درمان ناتوانی جنسی با داروهای خوراکی و تزریقی آلت

در این مقاله مطالعه می کنید:

ناتوانی جنسی می تواند تاثیرات مخربی بر زندگی افراد داشته باشد و رضایت آن ها از زندگی را کاهش دهد. اما جای نگرانی نیست، درمان های مختلفی از جمله قرص ناتوانی جنسی، می تواند این مشکل را حل کند. در ادامه مطلب، راه های تشخیص و درمان ناتوانی جنسی را بیان خواهیم کرد.

بر اساس مشکل تان ممکن است به پزشکی که در زمینه دستگاه تناسلی مردان تخصص داشته باشد (متخصص ارولوژیست) مراجعه کنید. از آنجایی که مدت زمان ملاقات شما با پزشک کوتاه است و اغلب مطالب زیادی بایستی مطرح شود، لذا توصیه می شود آمادگی قبلی داشته باشید. در اینجا به شما کمک می کنیم  تا آمادگی لازم را پیدا کنید و انتظارات خود از پزشک را بدانید.

خستگی در رابطه جنسی

برای ملاقات با پزشک چه کارهایی باید انجام داد؟

این اقدامات را برای آماده شدن در ملاقات با پزشک انجام دهید:

  • همه علائمی که داشته اید را یاداداشت کنید، شامل هر علامتی که ممکن است به ناتوانی جنسی هم ربط نداشته باشد.

  • اطلاعات شخصی کلیدی خود را یاداداشت کنید ، شامل هرگونه استرس و تنش بزرگ، و یا تغییرات اخیر زندگی.

  • فهرستی از داروهایی که مصرف می کنید را تهیه کنید، شامل ویتامین ها، داروهای گیاهی و مکمل های غذایی.

  • شریک جنسی خود را همراه بیاورید، (در صورت امکان). شریک جنسی تان می تواند در یادآوری مطالبی که شما در طول ملاقات فراموش کرده اید کمک کند.

  • سوالاتی که می خواهید از پزشک خود بپرسید یادداشت کنید.

پزشک چه سوالاتی از شما می پرسد؟

پزشک شما احتمالا از شما سوالاتی خواهد پرسید. آماده پاسخگویی به سوالات زیر باشید:

  • چه بیماری های مزمنی دارید؟

  • آیا میل جنسی و شهوت شما هم تغییر کرده است؟

  • آیا احتمالا در صورت خودارضایی یا در خواب به نعوظ می رسید؟

  • آیا در روابط بین شما و همسرتان مشکلی وجود دارد؟

  • آیا همسر شما مشکل جنسی دارد؟

  • آیا اضطراب یا افسردگی دارید و یا تحت فشار استرس هستید؟

  • آیا تا بحال برای شما بیماری روانی توسط روانپزشک تشخیص داده شده است؟ اگر جواب مثبت است، ایا در حال حاضر دارویی برای درمان بیماری روانی مصرف می کنید یا تحت درمان مشاوره ای با روانپزشک هستید؟

  • از کی متوجه مشکلات جنسی خود شده اید؟

  • آیا ناتوانی جنسی شما فقط گاهی اوقات رخ می دهد، یا بیشتر اوقات یا همیشگی است؟

  • در حال حاضر چه داروهایی مصرف می کنید که شامل داروهای گیاهی و مکمل های غذایی هم می شود؟

  • آیا الکل مصرف می کنید، اگر پاسخ مثبت است به چه میزان؟

  • آیا از مواد مخدر نیز استفاده می کنید؟

  • آیا چیزی هست که مشکلات جنسی شما را بهبود ببخشد؟

  • آیا چیزی هست که مشکلات جنسی شما را بدتر کند؟

درمان زودانزالی

چه سوالاتی را شما از پزشک میپرسید؟

تست ها و تشخیص ناتوانی جنسی

در خیلی از مردان، یک معاینه فیزیکی و پاسخگویی به سوالات (تاریخچه پزشکی) برای اینکه پزشک بتواند ناتوانی جنسی را تشخیص دهد و درمان کند کافی است. در صورتی که شما به بیماری مزمنی مبتلا باشید یا اینکه پزشک تان به یک بیماری زمینه ای در شما شک کند ممکن است به آزمایش یا مشاوره با متخصص دیگری  نیاز داشته باشید.

# معاینه فیزیکی

در این معاینه آلت تناسلی  و بیضه ها به دقت چک شده و حسب عصبی آن بررسی شود.

# آزمایش خون

این آزمایش شامل بررسی قند وچربی، هورمون های جنسی، هورمون های تیروئیدی و در مردان مسن تر بررسی پروستات یا PSA می باشد.

# سونوگرافی

که به منظور بررسی عروق خونی که به آلت خونرسانی می کنند انجام می شود. این کار گاهی با تزریق یک داروی محرک به داخل بافت اسفنجی آلت تناسلی که باعث افزایش جریان خون و نعوظ می شود صورت می گیرد.

# تست بررسی نعوظ های شبانه

اکثر مردان در طول خواب نعوظ دارند بدون اینکه خودشان به یاد بیاورند. این تست ساده با بستن یک نوار کشی به دور آلت در طول خواب و ثبت نعوظ های شبانگاهی انجام می شود.

# بررسی روانی

پزشک شما ممکن است با ارجاع شما به متخصص روانپزشک در موزد افسردگی و دیگر بیماری های روانی مرتبط با ناتوانی جنسی از شما سوال کند.

دارو برای اختلال نعوظ

درمان ها و قرص های ناتوانی جنسی

اولین موضوعی که برای درمان ناتوانی جنسی،  پزشک پیگیر می شود این است که از دریافت درمان های مناسب بیماری هایی که می تواند باعث بروز ناتوانی جنسی یا بدتر شدن آن شود مطمئن گردد. براساس علت و شدت ناتوانی جنسی و بیماری های زمینه ای که شما دارید، پزشک تان ممکن است درمان های مختلفی پیشنهاد کند. پزشک تان ممکن است مزایا و معایب هر دارو را توضیح داده و نظر و ترجیح شما را برای شروع درمان جویا شود.

داروهای خوراکی درمان ناتوانی جنسی

در رابطه با تاثیر قرص ناتوانی مردان، باید گفت که داروهای خوراکی برای درمان ناتوانی جنسی در خیلی از مردان موفق بوده است. این داروها شامل:

  • سیلدنافیل (ویاگرا) sildenafil (Viagra)

  • تادالافیل (سیالیس) Tadalafil (Cialis)

  • واردنافیل (لویترا، استاکسین) Vardenafil (Levitra, Staxyn)

  • آوانافیل (استندرا) Avanafil (Stendra)

همه این چهار دارو ثاتیر اکسید نیتریک را افزایش می دهند. اکسید نیتریک یک ماده طبیعی است که توسط بدن تولید شده و باعث ریلکس و شل شدن عضلات آلت تناسلی می شود. این کار باعث افزایش جریان خون و ایجاد نعوظ در زمان تحریک جنسی  می شود. مصرف این داروها خودبخود باعث ایجاد نعوظ نمی شوند. برای آزاد سازی اکسید نیتریک توسط عصب های آلت تناسلی ابتدا نیاز به تحریک جنسی نیاز است. این داروها سیگنال ها را تشدید کرده و  باعث نعوظ نرمال در مردان می شود. داروها باعث برنگیخته شدن غرایز، میل و برانگیختگی جنسی نمی شوند و مردان با نعوظ طبیعی نیاز به مصرف آن ندارند.

داروها از نظر دوزاژ مصرف، طول مدت اثربخشی و عوارض با یکدیگر متفات هستند. عوارض احتمالی شامل احساس گرگرفتگی، گرفتگی بینی، سردرد، تغییر در بینایی، کمر درد و احساس ناراحتی در معده است. پزشکتان با توجه به وضعیت ویژه شما بهترین دارویی که ممکن است برای شما مناسب باشد را تعیین می کند. این داروها ممکن است مشکل ناتوانی جنسی شما را بطور فوری برطرف نکنند. و شاید شما نیاز داشته باشید تا مدتی با پزشک خود در ارتباط بوده تا بهترین دارو و مناسب ترین دوز را پیدا کنید. قبل از اینکه هر دارویی را برای ناتوانی جنسی خود شروع کنید از جمله مکمل ها و داروهای گیاهی، از پزشک خود برای مصرف آن ها اجازه بگیرید. این داروها ممکن است بی تاثیر بوده یا حتی خطرناک باشند اگر شما:

  • داروهای نیترات (که غالبا برای درمان بیماری قلبی داده می شود) مصرف می کنید مانند نیتروگلیسرین، ایزوسورباید مونونیترات، و ایزوسورباید دی نیترات (ایزوردیل)
  • فشار خون تان خیلی پائین است یا فشار خون بالای کنترل نشده دارید
  • بیماری کبدی شدید دارید
  • بیماری کلیوی دارید که دیالیز می شوید
  • داروهای دیگری مصرف می کنید

دیگر داروهایی که برای درمان ناتوانی جنسی تجویز می شوند عبارتند از:

1) تزریق آلپروستادیل

 در این روش، شما با استفاده از یک سرنگ با سوزن باریک برای تزریق آلپروستادیل(Coverject Impulse, Edex) به ریشه و قائده آلت خود تزریق می کنید. گاهی از دیگر داروها بصورت تنهایی یا بصورت ترکیبی برای تزریق به آلت تناسلی استفاده می شود. این داروها شامل پاپاورین، فنتولامین و آلپروستادیل می باشد. عموما هر تزریق باعث ایجاد نعوظ می شود که حدود یک ساعت بطول می انجامد. از آنجائی که سوزن ایتفاده شده خیلی باریک است، لذا درد ناشی از تزریق معمولا ناچیز می باشد. عوارض تزریق شامل خونریزی در محل تزریق، طولانی شدن بیش از حد نعوظ (که به آن پریاپیسم می گویند)، و تشکیل بافت فیبروزه (بافت سفت) در محل تزریق می باشد.

2) شیاف داخل پیشابراه آلپروستادیل

 در درمان با آلپروستادیل داخل پیشابراهی (Muse) یک شیاف باریک داخل پیشابراه (مجرای ادراری) آلت تناسلی قرار داده می شود.برای این کار از یک اپلیکاتور برای جاسازی آن در داخل پیشابراه استفاده می شود. معمولا نعوظ 10 دقیقه بعد شروع شده و  و بین 30 تا 60 دقیقه بطول می انجامد. عوارض آن شامل درد، خونریزی خفیف از پیشابراه و تشکیل بافت فیبروز داخل پیشابراه می باشد.

3) تجویز تستوسترون

 در بعضی از مردان ممکن است ناتوانی جنسی با سطوح پائین تستوسترون در خون تشدید شود.. در این موارد گام اول تجویز تستوسترون می باشد.

پمپ آلت تناسلی، جراحی و پروتز

اگر داروها تاثیری بر روی شما نداشتند یا مناسب شما نبودند، ممکن است پزشک تان به شما درمان دیگری را توصیه کند. این درمان ها شامل:

پمپ آلت تناسلی:

 پمپ پنیس یا همان وکیوم یک لوله استوانه ای تو خالی با یک پمپ دستی یا باطری است. آلت داخل لوله استوانه ای قرار گرفته و با پمپ هوای داخل لوله خراج شده و در واقع خلعی داخل لوله ایجاد می شود. با این کار خون بداخل آلت شما روانه شده و باعث نعوظ می شود. وقتی نعوظ ایجاد شد،یک کش حلقوی در قائده آلت تناسلی قرار داده تا از خروج خون از آلت جلوگیری کند و آن را سفت نگه دارد. سپس وکیوم را بر می دارید. معمولا مدت زمان نعوظ ایجاد شده برای برقراری رابطه و مقاربت کافی است. بعد از خاتمه مقاربت حلقه کشی را از قائده آلت بر می دارید. کبودی آلت یکی از عوارض احتمالی وکیوم هست، و انزال توسط حلقه کشی مانع خواهد شد. آلت شما ممکن است به هنگام لمس سرد می باشد.

پروتز آلت تناسلی

پروتز آلت تناسلی:

در این نوع درمان به وسیله جراحی یک وسیله در هر دو طرف آلت تناسلی قرار داده می شود. پروتزها یا قابل باد شدن (Inflatable) هستند یا اینکه نیمه سفت (semirigid) هستند. در پروتزهای قابل باد کردن شما می توانید کنترل کنید که کی و به چه مدت نعوظ داشته باشید. در پروتز نیمه سفت آلت شما همیشه سفت هست اما قابل خم شدن می باشد. تا زمانی که از دیگر روش های درمانی استفاده نشده باشد توصیه به استفاده از پروتز آلت تناسلی نمی شود. در مردانی که به دیگر روش های درمانی پاسخ نداده اند پروتز آلت از رضایت بالایی برخوردار است. مثل هر جراحی، خطر عوارض مثل عفونت در این روش وجود دارد.

جراحی عروق:

 ندرتا نشت خون یا انسداد عروق خونی می تواند باعث ناتوانی جنسی شود. در این موارد، ترمیم به روش جراحی، مثل استنت گذاری یا بای پس عروقی ممکن است نیاز باشد.

چه زمانی باید به روانپزشک مراجعه کرد؟

اگر ناتوانی جنسی شما به دلیل استرس، اضطراب یا افسردگی ( یا شزایطی که ایجاد استرس و تنشن در روابط زناشویی می کند) ایجاد شده باشد پزشک تان ممکن است به شما (یا شما و همسرتان) پیشنهاد کند تا توسط روانپزشک ویزیت و مشاوره گردید.

شیوه زندگی و داروهای خانگی درمان ناتوانی جنسی

در خیلی از مردان، ناتوانی جنسی به دلیل شیوه زندگی که انتخاب کرده اند ایجاد شده یا اینکه بدتر می شود. در اینجا چند نکته که ممکن است کمک کننده باشد ذکر می گردد:

1) اگر سیگار می کشید آنرا ترک کنید

 اگر برای ترک آن مشکل دارید، کمک بگیرید. از جایگزین های سیگار مثل آدامس ها یا قرص های مخصوص ترک سیگار استفاده کنید یا از پزشک برای تجویز دارو برای ترک سیگار کمک بگیرید.

2) کاهش وزن اضافی

 افزایش وزن می تواند باعث ایجاد یا بدتر شدن ناتوانی جنسی شود. در زندگی روزمره تان فعالیت بدنی داشته باشید. ورزش می تواند به شما در کاهش استرس، کاهش وزن و افزایش جریان خون کمک کند.

3) توقف الکل و مواد مخدر

مصرف زیاد الکل یا داروهای مخدرمی تواند ناتوانی جنسی را بدتر کند یا باعث مشکلات بهداشتی دراز مدت شود.

4) کار در روابط زناشویی

در صورتی که در بهبود ارتباط با همسر خود مشکل دارید در خودتان مشکلی می بینید که نمی توانید ارتباط خوبی با همسرتان برقرار کنید حتما مشاوره بگیرید.

داروهای جایگزین

قبل از مصرف هر نوع مکملی، آنرا با پزشک خود چک کنید تا از بی خطر بودن آن مطمئن شوید، بویژه اگر مبتلا به بیماری مزمنی هستید.بعضی از مکمل ها که ادعا می شود برای ناتوانی جنسی مفید است می توانند مضر باشند. مرکز دارو و غذای آمریکا (FDA) در مورد چندی نوع از ویاگرای گیاهی (Herbal Viagra) هشدار داده است به خاطر اینکه آن ها می توانند حاوی داروهای بالقوه مضری باشند که در جایی ثبت نشده باشد. دوز دارو ممکن است ناشناخته بوده، یا ممکنه در طول فرمولاسیون آلوده شده باشد.

بعضی از این داروها می توانند با داروهای تجویز شده توسط پزشک تداخل داشته و بطور خطرناکی باعث باعث افت فشار خون شوند. این داروها بویژه برای افرادی که نیترات مصرف می کنند خطرناک هستند.

درمان ناتوانی جنسی

حمایت از همسر در این زمینه چقدر مهم است؟

اینکه علت جسمی، روانی یا ترکیبی از هر دو باشد، ناتوانی جنسی می تواند منجر به استرس فکری یا هیجانی برای شما و یا همسرتان شود. در اینجا چند قدم که می تواند به شما کمک کند را ارائه می دهیم. تصور نکنید که که شما یک مشکل دراز مدت دارید. مشکل موردی اختلال نعوظ خود را بازتابی از اختلال در سلامتی و مردانگی خود تصور نکنید، و بطور اتوماتیک منتظر بروز مجدد مشکل نعوظ در طول روابط جنسی نوبت بعدی خود نباشید. این تصورات باعث اضطراب شده، و می تواند  ناتوانی جنسی را بدتر کند. همسر خود را در فرآیند درمانی خود مشارکت داده و درگیر نمائید. همسرتان ممکن است ناتوانی جنسی شمار را بعنوان علامتی از کاهش میل جنسی و علاقه شما تصور کند.

اطمینان بخشی شما به همسرتان می تواند کمک کننده باشد. در رابطه با مشکل تان صادق باشید و بصورت باز و شفاف در این خصوص با همسرتان ارتباط برقرار کنید. وقتی یک مرد همسرش را درگیر فرآیند درمانی می کند اغلب درمان موفقیت آمیزتر است. استرس، اضطراب و دیگر مشکلات روانی خود را نادیده نگیرید. با پزشک یا مشاورتان در مورد معرفی یک روانپزشک برای برطرف کردن مشکلات روانی کمک بگیرید.

پیشگیری از ناتوانی جنسی

بهترین راه برای پیشگیری از ناتوانی جنسی انتخاب شیوه زندگی سالم و  درمان و مدیریت بیماری هایتان است. برای مثال:

  • برای کنترل دیابت، بیماری قلبی یا دیگر بیماری های مزمن تحت نظر پزشک باشید.
  • به پزشک برای چک آپ های منظم و تست های غربالگری پزشکی مراجعه کنید.
  • سیگار کشیدن را متوقف کنید، از مصرف الکل اجتناب کنید، و از مواد مخدر استفاده نکنید.
  • بطور منظم ورزش کنید.
  • قدم هایی برای کاهش استرس بردارید.
  • برای رفع اضطراب، افسردگی یا دیگر بیماری های روحی-روانی از دیگران و پزشک خود کمک بگیرید.

عوارض ناشی از ناتوانی جنسی

عوارض ناشی از ناتوانی جنسی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عدم رضایت در زندگی جنسی
  • استرس یا اضطراب
  • احساس خجالت یا عزت نفس پائین
  • برزو مشکل در ارتباطات
  • ناتوانی در باردار کردن شریک جنسی

سوال: قرص ارکتو چیست؟عوارض قرص ارکتو چیست؟

سلام جناب دکتر
من قرص فیناستراید یک میلی به خاطر ریزش مو مصرف میکنم، برای نزدکی و سفت شدن الت ارکتو 100میخورم، ایا این قزص 100ضرر دارد یا ارکتو 50استفاده کنم؟
همچنین در گذشته چندین سال خود ارصایی زیاذی داشته ام ایا خود ارضایی منجر به عقیمی یا ناتوانایی جنسی می شود ؟ در صورت اثر منفی راه حل چیست؟
از پاسخ شما بسیار سپاسگزارم

برای مشاهده پاسخ این سوال اینجا کلیک کنید.

درمان کجی آلت تناسلی به سمت چپ

 دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.5/5 - (79 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۰ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 307 مشاهده پرسش
    با سلام من 40 سالمه و چندین سال پیش روی بیضه سمت چپ یدونه دونه ریز بود ولی دقیقا یادم نیست که کی یهو بزرگ شد اندازه دکمه پیراهن الان نزدیک به چهار ساله همین اندازه شده روی پوست بیضه هست درد نداره فقط خیلی کم بعضی وقت ها خارش میگیره زود هم رفع میشه تا حالا پیش هیچ دکتری نرفتم خواستم بدونم آیا خطرناک هست یا نه ممنونم میشم جوابمو بدید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۰ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۲۰ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 298 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من پسر ۲۲ ساله ای هستم که رابطه جنسی ندارم و مدت زیادی هس که دونه های بسیار ریز که صورتی و قرمز هستند زیر کلاهک التم مشاهده کردم جدیدا حس کردم تعدادشون زیاد شده و قبلا سه تا بود الان دو تا دیگه هم اضافه شده خارش و سوزش و هیچ چیزی نداره قابل ترکوندن هم نیست وقتی اطرافش رو با دست میکشم انگار سفید هست ولی وقتی همینطوری میبینم قرمز رنگ هست و‌خیلی ریز طوری که خیلی معلوم نیس داخلش یه چیزی شبیه به دونه های روی سر تا سر کلاهک الت هس لطفا راهنمایی کنید و اینکه ایا اگر رابطه جنسی برقرار کنم مشکل زا میشه یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۰ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      این پاپول ها طبیعی هستند و در همه مردان کم و بیش وجود دارد و مشکلی برای رابطه جنسی ایجاد نمی کند.

    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۰ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      این پاپول ها طبیعی هستند و در همه مردان کم و بیش وجود دارد و مشکلی برای رابطه جنسی ایجاد نمی کند.

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مازیار جمعه ۱۰ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    سلام
    یکی دو سال هست روی کلاهک لکه ایجاد میشه و بعد از چند ماه از بین میره . اگه خشک باشه ترک هم میخوره . ولی اینبار اذیت نکرده ولی میخام ببینم راهش چیه از دستش راحت بشم . ممنون توی سایت هم سوال کردم و ثبت هم شد ولی جواب نداره زیرش
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۰ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

  • تصویر کاربر بهار چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 315 مشاهده پرسش
    سلام سال 94 با پارتنرم ارتباط داشتم اصلا اطلاعی از تبخال نداشتم و ایشونم میگن من قبل شما هیچ رابطه ای نداشتم و گاه گاه سوزش ادار داشتن این اقا وجوش میزدن میگفتن بعد پودر موبر.چندبار رابطه مقعدی درحد چندمیل داشتم تو چندسال و دایم اب دهان بادانگشت داخلدمقعدم.من دچار خارش وسوزش مقعد ودکترها متوجه نمیشدن که بعد چندبار رابطه بدون کاندوم به واژن ولی دخول نشد بکارت داشتم ولی دقیقا به دهانه واژن سرالت میخورد تو چندبار رابطه بی کاندوم.بعد دچار خارش شدید مقعد یک‌ جوش تکی اطراف مقعد یکی زدم دردناک بود بعد چندمدت از بین رفت و سوزش واژن شدید افتادم ودرد دهاته رحم وقرنزی و خراشهای داخل لابیا میتور.ازمایش تبخال مثبت.الان حدودا یکسال ونیمه درگیرم. روز وایرابکس 500 میخورم .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۹ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      اگر امکانش هست عکس آزمایش را برای من ارسال کنید

    2. تصویر کاربر بهار یکشنبه ۹ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      با سلام
    3. تصویر کاربر بهار یکشنبه ۹ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      باسلام ارسال سد
    4. تصویر کاربر بهار یکشنبه ۹ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      لطفا ازمایشم در سایت قرار ندید ممنونم مشخصاتم داخلش هست
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      آزمایشات در سایت قرار نمی گیرد. علائمی که می فرمائید با تبخال تناسلی متفاوت است اگر چه آزمایش مثبت شده است ولی نشان نداده که تبخالی دهانی است یا تناسلی یا هر دو. توصیه من این هست که در صورت امکان اگر ضایعه واضحی دارید  در همان زمان که ضایعه ای دارید معاینه شوید یا از ضایعات برای تبخال نمونه گیری شود تا مطمئن شویم تبخال هست یا خیر. چون اگر تبخال باشد بجز تقویت سیستم ایمنی برای کاهش دفعات عود و استفاده از آسیکلوویر هنگام بروز ضایعات، کار بیشتری نمیشه کرد.

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر کشاورز یکشنبه ۱۳ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    سلام
    رنگ پوست یه قسمتی از کلاهک عوض شده
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۳ مهر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر