آیا قرص ویزارسین تاخیری است؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

قرص ویزارسین دارویی است که حاوی مواد فعال سیلدنافیل می باشد. این دارو به صورت قرص های روکش دار 25، 50 و 100 میلی گرمی و همچنین به صورت قرص های باز شونده در دهان در دوزهای 25، 50 و 100 میلی گرمی در بازار موجود می باشد. باز شونده در دهان به این معنی است که این قرص ها در دهان حل می شوند. قرص ویزارسین، یک داروی ژنریک است و با داروی مرجع ویاگرا که قبلاً در اتحادیه اروپایی مجوز گرفته، بسیار شبیه می باشد.

قرص ویزارسین برای چه موردی استفاده می شود؟

قرص ویزارسین برای درمان مردان بزرگسال مبتلا به اختلال عملکرد نعوظ استفاده می شود. این افراد برای برقراری یک رابطه ی جنسی رضایت بخش، نمی توانند به یک نعوظ جنسی سفت برسند و یا آن را حفظ کنند. برای تأثیر بیشتر ویزارسین، به تحریک جنسی نیاز است. این دارو را تنها با نسخه ی پزشک می توان تهیه کرد.

نحوه مصرف قرص ویزارسین چگونه است؟

در صورت نیاز دوز توصیه شده ویزارسین، 50 میلی گرم و یک ساعت قبل از فعالیت جنسی است. اگر داروی ویزارسین همراه با غذا مصرف شود، در مقایسه با مصرف این دارو به تنهایی می توان شروع فعالیت جنسی را مقداری به تأخیر انداخت. این دوز ممکن است بسته به تأثیر و عوارض جانبی آن،  100 میلی گرم افزایش و یا 25 میلی گرم کاهش پیدا کند. بیماران مبتلا به نارسایی کبد یا کلیه باید درمان را با دوز 25 میلی گرمی شروع کنند. حداکثر دوز توصیه شده، یک قرص در روز می باشد. 

نحوه مصرف قرص ویزارسین

قرص ویزارسین چگونه عمل می کند؟

سیلدنافیل، مواد فعال در ویزارسین است که متعلق به گروهی از داروها به نام مهارکننده های فسفودی استراز نوع 5 می باشد. این دارو با مسدود کردن آنزیم فسفودی استراز عمل می کند و موادی به نام گوانوزین مونوفسفات سیکلیک  (cGMP) را تجزیه می کند. در طول تحریک جنسی، cGMP در آلت تناسلی تولید می شود و عضله ی موجود در بافت اسفنجی آلت تناسلی به نام کورپورا کاورنوسا را شل می کند. این قابلیت باعث می شود خون درون کورپورا جریان پیدا کند و باعث ایجاد نعوظ شود. ویزارسین با مسدود کردن تجزیه ی گوانوزین مونوفسفات سیکلیک، عملکرد نعوظ را بازیابی می کند. برای ایجاد نعوظ، به تحریک جنسی نیاز است.

ویزارسین چه تاثیری دارد؟

از آنجا که ویزارسین یک داروی ژنریک است، بررسی ها به آزمایشاتی محدود می شوند که زیست هم ارزی یا قدرت درمانی آن با داروی ویاگرا را بررسی می کنند. این دو دارو زمانی زیست هم ارز هستند که مواد فعال را به مقدار مساوی در بدن تولید کنند.

مزایا و خطرات ویزارسین چه مواردی هستند؟

ویزارسین یک داروی ژنریک است و با داروی مرجع، هم ارزی زیستی دارد، بنابراین مزایا و خطرات آن مشابه با داروی مرجع خود به نام ویاگرا می باشند.

چرا داروی ویزارسین تأیید شده است؟

کمیته محصولات دارویی برای استفاده ی انسانی به این نتیجه رسیده است که داروی ویزارسین، قدرت درمانی برابری با داروی ویاگرا دارد و با آن زیست هم ارز می باشد. بنابراین نظر کمیته این است که مانند داروی ویاگرا، مزایای این دارو به عوارض احتمالی آن می ارزد و توصیه می کند که داروی ویزارسین مجوز فروش دریافت کند.

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.2/5 - (76 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سعید جمعه ۱۰ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    سلام
    دکتر من چند وقتیه متوجه شدم چند تا لکه زیر تقریبا قهوه ای دقیقا عین خال زیر پوستی ولی خیلی ریز
    یکی در روی بیضه
    و دو سه تا خیلی ریز در پشت آلت تناسلیم دیدم
    نمیدونم تازه اینجوری شده یا واسه خیلی وقت پیشه
    اصلا برجستگی هم نداره
    میخوام بدونم این خطرناک میتونه باشه؟ چون تازه در خصوص بیماری های جنسی کنجکاو شدم بررسی کردم التمو متوجه این لکه ها شدم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۰ شهریور ۲( 7 ماه پیش)

      سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

  • تصویر کاربر پگاه شنبه ۴ فروردین ۳( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 12 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر اقای دکتر من حدود 6ماه پیش 2تا دونه نزدیکه ناحیه تناسلیم زده بود و به دکتر نشون دادم گفتن زگیل نیست و یک ویروس هست که در باشگاه های ورزشی انتقال پیدا میکنه و سوزوندنشون
    الان مدتی هست که اون دونه ها دوباره زده و زیاد شده به تعداد 9 تا ولی یکجا نیستند و با هم فاصله دارند میخواستم ببینم که آیا زگیل تناسلی هستند یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۴ فروردین ۳( 3 هفته پیش)

      سلام

      عکس بفرستید 

  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۹ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 419 مشاهده پرسش
    سلام. میخاستم ببینم زگیل تناسلی دارم یا ن طبق عکس؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۲۹ فروردین ۲( 1 سال پیش)

      سلام

      زگیل تناسلی نیست

  • تصویر کاربر امیررضا پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 278 مشاهده پرسش
    درود آقای دکتر
    چند وقتیه روی آلتم برامدی میدیدم فکر نمیکردم مهم باشه تا اینه به متخصص مراجعه کردم و ایشون گفتن زگیل تناسلیه صحبت که میکردیم یجورایی از زندگی کردن ناامیدم کرد
    هیچ آزمایشی انجام ندادم هنوز برام پماد آلدرا تجویز کردن که متاسفانه اینجا نداره
    آیا اصلا پماد جواب میده تا چند وقت استفاده کنم اگه جواب نگرفتم چیکار کنم!؟
    یه عده میگن لیزر یه عده میگم کرایو اینا چه فرقی میکنه کدومش بهتره؟
    الان hpv رو چیکار کنم که منتقل نشه چون الان تازه دارم متاهل میشم و خانومم پزشکی میخونه خیلی نگرانم و نمیخوام همسرم چیزی بفهمه یا اونم بگیره بفهمه دیگه کارم ساختس
    فقط بگید چیکار کنم تا زودتر خوب بشم خیلی خیلی نگرانم آقای دکتر دستم به دامنت
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام

      آلدرا بایستی 16 هفته استفاده شود. لیزر سریعترین و موثرترین روش هست و در یک جلسه از بین می برد ولی کرایو به بیش از یک جلسه نیز دارد. در هر دو روش کمی جاش بصورت سفیدی می ماند. اگر فقط روی آلت هست کاندوم پوشش ایحاد می کند. هر دو واکسن بزنید.

  • تصویر کاربر Unknown پنجشنبه ۱۶ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 142 مشاهده پرسش
    با سلام..بنده روز 4ابان مراحعه کردم مطب در خصوص دانه هایی که مشکوک به زگیل بودن که شما فرمودید اینها زگیل نیستن ولی عکس چهار هفته پیش از اینکه دکتر زنان اسید زدن رو براتون بفرستم که ببینید که هستند یا خیر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۴ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      زگیل نیستند

    2. تصویر کاربر Unknown چهارشنبه ۱۵ آبان ۹۸( 4 سال پیش)
      سپاس از لطفتون🙏🙏🙏
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۶ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سلامت باشید

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر