درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4/5 - (45 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علیرضا سه شنبه ۱۵ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    باسلام من بیستوشیش سالمه متاهلم یه بچه هم دارم من وهمسرم زیادرابطه داریم بعضی موقع هادرروزبه سه بارهم میرسه، چندوقتیه زگیل گرفتم البته خودم نمیدونستم رفتم پیش دکتراقبالی گفتن،ولی کارخاصی برای ازبین رفتن زگیل نکردن، فقط برام داروی پاورفیت نوشتن نه پمادی نوشتن، نه درمان دیگری
    چون خیلی گرم هستم دوست دارم سریع رابطه داشته باشم باهمسرم ولی بدلیل ترس انتقال فعلاباهم رابطه نداریم ممنون میشم بهترین راه درمان سریع روبهم بگین بحث هزینه نیست فقط میخوام برن ممنون ازشما...
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۵ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام توصیه هایی که برای کنترل زگیل تناسلی و کاهش میزان عود و بعضا ریشه کنی آن می شود: شعار ما: مراقب باشید، پیگیری کنید ولی نگران نباشید • برای زدودن موهای ناحیه تناسلی به هیچ عنوان از تیغ و مواد موبر استفاده نکنید. بجای ان از ماشین های اصلاح سر با شماره نه چندان کم استفاده شود. • پرهیز از خاراندن ناحیه تناسلی • پرهیز از خشک کردن ناحیه تناسلی بصورت مالشی • عدم استفاده از لیف در ناحیه تناسلی • کاهش دفعات رابطه ی جنسی با همسر تا حذف کامل ضایعات • قطع رابطه ی جنسی غیر ایمن • استفاده از کاندوم در روابط جنسی • درمان همزمان هر دو شریک جنسی • معاینه ی دوره ای توسط خود بیمار و نیز پزشک با درشت نمایی و نور مناسب • درمان زودهنگام ضایعات جدید با روش های سریع الاثر مثل لیزر • تقویت سیستم ایمنی از طریق o عدم استعمال دخانیات o استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه بویژه سیر تازه، چای سبز، لیموترش و میوه هایی که رنگدانه ی قرمز دارند. o استفاده از مکمل ها، ویتامین و آنتی اکسیدان ها مثل کپسول های پاور فیت و ایمیونس o ورزش o کاهش استرس • تزریق واکسن گارداسیل برای افراد بین 9 تا 45 سال

  • تصویر کاربر احسان جمعه ۱۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    درود دکتر جان. خسته نباشید. من زگیل تناسلی داشتم و خدمت شما اومدم وو شما لیزر انجام دادید و تعداد زگیل ها زیاد بود تقریبا و نمونه رو دادید آزمایشگاه و جوابش اومد که نوع 6 و 11 بوده که کم خطر. سوالم از شما این هست که بعد از گذشت 1ماه اگه در نیومد میتونم رابطه جنسی داشته باشم؟ طرق نمیگیره؟ اگرم بگیره همون نوع رو میگیره دیگه؟ زیاد نگران انتقالش نباشم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      رابطه میتونه باعث انتقال به طرف مقابل و انتشار در بدن خودتان شود مگر با شورت چسبان سوراخ شده و کاندوم

  • تصویر کاربر Mohsen پنجشنبه ۱۰ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید آقای دکتر
    من حدود 1 سال پیش زگیل تناسلی داشتم با لیزر سوزدندم بعد الان چند وقته یه سری لک قهوه ای مثل خال اطراف آلتم در اومده میخوام ببینم ایناهم زگیلن؟ و این بجسگیای دور کلاه آلت زگیلن؟
    1. تصویر کاربر Mohsen دوشنبه ۷ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام دکتر خسته نباشید میشه جواب منو بدید لطفا؟
    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۹ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام با توجه به اینکه کیفیت عکس مناسب و واضح نیست لذا نمی توانم قضاوتی داشته باشم.

    3. تصویر کاربر Mohsen پنجشنبه ۱۰ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      چون حجم عکس رو میارم پایین کیفیتش بد میشه امکانش هست جای دیگه بفرستم؟
    4. تصویر کاربر Mohsen پنجشنبه ۱۰ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      دور کلاهک که مشخصه آقای دکتر... تو 2 تا عکس دیگه هم لک های قهوی ای که کاملا شبیه خال هستن رو منظورم هست
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۰ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      الان یه عکس اومده که توش زگیلی نمی بینم

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر رحيميان چهارشنبه ۲۲ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    تشخيص اقاي دكتر از عكس ارسالي
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۰ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      گوشت اضافه

    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۰ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      گوشت اضافه

      اسم علمیش آنژیوفیبروما

    3. تصویر کاربر رحيميان دوشنبه ۲۰ آبان ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام احتياج به درمان هست
    4. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۲ آبان ۹۸( 4 سال پیش)
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر نازی یکشنبه ۱۹ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    سلام من مبتلا به زگیل تناسلی شدم مدت دو ساله اول یک مرتبه لیزر کرذم که درد وحشتناکی داشت و بعد هر دو یا سه ماه یکبار فریز کرذم با توجه به اینکه من بیمار لوپوس هستم و سیستم ایمنی من مشکل داره و کورتون مصرف می‌کنم چکار باید بکنم چقدر دیگه ادامه باید بدم و اینکه من متأهلم در برقراری رابطه جنسی چیکار باید بکنم که هم بیماری رو تشدید نکنه هم بشه ارتباط برقرار کرد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۹ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      حداقلش اینه که کاندوم استفاده شود لااقل تا حدودی پوشش ایجاد می کند

درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر