التهاب مزمن پرستات – پرسش 98296

• تصویر کاربر احمد شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 158 بیماری های پروستات
    با سلام و سپاس فراوان خدمت استاد گرامي

اينجانب ٣٨ ساله ، مدت ٣ ماه است كه با علايم ازار دهنده سوزش در زمان ادرار و حين و بعد از انزال ،تاخير در ادرار ، درد و التهاب در الت و كشاله ران و پرينه ، تكرر ازار دهنده ادرار، قطره قطره امدن ادرار، كاهش يا افزايش مقطعي قطر ادرار، ترشح مايع چسبنده بعد از ادرار به پزشك مراجعه كردم كه همه ازمايشات ادرار و خون و psa و سونوگرافي كليه و مثانه نرمال بود فقط پرستات ٣٨ سي سي مي باشد. و عفونتي وجود نداشت و تشخيص التهاب پرستات داده شد. و داروي اوفلوكساسين و ترازوسين و پرستا باريج تجويز شد كه با مصرف انها به مدت ٨ هفته خيلي بهتر شدم ولي كاملا درمان نشدم.
    (لازم به ذكر است كه ٣ سال پيش هم با همين علايم به پزشك مراجعه كردم و تشخيص پرستاتيت بود و نتيجه سيستوسكپي هم تنگي گردن مثانه بود كه بعد از ٣ ماه با مصرف دارو درمان شد.)
    جناب دكتر عزيز:

٢-درمان چه مدت طول مي كشد.؟ ايا درمان قطعي دارد؟

٣-با توجه به سابقه قبلي ايا نياز به ازمايشات ديگري است؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      ١- با توجه به عوارض داروها ادامه درمان چگونه است؟ ايا نياز به مصرف انتي بيوتيك است؟………………..به نظر من آنتی بیوتیک را تا ۳ ماه و ترازوسین را مدت نامحدودی ادامه دهید
      ٢-درمان چه مدت طول مي كشد.؟ ايا درمان قطعي دارد؟………………………..سیر بیماری مشخص نیست گاهی بعد از ۶ ماه درمان وارد فاز خاموش می شود و بعد از مدتی مجدد عود می کند و گاهی عود نخواهد داشت
      ٣-با توجه به سابقه قبلي ايا نياز به ازمايشات ديگري است؟………….خیر