پروستات – پرسش 92222

• تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 261 بیماری های پروستات
    سلام اقای دکتر
    ۷ ماه پیش با علایم عفونت ادراری مثل ورم بیضه و خون در ادرار به پزشک مراجعه کردم پس از مصرف انتی بیوتیک و ضد التهاب علایم به برطرف شد psa 15
    انتی بیوتیک درمانی رو ادامه دادم تا به ۸ رسید
    معاینه رکتال منفی و سونو رکتال هم منفی
    حجم ۴۰ccکه بعد از یکبار سیستوسکوپی افزایش یافت و ۱۲ رسید
    یک دوره سیپرو مصرف کردم ۱۰ شد بعد از یک ماه حالا ۱۱ شده نظرتون رو میفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۲۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      اگرچه عفونت ها و سیستوسکپی باعث افزایش PSA می شود ولی با اینحال باز رقم آن بالاست و نسبت PSA آزاد به توتال کمتر از 0.25 هست لذا احتمال بدخیمی مطرح هست ولی اگر نمی خواهید بیوپسی و نمونه برداری کنید توصیه می کنم MRS پروستات انجام دهید.
    2. تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      جسارتا mrs چی هست و کجا باید انجام بدهم
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۲۱ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      نوعی MRI از لگن و پروستات هست و در بیمارستان پیامبران و مرکز تصویر برداری بابک پشت بیمارستان ساسان دارد