آیا بزرگی پروتات و PSA آن نشانه سرطان است – پرسش 118732

• تصویر کاربر کارو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 179 بیماری های پروستات
    با سلام و عرض ادب
    من 60 سال سن دارم و پروستاتم به وزن 89gr است در آزمایش خون free PSA 1.44 و T0tal PSA H 5.87 است
    آیا این مشخصات علائم سرطان است ؟
    آگر علائم سرطانی نیست احتمال دارد به سرطان تبدیل شود ؟
    آیا باید عمل جراحی انجام دهم یا با دارو میشود ادامه داد ؟
    اگر PSA با مصرف قرص و رژیم غذایی و کم کردن وزن کم شود خطر ابتلا به سرطان رفع میشود ؟
    اگر در این مقطع عمل جراحی برداشتن غده پروستات را انجام دهم مشکلی بوجود نمی آید و نظر شما چیست ؟
    با سپاس و تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سایز پروستات تابعی از سن و مهم تر از آن ژنتیک و ارث می باشد و ارتباطی با سرطان ندارد ولی بالا بودن PSA می تواند علل متعددی داشته باشد مثل سرطان، بزرگی پروستات ، عفونت، ۴۸ ساعت ابتدای بعد از انزال و …….لذا به نظر من ابتدا بایستی آزمایش را تکرار کنید و معاینه پروستات شوید و بعد از ان و در صورت نیاز اگر تمایلی به نمونه برداری ندارید می توانید MRI-MRS پروستات انجام دهید.