برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

برخی بیماری ها هستند که بین تخصص های مختلف هم پوشانی دارند؛ بعبارتی توسط متخصصین متعددی در رشته های تخصصی متفاوت می توانند درمان شوند. یکی از این بیماری ها، زگیل تناسلی  است. با هم بررسی می کنیم که برای زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

دکتر برای زگیل تناسلی

در رابطه با دکتر زگیل تناسلی، مردم همواره می پرسند که بهترین دکتر متخصص زگیل تناسلی در تهران چه شخصی است و یا اینکه برای زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم؟ در جواب باید گفت که  زگیل تناسلی می تواند توسط متخصصین ارولوژی، زنان و زایمان و همچنین پوست درمان شود؛ ولی اینکه کدام یک بهترین متخصص زگیل تناسلی و ارجح است، بستگی به جای بروز زگیل و وسعت آن دارد.

از آنجاییکه متخصصین ارولوژی و زنان، جراح نیز هستند، لذا ضایعاتی که بزرگ بوده و نیازمند جراحی هستند، بایستی توسط این متخصصین ویزیت و درمان شوند. متخصص اورولوژی بهترین دکتر برای درمان زگیل تناسلی مردان است. در ادامه فیلم درمان زگیل تناسلی یک آقای بیمار توسط دکتر جباری متخصص اورولوژی نشان داده شده است.

برای درمان زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

ضایعات ناحیه تناسلی آقایان با توجه به حساسیت این عضو و آشنایی کامل ارولوژیست ها به تمام ابعاد و آناتومی ناحیه تناسلی و نحوه برخورد با بیماری های این بخش حساس بدن، ترجیحا بهتر است توسط ارولوژیست ها انجام پذیرد؛ البته برخی از ارولوژیست ها امکانات لازم برای درمان این بیماری را ندارند؛ لذا بهتر است ارولوژیست هایی را انتخاب کنید که بیشتر در این زمینه کار می کنند و علاوه بر تخصص، تجربه و امکانات لازم برای متخصص زگیل تناسلی بودن را دارند.

درمان واریکوسل، متخصص زگیل تناسلی

به یاد داشته باشید که زگیل های تناسلی داخل مجرای ادراری فقط و فقط بایستی توسط متخصص ارولوژی درمان گردند تا  ضمن بالا بودن احتمال بهبود، عوارض احتمالی مثل عود زگیل تناسلی و تنگی مجرای ادراری به حداقل برسد.

روش های درمانی زگیل تناسلی

این که چه روش درمانی برای برطرف کردن زگیل تناسلی مناسب تر است به تعداد، اندازه و محل زگیل ها، ترجیح بیمار و امکانات پزشک بستگی دارد. برای ضایعات کوچک که در نواحی چین دار و مرطوب هستند و نیز برای ضایعات بزرگ، مواد موضعی مانند محلول پودوفیلین و کرم آلدرا روش مناسبی نیست؛ بویژه آنکه این روش ها زمان بر بوده و بعضا نتیجه بخش نیستند.

از طرفی کرایوتراپی برای درمان زگیل های تناسلی موجود معمولا نیاز به جلسات متعدد دارد؛ بویژه اگر اندازه ی زگیل ها کمی بزرگ باشند. هر چه اندازه ی زگیل ها بزرگ تر و تعداد آن بیشتر باشد جلسات کرایوتراپی بیشتری نیاز هست ولی چون تجیهزات کرایوتراپی ارزان و زمان انجام آن کوتاه می باشد، لذا خیلی از پزشکان به این درمان علاقه پیدا کرده اند و این باعث می شود تا زمان درمان زگیل طولانی تر و بعضا ناممکن و دفعات رفت و آمد بیمار به مطب برای درمان زگیل بیشتر شود.

درمان زگیل تناسلی با درمان زگیل با لیزر (لیزر CO2) تنها روشی است که برای هر نوع زگیل با هر تعداد و اندازه و در هر جای ناحیه تناسلی حتی در ابتدای مجرای ادراری قابل استفاده بوده و در یک جلسه قابل انجام هست و نیاز به مراجعه مجدد ندارد؛ مگر آنکه ویروس های نهفته در ناحیه تناسلی فعال شده و زگیل جدیدی تشکیل شود. گاه به اشتباه گفته می شود که بخارات ناشی از لیزر باعث انتشار بیماری به دیگر نواحی دستگاه تناسلی می شود؛ در صورتی که این موضوع صحت ندارد.

استفاده از دستگاه مکنده بخارات ناشی از درمان، لیزر را به روشی ایمن و سریع ترین و موثرترین روش درمانی تبدیل کرده است و از آنجایی که لیزر، نور تقویت شده می باشد، هیچ آثار سویی روی دستگاه تناسلی ندارد و در هر دو جنس قابل استفاده می باشد و اگر چه به نظر هزینه ی آن بالاتر از کرایوتراپی است، ولی با توجه به اثر بخشی بالا، درمان ضایعات در یک جلسه و کاهش رفت و آمد بیمار، هزینه نهایی آن به مراتب کمتر از کرایوتراپی خواهد بود

بهترین درمان زگیل تناسلی چیست؟

بهترین دکتر برای زگیل تناسلی زنان

برای زگیل های تناسلی داخل واژن و دهانه رحم، متخصصین زنان بهترین گزینه درمانی هستند؛ چون تخصص، تجربه و امکانات لازم برای تشخیص و درمان این بیماری شامل اسپکولوم، امکانات گرفتن تست پاپ اسمیر و HPV PCR و در صورت لزوم کولپوسکوپی و فریز ضایعات داخلی و نیز انجام پیگیری های دوره ای را دارند. البته برای ضایعات نواحی خارجی واژن و نواحی خارجی تناسلی در خانم ها، متخصصین ارولوژیستی که در این زمینه کار می کنند و تخصص، تجربه و امکانات لازم را دارند نیز گزینه مناسبی است.

متخصصین پوست نیز بر روی ضایعات خارجی تناسلی کار می کنند؛ ولی میزان تسلط این گروه از متخصصین به اندازه ی دیگر تخصص های فوق الذکر نیست و فقط برای نواحی تناسلی خارجی که از حساسیت کمتری برخوردار است، گزینه ی مناسبی هستند.

 دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و متخصص زگیل تناسلی در تهران

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.2/5 - (222 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر s سه شنبه ۱۸ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 56 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخير اقاي دكتر من يه سري ضايعات دور ناخيه مقعدم زده ميخواستم ببنيم زگيل هست يا نه؟
    من فقط با يك نفر رابطه جنسي داشتم كه دكتر اورولوژي به ايشون گفتن زگيل ندارين ولي من رفتم دكتر به من گفتن داري
    ميخواستم بدونم زگيل هستن اينا يا نه
    متشكرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۸ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام

      کیفیت عکس برای قضاوت مناسب نیست

  • تصویر کاربر ehsan دوشنبه ۱۷ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 73 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان ممنونم از سایت خوبتون.
    اقای دکتر دوتا عکس هس که یکی زیگیل خانوممه و دومیش ی زایده ایی رو الت تناسلی بده.اولی که برای خانومه که بعد از معاینه توسط دکتر مشخص شد زیگیله قرار بر جراحی شده که طبق عکس نسخه مشخصه.میخواستم بدونم نوعش مشخصه و اینکه منم دچار زیگیل هستم یا خیر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۷ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام

      نوعش با نمونه برداری مشخص میشه ظاهرا شما هم مبتلا شده اید

  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۹ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 68 مشاهده پرسش
    ارزو میکنم دکتر همیشه سربلندباشی واقعا انسان وارسته وبزرگی هستی انشالله جواب همه زحمات که میکشی رو خدا بهت بده.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۹ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      سپاسگزارم

  • تصویر کاربر بری شنبه ۸ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 79 مشاهده پرسش
    خسته نباشید . وقتتون بخیر
    اقای دکتر حدود یک ماه قبل متوجه یه زایده بین کشاله ران و رحمم شدم که دکتر مراجعه کردم ازمایش پاپ اسمیر و hpv گرفتن و جواب منفی بود . به پیشنهاد دکتر پوست زایده رو برداشتم که دکتر گفت دو تا ریز هم اطرافش بود و برداشت
    اینها واقعا زگیل بودن ؟؟؟چیکار باید بکنم ؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۸ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام

      در عکس که به زگیل شبیه نیست

    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۸ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام

      در عکس که به زگیل شبیه نیست ولی بهتره معاینه شوید چون عکس چندان گویا نیست

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مهسا دوشنبه ۳ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 74 مشاهده پرسش
    گفتید عکس‌واضح نیست یکی‌دیگه فرستادم از دختر 6 ساله.اینجا زگیل هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۳ دی ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام

      در این عکس ها که به زگیل شبیه نیست

درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر