تجربه کسانی که زگیل تناسلی داشته اند و خوب شده اند

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله با تجربه کسانی که زگیل تناسلی داشته اند و خوب شده اند، آشنا خواهید شد. توجه داشته باشید که می بایست از درمان زگیل تناسلی به صورت خودسرانه  و یا استفاده از داروها بدون تجویز پزشک خودداری کرد. ضمن اینکه در برخی موارد برجستگی های گوشتی، مرتبط با بیماری های دیگری هستند که درمان مرتبط با خود را خواهند داشت.

تجربه مریم 23 ساله از زگیل های تناسلی

برای اولین بار در سن 20 سالگی به زگیل تناسلی مبتلا شدم. این موضوع برای من بسیار غم انگیز بود، زیرا با مردی در رابطه بودم که هیچ علائمی از این ویروس را نداشت و هیچ وقت متوجه نشدم این ویروس چگونه به من منتقل شده است. 6 ماه بعد از تشخیص که من و پارتنرم رابطه ی خود را قطع کردیم و دیگر با کسی رابطه ی جنسی برقرار نکردم، زگیل هایم ناپدید شدند و از آن زمان تا حالا که 3 سال گذشته هرگز زگیل دیگری در ناحیه ی تناسلی خود ندیدم.

سرطان در زنان

تجربه یلدا 31 ساله از لیزر زگیل تناسلی

من در سن 21 سالگی به زگیل تناسلی مبتلا شدم و پس از چند ماه درمان هم زمان با لیزر زگیل تناسلی و استفاده از کرم، زگیل ها برطرف شدند و دیگر برنگشتند. اکنون 31 ساله هستم و حدود 4 سال پیش آزمایش دادم تا ببینم ویروس HPV هنوز در بدنم وجود دارد یا خیر که جواب تست منفی بود.

هنگامی که به زگیل تناسلی مبتلا بودم، نتیجه ی تست اسمیر من غیر طبیعی شده بود و در نهایت مجبور شدم برای از بین بردن سلول های غیر طبیعی، درمان لیزر را انجام دهم. در حال حاضر تست های پاپ اسمیر را به صورت عادی یعنی هر سه سال یک بار انجام می دهم. برخی از من می پرسند که یعنی این ویروس تا آخر عمر در بدنم باقی می ماند؟

به نظرم این مورد به شخص و سیستم ایمنی او بستگی دارد. بعضی افراد در طول عمر خود ممکن است چند بار به این ویروس مبتلا شوند و بعضی دیگر مانند خود من فقط یک بار در زندگی شان درگیر آن می شوند. بعد از انجام آزمایش ها متوجه می شوید که جزو کدام دسته هستید.

تجربه من از سرطان مقعد

متأسفانه تجربه ی من متفاوت بود. من در اواخر نوجوانی ام به HPV مبتلا شدم. با درمان انجماد (فریز کردن)، زگیل ها از بین رفتند و دیگر مشکلی ایجاد نکردند تا این که در چهل سالگی به سرطان مقعد دچار شدم. چیزی که همیشه فکر می کردم هموروئید است، تبدیل به توموری شبیه یک زگیل بزرگ به اندازه ی 4 سانتی متر شد که در بیرون مقعد دیده می شد. 3 سانتی متر تومور نیز درون بدنم داشتم، یکی در اسفنکتر و یازده تومور کوچک تر در سوراخ مقعدم. همه ی آن ها ناشی از ویروس HPV جهش یافته بودند.

4 سانتی متر از تومورهایم را جراحی کردند، کوچک تر ها را با لیزر سوزاندند و برای تومور اسفنکتر از شیمی درمانی و پرتو درمانی استفاده کردند تا مجبور به پوشیدن کیسه ی کلستومی نشوم (که جواب هم داد). توصیه می کنم که شما حتماً آزمایش مقعد نیز انجام دهید، به خصوص اگر تغییراتی در عملکرد روده هایتان به وجود آمده است. البته می خواهم به این نکته اشاره کنم که آن سویه ی HPV که باعث ایجاد زگیل می شود، لزوماً باعث سرطان نخواهد شد. مشکل اصلی زمانی است که عفونت همزمان اتفاق بیافتد؛ یعنی هم زگیل های تناسلی و هم سویه های سرطانزا به طور همزمان منتقل شوند. با این حال، وجود زگیل های تناسلی به این معنی نیست که شما به سرطان مبتلا خواهید شد.

برای دیدن عکس های زگیل روی لینک زیر کلیک کنید:

به شریک آینده از زگیل باید گفت!

طبق گفته ی پزشک، من 15 عدد زگیل تناسلی دارم، احتمالاً با اصلاح موهای زائدم باعث پخش شدن آن ها شده ام. بدن بعضی افراد قادر به از بین بردن ویروس نخواهد بود و بعضی دیگر مانند بدن خود من، موفق می شوند. فرآیند پاکسازی ویروس ممکن است چندین سال طول بکشد. همچنین، فقط از طریق تست اسمیر می توانید از وجود ویروس در بدن خود اطمینان حاصل نمایید.

به شخصه برای تقویت سیستم ایمنی خود، کار خاصی انجام ندادم، با این حال بدنم ویروس را از بین برد. در مورد صحبت کردن با همسر آینده موافقم و برنامه ی خودم هم همین است. به هیچ وجه نباید به خاطر خطا و کوتاهی خودمان، دیگران را نیز درگیر مساله ای کنیم که تقصیری نداشته اند!

به این نکته توجه داشته باشید که اگر یک بار به زگیل تناسلی دچار شدید و از آن رهایی پیدا کردید و به خصوص بعد از چند ماه و چند سال عود نکرد، به احتمال بسیار زیاد ویروس از بدن شما خارج شده است. درست است که هیچ درمانی برای HPV وجود ندارد اما سیستم ایمنی افراد می تواند این ویروس را به طور کامل از بین ببرد.

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.2/5 - (4 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر