزایش داد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

آیا افزایش طول و قطر آلت تناسلی با ورزش ممکن است؟ حق دارید که به صحت این موضوع شک کنید! اصطلاح «ورزش آلت تناسلی» یا «تمرینات افزایش طول آلت تناسلی» بیشتر شبیه به این است که شما می توانید با ورزش، طول و قطر آلت تناسلی خود را مثل عضلات بازوها، پاها و سینه ی خود «بسازید»! این اصطلاح در واقع یک شعار تبلیغاتی است که توسط شرکت های مختلف بر سر زبان ها افتاده است. این شرکت ها ادعا می کنند که دستگاه ها و تکنیک های آنها می توانند آلت تناسلی شما را بزرگ تر کنند. حتی برخی از آنها محصولات خود را تحت عنوان «دستگاه های تناسب اندام» به بازار عرضه کرده اند!

آیا افزایش طول و قطر آلت تناسلی با ورزش امکان پذیر است؟

به طور کلی، دستگاه ها یا تکنیک های ورزش آلت تناسلی را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد:

  • تمرینات دستی: تمرینات کششی دستی و جلکینگ (Jelqing) برای بزرگ تر شدن آلت تناسلی که شامل ماساژ آلت تناسلی با استفاده از دست است.
  • دستگاه های کششی آلت تناسلی: دستگاه هایی که روی آلت تناسلی قرار می گیرند و یک نیروی کششی به آلت تناسلی وارد می کنند.
  • پمپ های آلت تناسلی: یک محفظه ی استوانه ای پر از هوا، که به ناحیه لگن متصل شده و با کمک خلأ (وکیوم) می تواند نعوظ فوری ایجاد کند.
افزایش طول و قطر آلت تناسلی با ورزش

تمرینات دستی آلت تناسلی

دو تمرین دستی وجود دارد که به عقیده ی برخی از افراد می تواند باعث افزایش سایز آلت تناسلی شود:

  • تمرینات کششی دستی: کشش مکرر آلت تناسلی با دست، برای افزایش طول آلت تناسلی
  • جلکینگ (Jelqing): انقباض و ماساژ آلت تناسلی، برای افزایش قطر آلت تناسلی

اساس هر دو روش این است که ماساژ آلت تناسلی سبب ایجاد «پارگی های بسیار ریزی» در بافت آلت تناسلی می گردد؛ با گذشت زمان و انجام مکرر این تمرینات، بدن این پارگی ها را با بافت های جدید «پر می کند» و همین امر سبب افزایش سایز آلت تناسلی شما می شود.

تمرینات کششی باید روی آلت تناسلی خوابیده (نرم) انجام شود. این تمرینات معمولاً شامل گرفتن سر آلت تناسلی با دست و کشیدن آن به سمت بالا می شود. با کشیده شدن آلت تناسلی، پایه ی آن (انتهای شفت یا بدنه ی آلت تناسلی، جایی که بدنه ی آلت تناسلی به بیضه ها متصل است) تحت فشار قرار می گیرد؛ معمولاً چند دقیقه باید آلت تناسلی را در این حالت نگه داشت. این تمرین حداقل یک بار در روز انجام می شود.

جلکینگ یکی از تکنیک های باستانی عربی است که در آن، شما انگشتان دست خود را به دور آلت تناسلی حلقه می کنید. سپس به آرامی دست خود را با فشار ثابت و متوسط از انتهای آلت تناسلی به سمت سر آن حرکت می دهید. این کار باید به مدت 30 دقیقه در روز انجام شود. بر اساس مطالعه ای که در سال 2017 منتشر شد، هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا که تمرینات کششی دستی و جلکینگ تأثیر مثبتی روی آلت تناسلی دارند، وجود ندارد. محققین در بخش دیگر این مقاله گزارش داده اند که این تمرینات حتی می تواند منجر به کبودی، درد و زخم آلت تناسلی گردد.

دستگاه کشش آلت تناسلی

اساس دستگاه کشش آلت تناسلی نیز نظریه ی «میکرو تیر» یا «پارگی های بسیار کوچک» است. این دستگاه ها معمولاً شامل یک حلقه پلاستیکی است که به دو میله دینامیکی وصل می شود و یک نوار سیلیکونی بالای این دو میله تعبیه شده است. حلقه ی پلاستیکی دور انتهای آلت تناسلی (پایه ی آلت تناسلی) قرار گرفته و حلقه ی سیلکیونی در نزدیکی سر آلت قرار می گیرد. دستگاه کشش آلت تناسلی با افزایش آهسته ی فاصله ی بین دو حلقه، به آلت تناسلی فشار وارد می کند.

یک مطالعه ی کوچک منتشر شده در سال 2015 نشان داده است که استفاده از دستگاه های کششی آلت تناسلی، می تواند باعث افزایش اندکی در طول آلت تناسلی (حدود 5/1 سانتی متر در حالت نعوظ) شود؛ اما هیچ تأثیری روی قطر یا کلفتی آلت تناسلی ندارد. داوطلبین این آزمایش از عملکرد دستگاه «نسبتاً» راضی بودند؛ اما این نتیجه، بعد از 6 ماه استفاده ی 4 تا 6 ساعت در روز از دستگاه به دست آمد!

مطالعات دیگر نشان داده است که دستگاه های کششی آلت تناسلی می توانند مزایا و معایب دیگری داشته باشند:

  • یک مطالعه ی کوچک در سال 2015 گزارش داد که 9 نفر از 13 شرکت کننده ی این آزمایش که دچار اختلال نعوظ خفیف بوده اند، پس از 9 ماه استفاده از دستگاه کششی آلت تناسلی دچار بهبود نسبی شده اند.
  • نتایج به دست آمده در یکی از مطالعات مروری در سال 2016 نشان داد که استفاده از دستگاه های کششی آلت تناسلی می تواند برای افراد مبتلا به بیماری پیرونی (یک بیماری اکتسابی که منجر به خمیدگی یا کج شدن آلت تناسلی در زمان نعوظ می شود) مفید باشد.
  • در مقابل، طبق نتایج مطالعه ای که در سال 2020 انجام شد، استفاده از دستگاه کششی آلت تناسلی در افراد مبتلا به بیماری پیرونی، می تواند منجر به کبودی، لخته شدن خون، تغییر رنگ، فرو رفتگی و دفرمه شدن آلت تناسلی (تغییر شکل آلت تناسلی به شکل ساعت شنی) شود.
آلت تناسلی مردانه

پمپ های آلت تناسلی

پمپ های آلت تناسلی که با نام پمپ های خلأ یا وکیوم نیز شناخته می شوند، معمولاً برای درمان اختلال نعوظ و ارتقاء بهبودی پس از عمل های خاصی مثل پروستاتکتومی رادیکال مورد استفاده قرار می گیرند. در وکیوم تراپی یا پمپ های وکیوم، آلت تناسلی با ایجاد خلأ تحت فشار قرار گرفته و خون در درون آن جریان پیدا می کند. اما در سال های اخیر پمپ های آلت تناسلی با شعار های جدیدی مثل افزایش طول و قطر آلت تناسلی وارد میدان شده اند. پمپ آلت تناسلی شامل لوله ای است که روی آلت تناسلی قرار می گیرد و وسیله ای است که هوا را از لوله خارج می کند.

این فرآیند خون را به داخل آلت تناسلی کشیده و منجر به نعوظ می شود. سپس، یک حلقه لاستیکی و منعطف بر روی قسمت انتهایی آلت تناسلی قرار می گیرد، که به نگه داشتن خون درون آلت و حفظ حالت نعوظ کمک می ‌کند. ادعای شرکت سازندگان پمپ های آلت تناسلی بر این اساس بود که با استفاده ی طولانی مدت و مداوم از این پمپ ها، پارگی های ریزی در بافت آلت تناسلی ایجاد می شود؛ جایگزین شدن این پارگی ها با بافت جدید می تواند باعث افزایش طول و قطر آلت تناسلی گردد. تا امروز هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2019 منتشر شد، پمپ های خلأ هیچ تأثیری روی طول آلت تناسلی ندارند. در برخی از افراد افزایش بسیار اندک کلفتی آلت تناسلی مشاهده شد، که این دستاورد نیز با اتمام دوره ی درمان از بین رفت! از سوی دیگر، تحقیقات نشان داده است که استفاده ی بیش از حد از پمپ های آلت تناسلی، می تواند باعث لخته شدن خون، زخم و آسیب عصبی آلت تناسلی شده و ممکن است خطر ابتلا به اختلال نعوظ یا تشدید اختلال نعوظ را افزایش دهد.

بدن خود را دوست داشته باشید

آلت تناسلی خود را همانگونه که هست، بپذیرید. حقیقت بسیار ساده است: بعد از گذراندن دوران نوجوانی و بلوغ، اندازه ی آلت تناسلی شما تغییر نخواهد کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده، اکثر مردانی که به دنبال راهی برای افزایش سایز آلت تناسلی خود هستند، فکر می کنند که آلت تناسلی «کوچکی» دارند؛ در حالی که اندازه ی آلت تناسلیشان کاملاً طبیعی است. گول تبلیغات را نخورید! زیرا تمامی دستاورد ها و مزایایی که شرکت ها برای فروش بیشتر تکنیک ها و دستگاه های خود ارائه می دهند، بسیار کمتر از خطرات و عوارض این محصولات است.

مطالعات نشان داده است بهترین راه برای کمک به افرادی که از سایز آلت تناسلی خود خجالت می کشند، مشاوره است. اکثر کسانی که در جلسات مشاوره شرکت کرده اند دیگر به دنبال راه های غیر معقول و عجیب برای بزرگ کردن آلت تناسلی خود نیستند.

حالت

میانگین طول (بلندی آلت تناسلی)

میانگین محیط (کلفتی آلت تناسلی)

خوابیده

61/3 اینچ (17/9 سانتی متر)

66/3 اینچ (3/9 سانتی متر)

نعوظ

6 اینچ (24/15 سانتی متر)

5 اینچ (7/12 سانتی متر)

بر اساس گزارشات منتشر شده، اندازه ی متوسط آلت تناسلی مردم آمریکا حدود 6/5 اینچ (22/14 سانتی متر) است. نکته ی جالب این تحقیق این بود که همسر اکثر مردان از اندازه ی آلت تناسلی شوهر خود کاملاً راضی بودند و با آلت تناسلی «خیلی بزرگ» مشکل داشتند!

کارهایی که می توانید انجام دهید!

کارهای ساده ای برای بزرگ تر نشان دادن آلت تناسلی (بدون تغییر در اندازه ی واقعی آن) وجود دارد. اگر دوست دارید آلت تناسلی شما بزرگ تر به نظر برسد، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • موهای زائد بالای آلت تناسلی خود را شیو کنید تا آلت تناسلی شما بهتر و بزرگ تر دیده شود.
  • وزن خود را کم کنید، تا شکم شما آلت تناسلیتان را پوشش ندهد.
  • حالت بدن خود را صاف و محکم نگه دارید، در زمان ایستادن باسن خود را صاف کنید. قوز کردن و ظاهر خسته ممکن است باعث شود که آلت تناسلیتان کمتر به چشم بیاید.

این نکته ی مهم را به یاد داشته باشید

برای همسر شما، مهارت های جنسی و لذت در رابطه بیشتر از اندازه ی آلت تناسلیتان مهم است. بنابراین، عشق ورزیدن و عشق بازی را یاد بگیرید؛ بدن همسرتان را بشناسید؛ با ورزش منظم و حفظ وزن ایده آل، عملکرد جنسی خود را افزایش دهید؛ قبل از انجام رابطه ی جنسی از مصرف الکل بپرهیزید و سیگار را ترک کنید. هر دوی اینها ممکن است در نعوظ و حفظ حالت نعوظ اختلال ایجاد کنند.

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.3/5 - (35 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر آرمین چهارشنبه ۵ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان روی کلاهک آلتم یه جوش ماننده یه بار ترکندم خونش بند نمیومد تا ده دقیقه خوب شد ولی دوباره همونجا ظاهر شده این چی
    1. تصویر کاربر آرمین دوشنبه ۳ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      سلام دکتر جان من زیگیل تناسلی گرفته بودم خوب شدم خداروشکر اونم سیستم ایمنی بدنمو قوی کردم حالا یه جوش سر بسته خونی رو کلاهک آلتم یک بارم ترکندم خیلی خون اومد وخوب شد حالا دوباره ظاهرشده درمانش چی
    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۵ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر نیکان چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    من یه رابطی جنسی داشتم دکتر و بعدش یک جوش روی دستم زد و مثل همون ۱۰ عدد تقریبا نزدیک هم پیش آلت تناسولیم و دورش به اندازه ۲ تا نمیدیم دایره پوست م سیاه شد این چه بیماری هست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱( 1 سال پیش)

      سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر