درمان قطعی زود انزالی شدید با داروی زود انزالی

در این مقاله مطالعه می کنید:

در مردانی که زود انزالی باعث مشکلات اندکی شده است، درمان زود انزالی محدود به مشاوره روانی – جنسی و آموزش می باشد. قبل از شروع درمان بایستی در مورد انتظارات بیمار صحبت کرد. علاوه بر این، در صورت وجود اختلال در نعوظ و احتمال وجود التهاب و عفونت پروستات، درمان آن ها قبل از شروع درمان زود انزالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تکنیک های رفتاری

علائم زگیل تناسلی در مردان

تکنیک های رفتاری برای کسانی پیشنهاد می شود که تمایلی به استفاده از دارو ندارند. این روش درمان زود انزالی برای افرادی که از ابتدا زودانزال بوده اند به عنوان خط اول درمان توصیه نمی شود. این روش درمانی زمان بر ، و نیازمند حمایت شریک جنسی بوده و انجام آن سخت می باشد. ضمن اینکه نتایج دراز مدت آن در درمان زود انزالی نامشخص است.

  • برنامه start-stop، که در آن شریک جنسی تحریک آلت را تا زمانی که مرد احساس کند به انزال نزدیک شده است شروع می کند. در این زمان بایستی تحریک متوقف شود و صبر کرد تا احساس شروع انزال برطرف شود و سپس مجددا تحریک شروع شود.
  • تکنیک squeeze، که در آن شریک جنسی، کلاهک آلت را درست قبل از شروع انزال فشار می دهد تا مرد احساس انزال را از دست بدهد.

هر کدام از این روش ها در سه سیکل پی در پی و قبل از رسیدن به ارگاسم تکرار می شود. روش دیگر در افراد جوان تر که توان این کار را دارند انجام دو دفعه رابطه طی یک جلسه فعالیت جنسی می باشد. بدنبال رابطه و انزال بار اول، حساسیت آلت کم شده و باعث تاخیر در انزال در مرتبه دوم رابطه می شود.

در روش دیگر به مرد آموزش داده می شود تا علائم افزایش برانگیختگی جنسی خود را شناسایی کند و یاد بگیرد تا چطور سطح برانگیختگی و تحریکات جنسی خود را زیر سطحی قرار دهد که باعث بروز انزال می شود. عوامل روانی که می تواند منجر به زود انزالی شود نیز بایستی مشخص و درمان شوند. این عوامل اساسا با اضطراب ارتباط دارند، اما می تواند به دلیل عوامل دخیل در رابطه زناشویی نیز باشد.

درمان قطعی زودانزالی

اگر بشود ریشه و علت زودانزالی را مشخص کرد احتمال درمان و برطرف کردن زودانزالی بصورت دائمی و قطعی وجود دارد خیلی اوقات علت آن کم توانی جنسی و عدم نعوظ کامل و بعضا به مشکلات موجود در روابط فی مابین زن و مرد مربوط هست و گاه بدلیل استرس و هیجانات شدید جنسی است. این موارد بایستی با مشاورات روانشناسی و درمان های مربوطه برطرف شود در غیر اینصورت داروها می توانند به کنترل و مدیریت زودانزالی کمک کنند. در این موارد درمان قطعی نبوده و موردی و بصورت کنترلی است.

قرص و دارو برای درمان زود انزالی مردان

بهترین دارو برای زود انزالی چه نام دارد؟ در اینجا به معرفی چند قرص درمان زود انزالی و نعوظ در مردان می پردازیم:

داپوکستین 30 و 60 (Dapoxetine)

داپوکستین هیدروکلراید یک داروی کوتاه اثر است که برای درمان زود انزالی بر حسب مورد استفاده می شود. بعد از 1.3 ساعت به اوج غلظت خونی رسیده و نیمه عمر کوتاهی در بدن دارد بطوری که 95% آن بعد از 24 ساعت از بدن دفع می شود. این دارو برای درمان زود انزالی بر حسب نیاز در کشورهای اروپایی و دیگر کشورها بجز آمریکا استفاده می شود.

این دارو بصورت قرص های داپوکستین 30 و 60 میلی گرمی تولید شده و 1 تا 2 ساعت قبل از شروع فعالیت جنسی استفاده می شود و در کنترل انزال، کاهش اضطراب و افزایش رضایت تاثیر بسزایی دارد.

عوارض دارو وابسته به میزان مصرف بوده و شامل تهوع، اسهال، سردرد و سرگیجه می باشد. مصرف همزمان این دارو با داروهایی که برای ناتوانی جنسی بکار می رود مثل سیلدنافیل یا تادالافیل غالبا مشکلی ایجاد نمی کند با اینحال بایستی با احتیاط مصرف شود بویژه در افرادی که فشار خون پائین دارند.

قرص کلومیپرامین برای زود انزالی و SSRIs

مرکزی که دستور انزال را صادر می کند در طناب نخاعی قرر دارد که خود تحت کنترل عوامل مغزی و محیطی می باشد. ماده ای به نام سروتونین مسئول کنترل انزال است. داروهای ضد افسردگی SSRIs که برای درمان اختلالات خلقی استفاده می شوند با افزایش سطح سروتونین باعث کنترل و درمان زود انزالی می گردند. این داروها شامل سیتالوپرام، فلوکستین، فلوواکسامین، پاروکستین و سرترالین هستند. همه این داروها مکانیسم مشابهی دارند. پاروکستین از فلوکستین، کلومیپرامین و سرترالین برتر می باشد. سرترالین از فلوکستین برتر است درحالی که اثربخشی کلومیپرامین تفاوت قابل توجهی با فلوکستین و سرترالین ندارد.

اثرات درمانی و تاخیر در انزال چند روز بعد از شروع مصرف دارو رخ می دهد، بطوری که این تاثیر 1 تا 2 هفته بعد از شروع درمان مشهودتر است. اگر چه اثربخشی دارو برای چندین سال حفظ می شود، ولی کاهش پاسخ به دارو در مصرف طولانی مدت آن ممکن است بعد از 6 تا 12 ماه رخ دهد. عوارض شایع آن شامل احساس خستگی، خمیازه، تهوع، استفراغ، خشکی دهان، اسهال و تعریق می باشد.

این عوارض خفیف بوده و بتدریج بعد از 2 تا 3 هفته برطرف خواهد شد. کاهش میل جنسی، عدم رسیدن به ارگاسم و اوج لذت جنسی، عدم انزال و ناتوانی جنسی نیز در مصرف با این داروها گزارش شده است. به بیماران توصیه می شود از قطع ناگهانی یا کاهش سریع دوز روزانه دارو پرهیز کنند تا دچار علائم ترک دارو نشوند. برخی مطالعات اثربخشی نسبی پاروکستین بصورت استفاده ی موردی و برحسب نیاز 3 تا 5 ساعت قبل از فعالیت جنسی را نیز ذکر می کنند.

بی حس کننده های موضعی

استفاده از بی حس کننده های موضعی برای تاخیر در انزال قدیمی ترین شکل دارویی درمان زود انزالی است. بی حس کننده ها با کاهش حساسیت کلاهک آلت باعث تاخیر در انزال بدون بروزعوارض ناخواسته بر روی حس انزال می شود.

کرم های لیدوکائین- پریلوکائین: که بصورت کرم های 5% و با نام تجاری زایلاپی در بازار ایران وجود دارند 20 تا 30 دقیقه قبل از شروع فعالیت جنسی تجویز می شود. برای جلوگیری از عدم انتقال کرم به دیواره ی واژن شریک جنسی یا باید از کاندوم استفاده کرد یا قبل از شروع رابطه آلت را شست. تنها منع مصرف کرم داشتن حساسیت و آلرژی به مواد تشکیل دهنده کرم می باشد.

ترامادول 200 برای درمان زود انزالی

ترامادول مسکنی است که جزو داروهای مخدر محسوب می شود. بعد از تجویز خوراکی به راحتی در بدن جذب شده و نیمه عمر دفع آن از بدن 5 تا 7 ساعت است. عوارضی که در مصرف آن به عنوان مسکن و با دوزهای بال ذکر شده شامل یبوست، آرامش بخشی و خشکی دهان است. ترامادول یک مخدر ضعیف است. لذا خطر اعتیاد به آن می تواند دل نگرانی هایی را بوجود آورد.

آمپول برای درمان زود انزالی

درمان های دارویی زودانزالی بصورت قرص یا داروهای موضعی بصرت اسپری، ژل و یا کرم می باشد و آمپولی برای درمان زودانزالی وجود ندارد.

منبع: گایدلاین ارولوژی اروپا 2015

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.5/5 - (1225 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 267 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر .من مشکل زودانزالی دارم.چه قرصی بخورم که انزالم وبه تعویق بندازه .اگه امکانش هست بهترین قرص موثر ومعرفی کنید.نوع مصرفشم بگید ممنون از شما 🌹🌹🌹
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام

      چیزی به نام بهترین قرص وجود ندارد هر دارویی به یکی بهتر جواب میده

      جدیدترین دارو در این زین داپوکستین 30 میلی هست که 1 تا 3 ساعت قبل از رابطه استفاده می شود. از عوارضش تهوع و خواب آودگی است

  • تصویر کاربر روح پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 384 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر.ببخشید من از شهرستان تماس می گیرم ،متاسفانه برای رابطه جنسی با مشکل زود انزالی شدید روبه رو هستم و حتی ممکن است قبل از رابطه نزدیکی ،کار من تمام شود، خواهش میکنم بهترین و موثرترین داروی ممکن و کار آمد را برای من معرفی کنید.در ضمن هنگامی که از بعضی داروها استفاده میکنم ، ممکن است یک الی دو دقیقه بیشتر طول نکشد و هیچ لذتی مبرم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام زودانزالی درمان قطعی و دائمی ندارد و فقط با داروها می توان آن را کنترل کرد یعنی وقتی که دارو استفاده می کنید مدت زمان وقوع انزال را طولانی کرد اما نمی توان این بیماری را تا آخر عمر ریشه کن کرد. مثل بیحس کننده های موضعی و قرص هایی مثل پاروکستین 20 میلی یا سرترالین 50 میلی( بصورت مصرف دائمی و روزانه یک عدد یا استفاده بصورت 6 ساعت قبل از نزدیکی)، یا قرص داپوکستین 30 یا 60 میلی گرمی 1 تا 3 ساعت قبل از نزدیکی. بدیهی است تا زمانی که دارو مصرف می کنید موثر است و با قطع دارو مشکل مجددا ظاهر می شود. اسپری لیدوکائین 10 درصد یا کرم زایلا-پی داروهای موضعی برای کنترل زودانزالی هستند 20 تا 25 دقیقه قبل از مقاربت و حتی قبل از سفت شدن آلت به کلاهک آلت و زیر آن و یا کلاهک به اضافه نیمه انتهایی آلت یا تمام آلت بزنید(بر حسب شدت زود انزالی و میزان سفتی آلت). حتما بعد از احساس بی حسی و قبل از شروع روابط جنسی آلت خود را بشورید. اگر با زدن بیحس کننده ی موضعی آلت نعوظ و سفتی خود را از دست می دهد می توانید از نصف قرص سیلدنافیل 50 میلی یک ساعت قبل از رابطه نیز استفاده کنید. از قرص ترامادول هم یک ساعت قبل از رابطه می توان استفاده کرد ولی استفاده از این قرص خطر اعتیاد در آینده را دارد و بهتر است به عنوان آخرین روش و در صورت عدم پاسخ به دیگر روش های درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

  • تصویر کاربر خانم چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    دقیقا دوماه پیش از اصفهان اومدم خدمتتون برای چکاپ و شما فرمودین هیچ مشکلی از نظر زگیل تناسلی ندارم
    الان یه مدته یه زائده گوشتی اطراف مقعدم حس کردم و به پزشک متخصص بیماریهای عفونی(دکتر ..........)مراجعه کردم و جواب ایشون این بود که به زگیل تناسلی نمیخوره و نمیتونه باشه و پیشنهاد دادن یه ماه دیگه مراجعه کنم برای چکاپ مجدد. عکس برای شما هم ارسال کردم تا نظرتونو بدونم
    در ضمن من باکره هستم و رابطه مقعدی هم نداشتم فقط چند بار رابطه مالشی داشتم اونم 20 روز بعد از تزریق دوم واکسن گاردسیل
    اولین رابطه مالشی شش‌ماه پیش بود و من ۱۶ فروردین آخرین دوز واکسنمو تزریق کردم
    کمتر از دوماه که متوجه این برامدگی شدم و بنظرتون ممکنه اسکین تگ‌باشه؟ نظر شما چیه دکتر جباری؟!
    1. تصویر کاربر خانم سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)
      آقای دکتر فراموش کردم خدممتتون عرض کنم که بیست و یک سالمه و فقطم با دوست پسر فعلیم رابطه مالشی داشتم و دارم،ایشونم بعد از دوز دوم واکسن متوجه شدن که به نوع ۶ مبتلا هستن و پیش خود شما هم ویزیت شدن،من دوسال پیش یه برآمدگی پوستی بین کشاله رونم داشتم که نمونه گرفتن و گفتن زگیل تناسلی نیست و خودتونم تهران که بودیم جواب آزمایش و دیدید و گفتید این زگیل نبوده ممکنه این عکسی هم که الان فرستادم از همونی باشه که بین کشاله ی رونم زده؟!چون هردو قسمت در معرض سایش و عرق هستش،ممنونم
    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام

      خیلی به زگیل نمیخوره ولی چون پارتنرتان داشته بهتره نمونه برداری و آزمایش کنید

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر کیانا شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من همیشه مرتباً اپیلاسیون می‌کردم، منتها مدت سه ماه است که به دلیل اقدام برای لیزر موهای زائد با تیغ شیو می‌کنم. یک جلسه لیزر کردم که بعد مصادف با این شرایط شد و دفعات شیو بیش‌تر شد. چند هفته پیش متوجه یک جوش شدم که رهایش کردم تا بهتر شود اما نشد. حالتش شبیه جوش چرکی‌ای بود که روی صورت یا بدن‌ میزند، سر شفاف که انگار خون جمع شده زیرش مشخص است. دستکاری کردم فقط متورم شد. با سوزن سرنگ استریل سوراخی در آن ایجاد کردم خون روشنی خارج شد. خیلی کوچک‌تر شد اما از بین نرفت. امشب متوجه شدم دوباره متورم شده. باز دستکاری کردم سر باز نکرد که ناگهان نگران شدم نکند جوش نباشد.
    همین یک عدد است.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام

      این دستکاری ها باعث عفونت و ماندگاری و تشدید می شود بهتر است پماد موپیروسین روزی 2 بار روی جوش بزنید تا بتدریج از بین برود مورد نگران کننده و خطرناکی نیست

  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید ببخشید مشکل زودانزالی شدید دارم نزدیک ۳۰ ثانیه از اسپری استفاده میکردم گاهی اوقات خوب جواب میداد ولی یه مدته تاثیری نداره میخاستم ببینم درمان دارویی که عوارض بد نداشته باشه چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      هم می تانید از کرم زایلاپی استفاده کنید 10 دقیقه قبل از رابطه و هم از قرص داپوکستین 30 میلی. از عوارض این قرص برای برخی افراد خواب آلودگی و تهوع هست

درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر