درمان اختلال نعوظ در افراد دیابتی

در این مقاله مطالعه می کنید:

اختلال نعوظ، یک مشکل رایج برای مردانی ست که به دیابت مبتلا هستند، اما اجتناب ناپذیر نیست و درمان دارد. استراتژی های پیشگیرانه، گزینه های درمانی و موارد زیادی دیگری وجود دارد که میتوان برای درمان اختلال نعوط در افراد دیابتی در نظر بگیرید.

ارتباط دیابت و اختلال نعوظ

به عدم توانایی در ایجاد یا حفظ نعوظ کافی برای برقراری رابطه جنسی، اختلال نعوظ می گویند. در مردانی که دیابت دارند، به ویژه در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، اختلال نعوظ امری معمول است. این امر می تواند ناشی از آسیب دیدگی اعصاب و عروق خونی، به دلیل کنترل ضعیف و طولانی مدت قند خون باشد.

اختلال نعوظ، همچنین می تواند با سایر موارد شایع در مردان دیابتی، مانند فشار خون بالا و بیماری های قلبی، مرتبط باشد. اختلال نعوظ ممکن است در مردان دیابتی زودتر از مردان فاقد این بیماری رخ دهد. این مشکل حتی ممکن است در نهایت سبب تشخیص دیابت گردد.

ابتلا به اختلال نعوظ، می تواند یک چالش واقعی باشد. و باعث ناامیدی و دلسردی شما و همسرتان گردد. برای بهبود این مشکل تلاش کرده – و زندگی جنسی خود را دوباره به مسیر درست برسانید.

درمان اختلال نعوظ در افراد دیابتی

بسیاری از مردان، تمایلی به صحبت در مورد اختلال نعوظ، با پزشک خود ندارند. اما اجازه ندهید که شرمندگی، مانع کمک به شما گردد. یک مکالمه کوچک می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. آنچه باید انجام دهید از این قرار است:

1_ کمک گرفتن از پزشک متخصص

پزشک دلایل اساسی اختلال نعوظ را در نظر می گیرد و می تواند اطلاعاتی در مورد دارو و سایر درمان های موجود به شما ارائه دهد. تا گزینه های درمانی خود را پیدا کنید. درمورد مدیریت بهتر دیابت از پزشک خود بپرسید. بهبود سطح قند خون می تواند به جلوگیری از آسیب عصب و رگ های خونی، که خود منجر به اختلال در نعوظ می شود، کمک نماید. همچنین این کار سبب می شود تا در کل احساس بهتری داشته باشید و کیفیت زندگی تان افزایش یابد.

در مورد سایر مشکلات سلامتی سوال کنید. معمولاً سایر عوارض مزمن در مردان دیابتی، می تواند باعث اختلال نعوظ یا بدتر شدن آن شود. داروهای خود را بررسی کنید. از پزشک خود بپرسید که آیا بدتر شدن اختلال نعوظ می تواند از عوارض داروهای مصرفیتان، مانند داروهایی که برای درمان افسردگی یا فشار خون بالا استفاده می شود، باشد یا خیر. تغییر داروهای مصرفی نیز ممکن است کمک کننده باشد.

درمان اختلال نعوظ در مردان دیابتی

2_ از روانشناس کمک بگیرید

مشاوره بگیرید. اضطراب و استرس می تواند اختلال نعوظ را بدتر کند. اختلال نعوظ، همچنین می تواند بر روابط شما با شریک جنسی تان تأثیر منفی داشته باشد. یک روانشناس، مشاور یا متخصص بهداشت روان می تواند به شما و همسرتان در یافتن راه کارهایی برای مقابله با اضطراب کمک کند.

3_ درمان اختلال نعوظ در افراد دیابتی با دارو

از پزشک خود بپرسید که کدامیک از این موارد می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. داروهای خوراکی مانند داروهای موثر بر اختلال نعوظ شامل:

⇐ سیلدنافیل (ویاگرا)

⇐ تادالافیل (سیالیس، Adcirca)

⇐ واردنافیل (لویترا، استاکسین)

⇐ آوانافیل (استندرا)

این قرص ها می توانند به راحتی جریان خون آلت تناسلی را بالاتر برده و سبب ایجاد نعوظ شوند. با پزشک خود درمورد مناسب بودن این داروها برای شما، مشورت کنید.

اگر مصرف قرص گزینه مناسبی برای شما نیست، ممکن است پزشک، استفاده از شیاف کوچکی را که قبل از رابطه جنسی در نوک آلت تناسلی قرار داده می شود، توصیه نماید. نوع دیگر داروها، آنهایی هستند که در قاعده یا کنار آلت تناسلی تزریق می شوند. مانند داروهای خوراکی، این داروها جریان خون را افزایش می دهند و از این طریق به ایجاد و حفظ نعوظ کمک می نمایند.

4_ وکیوم اختلال نعوظ و دیابت

این دستگاه که پمپ آلت تناسلی مردانه یا پمپ خلا نیز نامیده می شود، یک لوله توخالی ست که روی آلت تناسلی قرار می گیرد. با استفاده از پمپ، خون به آلت تناسلی کشیده می شود تا نعوظ ایجاد گردد. نواری که در قاعده آلت تناسلی قرار می گیرد، پس از برداشتن لوله نعوظ را حفظ می کند. کار کردن با این دستگاه ِدستی یا باتری دار، ساده است و خطر کمی دارد.

درمان زود انزالی در افراد دیابتی

اگر دستگاه وکیوم گزینه مناسبی برای شما باشد، ممکن است پزشک یک مدل خاص از آن را برایتان توصیه یا تجویز کند. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که دستگاه، متناسب با نیازهای شما و توسط یک تولید کننده معتبر ساخته شده است.

5_ کاشت آلت تناسلی

در مواردی که داروها یا پمپ آلت تناسلی موثر واقع نشوند، کاشت آلت تناسلی به روش جراحی، ممکن است یک گزینه دیگر باشد. کاشت آلت تناسلی نیمه سخت (Semirigid ) یا متورم شونده (inflatable) یک گزینه ایمن و موثر برای بسیاری از مردان مبتلا به اختلال نعوظ است.

6_ انتخاب سبک زندگی مناسب

تفاوتی که چند تغییر ساده می تواند ایجاد کند را دست کم نگیرید. این روش ها را برای بهبود اختلال نعوظ و سلامت کلی خود امتحان کنید:

🔔سیگار نکشید:

استفاده از دخانیات، از جمله سیگار، رگ های خونی را باریک می کند، که می تواند منجر به اختلال نعوظ یا بدتر شدن آن گردد. سیگار کشیدن همچنین می تواند سطح ماده شیمیایی نیتریک اکساید، که سبب افزایش جریان خون در آلت تناسلی می گردد، را کاهش دهد.
🔔وزن خود را کم کنید:

اضافه وزن می تواند باعث ایجاد یا بدتر شدن اختلال نعوظ شود.

🔔ورزش

فعالیت بدنی را در برنامه روزمره خود بگنجانید. ورزش کردن، از طرق مختلفی از جمله کاهش استرس، کمک به کاهش وزن و افزایش جریان خون، به بهبود شرایط زمینه ای دخیل در اختلال نعوظ، کمک می نماید.

🔔کنترل مصرف الکل

مصرف الکل را محدود یا قطع کنید. مصرف زیاد الکل می تواند به ایجاد اختلال نعوظ کمک نماید. اگر می خواهید الکل بنوشید، این کار را با اعتدال انجام دهید. برای بزرگسالان سالم، این میزان برابر مصرف حداکثر یک نوشیدنی در روز، برای مردان بالاتر از 65 سال و تا دو نوشیدنی در روز، برای مردان 65 سال و کمتر می باشد.

دکتر محمد جباری متخصص اورولوژی

 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4/5 - (460 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مجید شنبه ۲۶ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 12 مشاهده پرسش
    سلام عزیزم خوبی خسته نباشید جناب دکتر ببخشید ها من صمت بیضه وکیوم خیلی جوش داره فقد زیاد زیاد صمت بیضه جواب میخوام از خودت
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۶ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

  • تصویر کاربر امیرکشتکار یکشنبه ۲۲ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 44 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر آقای دکتر روی آلت و اطرافش دونه های سفید میبینم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲۲ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      سلام این ضایعات مولوسکوم هستند. مولوسکوم که نام کاملش (مولوسکوم کنتاژیوزوم) می باشد یک بیماری پوستی ویروسی است و به شکل دانه‌های ریز نرم و محکم به رنگ‌های سفید یا صورتی و بصورت تکی یا گروهی ممکن است روی پوست ظاهر گردد.این بیماری در حالت معمول خود به خود طی چند هفته یا ۶ ماه تا یکسال ظاهر شده و ناپدید می‌شود هرچند ممکن است در برخی افراد به مدت بالای ۴ سال هم در پوست آن‌ها باقی بماند. این ویروس از طریق تماس مستقیم منتشر می شود ولی با تماس جنسی هم می‌تواند گسترش یابد و در افراد با سیستم های ایمنی در معرض خطر هم هم ممکن است رخ دهد. مولوسکوم‌ کنتاژیوزوم‌ می‌تواند از طریق خاراندن یا مالش یا اصلاح با تیغ و لیف زدن و حوله کشیدن بر روی ضایعات منتقل و یا در خود فرد منتشر شود. این بیماری پوستی بواسطه‌ لمس کردن و در تماس بودن با پوست آلوده منتقل می‌شود و قدرت سرایت یافتن آن بسیار بالاست بطوری‌که حتی اگر فرد سالم با حوله، لباس‌ها و حتی اسباب بازی‌های شخص مبتلا در ارتباط باشد، امکان ظاهر شدن دانه‌های مولوسکوم  بر بدن وی نیز وجود دارد. بهترین درمان لیزر می باشد ولی از طریق فریز ضایعه (کرایو تراپی) و یااستفاده از محلول هیدروکسید پتاسیم 5% هم نیز می توان درمان کرد.

  • تصویر کاربر بابک جمعه ۷ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 86 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر.آقای دکتر من نعوظم کامل هست ولی رو به پایین هست زاویه و تو رابطه مشکل ایجاد کرده.و اینکه قسمت پایین تا حدود نصف یا بیشتر آلت پرده چسبیده.لطفا راهنمایی کنین.عکس میفرستم برای توضیح بیشتر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۷ مهر ۲( 5 ماه پیش)

      سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

  • تصویر کاربر ه شنبه ۲۹ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    این عکس شباهتی ب زگیل دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      عکسی ارسال نشده است در صورت امکان در همین بخش عکس ها را بارگذاری و ارسال کنید
    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      این ضایعه زگیل تناسلی نیست

    3. تصویر کاربر ه جمعه ۲۸ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      دکتر مطمن هستید این عکس زگیل نیست؟
    4. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۹ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      بله با اینحال می توانید عکس واضح تر بفرستید

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 133 مشاهده پرسش
    این صایعات خطرناکند؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر