آیا الکل ویروس زگیل تناسلی را از بین میبرد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیش از 50 درصد افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود به بیماری HPV مبتلا می شوند که با در نظر گرفتن نتایج چشمگیر واکسن HPV در مشاهدات اخیر، یک آمار بسیار بالا محسوب می گردد و بدن اکثر افراد، به طور خود به خود ویروس را از بین می برد؛ سوالی که مطرح می شود این است که آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکان پذیر است؟ ممکن است ارتباطی بین HPV مزمن و مصرف الکل، در افرادی که بدنشان قادر به حذف ویروس نیست، وجود داشته باشد، برای فهمیدن جواب با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درد پروستات

HPV مزمن، زمانی رخ می دهد که درمان عفونت طول بکشد و – بسته به نوع ویروس آلوده کننده – می تواند خطرات جدی برای سلامت دهانه رحم ایجاد نماید.  در رابطه با بحث درمان قطعی ویروس اچ پی وی با الکل، طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن الکل ممکن است خطر ابتلا به HPV مزمن را در زنان افزایش دهد. دانشمندان مرکز ملی سرطان، پس از آزمایش بیش از 9000 زن برای HPV و پرسش در مورد عادت های مصرف الکل آن ها، دریافتند که ابتلا به HPV، در افرادی که به طور معمول الکل مصرف می کنند، تقریباً 3 برابر بیشتر از افراد غیرالکلی می باشد.

همچنین خطر ابتلا به HPV مزمن، در زنانی که بیش از پنج سال مشروبات الکلی مصرف می نمودند، نسبت به کسانی که کمتر از پنج سال سابقه نوشیدن الکل دارند، تقریبا دو برابر بیشتر است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به HPV مزمن، با افزایش تعداد نوشیدنی در هر بار مصرف، افزایش می یابد.

در این مقاله، دو نتیجه اصلی ارائه شد که شامل موارد زیر است:

تاکنون هیچ گونه تحقیقات موفقیت آمیزی مبنی بر درمان صد در صد زگیل تناسلی  با الکل و اینکه زدن الکل بر روی زگیل تناسلی بتواند باعث از بین رفتن و یا خشک شدن آن شود، گزارش نشده است و بر خلاف ویروس کرونا، الکل هیچ تاثیری بر روی زگیل های تناسلی ندارد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (47 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سامان پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 136 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من دو زگیل در اطراف آلت داشتم ک با مراجعه به ارولوژیست در شهرستان و استفاده از محلول دوتا ناپدید شد.ولی در دهانه مجرا (سمت داخل مجرا)دو عدد زگیل وجود دارد ک به نظر بزرگتر هم میشوند.برای درمان این زگیل های دهانه مجرا چیکار باید بکنم؟ مطمعن ترین راه درمان چیست؟ ممنون از راهنمایی شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      لیزر بهترین هست
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۱۷ آبان ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان
    خسته نباشید
    من اصلا از وجود این بیماری خبر نداشتم، 3 زائده پوستی در بخش انتهایی آلت تناسلیم که با شکم طلاقی میکند ایجاد شده که مرا مشکوک کرد، عکس بپیوست ارائه گردیده لطفا بررسی و اعلام نظر فرمایید، لازم به توضیح است که نه دردی دارد نه خونریزی و نه خارشی ، آیا من مبتلا به زگیل آلت تناسلی شده ام؟ اگر خیر پس ان زائده ها چیست؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۷ آبان ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      در این عکس به نظر میرسد زگیل باشند
  • تصویر کاربر آرش یکشنبه ۶ مهر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    من پسری 21 ساله ام روی تنه ی الت من زگیل های زیادی وجود داره و الان دارم درمان میشم.
    قصد دارم با خانمی 23 ساله ازدواج کنم. خواستم ببینم ایا میتونم ازدواج کنم ؟و نگرانی بابت انتقال ویروس و بروز سرطان در همسرم نداشته باشم؟
    ایا مجبورم تا آخر عمر از کاندوم در رابطه جنسی استفاده کنم؟
    ایا با واکسینه کردن خانم، احتمال انتقال ویروس و ابتلا چقد میشه؟
    ایا ممکنه رابطه مقعدی داشت ولی در مهبل زگیل زد؟ یعنی زگیل هل فقط در محل تماس پوست ها ب وجود می آیند؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۶ مهر ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      ایا میتونم ازدواج کنم ؟و نگرانی بابت انتقال ویروس و بروز سرطان در همسرم نداشته باشم؟...همسرتان بایستی قبل از تماسی واکسن بزنند و شما هم نوع ویروس را تعیین کنید
      ایا مجبورم تا آخر عمر از کاندوم در رابطه جنسی استفاده کنم؟..........همه چیز به نوع ویروس شما و واکسن زدن همسرتان بستگی دارد
      ایا با واکسینه کردن خانم، احتمال انتقال ویروس و ابتلا چقد میشه؟
      ایا ممکنه رابطه مقعدی داشت ولی در مهبل زگیل زد؟ .........خیر
      یعنی زگیل هل فقط در محل تماس پوست ها ب وجود می آیند؟...........بله
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    پس میشه بگین چجوری این هارو میشه از بین برد یا (حداقل یه راهی نشونم بدین )
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      اینها بقایای پوست ختنه هستند و نیازی به از بین بردنشان نیست
  • تصویر کاربر امین پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر خسته نباشید
    من حدود 2 ماه قبل با یکی از خانمهای هم دانشگاهی ام چندین دفعه رابطه جنسی داشتم که از روی شناختی که از این خانم داشتم چند مورد بدون استفاده از کاندوم بود... بعد از این قضیه من با ویروس HPV آشنا شدم و شدیداً وسواس فکری گرفتم که نکنه منم به این ویروس گرفتار شده باشم و خبر نداشته باشم... ظاهراً این خانم که سالم هست و تو مدت یکسال گذشته با کسی رابطه جنسی نداشته ... و کلاً روابط جنسی اش به یک نفر ختم میشود... سوأل من این است که آیا من مبتلا شده ام ؟ چه مدت باید صبر کرد تا علایم پدیدار بشوند؟ چطور میشود متوجه بیماری شد؟
    با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      تنها راه تشخیص دیدن ضایعات زگیلی است و اگر ایشان ضایعه ای ندارند احتمال ابتلای شما هم بعید است
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر