آیا الکل ویروس زگیل تناسلی را از بین میبرد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیش از 50 درصد افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود به بیماری HPV مبتلا می شوند که با در نظر گرفتن نتایج چشمگیر واکسن HPV در مشاهدات اخیر، یک آمار بسیار بالا محسوب می گردد و بدن اکثر افراد، به طور خود به خود ویروس را از بین می برد؛ سوالی که مطرح می شود این است که آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکان پذیر است؟ ممکن است ارتباطی بین HPV مزمن و مصرف الکل، در افرادی که بدنشان قادر به حذف ویروس نیست، وجود داشته باشد، برای فهمیدن جواب با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درد پروستات

HPV مزمن، زمانی رخ می دهد که درمان عفونت طول بکشد و – بسته به نوع ویروس آلوده کننده – می تواند خطرات جدی برای سلامت دهانه رحم ایجاد نماید.  در رابطه با بحث درمان قطعی ویروس اچ پی وی با الکل، طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن الکل ممکن است خطر ابتلا به HPV مزمن را در زنان افزایش دهد. دانشمندان مرکز ملی سرطان، پس از آزمایش بیش از 9000 زن برای HPV و پرسش در مورد عادت های مصرف الکل آن ها، دریافتند که ابتلا به HPV، در افرادی که به طور معمول الکل مصرف می کنند، تقریباً 3 برابر بیشتر از افراد غیرالکلی می باشد.

همچنین خطر ابتلا به HPV مزمن، در زنانی که بیش از پنج سال مشروبات الکلی مصرف می نمودند، نسبت به کسانی که کمتر از پنج سال سابقه نوشیدن الکل دارند، تقریبا دو برابر بیشتر است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به HPV مزمن، با افزایش تعداد نوشیدنی در هر بار مصرف، افزایش می یابد.

در این مقاله، دو نتیجه اصلی ارائه شد که شامل موارد زیر است:

تاکنون هیچ گونه تحقیقات موفقیت آمیزی مبنی بر درمان صد در صد زگیل تناسلی  با الکل و اینکه زدن الکل بر روی زگیل تناسلی بتواند باعث از بین رفتن و یا خشک شدن آن شود، گزارش نشده است و بر خلاف ویروس کرونا، الکل هیچ تاثیری بر روی زگیل های تناسلی ندارد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.2/5 - (45 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر امین شنبه ۷ فروردین ۹۵( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 118 مشاهده پرسش
    سلام
    دومین بار است پیام میدم
    از اون چیزهایی ک دیدم داخل دهنم عکس گرفتم به این ها مشکوکم شمام ببنیید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۷ فروردین ۹۵( 8 سال پیش)
      در این عکس ضایعاتی که نشان دادید درشت نمای و کیفیت لازم برای تشخیص را ندارد لذا بهتره حضورا توسط پزشک معاینه شوید
  • تصویر کاربر حمید یکشنبه ۲ اسفند ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 148 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشی خدمت دکتر عزیز اقای دکتر من یکی از دوستانم از کشور سویس یه قطره برام اورده به نام Clabin که گفت زگیلای دور التو از بین میبره اگه مرنب بزنی البته من قبلش گفته بودم زگیل دارم و از اونجا برام یه قطره یا پماد بیار تا از بین ببرمشون خواستم ببینم این قطره واقعا اگه مصرف کنم زگیلامو از بین میبره اصلا این قطره کارایش مال از بین بردن زگیل هست یا نه اگه هست نحوه استفادش چطوره
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲ اسفند ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      ترکیب اصلی این دارو اسیدسالیسیلیک هست که می تواند روی زگیل موثر باشد
    2. تصویر کاربر حمید یکشنبه ۲ اسفند ۹۴( 8 سال پیش)
      مرسی دکتر جان پس من ازش استفاده کنم موردی نداره ؟ زگیلامو ازبین میبره؟
      اقای دکتر لطف میکنی بهم بگی طرز استفادش چطوریه؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲ اسفند ۹۴( 8 سال پیش)
      البته نمی توان گفت که همیشه ۱۰۰% از بین می برد ولی شبی یک بار فقط روی ضایعه بزنید و صبح بشورید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۳ اسفند ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 117 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر......من همون کسی هستم که چندین بار براتون پیام دادم و عکس فرستادم و نگران ابتلا به زگیل تناسلی بودم.......و شما در تمامی پاسخ هاتون گفتید که من زگیل ندارم و همه موارد طبیعی هستند........اما سوال الان من فرق میکند ....به خدا دارم اشک میریزم در حین نوشتن این پیام.....الان داشتم موهای ناحیه تناسلیم رو با ماشین اصلاح میکردم ماشین موزر ....که به یکباره در قسمت بین مقعد و بیضه ها نه در خود بیضه متوجه یک برجستگی گوشتی خیلی کوچک میلیمتری شدم......براتون عکسشو فرستادم.......با خط سیاه مشخص کردم اون قسمت رو.............. به خدا دارم میمیرم......... 21 سال دارم و تاحالا هیچ رابطه جنسی نداشته ام و این منو آزار میده...فقط یک زگیل کوچک مدت هاست که در نوک انگشتم دارم........آقای دکتر پدر و مادرم بیشتر از من غصه میخورند......تو رو خدا کمکم کنید که این چیه؟؟؟؟؟؟؟ چطور درمانش کنم ؟؟؟؟؟؟؟ پیش چه متخصصی برم تو تبریز؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا این پخش میشه؟؟؟؟؟؟؟ آقای دکتر شمارو قسمت میدم به فاطمه الزهرا کمکم کنید.....میتونه زگیل نباشه و خال گوشتی باشه؟؟؟؟......اگه زگیله خواهش میکنم یه شماره تلفن بهم بدین و ساعتشو بگین که باهاتون تماس بگیرم و در حد چند دقیقه باهاتون صحبت کنم............تو رو خدا سریع به سوالم پاسخ بدین
    1. تصویر کاربر امیر سه شنبه ۲۷ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      آقای دکتر چیزی که منو شکنجه میده اینه که من تا حالا هیچ رابطه جنسی نداشتم و به شدت بهداشت رو رعایت میکنم......... آیا من در آینده دچار سرطان خواهم شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با توجه به اینکه با ماشین اصلاح همه ناحیه تناسلیم رو اصلاح کردم آیا به آلت و مقعد و اینا منتقل میشه؟؟؟؟تو رو خدا کمکم کنید به خدا فکر خودکشی دارمممم
    2. تصویر کاربر امیر سه شنبه ۲۷ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      ببخشید آقای دکتر که هی سوال میپرسم....آخه دارم به خدا میمیرم.....الان تماما کل ناحیه تناسلیم رو بررسی کردم ولی هیچ زائده دیگری نبود و اون تنهاست..... و اندازش هم حتی به یک میلیمتر هم نمیرسه حتی ....تو عکس بزرگ افتاده......آقای دکتر با توجه به اینکه هم به مقعد نزدیکه و هنگام طهارت خیس میشه و هم با بیضه برخورد داره آیا منتشر میشه؟؟؟؟؟ امروز هم با ماشین موهای ناحیه تناسلی و مقعد رو زدم که اطراف مقعد هم کمی زخم شد.....چکار کنم آقای دکتر تو دستشویی 30 دقیقه طول میکشه با صابون میشورم همه جامو بعد با الکل میترسم....ای خدااااااا چرا آخه من که هیچ تماس جنسی نداشته ام....... آقای دکتر لطفا به بند بند سوالاتم جواب بدین و در صورت امکان شماره بدین 1 دقیقه باهاتون حرف بزنم....به خدا جای دوری نمیره
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      به نظر من شما مشلی ندارید اما بریااینکه مطمئن تر شوید می توان از ضایعه برای ازمایشگاه نمونه بردای کرد
    4. تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      آقای دکتر عکس را دیدید؟؟؟؟ پس اگر زگیل نیست چه است؟؟؟؟ باز هم میگویم که هیچ رابطه ای نداشته ام ....... این ضایئه شبیه خال گوشتی است به رنگ قهوه ای......چیزی که منو آزار میده اینه که بیضه هام باهاش برخورد دارن و وقتی میرم دتشویی خیس میشه اون ناحیه و آبش سرازیر میشه به سمت مقعد....میترسم .....آیا با این موارد به سایر نواحی منتشر میشه؟؟؟؟؟ ضمنا آقای دکتر برای از بین بردن این از چه روشی استفاده کنم ؟؟؟؟؟ لطفا در مورد چگونگی آزمایش هم توضیح بدین که تو تبریز هست یا باید بیام تهران.....و اینکه تو تبریز یکی از دوستانتون رو معرفی کنید........ وسواسی بودم وسواسی تر هم شدم...........آیا پمادی چیزی برای جلوگیری از انتشارش حداقل تا 2 3 روز آینده که به پزشک خواهم رفت توصیه میکنین؟؟؟؟یکی از اقوام ما در آلمانن آیا نیازی به زدن واکسن گارداسیل در من میبینین؟؟؟؟


      باز هم ازتون خواهش میکنم به بند بند سوالاتم جواب بدید...........ممنون
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      می تواند فیبروم های پوستی باشد یا خال گوشتی
    6. تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      آقای دکتر ازتون خواهش کردم به همه سوال هام پاسخ بدین چون واقعا تنهام امیدم شمایین
    7. تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      با عرض شرمندگی دوباره.....آقای دکتر چون دارم از دلهره میمیرم....میخوام بیام مطبتون....فقط شهرستانم شنبه میتونم خدمت برسم اگه میشه برا همین شنبه یه وقت و ساعت برام بگید.......یا نه حضور من در مطبتون ضروری نیست؟؟؟
    8. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      ساعت ۴ و نیم امرزو با شماره طیر تماس بگیرید و تعیین وقت کنید
    9. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      آدرس مطب آدرس مطب : تهران ، خ میرزای شیرازی , نرسیده به خ شهید بهشتی, کوچه شهدا , پلاک 22 , طبقه 4, واحد 20
      88713632
    10. تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      حتما میام ولی خواهشا به این سوالات جواب کامل بدین تا اون موقع یکم خاطرم آسوده بشه

      آقای دکتر عکس را دیدید؟؟؟؟ پس اگر زگیل نیست چه است؟؟؟؟ باز هم میگویم که هیچ رابطه ای نداشته ام ....... این ضایئه شبیه خال گوشتی است به رنگ قهوه ای......چیزی که منو آزار میده اینه که بیضه هام باهاش برخورد دارن و وقتی میرم دتشویی خیس میشه اون ناحیه و آبش سرازیر میشه به سمت مقعد....میترسم .....آیا با این موارد به سایر نواحی منتشر میشه؟؟؟؟؟ ضمنا آقای دکتر برای از بین بردن این از چه روشی استفاده کنم ؟؟؟؟؟ لطفا در مورد چگونگی آزمایش هم توضیح بدین که تو تبریز هست یا باید بیام تهران.....و اینکه تو تبریز یکی از دوستانتون رو معرفی کنید........ وسواسی بودم وسواسی تر هم شدم...........آیا پمادی چیزی برای جلوگیری از انتشارش حداقل تا 2 3 روز آینده که به پزشک خواهم رفت توصیه میکنین؟؟؟؟یکی از اقوام ما در آلمانن آیا نیازی به زدن واکسن گارداسیل در من میبینین؟؟؟؟
    11. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      گفتم که به نظرم زگیل نیست. بقیش دیگه بر می گرده به وسواس فکری تان
    12. تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      آقای دکتر ببخشید که ناراحتتون کردم......
      الان من شنبه به احتمال زیاد میخوام بیام ....
      فقط تو چند تا سایت خوندم که آزمایش زگیل تناسلی تو آزمایشگاه های ایران به خوبی انجام نمیگیره و فقط چند مورد رو از انواع زیاد این ویروس و بررسی میکنن و زیاد هم دقیق نیست..
      در ضمن هزینش هم بالاست........
      اگه میشه چون شما تجربشو دارید در مورد این آزمایش و هزینش و مدت زمانی که جوابش میاد برام بگید.....چون میخوام پول کافی همراه داشته باشم

      بازم ممنون
    13. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      هزینش حدود ۳۰۰ هزارتومان هس (البته حدودا) و جواب حدود یک هفته
    14. تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      آیا شما با معاینه خود ضایعه به صورت حضوری تشخیص 100 درصد میتونید بدید که به آزمایش نیاز نباشه؟ واینکه من یکشنبه برمیگردم شهرستان جوابشو چطور بگیرم؟؟؟در اونصورت
    15. تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      آقای دکتر برا شنبه وقت گرفتم....به امید خدا میام که معاینم کنید.....
    16. تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      دکتر جان تو اینترنت راجع به لیزر خوندم که نظرات متفاوته.......یه عده میگن بهترینه ولی یه عده هم از جمله دکتر حسین کرمی میگن که به دلیل دودی که پخش میشه احتمال آلودگی حلق و دهن پزشک و بیمار وجود داره و کرایو رو بهتر دونستن......ضمنا منشی شما هم گفت کرایو ندارین........... آیا برا لیزر آمپول بی حسی هم میزنید؟؟ چون سابقه آمپول بی حسی رو دارم دردش خیلی شدیده.....لطفا راهنماییم کنید چون الان بلیت هم گرفتم و اومدنم صد در صده.......تشکر❤❤
    17. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۳۰ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      ابتدا از کرم بی حسی استفاده میشه تا درد نداشته باشید
    18. تصویر کاربر امیر جمعه ۳۰ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام....الان تهرانم آقای دکتر ....فردا ساعت 5.15 وقت گرفته ام که بیام مطبتون.......انشاالله که خیره........
    19. تصویر کاربر امیر جمعه ۳۰ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      راستش آقای دکتر چون همونطور که گفتم تو عمرم نزدیکی جنسی نداشته ام میترسم تو مطب شما حالا یا از طریق استفاده از کرم بی حسی که فرمودین و یا خود دستگاه لیزر میترسم آلوده به اچ پی وی بشم چون شنیدم هفته ها در محیط بیرون میمونه......حالا ازتون میخوام اگه میشه اسم کرم و وسیله لازم احیانا جهت نمونه برداری رو بگین تا قبل اومدن به مطب تهیه کنم و همراهم بیارم...............یا خودتون صلاح رو در چی میدونید........خواهشمندم جوابمو زود بدید.....تشکر........یه سوالمم اینکه دکتر واقعا کلافه ام که منی که هیچ سابقه نزدیکی نداشتم چطور یه چنین چیزی در من دراومده؟؟؟؟استرس گرفتم برا نمونه برداری.....چون میترسم بگن ویروس اچ پی ویه آیا سابقه داشته زایده مشکوکی رو به آزمایشگاه بفرستید و در جواب بگن که ویروس نیست و فرد آلوده نیست یا همیشه جواب مثبته؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      تو رو خدا به سوالاتم جواب بدین....
    20. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲ اسفند ۹۴( 8 سال پیش)
      امیدوارم با مراجعه به روانپزشک مشکل وسواس فکری که داری کمتر شود
    21. تصویر کاربر امیر یکشنبه ۲ اسفند ۹۴( 8 سال پیش)
      ممنون آقای دکتر....منم امیدوارم.....فقط دیشب بلافاصله رفتم حموم بعد لیزر و بعد اون پماد زدم....هم یکم سوزش داره و هم یه چیز گرد ساچمه ای مثل جوش زیرپوستی گرد زده جاش آیا طبیعیه؟؟؟
    22. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲ اسفند ۹۴( 8 سال پیش)
      بله طبیعی است و مشکلی نیست
    23. تصویر کاربر امیر یکشنبه ۲ اسفند ۹۴( 8 سال پیش)
      آقای دکتر با عرض شرمندگی دیشب هول شدم نشد که همه سوالاتمو بپرسم....یکی هم اینکه وقتی راه میرم شلوارم و بیضه هام به اون ناحیه میخوره و به نوعی ساییدگی و فرسایش رخ میده به نظرتون مشکلی ایجاد نمیکنه؟؟؟و اینکه میتونم از هفته دیگه ورزش کنم؟؟چون عرق میکنه......اینا باعث تکثیر نمیشه احیانا؟؟ ممنون از لطفتون......

      دیشب هم یادم رفت ازتون تشکر کنم که تو این مدت بزرگواری کردین و به سوالاتم جواب دادین...بازم ممنون❤
    24. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۳ اسفند ۹۴( 8 سال پیش)
      مشکلی نیست و می توانید ورزش کنید
    25. نمایش سایر 23 پاسخ
  • تصویر کاربر مسیح شنبه ۱۷ بهمن ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 118 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    ۲۲ سال سن دارم و چندین سال هست که زگیل دور آلت من هست بدون هیچ خارش و دردی
    لذا آیا نیاز به درمان هست ؟ روش لیزر را دوستان می گویند که بازگشت پذیر و باعث پخش شدن دوباره
    و همینطور روش منجمد کردن کارایی ندارد
    این عکس لطفا بررسی کنید .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۵ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      خوشبختانه ضایعاتی که در عکس دیده می شود زگیل نیست ولی متاسفانه تبیلغات نادرستی در مورد لیزر و پخش شدن آن شده است و پزشکانی که مثل بنده بهنگام لیزر از دستگاه مکنده و تصفیه کننده دود ناشی از لیزر و از بین بردن زگیل استفاده می کنند هیچ خطری بیمار و پزشک را تهدید نمی کند
    2. تصویر کاربر مسیح پنجشنبه ۱۵ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      ممنون اقاي دكتر ، بنده در بوشهر هستم
      اگر زگيل نيست پس امكان وجود دارد اين چه چيزي هست ؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۶ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      این ها گوشت های اضافه ی ناحیه ختنه گاه هستند و جای نگرانی نیست
    4. تصویر کاربر مسیح جمعه ۱۶ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام اقاي دكتر
      خيلي ممنون ، براي برداشتن انها بايد كاري كرد؟

      با تشكر فراوان
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۷ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      برداشتن این ضایعات فقط چنبه ی زیبایی دارد که من در مطب با لیزر بر می دارم
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر فرانک یکشنبه ۴ بهمن ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 113 مشاهده پرسش
    باسلام.بنده حدود 1سال و نیم زگیل تناسلی دارم ولی کوتر کردم بهبود یافتم.ولی مدت 2روز است که انتهای زبانم دانه های برجسته ای زده است.عکس گرفتم و برایتان ارسال میکنم.به دکار گوش و حلق بینی مراجع کردم گفتن غدد لنفاوی است.ولی بازم میترسم.لطف کنید راهنمایی کنید غدد لنفاوی است یا زگیل ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۴ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      متاسفانه کیفیت عکس در حدی نیست که بتوان تشخیصی را مطرح کرد
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر