علائم زگیل تناسلی در مجاری ادرار چیست؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

زگیل تناسلی در مجاری ادرار به راحتی تشخیص داده نمی شود. اما از روی علائمی می توان زگیل مجرای ادراری را تشخیص داد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری، فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3/5 - (64 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر س شنبه ۲۶ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 108 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید ببخشید آقای دکتر میخاستم بپرسم زگیل مجرای ادرارپس از درمان ممکنه دوباره برگشت داشته باشه آیا زگیل داخل مجرای ادرار خطرناکه یانه ودرد هم داره یانه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۶ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بله امکان برگشت هست

      خطرناک معمولا نیست ولی درمانش سخت تره

  • تصویر کاربر آرش دوشنبه ۲۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 290 مشاهده پرسش
    سلام خدمت آقای دکتر عزیز. سوال بنده این است که در هنگام ارضا شدن رنگ منی مایل به زرد است و هنگام خروج حالت پرتابی ندارد، آیا این طبیعی است؟ و اگر نیست درمان آن چیست؟ و سوال بعدی اینکه آلت بنده چند هفته ای است در حالت نعوظ یک سانتیمتر کوتاهتر شده است و مثل قبل نیست. این غیر طبیعی است یا گذراست
    1. تصویر کاربر آرش یکشنبه ۲۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      آقای دکتر لطفا پاسخ دهید‌. با تشکر
    2. تصویر کاربر آرش یکشنبه ۲۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      آقای دکتر لطفا پاسخ دهید. با تشکر
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مهران پنجشنبه ۲۴ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 135 مشاهده پرسش
    با سلام
    آقای دکتر من حدود یکسال و خرده ای با خانمی رابطه داشتم، بعد از اون دیدم یک چیزی ماننده زگیل پایین آلت تناسلیم نمایان شده، رفتم دکتر پوست گفتن زگیل تنالسی هست و اسید سالسیلیک زدم رفع شد. الان حدودا یکسال و‌نیم هست که رابطه نداشتم، و اون خانم هم اثری از زگیل ندارن، سوال من اینه که اگر شک دارم که این زایده زگیل بوده باشه ،بنظرتون اگر اون خانم تست پاپ اسمیر و آزمایش HPV انجام بدن، و با توجه به نتیجشون ببینیم ویروس بهم انتقال داده شده یا نه؟ بنظرتون اینکار جواب میده؟
    درضمن شهرستان هستم و در اولین فرصت خدمتتون میرسم ، با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۴ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر حمید یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 96 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشد من یه چیزی شبیه جوش ولی مایل با قهوه ای رو انتهای التم دارم که نه خارش داره نه سوزش و نه درد میکنه همون یکی هم هست بیشتر هم نشده از کجا بفهمم که زگیل هست یا جوش یه هر چیزه دیگه ممنون میشم جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      با معاینه و اگر شک وجود داشت با نمونه برداری و آزمایش

  • تصویر کاربر شکیبا جمعه ۲۸ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 125 مشاهده پرسش
    سلام.خوب راه اینکه با احتمالزیادبفهمهمداخل مجرام زگیل هستیانهچیه؟چونسیستوسکپی هم که ممکنه باعث انتشاربشه.چه علائمی باید در شخص دیده بشه تا به زگیل داخل مجرا شک کنه؟4سال پیشزگیلدرمیله،بیضه،زیر شکم داشتم و پروسه درمان رو طی کردم و دیگه 4سالهعودنکرده.من مانده ادرار(40cc) و دوشاخه شدن ادرار دارم و 2 سال پیش آزمایش pcr چند قطره اول ادرار دادم و مثبت شد.اما هرگز لکه خونی یا زگیل ابتدای مجرا یادردنداشتم.ممکنه 4 5 سال باشه که داخل مجرام یه زگیل کوچک وجود داشته باشه ولی بزرگ نشده باشه و تکثیر پیدا نکرده و لکه خونی نداده باشه؟یا اگه زگیل داخل مجرا بود در این 4 5 سال حتما لکه خونی میداد یا تکثیر میکرد یا بزرگ میشد و ایجاد انسداد ادراری شدید میکرد و ابتدای مجرا هم زگیل دیده میشد؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۲۵ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
    2. تصویر کاربر شکیبا سه شنبه ۲۵ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      ممنون.سیستوسکپی به نیت بررسی زگیل داخل مجرا باید توسط فرد بسیار خبره و با دقت زیاد انجام بشه تا بدتر باعث انتشار نشه و اینکه حتما باید همراه با لیزر باشه تا اگه ضایعه ای دیده شد با لیزر از بین بره درسته؟حالا شما فرد خبره در این زمینه و جایی که همزمان بتونن سیستوسکپی و لیزر داخل مجرا را بکنن معرفی کنید؟درضمن سیستوسکپی تا انتهای پیش آبراه که لازم نیست و اگه ضایعه باشه قاعدتا همون 2 یا 3 سانته اوله دیگه؟آزمایش می سی آر از چند قطره اول ادرار مثبت و منفی شدنش قابل اعتماد نیست؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
    4. تصویر کاربر شکیبا چهارشنبه ۲۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      نظر شما چیه؟من فقط آلودگی رو در مجرا داشتم یا اینکه زگیل هم داخل مجرا دارم؟چند سانت از ابتدای مجرا کافیه؟اصلا سیستوسکپی کردن برای من لازمه؟سیستوسکپی به نیت زگیل بدون لیزر که اصلا صلاح نیست و دوباره کاری میشه.شما مریضهایی که داخل مجرا زگیل زدند زیاد داشتید یا به ندرت بوده؟و این افراد کجا رفتند و چی کردند؟انقدر ناراحت و ناامید هستم که فقط آرزوی مرگ دارم.الان اول سلامتیم در خطره و ممکنه با انجامش تکثیر پیدا کنه و بدتر بشم و اینکه چه کسی انجام بده و لیزر کنه یا هر چیز دیگه ای به نظرم خیلی تخصصی و مهم و بسیار حساسه و این علائم ادراری و اون آزمایش چند قطره ادرار هم توو اعصابمه و همش مغزم ربط میده به زگیل.دوست دارم بمیرم فقط تا راحت بشم.شبها کابوس میبینم.از طرفی ازدواج هم با وجود ویروس برام قابل انجام نیست و نمیخوام طرف مقابلمو درگیر بیماری کنم و بشیم دو نفر آدم درگیر.به خدا حاظرم هر هزینه ای رو بکنم فقط سلامتیم برگرده و بعدشم بتونم ازدواج کنم.هر نقطه و هر جا از ایران یا هر جای جهان با هر هزینه ای مهم نیست
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۸ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام
      به نظر من شما مغزت زگیل زده نه مجرات و بیشتر به روانپزشک نیاز دارید تا ارلوژیست
      از نظر من نیاز به هیچ اقدامی ندارید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر