برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

برخی بیماری ها هستند که بین تخصص های مختلف هم پوشانی دارند؛ بعبارتی توسط متخصصین متعددی در رشته های تخصصی متفاوت می توانند درمان شوند. یکی از این بیماری ها، زگیل تناسلی  است. با هم بررسی می کنیم که برای زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

دکتر برای زگیل تناسلی

در رابطه با دکتر زگیل تناسلی، مردم همواره می پرسند که بهترین دکتر متخصص زگیل تناسلی در تهران چه شخصی است و یا اینکه برای زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم؟ در جواب باید گفت که  زگیل تناسلی می تواند توسط متخصصین ارولوژی، زنان و زایمان و همچنین پوست درمان شود؛ ولی اینکه کدام یک بهترین متخصص زگیل تناسلی و ارجح است، بستگی به جای بروز زگیل و وسعت آن دارد.

از آنجاییکه متخصصین ارولوژی و زنان، جراح نیز هستند، لذا ضایعاتی که بزرگ بوده و نیازمند جراحی هستند، بایستی توسط این متخصصین ویزیت و درمان شوند. متخصص اورولوژی بهترین دکتر برای درمان زگیل تناسلی مردان است. در ادامه فیلم درمان زگیل تناسلی یک آقای بیمار توسط دکتر جباری متخصص اورولوژی نشان داده شده است.

برای درمان زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

ضایعات ناحیه تناسلی آقایان با توجه به حساسیت این عضو و آشنایی کامل ارولوژیست ها به تمام ابعاد و آناتومی ناحیه تناسلی و نحوه برخورد با بیماری های این بخش حساس بدن، ترجیحا بهتر است توسط ارولوژیست ها انجام پذیرد؛ البته برخی از ارولوژیست ها امکانات لازم برای درمان این بیماری را ندارند؛ لذا بهتر است ارولوژیست هایی را انتخاب کنید که بیشتر در این زمینه کار می کنند و علاوه بر تخصص، تجربه و امکانات لازم برای متخصص زگیل تناسلی بودن را دارند.

درمان واریکوسل، متخصص زگیل تناسلی

به یاد داشته باشید که زگیل های تناسلی داخل مجرای ادراری فقط و فقط بایستی توسط متخصص ارولوژی درمان گردند تا  ضمن بالا بودن احتمال بهبود، عوارض احتمالی مثل عود زگیل تناسلی و تنگی مجرای ادراری به حداقل برسد.

روش های درمانی زگیل تناسلی

این که چه روش درمانی برای برطرف کردن زگیل تناسلی مناسب تر است به تعداد، اندازه و محل زگیل ها، ترجیح بیمار و امکانات پزشک بستگی دارد. برای ضایعات کوچک که در نواحی چین دار و مرطوب هستند و نیز برای ضایعات بزرگ، مواد موضعی مانند محلول پودوفیلین و کرم آلدرا روش مناسبی نیست؛ بویژه آنکه این روش ها زمان بر بوده و بعضا نتیجه بخش نیستند.

از طرفی کرایوتراپی برای درمان زگیل های تناسلی موجود معمولا نیاز به جلسات متعدد دارد؛ بویژه اگر اندازه ی زگیل ها کمی بزرگ باشند. هر چه اندازه ی زگیل ها بزرگ تر و تعداد آن بیشتر باشد جلسات کرایوتراپی بیشتری نیاز هست ولی چون تجیهزات کرایوتراپی ارزان و زمان انجام آن کوتاه می باشد، لذا خیلی از پزشکان به این درمان علاقه پیدا کرده اند و این باعث می شود تا زمان درمان زگیل طولانی تر و بعضا ناممکن و دفعات رفت و آمد بیمار به مطب برای درمان زگیل بیشتر شود.

درمان زگیل تناسلی با درمان زگیل با لیزر (لیزر CO2) تنها روشی است که برای هر نوع زگیل با هر تعداد و اندازه و در هر جای ناحیه تناسلی حتی در ابتدای مجرای ادراری قابل استفاده بوده و در یک جلسه قابل انجام هست و نیاز به مراجعه مجدد ندارد؛ مگر آنکه ویروس های نهفته در ناحیه تناسلی فعال شده و زگیل جدیدی تشکیل شود. گاه به اشتباه گفته می شود که بخارات ناشی از لیزر باعث انتشار بیماری به دیگر نواحی دستگاه تناسلی می شود؛ در صورتی که این موضوع صحت ندارد.

استفاده از دستگاه مکنده بخارات ناشی از درمان، لیزر را به روشی ایمن و سریع ترین و موثرترین روش درمانی تبدیل کرده است و از آنجایی که لیزر، نور تقویت شده می باشد، هیچ آثار سویی روی دستگاه تناسلی ندارد و در هر دو جنس قابل استفاده می باشد و اگر چه به نظر هزینه ی آن بالاتر از کرایوتراپی است، ولی با توجه به اثر بخشی بالا، درمان ضایعات در یک جلسه و کاهش رفت و آمد بیمار، هزینه نهایی آن به مراتب کمتر از کرایوتراپی خواهد بود

بهترین درمان زگیل تناسلی چیست؟

بهترین دکتر برای زگیل تناسلی زنان

برای زگیل های تناسلی داخل واژن و دهانه رحم، متخصصین زنان بهترین گزینه درمانی هستند؛ چون تخصص، تجربه و امکانات لازم برای تشخیص و درمان این بیماری شامل اسپکولوم، امکانات گرفتن تست پاپ اسمیر و HPV PCR و در صورت لزوم کولپوسکوپی و فریز ضایعات داخلی و نیز انجام پیگیری های دوره ای را دارند. البته برای ضایعات نواحی خارجی واژن و نواحی خارجی تناسلی در خانم ها، متخصصین ارولوژیستی که در این زمینه کار می کنند و تخصص، تجربه و امکانات لازم را دارند نیز گزینه مناسبی است.

متخصصین پوست نیز بر روی ضایعات خارجی تناسلی کار می کنند؛ ولی میزان تسلط این گروه از متخصصین به اندازه ی دیگر تخصص های فوق الذکر نیست و فقط برای نواحی تناسلی خارجی که از حساسیت کمتری برخوردار است، گزینه ی مناسبی هستند.

 دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و متخصص زگیل تناسلی در تهران

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.2/5 - (222 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر اسرا جمعه ۵ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    من مدتیه بالای مقعدم یه چیز های ریزی زده که خیلی نگران شدم که زیگیل تناسلی باشه ممنون میشم از نگرانی درم بیارین و کمکم کنین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۵ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام

      زگیل تناسلی هستند

  • تصویر کاربر مهسا سه شنبه ۲ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 300 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید چند روزی هست چیزایی شبیه زگیل بالای الت تناسلیم زده کوچیکه تقریبا اندازه لپه یکمم برامدس یکیشو کندم خیلی خون اومد رنگش مثله رنگ پوستمه و نگرانم کرده این چی میتونه باشه؟ لطفا کمکم کنین
    اگر لازم بشه عکس بفرستم چجوری باید بفرستم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۳۱ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام

      در همین بخش عکس بارگذاری کنید

    2. تصویر کاربر مهسا دوشنبه ۱ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام اقای دکتر چون از عکس دادن ازش یکم خجالت میکشم ی عکس شبیهش پیدا کردم امیدوارم اشکالی نداشته باشه
      تقریبا این شکلیه ولی ۴ یا ۵ تاس
    3. تصویر کاربر مهسا دوشنبه ۱ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام اقای دکتر چون از عکس دادن ازش یکم خجالت میکشم ی عکس شبیهش پیدا کردم امیدوارم اشکالی نداشته باشه تقریبا این شکلیه ۴ یا ۵ تا دونس راه درمانش چیه؟پمادی چیزی هس براش ؟ چی استفاده کنم؟ پیشنهادتون چیه
    4. تصویر کاربر مهسا دوشنبه ۱ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)
      ا
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۲ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      این عکسی که فرستادید زگیل هست

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر Parmis پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    Salam man 27 salame mojarad hastam va bakere be tazegi yechizi mesle gushte ezafe balaye vazhanam didam mitarsam zigile tanasoli bashe chjuri mishe motevajeh shod va bayad chikar konam
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام

      اینا زگیل تناسلی هستند. با اینحال میش از ضایعات نمونه برداری و تست HPV PCR داد

  • تصویر کاربر مهدی پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    من ۲ ساله زگیل دارم خانمم هم همینطور فقط تو الت تناسلیم هست تو دو سال نه زیاد شده و نه بزرگ
    تازه متوجه شدم زیر لبم یه گوشت کوچک داره و خانمم هم مثل خودم و کودک ۶ سالم هم همینطور میخواستم بدونم این زگیل هست و ایا ممکن هست کودکم از بزاق دهان گرفته باشه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام

      خیر زگیل نیست.

      از طریق بزاق منتقل نمیشه

    2. تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۲۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      جناب دکتر ایا تو این ۲ سال که نه زیاد شده و نه بزرگ امکان این هست که ویروس منفی شده
      ۲-برای تست ازمایش چی بدم که مشخص شه برای مردان
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      بله امکان دفع ویروس هست. در مورد نمونه گیری در مردان اصولا ازمایشی برای تشخیص این ویروس وجود داره بنام HPV PCR ولی نکته اش اینجاست که از خون نمونه نمی گیرند بلکه از جایی که مشکوک هستند یا از محلی که حائز اهمیت هست نمونه می گیرند. در حال حاضر تنها جایی که از نظر علمی توصیه به نمونه برداری میشه دهانه رحم در زنان هست. لذا اگر قرار باشد در مردان نمونه گیری شود بایستی به 2 پرسش پاسخ داد: 1. از کجای دستگاه تناسلی مردان نمونه گیری کرد؟ از پوست ناحیه تناسلی؟، از ابتدای مجرای ادراری؟، ازاول ادرار؟، از منی؟ یا از همه جا؟. گرچه خیلی از پزشکان این کار را می کنند ولی پایه علمی ندارد و اصولی نیست. 2. اگر تست مثبت شد قدم بعدی چیست؟..................پاسخ اینه که قدم بعدی وجود ندارد و فقط به یه نفر یه مارک بیماری زدیم. در صورتیکه در زنان اگر تست مثبت باشد و نوع ویروس پر خطر باشد توصیه به کولپوسکوپی میشه و بعدشم اقادامت دیگر بعد براساس نتیجه کولپوسکوپی من خودم فقط از ضایعات مشکوک که نمی دانم زگیل هست یا خیر و برای اثبات ماهیت ضایعه و یا اینکه شکلش به نوع پرخطر شبیه باشه نمونه می گیرم و برای آزمایشگاه ارسال می کنم.

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ع دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید. من مدتیه دوره سرآلت تناسلیم دانهای خیلی ریزی زده مثل سرسوزن خیلی ناراحتم کرده وفکرمو درگیرکرده. میخواستم شما کمکم کنید وراه نمایم کنید؟ ؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر