علت و درمان دیر انزالی در مردان با دارو

در این مقاله مطالعه می کنید:

دیر انزالی می تواند به دلیل بیماری های مزمن، جراحی ها و و عوارض ناخواسته داروها باشد. همچنین ممکن است به دلیل سوء استفاده از مواد، یا بیماری های روانی مثل افسردگی، اظطراب یا استرس باشد. علت، هرچه که باشد، درمان دیر انزالی در آقایان امکان پذیر است.

دلیل دیر انزالی مردان چیست؟

در خیلی از موارد، دیر انزالی به دلیل ترکیبی از بیماری های جسمی و روانی ایجاد می شود.

علت جسمانی دیر انزالی مردان

  • برخی نقایص بدو تولد که دستگاه باروری مردان را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • آسیب به عصب های لگنی که ارگاسم و لذت جنسی را کنترل می کنند.
  • برخی عفونت های خاص، مثل عفونت دستگاه ادراری
  • جراحی پروستات
  • بیماری های سیستم عصبی، مثل نوروپاتی دیابتی، سکته مغزی یا آسیب به طناب نخاعی
  • اختلالات هورمونی، مثل کم کاری تیروئید یا پائین بودن سطح تستوسترون
  • انزال رو به عقب، حالتی که در آن منی به جای خروج از آلت تناسلی ، به سمت عقب و به داخل مثانه می ریزد.

ناتوانی جنسی در مردان

علت روانی دیر انزالی

  • افسردگی، اضطراب یا برخی دیگر بیماری های روانی
  • اختلال در روابط زناشویی ناشی از استرس، ارتباطات ضعیف یا دیگر مشکلاتی که در روابط زناشویی رخ می دهد
  • اضطراب درباره ی عملکرد و کارایی خود شخص
  • داشتن تصویر ذهنی نامناسب از خود
  • تابوهای فرهنگی و مذهبی
  • تفاوت بین واقعیت رابطه جنسی با یک شریک و توهمات جنسی

دلایل دارویی دیر انزالی

داروها و دیگر موادی که می توانند باعث دیر انزالی شوند عبارتند از:

  • بعضی از داروهای ضدافسردگی
  • برخی داروهای کنترل کننده فشار خون
  • برخی داروهای ادرار آور
  • بعضی داروهای اختلالات روانی
  • برخی داروهای کنترل کننده تشنج
  • الکل – بویژه مصرف خیلی زیاد آن ( سوء مصرف الکل یا الکلیسم ها)

برای برخی از مردان ، یک مشکل جسمی جزئی که موجب تاخیر در انزال می شود می تواند منجر به اضطراب در باره ی انزال در طول یک رابطه جنسی شود. در نتیجه همین اضطراب ممکن است تاخیر در انزال را بدتر کند.

درمان ناتوانی جنسی

درمان دیر انزالی به علت زمینه ای ایجاد کننده ی آن بستگی دارد، ممکن است نیاز به تجویز دارو یا تغییر دارویی باشد که در حال حاضر استفاده می کنید، گاه نیاز به مشاوره با روانپزشک دارید، یا اینکه بایستی سوء استفاده از الکل یا مواد غیر مخدر را ترک نمائید.

دارو برای دیر ارضا شدن اقایان

اگر دارویی مصرف می کنید که ممکن است باعث دیرانزالی شود، کاهش میزان مصرف یا تغییر دارو ممکن است مشکل را برطرف کند. گاهی اوقات تجویز دارو ممکن است به حل مشکل شما کمک کند.

هیچ دارویی نیست که بطور اختصاصی برای درمان دیرانزالی تائید شده باشد. داروهایی که برای درمان دیرانزالي بکار می رود اصولا برای درمان دیگر بیماری ها استفاده می شوند.

داروهایی که گاهی اوقات برای درمان دیرنزالی بکار می رود عبارتند از:

آمانتادین (که در درمان بیماری پارکینسون بکار می رود)

بوسپیرون ( که برای درمان اضطراب استفاده می شود)

سیپروهپتادین ( برای درمان آلرژی استفاده می شود)

درمان روانی دیر انزالی

روان درمانی می تواند به درمان مشکلات روانی مثل افسردگی و اضطراب که باعث بروز دیرانزالي می شود کمک می کند. روان درمانی همچنین برای درمان مشکلات روانی که مستقیما روی توانایی انزال اثر می گذارند توصیه می شود.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.2/5 - (198 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر احمدظهیری یکشنبه ۳۰ فروردین ۹۴( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    با عرض سلام وخسته نباشید

    من جوان 24 ساله ای هستم که از کوچک بودن آلات تناسلی به شدتت رنج میبرم و دقیق نمیدونم به چه دکتری مراجعه کنم و خب حالا با چه روی این موضوع رو مطرح نماییم.
    آقای دکتر دارو ها و چیزهای زیاد هستند که در فضای مجازی مطرح هستند و من نمیتوانم از این داروها و... بدون مشاوره ی پزشک استفاده کنم چون ممکن است عواقب بدی بهمراه داشته باشد.
    با کمال تشکر از سایت خوبتان،
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۳۰ فروردین ۹۴( 9 سال پیش)
      سلام
      اندازه آلت تناسلی تابع ژنتیک و ارث می باشد و کمتر تحت تاثیر عوامل محیطی می باشد . موضوعی که می تواند در روابط جنسی تاثیر بگذارد سایز آلت در حالت نعوظ می باشد اگر چه برخی از مردان تمایل دارند که حتی در حالت شل نیز آلت تناسلی بزرگی داشته باشند اما به دلیل جمع شدن آلت یا زیاد بودن چربی زیر شکم (ناحیه شرمگاهی) آلت کوچک به نظر می رسد اگر چه در واقع اینطور نبوده و این دسته از افراد بیشتر آلت پنهان دارند. اندازه گیری طول آلت در حالت کشیده شده با دست یا در حالت نعوظ و از محل اتصال آلت به استخوان شرمگاهی لگن (به نام سمفیز پوبیس) و در حالی که چربی را به عقب می رانید تا سر آلت تناسلی می باشد. محیط آلت در حالت نعوظ و از قسمت میانی آن اندازه گیری می شود.
      حداقل اندازه طول آلت در حالت کشیده 9 سانتیمتر گزارش شده است و حداقل محیط آلت در حالت نعوظ 8 سانتیمتر می باشد. البته این اعداد تقریبی بوده و بدیهی است در جوامع و نژادهای گوناگون می تواند متغیر باشد.
      وقتی صحبت از افزایش سایز آلت می شود سه روش کلی به ذهن می رسد:
      1. داروها اعم از قرص، کپسول، کرم ها و انواع آمپول ها که در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی و هر از چندگاهی با اسامی جدید و بسته بندی های اغوا کننده تبلیغ می شود و بر تاثیر پذیری صد در صدی آن تاکید می کنند. بایستی گفت تا کنون هیچ دارویی که قادر باشد سایز آلت را افزایش دهند شناخته نشده و در مراکز علمی و آکادمیک و به دور از تبلیغات تجاری هنوز دارویی ساخته نشده تا بتواند باعث افزایش سایز آلت تناسلی بوسیله دارو شود.
      2. روش های کششی مثل استفاده از اکستندرها و کشنده هایی مثل لارجرباکس، استفاده از وکیوم و استفاده از تمرینات پنیمور. در مورد تاثیر روش های کششی و میزان این تاثیر و ماندگاری آن اختلاف نظر وجود دارد بعضی مقلات بر اثر بخشی آن و برخی بر بی اثر بودنش گزارشاتی ارائه داده اند اما به نظر می رسد که این روش ها اگر هم موثر باشند در نهایت رضایت فرد را فراهم نمی کند ضمن اینکه استفاده افراطی و نادرست از این روش ها می تواند مضر و آسیب رسان به بافت های اسفنجی آلت و عروق و اعصاب آن باشد.
      3. روش های جراحی. هنوز روش استانداردی که مورد قبول و پذیرش همه جراحان باشد وجود ندارد و علت آن عوارض زیاد جراحی و اثربخشی کم آن است. در حال حاضر شایع ترین و کم عارضه ترین روش برای افزایش طول آلت تناسلی قطع لیگمان ساسپنسوری است. در این روش حدود 2 سانت به سایز آلت افزوده می شود و عوارض آن شامل احتمال آسیب به عروق و اعصاب آلت و در نتیجه اختلال در سفتی و نعوظ و همچنین بد شکل شدن محل جراحی در بالای آلت می باشد. برای افزایش قطر آلت هم از تزریق چربی یا آلوگرافت استفاده می شود که به دلیل عوارض زیاد تقریبا مترود شده و کمتر جراحی حاضر است خطرات آنرا بپذیرد و عوارض آن بقدری است که خیلی اوقات منجر به جراحی مجدد وتخلیه مواد کاشته شده در اطراف آلت می شود.
  • تصویر کاربر پرویز چهارشنبه ۱ بهمن ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 153 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر سوالی پرسیده بودم که برای نعوظ و سختی الت برای نزدیکی در شب زفاف قرصی معرفی کنید که گفتید نیازی به استفاده از قرص برای اون شب نیست ولی مشکل اساسی که دارم این هست که من نعوظ رو ندارم حتی دیگه در نعوظهای شبانه یا هنگامه ادرار و پرشدن مثانه نیز التم دچار نعوظ نمیشه واین باعث استرس وترس از این ناتوانی من در نعوظ شده خواهشا قرص یا اسپری که مشکل من رو حل کنه معرفی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱ بهمن ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      تادالافیل 10 میلی 2 ساعت قبل از نزدیکی استفاده کنید
  • تصویر کاربر محمودرضا چهارشنبه ۱ بهمن ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 291 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای دکتر جباری
    من 20 سالمه از شهرستان مزاحمتون شدم و تا حالا هم رابطه ی جنسی نداشتم البته گاهی خودارضایی می کنم.
    من قبلا هم مزاحم اوقات شریفتون شده بودم و چند تا سوال از خدمتتون پرسیده بودم که شما فرمودید عکس بفرستم و پس از مشاهده عکس فرمودید ظاهرا انحنای آلت بنده زیاد است جدای از این مسئله من بابت کامل راست نبودن و همچنین زیاد سفت نبودن آلتم (سفت می شد اما نه زیاد به نظر خودم 60 درصد سفت می شد.) نگران بودم و برای اینکه در آینده دچار مشکل نشم (پیشگیری کرده باشم) به یکی از بیمارستان های تهران پیش یکی از همکاران متخصصتون مراجعه کردم و پس از مطرح کردن این نگرانی و معاینه ایشون برای بنده یک سونوگرافی داپلر عروق پودندال و پنیس نوشتند بعد از اینکه این سونوگرافی را بخش رادیولوژی با تزریق آمپول پاپاورین انجام دادم مشخص شد که هیچ مشکلی در اجسام غاری نیست (نتیجه ی سونوگرافی ضمیمه شده است.) و کلا مشکلی ندارم اما اثر آمپول مذکور از بین نرفت و به بنده فرمودند صبر کنم خلاصه پس از حدود 20 ساعت با مراجعه به اورژانس (هنگام مراجعه هیچ دردی نداشتم و فقط آلتم بخاطر آمپول راست مونده بود.) و با تشخیص پریاپیسم و انجام آنژوکد اثر آمپول از بین رفت. (گزارش اورژانس ضمیمه شده است.) پس از آنژوکد پزشک اورژانس یکسری چرک خشک کن و کرم ویتامین آ - د تجویز کرد که من مرتب از آنها تا اتمام دارو ها استفاده کردم.حالا پس از گذشت 16 روز از انجام عمل آنژوکد تنها مشکل من این است که دیگر همان 60 درصد هم آلتم نعوظ و سفتی ندارد.(خیلی کم بالا می آید و خیلی خیلی کم به نظر خودم حدود 20 درصد هم سفت می شود که اصلا انگار سفت نشده است.) آیا زود است و من باید باز هم صبر کنم؟آیا ممکن است که دیگر آلتم همان اندازه ی قبل هم سفت و راست نشود و دچار ناتوانی شده باشم؟
    از بعد عمل آنژوکد دست و پاهام زیاد خواب میره و گاهی شدید احساس خستگی می کنم و خوابم میگیرد و همینطور وقتی سعی می کنم که به نعوظ برسم کمی قلبم درد میگیرد که قبل از آنژوکد چنین مشکلی نبود ممکنه این موارد و همچنین سفت نشدن آلتم بخاطر خون زیادی که موقع آنژوکد از من رفته باشه؟
    اما یه سوال دیگه که شاید در تخصص شما نباشه اما خب میخوام ازتون بپرسم اگه راه حلی دارید درباره ی اینن موضوع هم راهنماییم کنید لطفا الان دو سه روزه که پلک سمت چپ من خیلی خفیف میپره به نظر شما این برای چیه و چطور آرومش کنم؟(لطفا خواهشا جواب همه سوالاتمو بدید.)
    ببخشید که پیامم اینقدر طولانی شد این مسئله خیلی فکر من را درگیر کرده و از کرده ی خود (مراجعه جهت پیشگیری) خیلی پشیمانم.خیلی از لحاظ روحی روم تاثیر منفی گذاشته لطفا کمکم کنید من چیکار کنم؟
    ممنون که وقت میگذارید بی صبرانه منتظر پاسخ شما هستم.
    بازم ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱ بهمن ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      با گذشت زمان همه چیز بتدریج بهبود می یابد. به نظر مشکل شما بیشتر جنبه روانی دارد
  • تصویر کاربر navid دوشنبه ۱۵ دی ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 146 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    ببخشید معاینه انحراف آلت چطور انجام میشه؟ عکس نیاز میشه ؟
    ممنون از جوابتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۵ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      بله عکس در حالت نعوظ نیاز دارد
  • تصویر کاربر رها یکشنبه ۳۰ آذر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 163 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر دختری 22ساله هستم مجرد تاکنون هم رابطه جنسی نداشتم اما در ناحیه مقعدی چند تا زگیل دارم که متخصص زنان زایمان گفت زگیل تناسلی است.چطور من که رابطه جنسی نداشتم به ان مبتلا شدم؟1سالی هست که در ارایشگاه به صورت کاملن غیر بهداشتی ناحیه واژن و مقعدی را اپیلاسیون میکردم ایا امکان مبتلا شدن ازین راه هست؟ایا استفاده از اب گرم هنگام اجابت مزاج باعث تشدید زگیل ها میشود؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۳۰ آذر ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      ایا امکان مبتلا شدن ازین راه هست؟................بله
      ایا استفاده از اب گرم هنگام اجابت مزاج باعث تشدید زگیل ها میشود؟....................خیر
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر