آیا الکل ویروس زگیل تناسلی را از بین میبرد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیش از 50 درصد افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود به بیماری HPV مبتلا می شوند که با در نظر گرفتن نتایج چشمگیر واکسن HPV در مشاهدات اخیر، یک آمار بسیار بالا محسوب می گردد و بدن اکثر افراد، به طور خود به خود ویروس را از بین می برد؛ سوالی که مطرح می شود این است که آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکان پذیر است؟ ممکن است ارتباطی بین HPV مزمن و مصرف الکل، در افرادی که بدنشان قادر به حذف ویروس نیست، وجود داشته باشد، برای فهمیدن جواب با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درد پروستات

HPV مزمن، زمانی رخ می دهد که درمان عفونت طول بکشد و – بسته به نوع ویروس آلوده کننده – می تواند خطرات جدی برای سلامت دهانه رحم ایجاد نماید.  در رابطه با بحث درمان قطعی ویروس اچ پی وی با الکل، طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن الکل ممکن است خطر ابتلا به HPV مزمن را در زنان افزایش دهد. دانشمندان مرکز ملی سرطان، پس از آزمایش بیش از 9000 زن برای HPV و پرسش در مورد عادت های مصرف الکل آن ها، دریافتند که ابتلا به HPV، در افرادی که به طور معمول الکل مصرف می کنند، تقریباً 3 برابر بیشتر از افراد غیرالکلی می باشد.

همچنین خطر ابتلا به HPV مزمن، در زنانی که بیش از پنج سال مشروبات الکلی مصرف می نمودند، نسبت به کسانی که کمتر از پنج سال سابقه نوشیدن الکل دارند، تقریبا دو برابر بیشتر است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به HPV مزمن، با افزایش تعداد نوشیدنی در هر بار مصرف، افزایش می یابد.

در این مقاله، دو نتیجه اصلی ارائه شد که شامل موارد زیر است:

تاکنون هیچ گونه تحقیقات موفقیت آمیزی مبنی بر درمان صد در صد زگیل تناسلی  با الکل و اینکه زدن الکل بر روی زگیل تناسلی بتواند باعث از بین رفتن و یا خشک شدن آن شود، گزارش نشده است و بر خلاف ویروس کرونا، الکل هیچ تاثیری بر روی زگیل های تناسلی ندارد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.2/5 - (45 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Leyla یکشنبه ۹ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 135 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشين
    خواستم ببينم كه ايا اين زگيل هستش؟
    قبل از رابطه زده و بعد از شيو اومد شيو هم با كرم موبر بود نه تيغ
    نه خارش داره نه درد
    ولي وقتي فشار ميدمش درد ميگيره و يكم سوزش داره رابطه ام با كاندوم صورت گرفته
    الان يك ماهه كه اين هستش
    تو اين عكس هم فشارش داده بودم يكم ملتهبه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۹ بهمن ۱( 1 سال پیش)

      سلام

      امکانش هست عکس های بیشتری بفرستید از زوایای مختلف یا اگر ضایعه مشابه دیگری دارید هم بفرستید. از روی این عکس نمیشه تشخیصی را مطرح کرد.

  • تصویر کاربر الی چهارشنبه ۲۸ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    ببخشید یادم رفت بگم همسر من از کاندوم استفاده میکنند و امکان داره از کاندوم باشه و حساسیت داشته باشند چون قبلا من برای جلوگیری از بارداری قرص ال دی مصرف میکردم و حدود دوسه سال از کاندوم استفاده میکنیم و جدیدا متوجه شدیم عکس فرستاده بودم و شما گفته بودی هر ضایع ای زیگیل نیست
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۸ مهر ۰( 2 سال پیش)

      سلام

      عکس از همسرتان نفرستادید در ادامه همین سوال ارسال کنید

  • تصویر کاربر نازنین دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 413 مشاهده پرسش
    با سلام. تعداد ضایعه پوستی در قسمت سینه زانو ران پا و آلت تناسلی مشاهده میشد که با مراجعه به پزشک تشخیص دادند زگیل هست و با لیزر برداشتند ضایعات رو ولی پس از چند روز تعدادی ضایعه دیر در قسمت زانو ایجاد شده است. و پزشک واکسن گارداسیل رو پیشنهاد کردند. سوال این است که واکسن گارداسیل از ایجاد هر نوع زگیلی جلوگیری میوند یا فقط از زگیل تناسلی پیشگیری میکند ؟
    سوال دوم راه پیشگیری از ابتلا به موارد جدید زگیل چیست ؟
    با توجه به اینکه من ازدواج نکردم و فکر میکنم بعد از لیزر موهای زائد ایجاد شده زگیل ها در بدن من . با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      واکسن از ابتلای مجدد به 4 نوع ویروس موجود در واکسن که مربوط به زگیل تناسلی است پیشگیری می کند. کارهای مالشی مثل لیف و حوله و خاراندن و اصلاح به تیغ و موبر باعث انتشار مجدد میشه و از ماشین اصلاح سر مردان که کچل می کنند اون هم با شانه مربوطه را توصیه می کنم. سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید با: پرهیز از دخانیات پرهیز از استرس ورزش استراحت کافی مصرف موادی که سرشار آنتی اکسیدان و ویتامین هستند مثل چای سبز، سیر تازه (صورت حلقه حلقه شده و خورد صبح ناشتا مثل قرص برای پرهیز از بوی نامطبوع سیر)، لیمو ترش، میوه هایی که رنگدانه قرمز دارند و  دیگر سبزیجات و میوه جات تازه داروهایی که حاوی ویتامین و آنتی اکسیدان هستند مثل کپسول پاورفیت(حاوی AHCC از مشتقات قارچ ژاپنی شیتاکه که با تقویت سیستم دفاعی در پاکسازی ویروس کمک کننده هست) و زینک در نهایت بهتر بصورت دوره ای توسط پزشک معاینه و در صورت نیاز آزمایش دهید حتما واکسن بزنید اگر چه واکسن نقشی در درمان ندارد ولی از ابتلای مجدد در آینده پیشگیری می کند.

  • تصویر کاربر پری جمعه ۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 315 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من 4 ماهه از اخرین نزدیکیم میگذره و چند روزه این دونه های ریز قرمز زدم و باعث خارش شده
    البته علامتی هم در پارتنرم متوجه نشدم اما نمیدونم ناقل هست یا نه
    بنظرتون اینا زگیله؟
    میخواستم ببینم لازمه تست پاپ اسمیر بدم یا نه؟
    چه تستی باید بدم که خیالم راحت شه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام

      این ها مولوسکوم هستند و قطعا زگیل نیستند و از این بابت تستی نیاز ندارید

  • تصویر کاربر علی شنبه ۲ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 370 مشاهده پرسش
    سلام آیا این زائده ها زیگیله
    قهوه گانددرما تاثیری داره؟
    چه راهی رو پیشنهاد میکنین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      بله زگیل تناسلی هستند. توصیه هایی که برای کنترل زگیل تناسلی و کاهش میزان عود و بعضا ریشه کنی آن می شود: شعار ما: مراقب باشید، پیگیری کنید ولی نگران نباشید • برای زدودن موهای ناحیه تناسلی به هیچ عنوان از تیغ و مواد موبر استفاده نکنید. بجای ان از ماشین های اصلاح سر با شماره نه چندان کم استفاده شود. • پرهیز از خاراندن ناحیه تناسلی • پرهیز از خشک کردن ناحیه تناسلی بصورت مالشی • عدم استفاده از لیف در ناحیه تناسلی • کاهش دفعات رابطه ی جنسی با همسر تا حذف کامل ضایعات • قطع رابطه ی جنسی غیر ایمن • استفاده از کاندوم در روابط جنسی • درمان همزمان هر دو شریک جنسی • معاینه ی دوره ای توسط خود بیمار و نیز پزشک با درشت نمایی و نور مناسب • درمان زودهنگام ضایعات جدید با روش های سریع الاثر مثل لیزر • تقویت سیستم ایمنی از طریق o عدم استعمال دخانیات o استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه بویژه سیر تازه، چای سبز، لیموترش و میوه هایی که رنگدانه ی قرمز دارند. o استفاده از مکمل ها، ویتامین و آنتی اکسیدان ها مثل کپسول های پاور فیت و ایمیونس o ورزش o کاهش استرس • تزریق واکسن گارداسیل برای افراد بین 9 تا 45 سال

درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر