هزینه لیزر زگیل تناسلی، مراقبت ها و فیلم واقعی لیزر زگیل

در این مقاله مطالعه می کنید:

نور لیزر دی اکسید کربن، برای درمان زگیل های تناسلی موثر است. اگر زگیل هایی در اطراف ناخن های دست و پا دارید و یا اینکه زگیل های شما به سایر درمان ها جواب نداده اند، ممکن است استفاده از لیزر دی اکسید برای شما، انتخاب مناسبی باشد. ابتدا، پزشک از لیزر برای بریدن قسمت بالای زگیل استفاده می کند. سپس شدت تمرکز نور لیزر را کمتر می کند و بقیه نواحی را می سوزاند. ضایعات پوستی را که تحریک می کند و از بین می برد، ممکن است حاوی ویروسی باشند که باعث ایجاد زگیل های شما شده اند.

فیلم لیزر زگیل تناسلی مردان

لیزر زگیل تناسلی فرآیندی است که در آن پرتوهای فروسرخ مستقیماً به طور متمرکز به سوی زگیل ها هدف گیری می شوند. در ادامه مطلب پاسخ به پرسش های پرتکرار شما از جمله مراقبتهای بعد از لیزر زگیل تناسلی و فواید آن نسبت به دیگر روش ها پاسخ خواهیم داد.

مزایای لیزر زگیل تناسلی

احتمال ایجاد اسکار پس از حذف زگیل با لیزر، کمتر است.

برای حذف زگیل با استفاده از لیزر، از یک پرتو نور بسیار دقیق استفاده می شود تا به این ترتیب، سلول های زگیل را که باعث رشد بیش از حد روی پوست می شوند، از بین ببرد. برخلاف سایر روش های درمانی مانند فریز کردن با نیتروژن و یا برش های جراحی، که آسیب رساندن به پوست در آن ها یک امر حتمی است، در این روش به علت دقت زیاد پرتوهای لیزر از آسیب رساندن به پوست اطراف زگیل ها، جلوگیری می کند.

از آن جایی که هیچ برشی در کار نیست، در روش درمان زگیل با استفاده از لیزر، احتمال اینکه جای زخم باقی بماند، کمتر از سایر روش ها است. مردم عمدتا به همین دلیل آن را انتخاب می کنند.

استفاده از روش لیزر درمانی برای برداشتن زگیل ها، برای افراد باردار مشکلی ندارد و توصیه می شود.

یکی دیگر از دلایل اصلی محبوبیت حذف زگیل های تناسلی با استفاده از لیزر، این است که این روش برای زنان باردار بی خطر است. البته با در نظر گرفتن این فرضیه که شما برای دریافت خدمات لیزر درمانی، به پزشک متخصص مراجعه کرده باشید نه صرفا مراکز زیبایی! ابتلا به زگیل تناسلی در دوران بارداری می تواند خطراتی را برای نوزاد در زمان زایمان ایجاد کند. به همین دلیل، ممکن است پزشک شما توصیه کند که حتما قبل از موعد زایمان خود، برای درمان زگیل های تناسلی خود اقدام کنید.

لیزر درمانی نیازی به دارو ندارد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا حذف زگیل ها با استفاده از لیزر در دوران بارداری گزینه مناسبی برای شما است یا خیر، باید حتما با پزشک خود مشورت کنید و توصیه های او را انجام دهید.

روش انجام سیستواورتروگرام

استفاده از لیزر برای از بین بردن زگیل های تناسلی، برای جلوگیری از عفونت های گسترده و همینطور درمان سریع بسیاری از زگیل ها، آسان تر است.

آیا درمان صد در صد زگیل تناسلی با لیزر امکان پذیر است؟ از جمله فواید لیزر زگیل تناسلی این است که قابلیت نفوذ لیزر در عمق، امکان تهاجم کامل تری را نسبت به ویروس پاپیلومای انسانی فراهم می کند و موجب شده تا لیزر درمانی، روش مورد انتخاب برای درمان افراد دارای ضعف ایمنی باشد. لیزر زگیل تناسلی از سوی مجله دانشکده پزشکی اصفهان و تهران نیز تایید شده است. براساس مطالعات دانشگاه علوم پزشکی تهران، میزان پاکسازی زگیل تناسلی توسط لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی است.

اگر عفونت گسترده ای از زگیل های تناسلی دارید، یا اینکه زگیل های زیادی روی بدن شما شکل گرفته اند، لیزر می تواند این زگیل ها را خیلی سریع تر از سایر روش های درمانی، از بین ببرد.

عود مجدد زگیل تناسلی بسیار کمتر است.

میزان عود زگیل تناسلی در افرادی که لیزر می کنند کمتر از کسانی است که درمان با کرایوتراپی را انتخاب می کنند. به عبارت ساده تر خیلی اوقات برای پاکسازی یک زگیل نیاز به دو یا تعداد بیشتری جلسات کرایوتراپی است و در مواردی اصلا پاسخگو نبوده و نیاز به تغییر روش درمان هست در حالی که در درمان با لیزر در همان جلسه اول زگیل از بین خواهد رفت و عود نخواهد کرد.

عکس زگیل تناسلی بلافاصله بعد از لیزر

عکس زگیل تناسلی قبل و بعد
لیزر زگیل در مردان

تصویر زیر دستگاه وکیوم است که دود ناشی از لیزر را بطور همزمان مکش و ضمن تصفیه از محیط خارج می کند.

لیزر

عوارض جانبی درمان زگیل تناسلی با لیزر

عوارض جانبی مانند احساس سوزش، اثر زخم و درد، با این تظمین که آسیب بافتی از 1 میلی متر در عمق فراتر نخواهد رفت، به کم ترین میزان می رسد. اثر موضعی و کاملاً قابل کنترل لیزر، کاربرد ایمن آن را در هنگام بارداری برای درمان آسیب هایی که به TCA یا کرایوتراپی پاسخ نمی دهند، ممکن می سازد.

مراقبت های بعد از لیزر زگیل تناسلی

بعد از برداشتن زگیل ها با استفاده از لیزر، ممکن است یک تاول یا یک دلمه (که روی زخم در حال بهبود، بسته می شود)، مانند آنچه در روش کرایوسرجری اتفاق می افتد، به وجود آید. بنابراین، برای بهبودی کامل به یک مدت زمانی نیاز دارید. این زمان می تواند از ۱۰ روز تا ۳۰ روز طول بکشید، این مساله کاملا به پاسخ بدن شما به این روش درمانی، بستگی دارد.

پزشکی که لیزر را روی زگیل های شما انجام می دهد، ممکن است برای مراقبت های بعدی در خانه، یک سری دستورالعمل های خاصی به شما بدهد. این دستورالعمل ها می تواند شامل، تمیز نگه داشتن ناحیه تحت درمان و همینطور استفاده از پمادها برای جلوگیری از عفونت باشد.

  • بعد از ليزر زگيل تناسلي ابتدا از يك پماد آنتي بيوتيك روزي دو بار بر روي محل ليزر استفاده کنید و در هفته دوم مي توان از كرم هاي ترميمي مثل كرم سيكالفيت استفاده كرد.
  • در نواحي مرطوب و چين دار تناسلي مثل كشاله ران بايستي در حد مقدور منطقه ليزر شده را خشك نگه داشت. اصولا محل ليزر نياز به پانسمان نداشته و مراقبت چنداني نياز ندارد بويژه در مواردي كه وسعت ضايعات زياد نباشد.
  • یکی از نکات مهم برای مراقبت های بعد از لیزر، این است که تا زمانی که زگیل های شما به طور کامل از بین نرفته اند، از هر گونه فعالیت جنسی خودداری کنید. این کار از سرایت عفونت به دیگران جلوگیری می کند. فراموش نکنید که، هنگام داشتن یک رابطه جنسی محافظت نشده، شما همچنان می توانید ناقل باشید، زیرا پس از برداشتن زگیل های قابل مشاده از روی پوست، شما همچنان می توانید عفونت را در بدن خود حمل کنید.
درمان سوزاک

آیا درمان HPV با لیزر ممکن است؟

به خاطر داشته باشید که اگر چه دلایل زیادی برای برداشتن زگیل ها در نواحی واژن، آلت تناسلی یا مقعد، با استفاده از لیزر زگیل تناسلی وجود دارد، اما فراموش نکنید که لیزر درمانی یک روش برای درمان کامل این بیماری نیست، بلکه لیزر درمانی یک روش درمانی برای حذف زگیل های قابل مشاهده ای است که می توانیم آن ها را ببینیم. HPV ممکن است همچنان به صورت نهفته در بدن شما وجود داشته باشد و هنوز همه علائم قابل مشاهده خود را نشان نداده باشد.

هزینه لیزر زگیل تناسلی

✔️ هزینه ی لیزر زگیل تناسلی به تعداد، محل و سایز آنها بستگی داره.

✔️ زگیل مقعدی نسبت به زگیل روی آلت، هزینه ی بیشتری دارد.

✔️ سایز زگیل می تواند از چند میلی متر تا چند سانت باشد.

✔️درمان زگیل مسطح با زگیل تناسلی برجسته متفاوت است.

تمامی موارد فوق، در تعیین هزینه ی نهایی لیزر برای درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان نقش دارند. از طرفی گاهی بیماران قادر به مشاهده ی زگیل هایی که در نواحی خاص یا پنهان بدن رشد کرده اند، نیستند، بنابراین ارسال عکس از نواحی قابل مشاهده به تنهایی نمیتواند در این زمینه موثر باشد چرا که ممکن است در حین معاینه، زگیل های جدیدی شناسایی شوند.

دکتر زگیل تناسلی در تهران

اگر پس از خواندن مطالب بالا، فکر می کنید که درمان زگیل های تناسلی با استفاده از لیزر برای شما مناسب است، توصیه می کنیم برای انجام این روش، حتما به یک مرکز تخصصی مراجعه کنید. بهتر است که پزشک متخصص حضور داشته باشد و این کار توسط او انجام شود تا دستیار و …! همچنین پزشک باید تجربه خوبی در استفاده از لیزر داشته باشد، نه اینکه فقط افرادی را برای استفاده از دستگاه های لیزر، استخدام کند. این مرکز باید نتایجی را از مشتریان قبلی خود که در این مرکز اقدام به برداشتن زگیل های تناسلی خود با استفاده از لیزر کرده اند، به شما نشان دهد.

دستگاه های لیزر ابزارهایی نیستند که طرز کار با آن ها را در دانشکده پزشکی آموزش دهند. درک نحوه کار آن ها و همینطور دانستن نحوه استفاده از آن ها برای درمان موثر بیماران، مساله ای است که به آموزش و همینطور تجربه کافی نیاز دارد. وقتی قرار است برای درمان ناحیه ای به حساسی اندام تناسلی، اقدام کنید، بهترین پزشک متخصص را درخواست کنید.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و  متخصص زگیل تناسلی در تهران

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (80 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ندا جمعه ۴ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 334 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر میشه ازمایش منو تفسیر کنین ازمایش اچ پی وی داشتم..اونجوری خودم متوجه شدم انگار منفیه.اگرمنفیه پس زوائدی ک من داشتم چی بودن.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۴ تیر ۰( 2 سال پیش)

      سلام
      بله جواب منفی است لذا احتمال دارد ضایعات تان جیز دیگری باشد در صورت تمایل عکس از ضایعات بفرسنید

  • تصویر کاربر A..k جمعه ۷ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 367 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر دکتر جسارتا عکسی و بارگذاری میکنم امکانش هست بگین زگیل تناسلی هست یا خیر باتشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۷ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام کیفیت عکس برای تشخیص و قضاوت مناسب نیست. لطفا در همین بخش عکس مجدد با وضوح بهتر ارسال کنید.

  • تصویر کاربر Rr جمعه ۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 456 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم این عکسی ک فرستادم زگیل هست یا نه
    و بعد اینکه بعد از لیزر و رفع زگیل ارتباط جنسی داشته باشم طرف مقابل مبتلا میشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام کیفیت عکس برای تشخیص و قضاوت مناسب نیست. لطفا در همین بخش عکس مجدد با وضوح بهتر ارسال کنید.

  • تصویر کاربر مهرناز پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 517 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من امروز با مراجعه به پزشک زنان متوجه شدم زگیل دارم و ایشون برای من لیزر انجام داد خواستم بدونم اون تیکه سفید شده مشکلی نداره و اینکه پماد خاص و نگهداری خاصی بمن نگفتن و اینکه آیا لازمه من این واکسن رو بزنم با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عکس بطور صحیح بارگذاری و ارسال نشده است. لطفا در همین بخش با حجم مناسب مجدد ارسال کنید.

    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عکس بطور صحیح بارگذاری و ارسال نشده است. لطفا در همین بخش با حجم مناسب مجدد ارسال کنید. بله لازمه واکسن‌بزنید من پماد مو‌پیروسین روزی دو بار توصیه می‌کنم و با سشوار خشک‌کنید بویژه بعد از حمام

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر amir دوشنبه ۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 575 مشاهده پرسش
    باسلا خدوت شما،دکتر من سوال کرده بودم متاسفانه جواب ندادین،ضایعاتی یه شکا تاول بین کلاهک و زیر کلاهک روی تمام الات تناسلی هست که سفید هست مثه تبخال،چی باید استفاده کنم که از بین بره،درد هم داره،ممنونم دکتر جان اگه جواب بدین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

    2. تصویر کاربر amir یکشنبه ۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام
    3. تصویر کاربر amir یکشنبه ۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      ببخشید
    4. تصویر کاربر amir یکشنبه ۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      دکتر جان با عرض معذرت تصویر رو ارسال کردم🙏
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عکس بطور صحیح بارگذاری و ارسال نشده است. لطفا در همین بخش با حجم مناسب مجدد ارسال کنید.

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر