نشانه های تاخیر در انزال و انواع آن

در این مقاله مطالعه می کنید:

تاخیر در انزال (Delayed ejaculation) که گاهی به آن اختلال در انزال هم می گویند، حالتی است که در آن، مدت زمان تحریک جنسی مرد برای رسیدن به اوج لذت جنسی و ارگاسم طولانی می شود.

بعضی از مردان با اختلال در انزال هیچگاه قادر به انزال نیستند. انزال تاخیری می تواند موقتی بوده یا اینکه مشکلی مادام العمر باشد. علل احتمالی تاخیر در انزال شامل برخی بیماری های مزمن، داروها و یا جراحی باشد. درمان انزال تاخیری به علت آن بستگی دارد.

بروز تاخیر در انزال در برخی زمان ها طبیعی محسوب می شود و فقط زمانی بیماری تلقی می شود که دائمی باشد یا باعث استرس در مرد یا شریک جنسی وی شود.

 

ناتوانی جنسی در مردان

نشانه های تاخیر در انزال

بعضی مردان با تاخیر در انزال برای اینکه به اوج لذت جنسی و انزال برسند به نیم ساعت یا بیشتر تحریک جنسی نیاز دارند. یا اینکه ممکن است اصلا انزال رخ ندهد. با اینحال، زمان مشخصی وجود ندارد که نشان دهنده ی تاخیر در انزال باشد. به عبارتی، یک مرد زمانی تاخیر در انزال را تجربه می کند که تاخیر در انزال باعث اضطراب و درماندگی وی شود، یا اینکه مجبور به توقف فعالیت جنسی ناشی از خستگی، تحریک بدنی، از دست دادن نعوظ یا درخواست از طرف شریک جنسی خود شود.

اغلب ممکن است مرد در رسیدن به ارگاسم در طول رابطه جنسی یا دیگر انواع فعالیت های جنسی با یک شریک جنسی مشکل داشته باشد. بعضی از این مردان فقط قادر به انزال از طریق خودارضایی هستند.

انواع انزال تاخیری

تاخیر در انزال بر اساس علائم به دو نوع تقسیم می شوند:

-مادام العمر یا اکتسابی

در تاخیر در انزال مادام العمر، مشکل از ابتدای زمانی که مرد به بلوغ جنسی می رسد وجود دارد. ولی انزال تاخیری اکتسابی بعد از گذشت یک دوره از فعالیت جنسی طبیعی رخ می دهد.

-عمومی یا موقعیتی

در انزال تاخیری عمومی، تاخیر در انزال محدود به شریک جنسی خاصی یا نوع خاصی از تحریک جنسی نمی شود. اما انزال تاخیری موقعیتی فقط در شرایط و موقعیت خاصی رخ می دهد.

این تقسیم بندی به تشخیص علت زمینه ای و اینکه چه درمانی ممکن است موثرترین درمان باشد کمک می کند.

 

بیماری پیرونی

چه زمانی برای تاخیر در انزال به پزشک مراجعه کنید؟

 ☑️ وقتی که: انزال تاخیری به عنوان یک موضوع و معضل برای شما یا همسرتان مطرح باشد.

 ☑️ وقتی که: همزمان مشکل شناخته شده ی دیگری داشته باشید که ممکن است به تاخیر در انزال مرتبط باشد، یا داروهایی مصرف می کنید که ممکن است باعث بروز این مشکل شده باشد.

 ☑️ وقتی که: علائم دیگری همراه با تاخیر در انزال داشته باشید که ممکن است با آن مرتبط باشد یا نباشد.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.8/5 - (13 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر متین جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    سلام.وقت بخیر. همسرم دچار تبخال تناسلی شدن.نمیدونم بار اول عود علایمشون هست یا خیر.علائم شدید بود.نزدیک 4 ماهه تحت درمان هستن. رابطه هامون قبل از این ماجرا بدون حفاظت بوده.آزمایشی هست که بنده بتونم متوجه بشم آیا من هم مبتلا شدم یا خیر؟هزینه این آزمایش حدودا چقدر هست؟ ممنون از لطف شما.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر حامد شنبه ۲۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    دکتر جان بنده حدود۶ ماهه ک از سوزش مجرای ادرار مشکل دارم؛ اول پیش ی متخصص ارولوژی مراجعه کردم و تشخیص سوزاک رو گذاشتن ولی من ترشح واضحی نداشتم فقط تکرر ادرار و سوزش و حساسیت نوک گلنس داشتم؛ ک قرص اوفولکساسین به مدت یه ماه به دستور دکترم خوردم و بعدشم لووفلوکساسین و ی آنتی بیوتیک دیگه؛ و بعد ۲ ماه تا حدودی بهتر شد؛ ؛ و الان احساس باقی موندن ادرار داخل مجرا وسوزش و حساسیت نوک گلنس دارم و بعد از رابطه جنسی معمولا علائمم بهتر میشه؛ و در کل احساس ناخوشایندی از داخل مجرا؛ گاهی احساس داغ شدن داخل مجرا دارم و احساس اینکه داخل کلاهک مایع هست با ی پزشک ارولوژ دیگه ک مشورت کردم گفتن پروستاتیت هست و ولی هم کشت ادرارم منفی بود و هم psa نرمال؛ ممنون میشم راهنمایم کنین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر میلاد یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 142 مشاهده پرسش
    سلام و درود
    من نمیدونم چگونه و از چه طریقی مبتلا به این بیماری شدم ولی از وقتی فهمیدم تمام مواردی رو که بیان کردید انجام میدم روزی دوتا قرص پاورفیت با ایمیونس مصرف میکنم روزی سه مرتبه چای سبز با لیمو ترش و عسل میخورم ورزش میکنم اهل دود سکس نیستم شیو نمیکنم روزی دوعدد سیر میخورم ... دکتر عزیز با این اوصاف اومدی به بهبودیم هست واقعا ناراحتم میتونم امید داشته باشم یه روز خوب بشم و ازدواج کنمبا این روند چه مدتی طول میکشه بهبود پیدا کنم و زگیلا برن؟ لطفا کمکم کنیدممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر شهاب پنجشنبه ۱۴ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 94 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    یک محدوده ی کمی از پوست روی آلتم قرمز شده(در وسط آلتم)،اصلا درد یا خارشی هم نداره.
    پوست آلتم ک خشک میشه اون ناحیه سفیدک میزنه و بعد از اینکه میشورمش دوباره قرمز میشه
    مشکل جدیه یا خودش درست میشه؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۴ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام
      احتمالا اگزما و آلرژی پوستی است. شب ها بمدت ۲ تا ۳ هفته پماد هیدروکورتیزون بزنید و مادام العمر از شامپو بچه برای شستن تناسلی در حمام استفاده کنید و هیمشه بعد از استحمام نیز لوسیون بدن بچه روی ناحیه تناسلی بزنید.
  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۱۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 127 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر . خیلی وقته روی الت تناسلی ام حالت زخم قرمز رنگ تیکه تیکه ایجاد شده . تا حالا رابطه جنسی نداشتم میخواستم ببینم ایا این زگزل تناسلی . و علتش چیه و باید چه کار کنم با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام
      احتمالا اگزما و آلرژی پوستی است. شب ها بمدت ۲ تا ۳ هفته پماد هیدروکورتیزون بزنید و مادام العمر از شامپو بچه برای شستن تناسلی در حمام استفاده کنید و هیمشه بعد از استحمام نیز لوسیون بدن بچه روی ناحیه تناسلی بزنید.
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر