آیا قرص ویزارسین تاخیری است؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

قرص ویزارسین دارویی است که حاوی مواد فعال سیلدنافیل می باشد. این دارو به صورت قرص های روکش دار 25، 50 و 100 میلی گرمی و همچنین به صورت قرص های باز شونده در دهان در دوزهای 25، 50 و 100 میلی گرمی در بازار موجود می باشد. باز شونده در دهان به این معنی است که این قرص ها در دهان حل می شوند. قرص ویزارسین، یک داروی ژنریک است و با داروی مرجع ویاگرا که قبلاً در اتحادیه اروپایی مجوز گرفته، بسیار شبیه می باشد.

قرص ویزارسین برای چه موردی استفاده می شود؟

قرص ویزارسین برای درمان مردان بزرگسال مبتلا به اختلال عملکرد نعوظ استفاده می شود. این افراد برای برقراری یک رابطه ی جنسی رضایت بخش، نمی توانند به یک نعوظ جنسی سفت برسند و یا آن را حفظ کنند. برای تأثیر بیشتر ویزارسین، به تحریک جنسی نیاز است. این دارو را تنها با نسخه ی پزشک می توان تهیه کرد.

نحوه مصرف قرص ویزارسین چگونه است؟

در صورت نیاز دوز توصیه شده ویزارسین، 50 میلی گرم و یک ساعت قبل از فعالیت جنسی است. اگر داروی ویزارسین همراه با غذا مصرف شود، در مقایسه با مصرف این دارو به تنهایی می توان شروع فعالیت جنسی را مقداری به تأخیر انداخت. این دوز ممکن است بسته به تأثیر و عوارض جانبی آن،  100 میلی گرم افزایش و یا 25 میلی گرم کاهش پیدا کند. بیماران مبتلا به نارسایی کبد یا کلیه باید درمان را با دوز 25 میلی گرمی شروع کنند. حداکثر دوز توصیه شده، یک قرص در روز می باشد. 

نحوه مصرف قرص ویزارسین

قرص ویزارسین چگونه عمل می کند؟

سیلدنافیل، مواد فعال در ویزارسین است که متعلق به گروهی از داروها به نام مهارکننده های فسفودی استراز نوع 5 می باشد. این دارو با مسدود کردن آنزیم فسفودی استراز عمل می کند و موادی به نام گوانوزین مونوفسفات سیکلیک  (cGMP) را تجزیه می کند. در طول تحریک جنسی، cGMP در آلت تناسلی تولید می شود و عضله ی موجود در بافت اسفنجی آلت تناسلی به نام کورپورا کاورنوسا را شل می کند. این قابلیت باعث می شود خون درون کورپورا جریان پیدا کند و باعث ایجاد نعوظ شود. ویزارسین با مسدود کردن تجزیه ی گوانوزین مونوفسفات سیکلیک، عملکرد نعوظ را بازیابی می کند. برای ایجاد نعوظ، به تحریک جنسی نیاز است.

ویزارسین چه تاثیری دارد؟

از آنجا که ویزارسین یک داروی ژنریک است، بررسی ها به آزمایشاتی محدود می شوند که زیست هم ارزی یا قدرت درمانی آن با داروی ویاگرا را بررسی می کنند. این دو دارو زمانی زیست هم ارز هستند که مواد فعال را به مقدار مساوی در بدن تولید کنند.

مزایا و خطرات ویزارسین چه مواردی هستند؟

ویزارسین یک داروی ژنریک است و با داروی مرجع، هم ارزی زیستی دارد، بنابراین مزایا و خطرات آن مشابه با داروی مرجع خود به نام ویاگرا می باشند.

چرا داروی ویزارسین تأیید شده است؟

کمیته محصولات دارویی برای استفاده ی انسانی به این نتیجه رسیده است که داروی ویزارسین، قدرت درمانی برابری با داروی ویاگرا دارد و با آن زیست هم ارز می باشد. بنابراین نظر کمیته این است که مانند داروی ویاگرا، مزایای این دارو به عوارض احتمالی آن می ارزد و توصیه می کند که داروی ویزارسین مجوز فروش دریافت کند.

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.2/5 - (76 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 84 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید من دستگاه وکیوم گرفتم برای سایز دهی‌.چن روزه استفاده میکردم مشکی نداشت ولی دیروز ک استفاده میکردم فشارشو زیاد کردم بعد ک در اوردم پاین کلاهک باد کرده انگار اب جم شده.مشکلی پیش میاد یا خودش برطرف میشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بتدریج برطرف میشه ولی دیگه وکیوم استفاده نکنید وگرنه تشدید می شود.

  • تصویر کاربر سعید یکشنبه ۱۳ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 290 مشاهده پرسش
    سوالم در مورد ژل افزایش حجم بود فرمودید تاثیری نداره کد رهگیری d42pr1130985. میخواستم ببینم ضرر چی نداره.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۳ آبان ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام

      چون از مبادی قانونی وارد نمی شود و تاییدیه وزارت بهداشت را ندارد می تواند مضر هم باشد.

  • تصویر کاربر میثم سه شنبه ۲۴ مهر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 101 مشاهده پرسش
    دکترجان سلام .من به علت دوری ازشما ونبود دکترمتخصص پیش دوتا ازدکترای عمومی رفتم و تشخیص یکیشون مولوسکوم ویکی دیگه که فک کنم زیاد از پوست نمیدونست گفت مشکوک بهhpv.نظر شما در باره این ضایعات چیه خواهشا راهنمایی کنید که این چن وقت مردم از استرس
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۲۴ مهر ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام

      مولوسکوم هست

  • تصویر کاربر علیرضا دوشنبه ۲۶ شهریور ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 117 مشاهده پرسش
    من حدود 30 سال سن دارم
    به تازگی متوجه شدم که پرده آلت تناسلی دارم که باعث کوچکی آلت هم شده و هم در نعوظ اختلال دارم میخواستم ببینم باید عمل جراحی انجام بدم؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۶ شهریور ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      من حدود 30 سال سن دارم
      به تازگی متوجه شدم که پرده آلت تناسلی دارم که باعث کوچکی آلت هم شده و هم در نعوظ اختلال دارم میخواستم ببینم باید عمل جراحی انجام بدم؟؟..................با این ها نمیشه متوجه شد بایستی معاینه شوید تا بتوان نظر دقیقی ارائه داد.
  • تصویر کاربر سحر چهارشنبه ۲۹ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 102 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    آیا مردی که داخل دهانش زیگیل تناسلی داشته باشه با مکیدن نوک سینه خانم باعث انتقال زیگیل تناسلی به سینه می‌شود ؟
    آیا زیگیل تناسلی به جز در نواحی مخاطی درجاهای دیگری از بدن مانند سینه هم به وجود می آید ؟
    اگر شخصی که زیگیل تناسلی داره به آلت تناسلی خودش دست بزنه و بعد به وسیله ای دست بزنه آیا با لمس آن وسیله امکان انتقال ویروس وجود داره ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۹ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      آیا مردی که داخل دهانش زیگیل تناسلی داشته باشه با مکیدن نوک سینه خانم باعث انتقال زیگیل تناسلی به سینه می‌شود ؟................خیر
      آیا زیگیل تناسلی به جز در نواحی مخاطی درجاهای دیگری از بدن مانند سینه هم به وجود می آید ؟ ...................خیر
      اگر شخصی که زیگیل تناسلی داره به آلت تناسلی خودش دست بزنه و بعد به وسیله ای دست بزنه آیا با لمس آن وسیله امکان انتقال ویروس وجود داره ؟......................خیر ولی در کل بهتر است احتیاط کرد
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر