درمان نعوظ با پروتز آلت تناسلی

در این مقاله مطالعه می کنید:

کاشت پروتز آلت تناسلی (penile prosthesis) به روش جراحی در درمان ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ به کار می رود و در بیمارانی درنظر گرفته می شود که به درمان های دارویی پاسخ نداده اند یا در افرادی که ترجیح می دهند تا برای برطرف کردن مشکل خود یک راه حل دائمی را انتخاب می کنند.

در حال حاضر دو نوع ایمپلنت آلت وجود دارد:

1) پروتزهای قابل باد کردن (inflatable) که در فرم های دوتکه و سه تکه وجود دارد.

پروتز آلت

2) پروتزهای قابل انعطاف

پروتز آلت

اکثر بیماران، پروتزهای قابل بادکردن سه تکه ای three-piece را ترجیح می دهند چرا که این نوع پروتز بیشتر می تواند نعوظ طبیعی را ایجاد کند. ولی پروتزهای دو تکه ای و پروتزهای انعطاف پذیر هم می توانند نعوظ قابل قبولی را ایجاد کنند.

مطالعات نشان دادند که میزان رضایت مندی در کاشت پروتز آلت در مقایسه با دیگر روش های درمان ناتوانی جنسی بالا می باشد (92 تا 100 درصد رضایت مندی در بیمار و 91 تا 95 درصد رضایت مندی در شریک جنسی بیمار).

در مطالعه دیگری دیده شده که میزان نعوظ، انزال، ارگاسم (اوج لذت جنسی)، و رضایت مندی کلی جنسی بیمار یکسال بعد از کاشت پروتز به طور قابل توجهی بالاتر بوده است.

دو عارضه اصلی کاشت پروتز آلت عبارتست از بروز نقص مکانیکی در پروتز که منجر به اختلال در عملکرد آن می شود و دیگری بروز عفونت که می تواند منجر به خارج کردن پروتز از آلت شود.

به طور کلی کاشت پروتز یک راه حل جذاب و موثر در افرادی است که به درمان های دارویی پاسخ نمی دهند. شواهد علمی کافی وجود دارد که به دلیل اثربخشی، ایمنی و رضایتمندی بالا،این روش درمانی را به افرادی که به درمان های کمتر تهاجمی پاسخ نمی دهند توصیه می کند.

پروتز آلت تناسلی

اگر چه در درمان اختلال نعوظ، بهتر آنست که شریک جنسی بیمار هم شرکت کند اما این امر همیشه امکان پذیر نیست. زمانی که تصمیم به کاشت پروتز آلت گرفته می شود مهم است که بیمار را از دیگر درمان های موجود مثل دستگاه وکیوم، استفاده از پروستاگلاندین ها و تزریق اینتراکاورنوزال (تزریق به داخل آلت) و قرص هایی مثل سلدنافیل  تادالافیل و مزایا و معایب هرکدام آگاه باشد.

این بیماران یا به درمان های دارویی مثل سیلدنافیل جواب نداده اند یا کاندید مناسبی برای درمان های خوراکی نیستند. در افرادی که اختلال نعوظ آن ها موقعیتی است (یعنی در یک موقعیت خاص مشکل دارند و در دیگر مواقع نعوظ خوبی دارند)،افرادی که با همسر و شریک جنسی خود مشکل و اختلاف دارند، یا آنهایی که اختلال نعوظ آن ها بطور بالقوه برگشت پذیر هست نبایستی کاشت پروتز آلت انجام شود.

کاشت پروتز با بی حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. شدت و مدت زمان درد بعد از عمل متفاوت بوده و غالبا نیاز به مصرف مسکن ها به مدت یک حداقل یک هفته می باشد.

بیمار باید بداند که پروتز آلت حالت شبیه نعوظ ایجاد می کند. در یک نوع از پروتزهای سه تکه ای هم طول و قطر آلت افزایش یافته و سفت می شود و اندازه آلت تناسلی مرد به اندازه ای نزدیک به نعوظ طبیعی می رسد اما در کل طول آلت کوتاه تر از حد نرمال حین نعوظ می باشد و سر آلت نیز دچار نعوظ نمی شود. اگر فردی می خواهد بداند که بعد از تعبیه پروتز طول نهایی آلت حین نعوظ چقدر می باشد بایستی بداند که میزان طولی که بعد از  کشیدن آلت در حالت شل ایجاد می شود می باشد.

خیلی از مردان با اختلال نعوظ دارای میل جنسی طبیعی بوده و اکثرا ارگاسم(اوج لذت جنسی) و انزال طبیعی دارند. اگر این افراد قبل از کاشت پروتز طبیعی باشند بعد از عمل هم طبیعی خواهند بود ولی اگر مختل باشند بعد از کاشت پروتز هم مختل خواهند بود.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.4/5 - (101 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر وقت بخیر_من45سال سنمه، سوم فروردین پریاپیسم شدم ولی به دلیل عدم آگاهی 24ساعت بعد به اورژانس اورولوژی مراجعه و خون بسیار زیادی تخلیه شد ودکتر مراجعه کردم تادالافیل 5میلی داده که 3ساعت قبل از نزدیکی استفاده کنم که اگه جواب نداد بریم به تزریق پاپاورین و سونو که اگه اونم جواب نداد، پروتز!_این درحالیه که تو این مدت 3بار نزدیکی کردم، دوبار اول نرمال ولی دو روز پیش آلتم شل بود، ١_چی صلاح میدونین؟!!! ٢_احتمال داره به مرور زمان بهتر بشم یا نه دیگه٣_اززمان تخلیه چقدر زمان دارم برای سونو و یا احتمالا پروتز، البته حدالامکان نمیخوام پروتز بذارم ممکنه؟!!! ۴_نهایتا پروتز پرفکت کدوم رو صلاح میدونین و قیمتش به همراه هزینه عمل
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام

      به نظر من اگر بعد از این اتفاق نعوظ داشتید یعنی بافت آلت آسیب جدی ندیده و نیازی به این درمان هایی که ذکر کردید ندارد

    2. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام خیلی متشکراز خبر خوبتون ولی الان که23روز از اون موقع میگذره رفته رفته نعوظ کمتر میشه چه درمانی صلاح میدونید؟!
    3. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      یعنی الان نعوظ صفر شده و عذاب میکشم از نظر روحی
    4. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      علت پریاپیسم چی بوده؟

    5. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      نمیدونم، صبح که از خواب بلندشدم متوجه شدم، سال88هم داشتم ولی باکمپرس یخ درخانه 2ساعته رفع شد، این دفعه هم فکرکردم با کمپرس رفع میشه برا همین دیرمراجعه کردم
    6. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      احتمال دارد دوباره با استفاده از تادالافیل دچار پریاپیسم بشوید شاید بهتر باشد فعلا صبر کنید تا با گذشت زمان روند نعوظ را بهتر ارزیابی کنیم.

       

    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید...روی قسمت سمت چپ آلتم(سمت چپ ختنه گاه)تورم میبینم که به همراه چروکیدگی پوست است در واقع انگار پوست سمت چپ مقداری بلند شده و چروکیده شده موقعی که دست میزنم یا فشار میدهم درد ندارم و انگار زیر تورم فقط فضای خالی است...آیا بیماری یا عفونت دارم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

  • تصویر کاربر امید شنبه ۲۳ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 266 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر اگه به همه سولاتم جوابدین ممنون میشم خداخیرتون بده من جوانی۳۴ ساله هستم و چندین سال مشکل نشت وریدی داشتم و یک بارم عمل کردم و خیلی جوابی نداد حالا به نظرتون میتونم بیام پیش شما دوباره عمل نشت وریدی رو برام انجام بدین یا نه و چند درصد احتمال داره خوب بشم
    و آیا پروتز یک تیکه بزارم ۱۰۰ درصد خوب میشم وآیا شریک زندگیم میفهمه که پروتز داخل آلتم هست یا نه و برای گذاشتن پروتز یک تیکه خیلی از پوست آلتم بریده میشه یا کم چون من قبلا عمل کردم جای بریدگیش بیحس شده و عضیت میشم و آیا احساسم از بین میره یا نه (منظورم اینکه آیا به شریک زندگیم نزدیک میشم یا بوس یا لمسش میکنم احساس بهم میده یانه بعد از کاشت پروتز) :
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۳ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      آقای دکتر اگه به همه سولاتم جوابدین ممنون میشم خداخیرتون بده من جوانی۳۴ ساله هستم و چندین سال مشکل نشت وریدی داشتم و یک بارم عمل کردم و خیلی جوابی نداد حالا به نظرتون میتونم بیام پیش شما دوباره عمل نشت وریدی رو برام انجام بدین یا نه و چند درصد احتمال داره خوب بشم....................ابتدا بایستی مجدد سونوگرافی رنگی و بعدش کاورنوزوگرافی بکنید تا شرایط فعلی تان ارزیابی شود

      و آیا پروتز یک تیکه بزارم ۱۰۰ درصد خوب میشم وآیا شریک زندگیم میفهمه که پروتز داخل آلتم هست یا نه ...........................بله متوجه می شود

      و برای گذاشتن پروتز یک تیکه خیلی از پوست آلتم بریده میشه یا کم ........................متوسط
      آیا احساسم از بین میره یا نه (منظورم اینکه آیا به شریک زندگیم نزدیک میشم یا بوس یا لمسش میکنم احساس بهم میده یانه بعد از کاشت پروتز) ...........احساس تان سرجاش هست

  • تصویر کاربر عليرضا شنبه ۲۳ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    سلام وقت به خیر ببخشی روی کلاهک آلت تناسلی من چند لکه های هست وبعدش سر همین لکه ها پوست پوست میشه. میشه راهنمایی ام کنی ممنون میشم از لطفتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۳ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام
      در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.
  • تصویر کاربر امید شنبه ۲۳ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    من جوانی ۳۵ ساله هستم و چندین سال مشکل نشت وریدی داشتم و یک بارم عمل کردم و خیلی جوابی نداد حالا به نظرتون میتونم بیام پیش شما دوباره عمل نشت وریدی رو برام انجام بدین یا نه و چند درصد احتمال داره خوب بشم
    و آیا پروتز یک تیکه بزارم ۱۰۰ درصد خوب میشم وآیا شریک زندگیم میفهمه که پروتز داخل آلتم هست یا نه و برای گذاشتن پروتز یک تیکه خیلی از پوست آلتم بریده میشه یا کم چون من قبلا عمل کردم جای بریدگیش بیحس شده و عضیت میشم و آیا احساسم از بین میره یا نه منظورم اینکه آیا به شریک زندگیم نزدیک میشم یا بوس یا لمسش میکنم احساس بهم میده یانه بعد از کاشت پروتز :
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۳ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      آقای دکتر اگه به همه سولاتم جوابدین ممنون میشم خداخیرتون بده من جوانی۳۴ ساله هستم و چندین سال مشکل نشت وریدی داشتم و یک بارم عمل کردم و خیلی جوابی نداد حالا به نظرتون میتونم بیام پیش شما دوباره عمل نشت وریدی رو برام انجام بدین یا نه و چند درصد احتمال داره خوب بشم....................ابتدا بایستی مجدد سونوگرافی رنگی و بعدش کاورنوزوگرافی بکنید تا شرایط فعلی تان ارزیابی شود

      و آیا پروتز یک تیکه بزارم ۱۰۰ درصد خوب میشم وآیا شریک زندگیم میفهمه که پروتز داخل آلتم هست یا نه ...........................بله متوجه می شود

      و برای گذاشتن پروتز یک تیکه خیلی از پوست آلتم بریده میشه یا کم ........................متوسط
      آیا احساسم از بین میره یا نه (منظورم اینکه آیا به شریک زندگیم نزدیک میشم یا بوس یا لمسش میکنم احساس بهم میده یانه بعد از کاشت پروتز) ...........احساس تان سرجاش هست

درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر