بهترین درمان بیماری لیکن اسکلروزیس

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیماری لیکن اسکلروزیس یک ضایعه ی التهابی پوست می باشد. بیشترین زمان وقوع بیماری لیکن اسکلروزیس در مردان بین سنین 30 تا 60 سال است. بیماری لیکن اسکلروزیس، در هر دو جنس می تواند بروز کند، اگرچه احتمال درگیری پوست ناحیه تناسلی در زنان بیشتر است. در زنان در دو پیک سنی قبل از بلوغ و بعد از یائسگی بیشتر دیده می شود. از علل احتمالی بروز بیماری لیکن اسکلروزیس عبارتنست از: عفونت، استعداد ژنتیکی، استرس اکسیداتیو و بیماری های خودایمنی.

تظاهر بالینی بیماری بصورت لکه های سفیدرنگ پوستی است که کلاهک آلت و پوست ناحیه ختنه را گرفتار می سازد. و بتدریج باعث تنگی مجرای ادراری می شود . بیماری لیکن اسکلروزیس در عکس رنگی مجرای ادراری بصورت تنگی مجرا به شکل اره ی دندانه دار دیده می شود.

 

تنگی مجرا

بیماری لیکن اسکلروزیس

در مورد ارتباط بیماری لیکن اسکلروزیس با بدخیمی های پوستی ناحیه تناسلی اتفاق نظر وجود ندارد. اگرچه این ارتباط در زنان بیشتر مشاهده شده است (حدود 3 تا 6 درصد) ولی درمردان این ارتباط بیشتر زیر سوال است.

درمان طبی

شامل استفاده از استروئیدها های موضعی یا تاکرولیموس موضعی (داروی کاهنده ی سیستم ایمنی) برای 6 تا 8 هفته همراه با مصرف آنتی بیوتیک ها می باشد. اگر در طی درمان علائم پوستی و مشکل ادراری بیمار رو به بهبود برود درمان را ادامه می دهیم.

درمان جراحی

شامل ختنه کردن ( در افرادی که ختنه نشده اند)، متسع کردن مرتب مجرای ادراری، برش سوراخ مجرای ادراری، و در موارد شدید ترمیم و باز سازی مجرای ادراری با استفاده از پیوند بافت مخاط دهان است.

جراحی تنگی مجرای ادراری

تنگی مجرای ادرار

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.8/5 - (20 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسین دوشنبه ۳ آذر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 149 مشاهده پرسش
    باعرض سلام خدمت شما .انشاالله اجرتان با خدا باشد چرا که خیلی ها رو ندارندکه این مسایل جنسی را رودر رو عنوان کنند و شما این مشکل را حل کرده اید سپاسمندیم .خلاصه ببخشید سوالم این است که رنگ منی من کمی متمایل به زرد و بد بو است و زمانیکه روی جسمی ریخته میشود بعداز خشک شدن ویا در همان زمان خارج شده خیلی بد بومیباشد ایا دلیل خاصی دارد؟--- و سوال دیگر اینکه: چرا بیضه هایم بعد از سه یا چهار بار مقاربت با فاصله زمانی پنج دقیقه مجزا وخارج شدن سه یا چهار بار منی در مدت نیم ساعت درد میکند
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۳ آذر ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      منی اصولا بد بو می باشد ولی عفونت هم می تواند از علل بدبویی منی باشد. رنگ زرد منی معمولا به دلیل مخلوط شدن منی با ادرار است. علت درد بیضه بعد از چندبار انزال انقباض بیش از حد مجاری انتقال اسپرم هست که دردناک می شود.
  • تصویر کاربر rasoul پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 160 مشاهده پرسش
    آلت من 11سانت در حالت شق چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      اندازه آلت تناسلی تابع ژنتیک و ارث می باشد و کمتر تحت تاثیر عوامل محیطی می باشد . موضوعی که می تواند در روابط جنسی تاثیر بگذارد سایز آلت در حالت نعوظ می باشد اگر چه برخی از مردان تمایل دارند که حتی در حالت شل نیز آلت تناسلی بزرگی داشته باشند اما به دلیل جمع شدن آلت یا زیاد بودن چربی زیر شکم (ناحیه شرمگاهی) آلت کوچک به نظر می رسد اگر چه در واقع اینطور نبوده و این دسته از افراد بیشتر آلت پنهان دارند. اندازه گیری طول آلت در حالت کشیده شده با دست یا در حالت نعوظ و از محل اتصال آلت به استخوان شرمگاهی لگن (به نام سمفیز پوبیس) و در حالی که چربی را به عقب می رانید تا سر آلت تناسلی می باشد. محیط آلت در حالت نعوظ و از قسمت میانی آن اندازه گیری می شود.
      حداقل اندازه طول آلت در حالت کشیده 9 سانتیمتر گزارش شده است و حداقل محیط آلت در حالت نعوظ 8 سانتیمتر می باشد. البته این اعداد تقریبی بوده و بدیهی است در جوامع و نژادهای گوناگون می تواند متغیر باشد.
      وقتی صحبت از افزایش سایز آلت می شود سه روش کلی به ذهن می رسد:
      1. داروها اعم از قرص، کپسول، کرم ها و انواع آمپول ها که در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی و هر از چندگاهی با اسامی جدید و بسته بندی های اغوا کننده تبلیغ می شود و بر تاثیر پذیری صد در صدی آن تاکید می کنند. بایستی گفت تا کنون هیچ دارویی که قادر باشد سایز آلت را افزایش دهند شناخته نشده و در مراکز علمی و آکادمیک و به دور از تبلیغات تجاری هنوز دارویی ساخته نشده تا بتواند باعث افزایش سایز آلت تناسلی بوسیله دارو شود.
      2. روش های کششی مثل استفاده از اکستندرها و کشنده هایی مثل لارجرباکس، استفاده از وکیوم و استفاده از تمرینات پنیمور. در مورد تاثیر روش های کششی و میزان این تاثیر و ماندگاری آن اختلاف نظر وجود دارد بعضی مقلات بر اثر بخشی آن و برخی بر بی اثر بودنش گزارشاتی ارائه داده اند اما به نظر می رسد که این روش ها اگر هم موثر باشند در نهایت رضایت فرد را فراهم نمی کند ضمن اینکه استفاده افراطی و نادرست از این روش ها می تواند مضر و آسیب رسان به بافت های اسفنجی آلت و عروق و اعصاب آن باشد.
      3. روش های جراحی. هنوز روش استانداردی که مورد قبول و پذیرش همه جراحان باشد وجود ندارد و علت آن عوارض زیاد جراحی و اثربخشی کم آن است. در حال حاضر شایع ترین و کم عارضه ترین روش برای افزایش طول آلت تناسلی قطع لیگمان ساسپنسوری است. در این روش حدود 2 سانت به سایز آلت افزوده می شود و عوارض آن شامل احتمال آسیب به عروق و اعصاب آلت و در نتیجه اختلال در سفتی و نعوظ و همچنین بد شکل شدن محل جراحی در بالای آلت می باشد. برای افزایش قطر آلت هم از تزریق چربی یا آلوگرافت استفاده می شود که به دلیل عوارض زیاد تقریبا مترود شده و کمتر جراحی حاضر است خطرات آنرا بپذیرد و عوارض آن بقدری است که خیلی اوقات منجر به جراحی مجدد وتخلیه مواد کاشته شده در اطراف آلت می شود.
  • تصویر کاربر ashkan سه شنبه ۶ آبان ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام.در اینترنت یک تحقیق خوندم که در رابطه ارتباط بدخیمی بیضه با کلسیفیکاسیون و میکرولیتازیسه.نوشته :. Prevalence of testicular microlithiasis (TM) was 2%, and the prevalence of other non-microlithiasis testicular calcification (non-TM calcification) was 1.7%. Testicular tumour was associated with TM (odds ratio 9.5, P<0.001) and non-TM calcification (odds ratio 11.4, P<0.001) but not with other types of scrotal calcification.
    2 تا سوال دارم فرق بین testicular microlithiasis calcification and other non-testicular microlithiasi calcification chie?بعد از این هو نوشته but not asoocation with other types of scrotal calcificatiopn برداشته من این بود که بدخیمی با همه ی نوع های کلسیفیه ارتباط نداره.نتیجه یسونوگرافی رو مینویسم لطفا بگید این توده های کلسیفیه که در بیضم هست شامل کدوم گروه میشه: TM calcification or non-TM calcification or other types of calcification همین 3 تا گروهی که در بالا به ان اشاره شد.در کپسول بیضه ی چپ چند توده ی کلسیفیه مشاهده شد بزرگترین ان به قطر 3 میلیمتر میباشد که به احتمال زیاد ضایعات عفونی یا گرانولوماتوز قدیمیه کلسیفیه میباشد.اکو و سایز بیضه ها طبیعی.وضعیت اپیدیدیم در دو طرف نرمال .لینکه سایت مورد نظر رو هم خدمت شما مینویسم لطفا مظالعه بفرمایید. در انگلستان این تحقیق انجام شده. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16708217
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۶ آبان ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      اگر می توانید اصل مقاله (متن کامل مقاله) را بفرستید تا مطالعه و پاسخ بدهم
  • تصویر کاربر parsa شنبه ۱۹ مهر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    salam dr.jabbari
    dar atrafe alatam be elate chaghi dar dorane kodaki charbiye ziyadi vojod dare...
    takhliye charbiha che zararhai mitone dashte bashe?
    sepas az shoma
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۹ مهر ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      ابتدا بایستی معاینه و شرایط تان ارزیابی شود. بسته به شکل بدن و میزان چربی و سایز آلت شرایط متفاوت است
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۶ مهر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر،آقای دکتر بیضه سمت راست من به علت عفونت(ارکیت) درد شدیدی دارد ک باعث بزرگ و قرمز و دردناک شدن بیضه شده است،میخواستم بدونم آیا عفونت بیضه باعث ناباروری من خواهد شد؟آیا درمانی هم دارد؟لطفا راهنماییم کنید با سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۶ مهر ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      اگر صحیح و به موقع درمان نشود روی باروری تأثیر دارد
    2. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۶ مهر ۹۳( 9 سال پیش)
      آقای دکتر درمان آن چگونه است؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۶ مهر ۹۳( 9 سال پیش)
      بایستی حتما آنتی بیوتیک، ضد التهاب مصرف کرده و استراحت نمائید لذات بهتره به پزشک حضوری مراجعه کنید
    4. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۶ مهر ۹۳( 9 سال پیش)
      آقای دکتر چه آنتی بیوتیک هایی مصرف کنم میشه اسمشونو بگید؟ همینطور تعداد و زمان مصرفشونو؟با تشکر
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۶ مهر ۹۳( 9 سال پیش)
      خیر بایستی حتما به ارولوژیست مراجعه و ابتدا معاینه و تشخیص قطعی شود
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر