درمان نعوظ با پروتز آلت تناسلی

در این مقاله مطالعه می کنید:

کاشت پروتز آلت تناسلی (penile prosthesis) به روش جراحی در درمان ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ به کار می رود و در بیمارانی درنظر گرفته می شود که به درمان های دارویی پاسخ نداده اند یا در افرادی که ترجیح می دهند تا برای برطرف کردن مشکل خود یک راه حل دائمی را انتخاب می کنند.

در حال حاضر دو نوع ایمپلنت آلت وجود دارد:

1) پروتزهای قابل باد کردن (inflatable) که در فرم های دوتکه و سه تکه وجود دارد.

پروتز آلت

2) پروتزهای قابل انعطاف

پروتز آلت

اکثر بیماران، پروتزهای قابل بادکردن سه تکه ای three-piece را ترجیح می دهند چرا که این نوع پروتز بیشتر می تواند نعوظ طبیعی را ایجاد کند. ولی پروتزهای دو تکه ای و پروتزهای انعطاف پذیر هم می توانند نعوظ قابل قبولی را ایجاد کنند.

مطالعات نشان دادند که میزان رضایت مندی در کاشت پروتز آلت در مقایسه با دیگر روش های درمان ناتوانی جنسی بالا می باشد (92 تا 100 درصد رضایت مندی در بیمار و 91 تا 95 درصد رضایت مندی در شریک جنسی بیمار).

در مطالعه دیگری دیده شده که میزان نعوظ، انزال، ارگاسم (اوج لذت جنسی)، و رضایت مندی کلی جنسی بیمار یکسال بعد از کاشت پروتز به طور قابل توجهی بالاتر بوده است.

دو عارضه اصلی کاشت پروتز آلت عبارتست از بروز نقص مکانیکی در پروتز که منجر به اختلال در عملکرد آن می شود و دیگری بروز عفونت که می تواند منجر به خارج کردن پروتز از آلت شود.

به طور کلی کاشت پروتز یک راه حل جذاب و موثر در افرادی است که به درمان های دارویی پاسخ نمی دهند. شواهد علمی کافی وجود دارد که به دلیل اثربخشی، ایمنی و رضایتمندی بالا،این روش درمانی را به افرادی که به درمان های کمتر تهاجمی پاسخ نمی دهند توصیه می کند.

پروتز آلت تناسلی

اگر چه در درمان اختلال نعوظ، بهتر آنست که شریک جنسی بیمار هم شرکت کند اما این امر همیشه امکان پذیر نیست. زمانی که تصمیم به کاشت پروتز آلت گرفته می شود مهم است که بیمار را از دیگر درمان های موجود مثل دستگاه وکیوم، استفاده از پروستاگلاندین ها و تزریق اینتراکاورنوزال (تزریق به داخل آلت) و قرص هایی مثل سلدنافیل  تادالافیل و مزایا و معایب هرکدام آگاه باشد.

این بیماران یا به درمان های دارویی مثل سیلدنافیل جواب نداده اند یا کاندید مناسبی برای درمان های خوراکی نیستند. در افرادی که اختلال نعوظ آن ها موقعیتی است (یعنی در یک موقعیت خاص مشکل دارند و در دیگر مواقع نعوظ خوبی دارند)،افرادی که با همسر و شریک جنسی خود مشکل و اختلاف دارند، یا آنهایی که اختلال نعوظ آن ها بطور بالقوه برگشت پذیر هست نبایستی کاشت پروتز آلت انجام شود.

کاشت پروتز با بی حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. شدت و مدت زمان درد بعد از عمل متفاوت بوده و غالبا نیاز به مصرف مسکن ها به مدت یک حداقل یک هفته می باشد.

بیمار باید بداند که پروتز آلت حالت شبیه نعوظ ایجاد می کند. در یک نوع از پروتزهای سه تکه ای هم طول و قطر آلت افزایش یافته و سفت می شود و اندازه آلت تناسلی مرد به اندازه ای نزدیک به نعوظ طبیعی می رسد اما در کل طول آلت کوتاه تر از حد نرمال حین نعوظ می باشد و سر آلت نیز دچار نعوظ نمی شود. اگر فردی می خواهد بداند که بعد از تعبیه پروتز طول نهایی آلت حین نعوظ چقدر می باشد بایستی بداند که میزان طولی که بعد از  کشیدن آلت در حالت شل ایجاد می شود می باشد.

خیلی از مردان با اختلال نعوظ دارای میل جنسی طبیعی بوده و اکثرا ارگاسم(اوج لذت جنسی) و انزال طبیعی دارند. اگر این افراد قبل از کاشت پروتز طبیعی باشند بعد از عمل هم طبیعی خواهند بود ولی اگر مختل باشند بعد از کاشت پروتز هم مختل خواهند بود.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.4/5 - (101 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر فربد سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    باعرض سلام و احترام
    38ساله،متاهل و دارای 2 فرزند هستم،میل جنسی بسیار بالا نعوذ کم،نعوذ صبحگاهی موردی و حجم، پاشش و غلظت منی بسیار کم ، گاهابا مصرف سیلدنافیلد یا مصرف تستسترون نعوذ بهتر میشه البته AF هم هستم(آریتمی)
    لازم بذکر که از این مساله مدام فکرم رو مشغول میکنه
    خواهشن راهنمایی بفرمایید
    سپاس از وقتی که میذارید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      استفاده ازتستوسترون را به هیچ وجه توصیه نمی کنم ولی استفاده از سیلدنافیل مشکلی ندارد
  • تصویر کاربر [hfv شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من20سالمه قدم 187سانت وزنم 91ک هست و اندازه آلتم درحالت شلی6.5سانت و درحالت شق13.5سانت هست خواستم بپرسم که اندازه آلتم برای ازدواجم مشکل ساز هست ئا نه؟خواهش میکنم جوابو هرچه سریعتر برام بفرستین چون در این مورد خیلی دلهره دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      خیر مشکلی نیست این سایز نرمال محسوب می شود
  • تصویر کاربر omid پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من جوان 29 ساله هستم مشکلم در کجی وانحراف زیاد به سمت راست دارم که حتی برای ادرار هم مشکل دارم اقای دکتر ایا با عمل به حالت طبیعی برمیگرده و بعد از عمل بعد از چند مدت بهبود کامل پیدا میکنم و جسارتا هزینه عمل تقریبا چقده برام مهمه اقای دکتر ممنون از زحمات ولطف شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      بله با جراحی برطرف می شود معمولا یک شب بستری دارد و بهبودی کامل بدین معنی که بتوانید فعالیت جنسی داشته باشید دو ماه طول می کشد
  • تصویر کاربر س.ا جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    با سلام
    الت من در حالت معمولی 7cm و در حالتی که با دست کشیده میشود تا 11.4cm می رسد و در حال نعوظ 10.5cm hsj.
    ایا نرمال است ؟
    با تشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      بله نرمال هست
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    با سلام
    30 سال سن دارم وآلتم انحراف به پایین دارد.
    در حدی که لذتی از روابط ندارم و بیشتر برایم دردسر ساز شده.
    نمیتونم حالت های خواصی به رابطه بدهم و همیشه مجبورم از یک
    حالت استفاده کنم که خسته کنندست.
    اگر نیاز به جراحی باشد و
    نخواهم طول آلتم کوتاه تر شود چه رهای پیش روبم
    میگذارید؟؟
    متشکرم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۲ اردیبهشت ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      در عکس که میزان انحنا زیاد نمی باشد لذا با جراجی سایز آن خیلی کوتاه نخواهد شد
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر