حجم پروستات و امکان کوچک شدن آن – پرسش 143046

• تصویر کاربر جوان دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 370 بیماری های پروستات
    سلام ممنون از این امکان/ بنده 55 ساله سه سالی بود اگر 15 دقیقه برای تخلیه قطرات آخر ادرار صبر نمی کردم احساس کمی بی اختیاری و عدم کنترل داشتم و چند ماهی اخیرا شاید در اثرفشارهای عصبی و بی میلی جنسی گرفتار اورگاسم خشک و انسداد مجرای انزالی که با تجویز جنابعالی (ترازوسین ) بحمد الله رفع شد سه ماه پیش حجم کلی پروستات در سونوی اول 96سی سی و 51 سی سی بزرگتر و در سونوی دوم 57.6 ولی 34 سی سی بزرگتر آمده یعنی در اولی نرمال را 45 سی سی و در دومی 24 بفرمایید در سن بنده نرمال چه حجمی هست ؟ و آیا این 38.5 سی سی که در سه ماه مصرف دارو کوچک شده نشانه التهابی تورمی آن هست و یا جدا PBH ؟ و اگر مصرف دارو قطع شود به سایز 96 برمیگردد؟ تشکر از وقتی که می گذارید ضمنا تصویر دو سونو ضمیمه است.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

سایز پروستات بجز سن، تابع ژنتیک هم هست و معیار ما برای درمان سایز پروستات و کوچک کردن آن نیست بلکه ملاک علائم ادراری شماست. داروی ترازوسین برای شما دائمی است و با قطع آن مجددا علائم بر می گردد و توصیه می کنم خیلی خودتان را درگیر تفسیر سونو و آزمایشات نکنید و اونو به ما بسپارید.