سینکاتچینز بهترین پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان

در این مقاله مطالعه می کنید:

سینکاتچینز یک ماده طبیعی است که در برگ های چای سبز یافت می شود و به نظر می­رسد که بخش فعال آن کونکاتچین­ها (که مخلوطی از کاتچین­ها و دیگر ترکیبات چای هستند)، باشد. نحوه عملکرد این دارو هنوز به طور دقیق مشخص نیست. در سال 2004 پماد سینکاتچینز 15% (Sinecatechins 15% Ointment) به عنوان یک روش درمانی توانست تأییدیه ی سازمان غذا و داروی آمریکا را برای زگیل تناسلی خارجی دریافت کند و به این ترتیب، نخستین داروی گیاهی بود که تا آن زمان، مجوز تجویز در آمریکا را دریافت کرد.

اگر چه طرز کار دقیق آن­ها هم­چنان ناشناخته است، گمان می­رود که کاتچین­ها خواص آنتی­اکسیدان­ها، ضد ویروس­ها و ضد تومور ها را فرآوری کنند. در ادامه مطلب بهترین پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان را توضیح خواهیم داد.

علت زگیل تناسلی در مردان

بهترین پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان

بهترین پماد برای زگیل تناسلی چه نام دارد؟ سینکاتچینز 15% برای درمان زگیل تناسلی استفاده می شود. این زگیل ها توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. اگر در چند هفته آغازین مصرف، بهبودی حاصل نشد، باید درمان زگیل تناسلی جایگزین در نظر گرفته شود. مطالعات متعدد دارونما – کنترل تصادفی، نشان داده ­اند که سینکاتچینز در درمان زگیل تناسلی خارجی، بسیار مؤثرتر از دارونماها است و در 58% بیماران موفق به حذف کامل درمان زگیل تناسلی  شده است.

میزان عود پس از 12 ماه معادل 10% بوده که نسبتاً کم می باشد. استفاده از پماد سینکاتچینز، ویروس HPV را از بین نمی برد، بلکه فقط به درمان و برطرف شدن زگیل ها کمک می کند. همچنین، این دارو از به وجود آمدن زگیل های تناسلی جلوگیری نمی کند. بنابراین ممکن است در طول دوره درمان و یا بعد از آن، زگیل های تناسلی جدیدی ظاهر شود.

طریقه مصرف پماد سینکاتچینز

بهتر است قبل از شروع مصرف این دارو، بروشور اطلاعات دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کرده و دستورالعمل های آن را دنبال کنید. اگر سوالی در رابطه با طریقه مصرف این دارو دارید، از پزشک خود و یا دکتر داروساز بپرسید. قبل و بعد از استفاده از این دارو، دست های خود را بشویید. پماد را بر روی تمام زگیل ‌های تناسلی بمالید. این دارو را دقیقا همانطور که پزشک برایتان تجویز کرده استفاده کنید. معمولا پزشک این پماد را 3 بار در روز تجویز می کند. مقدار کمی از پماد را با انگشت خود بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده و زگیل ها را به طور کامل با یک لایه نازک پماد بپوشانید.

لازم نیست در هر بار استفاده، پماد باقی مانده از سری قبل را پاک کنید. بعد از حمام، پماد را دوباره بر روی زگیل ها بزنید. بر روی ناحیه تحت درمان، باند یا سایر پانسمان های ضد آب را قرار ندهید، اما می توانید آن را با گاز نخی یا لباس زیر نخی بپوشانید. پماد سینکاتچینز را درون واژن یا مقعد و یا بر روی زخم های باز استفاده نکنید. این دارو فقط برای استعمال خارجی است. اگر دست شما آغشته به پماد است، از دست زدن به چشم، بینی یا دهان خودداری کنید. اگر این دارو به طور تصادفی با نواحی سالم پوست شما برخورد کرد، پوست خود را با آب فراوان بشویید.

در استفاده از این پماد، دقت کنید و در صورت بروز تحریک، فوراً به پزشک مراجعه نمایید، چرا که می تواند خطرناک باشد. پماد سینکاتچینز را به طور منظم استفاده نمایید تا نتیجه بهتری بگیرید. دوره درمان را کامل کنید و تا زمان برطرف شدن کامل زگیل ها، استفاده از این پماد را ادامه دهید، اما بیشتر از زمان تجویز شده از آن استفاده نکنید. اگر طی 16 هفته مصرف این دارو، وضعیت شما بهبود نیافت و یا زگیل های جدید ظاهر شد، به پزشک خود اطلاع دهید.

پماد برای زگیل تناسلی

 

عوارض جانبی پماد سینکاتچینز

بهترین پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان هم ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. برخی عوارض جانبی این دارو، شامل واکنش‌ های خفیف پوستی مانند خارش، سوزش، درد، تورم و قرمزی ناحیه تحت درمان می باشد. در صورت بروز این عوارض و بر طرف نشدن و یا بدتر شدن آن ها، با شستن محل با آب و صابون، پماد را پاک کرده و استفاده از آن را متوقف کنید و بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.

این دارو ممکن است عوارض جانبی داشته باشد، اما فواید آن بیشتر است و به همین دلیل تجویز می شود. هرچند احتمال بروز عوارض آن کم است و بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند، عوارض جانبی خاصی ندارند. در صورت بروز هر یک از این عوارض، فورا به پزشک خود اطلاع دهید:

بروز واکنش های آلرژیک شدید نسبت به این دارو، بسیار نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم واکنش های آلرژیک، فورا به پزشک مراجعه کنید تا اقدامات لازم انجام شود. این علائم عبارت اند از:

  • راش های پوستی
  • خارش و تورم به ویژه در صورت، زبان و گلو
  • سرگیجه شدید
  • تنگی نفس

در صورت بروز علائم دیگری غیر از موارد بالا، فورا به پزشک مراجعه کنید.

عوارض مصرف بیش از حد پماد سینکاتچینز

پماد سینکاتچینز را بیش از دوز تجویز شده توسط پزشک مصرف نکنید. خوردن این دارو نیز ممکن است خطرناک باشد. اگر فردی به دلیل مصرف بیش از حد آن دچار علائمی مانند از حال رفتن و تنگی نفس شود، فورا با اورژانس تماس بگیرید.

درمان مشکل نعوظ بعد از جراحی پروستات

موارد احتیاط و هشدار های مصرف پماد سینکاتچینز

برخی از دارو ها را نمی توان در شرایط خاصی مصرف نمود. این دارو نیز ممکن است حاوی موادی باشد که باعث واکنش های آلرژیک و یا مشکلات دیگر شود. بهتر است قبل از مصرف، پزشک خود را از موارد زیر مطلع کنید:

این محصول ممکن است باعث لکه دار شدن لباس و ملافه ها شود. قرار گرفتن ناحیه تحت درمان در معرض نور خورشید، اتاقک های برنزه (سولاریوم) و یا لامپ های آفتابی، ممکن است باعث حساسیت بیشتر پوست شود. در صورت تماس با نواحی آلوده به ویروس HPV، ممکن است این بیماری به شریک جنسی منتقل شود.

برای کاهش خطر انتقال HPV، هنگام برقراری هر گونه رابطه‌ جنسی (واژینال، مقعدی یا دهانی)، از روش های محافظتی موثر مانند کاندوم‌ یا دنتال دم استفاده کنید. قبل از برقراری رابطه جنسی، پماد را از روی پوست خود پاک کنید. این دارو می تواند مانع از عملکرد صحیح کاندوم، دنتال دم و دیافراگم شود. بنابراین، ممکن است در جلوگیری از بارداری و انتقال HPV یا سایر بیماری های مقاربتی (مانند HIV) به شریک جنسی، موثر واقع نشوند.

مصرف پماد سینکاتچینز در دوران بارداری و شیردهی

در دوران بارداری و شیردهی، نباید دارو را خودسرانه و بدون مشورت با پزشک مصرف کنید. ممکن است مصرف این دارو، جنین و یا شیر مادر را تحت تاثیر قرار دهد. بهتر است در رابطه با خطرات و فواید مصرف دارو در این دوران، با پزشک خود مشورت نمایید.

تداخلات دارویی پماد سینکاتچینز

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد دارو ها را تغییر داده و یا احتمال بروز عوارض جانبی را افزایش دهد. یک لیست از تمام دارو هایی که استفاده می کنید (از جمله دارو های با نسخه و یا بدون نسخه، دارو های گیاهی و مکمل ها) تهیه کرده و آن را با پزشک خود به اشتراک بگذارید. دوز مصرفی دارو های خود را بدون مشورت با پزشک تغییر نداده و یا قطع نکنید.

برخی از دارو هایی که ممکن است با پماد سینکاتچینز تداخل داشته باشند، ممکن است بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارند (از جمله دارو های شیمی درمانی و کورتیکواستروئید ها مانند هیدروکورتیزون و پردنیزون)

روش انجام سیستواورتروگرام

نکات قابل توجه در رابطه با مصرف پماد سینکاتچینز

پماد سینکاتچینز فقط برای شما تجویز شده است. آن را با دیگران به اشتراک نگذارید. همچنین، در نظر داشته باشید که این دارو برای شرایط فعلی شما تجویز شده است و نباید بعداً برای درمان عفونت دیگری از آن استفاده کنید. مگر اینکه پزشک این امر را توصیه کند. ابتلا به ویروس HPV می تواند خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش دهد. بنابراین، زنانی که در معرض ابتلا به HPV قرار دارند می بایست به طور منظم آزمایشات پاپ اسمیر (PAP) را برای بررسی ابتلا به سرطان انجام دهند.

دوز فراموش شده پماد سینکاتچینز

اگر یک دوز دارو را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را مصرف کنید. در صورت نزدیک بودن زمان مصرف دوز بعدی، دوز فراموش شده را استفاده نکنید. برای جبران دوز فراموش شده، از مصرف دوز اضافی و یا دوز دو برابر خودداری کنید.

شرایط نگهداری پماد سینکاتچینز

این محصول را در یخچال و یا در دمای اتاق (25 درجه سانتی گراد) و در جایی خشک و دور از رطوبت، گرما و تابش نور مستقیم نگهداری کنید. شرایط نگهداری برند های تجاری مختلف این دارو ممکن است متفاوت باشد. دستورالعمل های نگهداری هر محصول که درون بسته آن قرار دارد را مطالعه کنید. بعد از هر بار استفاده از محصول، درب آن را محکم ببندید. از یخ زدن دارو جلوگیری کنید. تمام دارو ها، از جمله این پماد را دور از دسترس کودکان نگه دارید. داروی استفاده نشده را پس از اتمام تاریخ انقضای آن دور بیندازید.

 

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه  و مجاری ادراری تناسلی و  متخصص زگیل تناسلی در تهران

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
2.9/5 - (47 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مریم یکشنبه ۱۳ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 91 مشاهده پرسش
    من عفونت قارچی دارم یه مدت تحت درمانم ولی جدیدا یکسری ضایعه سیاه در قسمت واژن دیدم ایا زیگیل هستن
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۳ آبان ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام

      عکس کیفیت لازم برای قضاوت را ندارد

  • تصویر کاربر ساسان دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 99 مشاهده پرسش
    عرض سلام و خسته نباشید.اقای دکتر من 33 ساالمه و متاسفانه مبتلا به ویروس اچ پی وی شدم و ازمایشی که دادم نوع 6 هستش نامزد هستم و نانزدمم بالای 3 سال سنش هست زگیلا رو کرایو کردم متاسفانه بعد از سه ماه دوباره عود کرد که دوباره کرایو کردم تو این مدت خیلی رو سیستم ایمنی بدنم خیلی کار کردم الان داروهایی که مصرف میکنم پاور فیت و اسپرووید و ب3 و مکملای دیگه استفاده میکنم اقای دکتر ایا امید است که ویروس به کلی از بدنم خارج بشه؟آیا مصرف کپسول Ahcc کمکی میتونه بکنه؟خواهش میکنم که کمکم کنید واقعا زندگیم داره از هم میپاشه.ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام

      اقای دکتر ایا امید است که ویروس به کلی از بدنم خارج بشه؟......................بله

      آیا مصرف کپسول Ahcc کمکی میتونه بکنه؟...........................در نیمی از موارد

      توصیه هایی که برای کنترل زگیل تناسلی و کاهش میزان عود و در بعضا ریشه کنی آن می شود: • عدم اصلاح موهای ناحیه تناسلی با تیغ وترجیحا استفاده از ماشین های اصلاح سر با شماره نه چندان پائین • نخاراندن ناحیه تناسلی • عدم خشک کردن ناحیه تناسلی با حوله بصورت مالشی • عدم استفاده از لیف در ناحیه تناسلی • کم کردن دفعات نزدیکی در صورت ابتلای همزمان شریک جنسی • قطع رابطه جنسی غیر ایمن • استفاده از کاندوم • چکاپ دوره ای توسط خود فرد و نیز پزشک با درشت نمایی مناسب • درمان سریع هر ضایعه جدید ترجیحا با روش های سریع الاثرتر مثل لیزر • تقویت سیستم ایمنی از طریق: o عدم استفاده از دخانیات و الکل o استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه بویژه سیر تازه o استفاده از مکمل ها و آنتی اکسیدان ها o ورزش

  • تصویر کاربر ایمان شنبه ۲۸ مهر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 120 مشاهده پرسش
    سلام...
    پماد سینکاتچینز رو از کدوم داروخانه میشه تهیه کرد ؟ چون من چندین داروخانه رفتم و اصلا نمیدونستند چی هست....اگر موجود نیست چیزی هست که بشه به عنوان جایگزین تهیه کرد؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۸ مهر ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام

      بعید می دانم در ایران باشد. محلول ورومال بگیرید البته اینهم به سختی گیر میاد

  • تصویر کاربر مریم چهارشنبه ۲۵ مهر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقتتون بخیر من و نامزدم حدود سه سال پیش رابطه اورال داشتیم و اینکه حدود یک سال پیش من ضایعات زگیل را خیلی زیاد در خودم دیدم که درمان کردم و با نامزدم واکسن سه دوره گارداسیل رو زدیم بهد از ازدواج پاپ اسمیر دادم و پی سی ار که خداروشکر منفی بود الان دغدغه من و همسرم اینه که چون اورال داشتیم نمیدونیم او ن موقع ما این ویروس رو داشتسم یا نه-سوالم اینه که ایا منکنه دهانمون ناقل باشه؟اگر کسی از ظروف مشترک ما استفاده کنه میگیره دهنشو؟من خواهر زادم رو بچه هستش لبشو بوسیدم ایا دهانش ویروس میگیره؟ظرفون باید جدا از دیگران بشوریم ؟ممکنه وقتی تمام ظرف ها رو همه رو باهم میشوریم ویروس به اسکاج بچسبه و دیگر ظرف ها منتقل شه؟تمام نت نوشته ویروط تو خونه ادمه میترسم دستم گوشش خون بیاد به دیگران متتقل کنم؟وقتی لباس زیرمون تو لباسشویی میدیزم بهدش لباس دیگه ای بشورم ویروس به اون لباس ها منتقل میشه؟ممکنه رو لبمون زگیل بزنه ؟اخه دو طرف لب بالا منو همسرم نقطه های سفیده ببخشید انقدر سوال پرسیدم تورو خدا همرو جواب بدین خیالم راحت شه وسواس شست شو گرفتم تمام دستم پوست شده ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۵ مهر ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام

      ویروس HPV در خون نیست و از طریق خون و روابط معمول در منزل مثل بشقاب و قاشق و بوسیدن و ..... منتقل نمی شود خیال تان راحت باشد.

  • تصویر کاربر امير سه شنبه ۲۴ مهر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    با سلام.
    آقاي دكتر من بيمار شما هستم. قبلا براي درمان زگيل تناسلي خدمتتون رسيدم. فرموديد كه مولوسكوم هست و دوره داره و خودش خوب ميشه . ولي الان چند وقته كه به قسمت داخل ران هم زده. ميخواستم بدونم اين پماد براي من خوبه؟اگه هم لازمه براي فريز خدمت برسم. ممنون و تشكر.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۲۴ مهر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      بله خوبه ولی لیزر سریع تر و کم دردسر تر هست
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر