چرا افراد چاق اندازه آلت شان کوچک است؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

به نظر می‌رسد که زمان مناسبی برای بحث در رابطه با آلت تناسلی مردانه است. به طور مشخص، باید صادقانه و مشخص در رابطه با تاثیرات اضافه وزن و چاقی بر روی اندازه آلت تناسلی صحبت کنیم. این مورد را باید در نظر بگیرد که این مطلب بخشی از هشدار پزشکی است مانند هشدار سلامتی موجود در بسته‌بندی سیگار. با این تفاوت که تصویر یک آلت مردانه کوچک را بر روی بسته‌بندی باید تصور کنید. این مورد برای مردان سن بالا نیز مشکل ساز است. چاق بودن تاثیرات بدی بر آلت تناسلی شما می‌گذارد و اکنون زمان آن رسیده است که با این مسئله رو به رو شوید.

اندازه نرمال آلت تناسلی مرد

بررسی اخیر صورت گرفته توسط موسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب نشان داده است که متوسط اندازه آلت تناسلی در وضعیت شل حدودا بین 8 الی9 سانتیمتر و در وضعیت نعوظ کامل بین 10 الی 13 سانتی‌متر است. از هر 3 مرد، 1 نفر به حدی چاق است که قادر به دیدن آلت تناسلی مردانه خود نیست. در حقیقت، این سوال ساده با هدف تشخیص سریع و آسان به منظور تعیین احتمال درگیری با مسائل مرتبط با وزن به حساب می‌آید. به همین دلیل، اولین سوال این است که آیا قادر به مشاهده آلت تناسلی خود هستید یا خیر؟

نحوه اندازه‌گیری آلت تناسلی مرد چگونه است؟

برای این منظور باید از نظر بیولوژیکی نگاه کنیم. قسمت ابتدایی آلت تناسلی از داخل بدن شروع می‌شود. اندازه‌گیری می‌تواند با استفاده از یک خط‌کش که به استخوان عانه چسبیده است، صورت بگیرد. این شکل، رسمی‌ترین روش اندازه‌گیری است و شامل کلمات اختصاری نظیر BPEL (طول نعوظ فشرده به استخوان) و NBP (فشار غیر استخوانی) است. تفاوت بین BPEL و NBP پوشش چربی در قسمت پایه آلت تناسلی است. هرچقدر میزان چربی در این ناحیه زیاد باشد، احتمال دیده شدن آلت تناسلی مردانه کمتر می‌شود. 

نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید، صحبت کردن در این مورد است. برای هر 50-30 پوند(هر پوند حدودا معادل نیم کیلو) اضافه وزن، یک اینچ از آلت تناسلی قابل مشاهد کمتر می‌شود (1 اینچ معادل 2.54 سانتیمتر). مشاهده میزان بیشتری از آلت تناسلی به معنی نبوغ بالای شما نیست. آیا هنوز انگیزه بیشتری برای کاهش وزن می‌خواهید؟ با ادامه روند افزایش وزن و نیز با توجه به وضعیت آغازین شما، صفحه چربی و روده به تدریج آلت تناسلی شما را می‌بلعند که در نهایت منجر به ایجاد وضعیتی می‌شود که تحت عنوان آلت تناسلی مرده شناخته می‌شود. 

اندازه آلت تناسلی مرد چاق

عوارض داشتن آلت مرده

با این حال، آلت تناسلی مرده نقطه شروع عوارض پزشکی است که می‌تواند در زمان اضافه وزن با آن مواجه شود. این شرایط غالباً در کنار افزایش وزن گزارش می‌شوند:

اعتماد به نفس پایین در ایجاد رابطه جنسی

اگر از آلت تناسلی مرده رنج می‌برید و یا عبارت دیگر، اضافه وزن شما منجر شده است که در شرایط ایده‌آل خود نباشید، این موارد می‌تواند بر روی اعتماد به نفس شما تاثیرگذار باشد. در صورت آسیب اعتماد به نفس، نه تنها زندگی جنسی شما، بلکه زندگی شما می‌تواند تحت تاثیر قرار بگیرد که در نهایت منجر به استرس، اضطراب و افسردگی می‌شود. 

اندازه الت کوچک و نداشتن اعتماد به نفس برای رابطه جنسی

کاهش بنیه و استقامت

اجازه دهید به صورت مشخص و روشن بیان کنیم، داشتن اضافه وزن تنها به معنی عدم تناسب اندام شما نیست، بلکه بسیاری از افراد چاق و دارای اضافه وزن بیان می‌کنند که سلامت کلی آنها با افزایش میزان چربی کاهش یافته است. به همین دلیل در صورت کاهش خروجی قلبی عروقی، این وضعیت می‌تواند بر روی عملکرد جنسی شما نیز تاثیر بگذارد.

مشکلات پوستی الت تناسلی

زمانی که آلت تناسلی شما بین لایه‌های گرم و عرق کرده بدن قرار بگیرد، بستر مناسبی برای رشد باکتری‌ها ایجاد می‌شود. این وضعیت در نهایت منجر به بیماری‌هایی نظیر برفک (در اثر کاندیدا آلبیکنس) و عفونت تنیا کوریس می‌شود.

از دست دادن احساس الت تناسلی مرد

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که میزان اضافی از روده منجر به فشردگی اعصاب انتهایی آلت تناسلی شما شود. تخمین زده می‌شود که حدود 4000 انتهای عصبی حسی در انتهای آلت تناسلی مردانه و 9000 انتهای عصبی حسی در کلیتوریس قرار دارد.

 مشکلات گردش خون

این بافت‌های عصبی نیستند که در اثر اضافه وزن آسیب می‌بینند، اضافه وزن منجر به افزایش احتمال بروز مشکلات گردش خون نیز می‌شود. به همین دلیل میزان خون ارائه شده به آلت تناسلی کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه ممکن است مشکلات مرتبط با اختلال نعوظ الت تناسلی را تجربه کنید.

توصیه

مصرف دخانیات را متوقف کنید. در صورتی که بر این باورید که وزن شما از مشاهده آلت تناسلی جلوگیری می‌کند، به این مورد باید توجه داشته باشید که مصرف سیگار می‌تواند به عنوان یک عامل تاثیرگذار بر روی این موضوع باشد. موهای ناحیه عانه خود را تمیز کنید. اگرچه این یک اقدام موقت است، ولی در نهایت می‌تواند نتایجی را به همراه داشته باشد. وزن خود را کاهش دهید و به MAN در برابر FAT خوشامد بگوید.

دکتر محمد جباری فوق تخصص اورولوژی

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4/5 - (90 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر