۱۷عکس واضح زگیل تناسلی در مردان و بعد لیزر – زگیل تناسلی چه شکلیه؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله انواع عکس  زگیل تناسلی مردان را قرار داده ایم تا بتوانید تفاوت آن را با سایر بیماری هایی که با زگیل تناسلی اشتباه می شوند، متوجه شوید.  زگیل تناسلی معمولا ظاهر مشخصی داشته و براحتی توسط متخصص ارولوژی با معاینه قابل تشخیص است. از آنجا که زگیل تناسلی مردان روی بخش های مختلفی از جمله: آلت، مجرای ادراری، مقعد، کشاله ران، روی بیضه، داخل مجرای ادرار و ناحیه نشینمنگاه رشد می کند، سعی کردیم تا به تفکیک عکس زگیل تناسلی را در این بخش ها به شما نشان دهیم.

عکس از انواع زگیل:

زگیل تناسلی الت و کشاله ران

 

478ac6b8-5cc6-41dc-b354-ebe979f29041
7e5024b8-32bf-402d-82e4-0f1ab90b1af1
11a302d9-a852-404f-86ea-c4ee6028a479
38575c38-3dda-40d6-a3ee-eee0bfd3e2cb

 زگیل تناسلی مقعدی

زگیل مقعدی که همچنین به نام Condyloma acuminata) نیز شناخته می شود یک بیماری نسبتاً شایع است که ناحیه اطراف مقعد در مردان را تحت تأثیر قرار می دهد. زگیل مقعدی ابتدا به صورت لکه های ریز ظاهر می شوند، شاید به کوچکی سر یک سنجاق ولی کم کم ممکن است رشد کرده و حتی از اندازه یک نخود هم بزرگتر شوند.  در ادامه عکس زگیل تناسلی مقعدی  نشان داده شده است.

زگیل مجرای اداری

برخلاف بسیاری از زگیل های تناسلی، زگیل تناسلی مردان در مجاری ادرار به راحتی تشخیص داده نمی شود. اما از روی علائمی می توان زگیل مجرای ادراری را تشخیص داد. 

عکس زگیل روی بیضه

زگیل بیضه گاهی اوقات با کیست اپیدرموئید که حاوی چربی هستند و خطرناک نبوده، اشتباه گرفته می شود. گرچه زگیل های تناسلی در بیشتر موارد، در اطراف مقعد یا نوک آلت تناسلی رخ می دهند اما آنها می توانند در اطراف کیسه بیضه و یا حتی روی بیضه نیز ظاهر شوند.

عکس زگیل تناسلی زنان

زگیل تناسلی زنان عکس
عکس واضح از زگیل تناسلی زنان

راههای انتقال زگیل تناسلی

این ویروس از طریق تماس مستقیم پوست به پوست با افرادی که HPV را به صورت آشکار و یا نهان دارند، منتقل می شود. رابطه جنسی اولین و مهمترین روش انتقال زگیل تناسلی در دنیا محسوب می شود.

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟

اگر زگیل تناسلی مردانه دارید، ممکن است متوجه توده های گوشتی و  یا رشد زگیل هایی در اطراف آلت تناسلی یا مقعد خود شوید که قبلاً وجود نداشته اند. زگیل های تناسلی در مردان معمولا بدون درد هستند، اما ممکن است خارش داشته باشند.

آیا آزمایش HPV در مردان وجود دارد؟ خیر، در حال حاضر هیچ آزمایش تایید شده ای برای HPV در مردان وجود ندارد. CDC آزمایش روتین (که “غربالگری” نیز نامیده می شود) را برای HPV در مردان توصیه نمی کند. CDC همچنین آزمایش روتین برای بیماری های HPV را قبل از اینکه علائم یا علائمی در مردان وجود داشته باشد را نیز توصیه نمی کند.

اگر این علائم را تجربه می کنید، ممکن است زگیل تناسلی داشته باشید:

  • ضایعات گوشتی یا خاکستری در اطراف آلت، مقعد، کشاله یا بالای ران
  • رشدهای شبیه گل کلم
  • خارش یا خونریزی از مقعد
  • تغییراتی در جریان ادرار به دلیل وجود زگیل داخل مجرای ادراری

عکس زگیل تناسلی بعد از لیزر

عکس زگیل تناسلی قبل و بعد
لیزر زگیل در مردان

شکل ظاهری زگیل تناسلی مردان

شما تنها با برخورد و لمس اندام تناسلی خود با دستگاه تناسلی فرد دیگری که ناقل ویروس HPV است، دچار زگیل تناسلی می شوید. ویروس ممکن است روی پوست وجود داشته باشد اما هیچ زگیل واقعی دیده نشود. حتی اگر از کاندوم استفاده کنید یا رابطه جنسی نافذ نداشته باشید، ممکن است به زگیل مبتلا شوید، زیرا کاندوم تمام پوست اندام تناسلی را نمی پوشاند. 

در ادامه با شکل ظاهری زگیل های تناسلی بیشتر آشنا خواهید شد:

۱- رنگ زگیل تناسلی در مردان

گاهی پرسیده می شود زگیل تناسلی چه رنگی است؟ باید گفت که زگیل تناسلی می تواند به رنگ های متعددی بروز پیدا کند. زگیل تناسلی می تواند همرنگ پوست بوده یا به رنگ صورتی روشن یا صورتی پر رنگ متمایل به ارغوانی، قهوه ای روشن یا تیره، و بعضا سیاه باشد. جالب است بدانید ویروس عامل انواع سیاه و Flat زگیل تناسلی، غالبا از انواع پرخطر HPV بویژه نوع 16 می باشد.

عکس زگیل تناسلی در مردان:

زگیل قهوه ای
زگیل تناسلی سیاه

۲- اندازه زگیل تناسلی

زگیل تناسلی مردان به اندازه های  متفاوت بروز می کند. در ابتدا ریز و کوچک به اندازه ته سوزن ته گرد (۱ میلی متر) می باشد ولی معمولا بتدریج رشد می کند و بزرگ و بزرگ تر می شود. اینکه زگیل تا چه اندازه رشد کرده و بزرگ تر می شود، به عوامل متعددی بستگی دارد، در هر فرد متفاوت است و اصلا قابل پیش بینی نیست.

زگیل ها ممکن است همیشه ریز و کوچک بمانند و یا اینکه رشد کرده و حتی به ابعادی حدود ۱۰ تا ۲۰ میلی متر برسند که البته این موارد نسبتا نادر بوده و بیشتر در افراد با نقص سیستم ایمنی بدن بویژه افراد مبتلا به ایدز یا افرادی که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مثل کورتون یا داروهای شیمی درمانی مصرف می کنند، دیده می شود.

زگیل تناسلی در مردان

۳- برجستگی زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی ممکن است مسطح و یا اصطلاحا Flat باشند؛ یعنی برجستگی خیلی کمی در حد نیم تا حداکثر یک میلی متر داشته باشند و یا اینکه برجسته و بصورت گوشت اضافه یا خال مانند با برجستگی چند سانتیمتر باشند.

۴- ظاهر زگیل تناسلی

در رابطه با شکل ظاهری زگیل تناسلی در مردان و زنان باید گفت که، زگیل های تناسلی می توانند گنبدی شکل و مدور با سطح نسبتا صاف (نه کاملا صاف و صیقلی) باشند یا اینکه شکل تی پیک گل کلمی را به خود بگیرند.

زگیل گل کلمی:

۵- پراکندگی زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی غالبا بصورت مجزا و با فاصله از یکدیگر بروز می کنند ولی گاهی اوقات با هم ممزوج و آمیخته شده و بصورت زگیل های متعددی که به هم چسبیده و از هم قابل جداسازی نیستند، ظهور پیدا کنند.

۶- حاشیه زگیل های تناسلی

حاشیه زگیل های تناسلی در بیشتر موارد از پوست سالم اطراف آن قابل افتراق و جداسازی است ولی در برخی مواقع حاشیه زگیل ها مسطح و Flat بوده و به سختی می توان مرز بین زگیل و پوست سالم را از یکدیگر افتراق داد.

۷- خشک یا مرطوب بودن زگیل های تناسلی

زگیل های تناسلی در اغلب مواقع خشک می باشند ولی در برخی موارد بویژه در نواحی چین دار بدن مثل: کشاله ران، اطراف مقعد و لای باسن، و نواحی ورودی واژن در خانم ها می توانند مرطوب و بعضا با بوی نامطبوع و حتی خارش همراه باشند.

بیماری هایی که با زگیل تناسلی اشتباه گرفته میشوند

1- مولوسکوم کونتاژیوزوم

جوش های ویروس مولوسکوم کونتاژیوزوم می تواند شبیه زگیل های تناسلی بوده و در بیمارانی که فعالیت جنسی دارند در نواحی تناسلی رخ دهد. وجود فرورفتگی شبیه ناف در مرکز جوش ها به تشخیص آن ها از زگیل تناسلی کمک می کند، اما گاهی برخی تغییرات ثانویه بر روی جوش ها ممکن است تشخیص آن را با مشکل روبرو سازد.

این بیماری هم از طریق جنسی و هم از طریق غیر جنسی می تواند منتقل شود، و اگر چه بعد از مدتی خودبخود از بین می رود ولی در بیماران با نقص سیستم ایمنی ممکن است پیشرفت کند. درحالی که این بیماری با معاینه قابل تشخیص است، گاهی برای تشخیص قطعی نیاز به آزمایشات سیتولوژی یا بافت شناسی می باشد. روش های درمان مشابه با درمان زگیل است.

زگیل معمولی

2-  کراتوز سبورئیک

کراتوز سبورئیک بصورت لکه های پهن، مسطح، و به رنگ سیا یا قهوه ای و زبر هستند. این تومورهای خوش خیم ممکن است متعدد باشند و فقط به دلایل زیبایی درمان می شوند و خطری برای فرد ندارند.

کراتوز سبورئیک

3-  کوندیلوما لاتا

کوندیلومالاتا ضایعاتی هستند ثانویه به سیفلیس که بایستی از کوندیلوما آکومیناتا (زگیل تناسلی) افتراق داده شود. کوندیلوما لاتا ممکن است همزمان با زگیل تناسلی وجود داشته باشد. این ضایعات مرطوب تر بوده و حتی ممکن است زخمی شود. از آنجایی که نوع درمان متفاوت است و شریک جنسی بیمار نیز بایستی ارزیابی شود لذا تشخیص این بیماری از کوندیلوما آکومیناتا (زگیل تناسلی) خیلی مهم هست.

4-  لیکن پلان

لیکن پلان یک فرآیند التهابی مزمن پوست و مخاط است که بصورت لکه های نسبتا مسطح ، درخشان و با حاشیه مشخص دیده می شود. ضایعات به رنگی سفید متمایل به صورتی هستند. این ضایعات گاهی در ناحیه تناسلی رخ می دهند و ممکن است شبیه به زگیل تظاهر کنند. دیگر نواحی شایع این بیماری شامل مخاط دهان، ساق پا، پوست سر و روی مچ دست هست. این ضایعات عموما به استروئیدهای موضعی پاسخ خوبی می دهند.

لیکن پلان

5-  کیست اپیدرموئید

کیست اپیدرموئید بصورت توده های سفت، سفید متمایل به زرد و زیرجلدی هستند که بصورت منفرد یا متعدد در ناحیه کیسه بیضه یا روی ناحیه تناسلی زنان رخ می دهد. درمان به منظور زیبایی یا در مواردی که کیست پاره شود یا عفونی گردد توصیه می شود. در موارد عفونت استفاده از آنتی بیوتیک توصیه می شود.

کیست اپیدرموئید

6-  ضایعات فوردایس (Fox–Fordyce disease)

بصورت تجمع جوش های ریز ۱ تا ۲ میلی متری در ناحیه کشاله ی ران یا زیر بغل دیده می شوند. این بیماری ارثی در واقع غدد عرق را مبتلا می کنند و در زنان خیلی شایع تر از مردان است. شایع ترین شکایت این افراد خارش است.

ضایعات فوردایس

7-  جوشگاه (کلوئید)

بصورت ضایعات سفت، نامنظم و اغلب خطی دیده می شوند و بیشتر در بیمارانی دیده می شوند که به دفعات دچار التهاب یا عفونت های مکرر ریشه موها (فولیکولیت) یا مجاری غدد عرق (هیدرآدنیت) می شوند. برداشتن این ضایعات ممکن است شرایط را بدتر کند و درمان این افراد تزریق استروئید به داخل ضایعه است.

جوشگاه

8-  اسکین تگ (skin tag)

این ضایعات اغلب در نواحی چین دار دیده می شوند و غالبا ساقه دارند. معمولا بدون علامت بوده مگر آنکه هنگام خاراندن یا اصلاح با تیغ زخمی شوند.

اسکین تگ

9-  فیبروما

توده های بافت نرم هستند که معمولا از بافت زیر جلدی یا عضلات مخطط در نواحی مختلفی از بدن ایجاد می شوند و بروز آن در ناحیه تناسلی خیلی نادر است.

فیبروما fibroma1

10-  سیرینگوما

ضایعات کوچک، بی خطر، بی علامت و سفید متمایل به رنگ زرد هستند که از مجاری غدد عرق سرچشمه می گیرند. اگر چه بیشتر در ناحیه پلک و بالای گونه دیده می شوند ولی در هر جای دیگری از جمله ناحیه تناسلی نیز می توانند رخ دهند.

سیرینگوما

11- آنژیوکراتوم

ضایعات عروقی بدون علامت ناشی از اتساع مویرگ های سطحی ناحیه پوست هستند که در نواحی مختلف  بدن از جمله پا و نواحی تناسلی ممکن است دیده شوند.

آنژیوکراتوم

12- دانه های صدفی شکل کلاهک آلت

بصورت گنبدی شکل بوده و بصورت منظم در برجستگی تاج کلاهک دیده می شوند. این ضایعات طبیعی بوده و در برخی از مردان دیده می شود و نیازی به درمان ندارند.

دکتر محمد جباری متخصص اورولوژی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.9/5 - (811 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر شکیبا سه شنبه ۱۸ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 2861 مشاهده پرسش
    سلام.عرض ادب.من سونوگرافی دادم.جوابو بردم پیش دکتر ارباب همکلاس و همکارتون.گفتند به شما سلام برسونم.موضوع رو کامل توضیح دادم.گفت زگیل داخل مجرا نیست(گفت چون لکه خونی نداری و اگه زگیل اون داخل بود از دو سال پیش تا الان رشد میکرد و الان با زججه زدنم نمیتونستی ادرار کنی).کلا آزمایش pcr چند قطره اول ادرار که 2 سال پیش مثبت شده بود رو قبول نداشت و تایید نکرد.اما گفت ویروس hpv تو بدنت تا آخر میمونه و ریشه کن نمیشه.برای رفع مانده ادرار در مثانم که هی مجبورم میکنه برم دستشویی دو تا قرص داد و یه سری پرهیزات. شما هم نظرت اینه داخل مجرا زگیل ندارم؟چیکار کنم که مانده ادرارم در مثانه کم بشه تا هی نرم دستشویی و بی خواب نشم؟و ایکنه چرا نظر شما ریشه کنیه ولی نظر ایشون و اکثر ارولوژها عدم ریشه کنیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/human-papillomavirus-(hpv)-and-cervical-cancer

      There are many types of HPV, and many do not cause problems. HPV infections usually clear up without any intervention within a few months after acquisition, and about 90% clear within 2 years. A small proportion of infections with certain types of HPV can persist and progress to cervical cancer.

    3. تصویر کاربر شکیبا دوشنبه ۱۷ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام.حتما.چشم.ایشون سرور بنده هستن و خودشون نمیدونن اما مشتری غذاهای من هم هستند(غذا پزی دارم).دکتر جباری من اون آزمایش رو فراموش میکنم و چون از آخرین ضایعم 4 سال میگذره و تازه اونم از کلاهک به پایین بود وهرگز از کلاهک به بالاضایعه نداشتم پس حتما بدنم این ویروس رو ریشه کنش کرده درسته؟و اینکه مقاله در مورد کسانی هست که فقط ویروس رو گرفتن و ضایعه دار نشدن؟یا کسایی که ضایعه دار شدن و ضایعه ها رو درمان کردن هم شاملش میشن؟فقط تو رو خدا شما 10 تا قرص هم که شده معرفی کن که بخورم تا مانده ادرار و حس داشتن ادرار بعد از ادرارم و گاها تکرر ادرارم از بین بره.باور کن امروز از ساعت 3 تا 4 عصر سه مرتبه ادرار کردم و هر بار حدود 150cc و بعد از هر بار ادرار باز هم حس ادرار داشتم.من میتونم 7 8 ساعت ادرارمو نگه دارم و الان 5 ساله مغازه دارم و خیلی اوقات میشه که 7 8 ساعت داخل مغازه ادرارمو نگه میدارم و نمیرم.اما بعدش که میرم خونه و ادرار میکنم کمتر از انتظار و حدود 200cc میاد.صبح ها با درد زیر شکم و حس ادرار شدید بیدار میشم اما میرم هیچی نمیاد و شاید در حد 50cc. و دوباره میخوابم و 1 ساعت بعدش با همون حس میرم و بازم چیزی نمیاد.و از ساعت 10 صبح به بعد کم کم حجم ادرارم تا 200cc در هر دفعه میرسه و البته بعد از هر بار تخلیه باز هم حس ادرار دارم.اما مشکل من اینه که این موضوع نمیزاره بخوابم.معمولا از ساعت 6 بهداظهر تا 2 شب مغازم و تخلیه نمیکنم.و 2 شب میرسم خونه تخلیه میکنم اما اونقدری که احساس دستشویی دارم تخلیه نمیشه و موقع خواب بازم حس ادرار هست و مجبور میشم دوباره برم و چند قطره میاد.بعدش حدود 3 شب میخوابم و حدود 8 صبح با احساس شدید ادرار و درد زیر شکم که انگار ادرار همراه با نفخ باشه بیدار میشم و میرم دستشویی اما خیلی کم ادرار میاد و بر میگردم بخوابم اما این حس منو به خواب عمیق نمیبره و کمتر از 1 ساعت بعد بازم میرم اما بازم چند قطره میاد.حدود 10 صبح دوباره میرم و این بار کمی بیشتر میاد.من فقط میخوام هر جور شده این حس کمتر بشه و مثانه کمی بیشتر تخلیه بشه تا بتونم شبها راحت بخوابم و صبح با درد حس شدید ادرار بیدار نشم و موقع کار کردن هم همش احساس ادرار نباشه و خودمو نگه ندارم.دوست دارم وقتی ادرار میکنم بعدش لااقل تا 3 4 ساعت اصلا حس ادرار نداشته باشم.هر قرص و دارویی با هر هزینه ای حتی 50 میلیون تومنم حاضرم بخورم فقط خوب بشم و نرمال بشه مثانم و احساسم.من خودم حس میکنم همه چی مربوط به آخرای لوله و بین مقعد و بیضه هست و از همون اولش خوب فرمان نمیده و ربطی به تنگی مجرا نداره.چون بعضی اوقات وسطای ادرارم کامل روان و با فشار میاد.اگه تنگی مجرا به هر دلیلی بود باید همیشه ادرارم نازک و قطره ای میشد.تنگی مجرا نیست.شاید از عصب مثانه و سنسورهای فرمانش به مغز برای تخلیه زودهنگام باشه و موقع تخلیه هم تا آخر تخلیه نمیکنه.ابتدا و انتهای ادرارم اکثرا دوشاخه میشه و بعد ادرار حس ماندن دارم.به خدا من روزی 16 ساعت کار میکنم و فرصتی برای وسواس بودن و فکر کردن به این موضوع ندارم.اما این حس ادراره که منو اذیت میکنه.
      موقع خواب بعد از تخلیه حس ادرار نمیزاره خوب بخوابی
      صبح ها با حس شدید ادرار بیدار میشی اما ادرار بسیار کمی میاد و خوابتو خراب میکنه و بر میگردی بخوابی کمتر از 1 ساعت بعد باز هم با حس شدید میری اما چیزی نمیاد
      در طول روز هم یوهو چند دقعه به فاصله زمانی کپتر از یک ساعت از همدیگه میری و تقریبا هر بار 200cc میاد اما بعدش باز حس ادرار داری.
      و در نهایت مجبور میشی ادرار و حس ادرارتو نگه داری و 7 8 ساعت بعد بری دستشویی.که این خودش آزارت میده.اگه بخواب بری دستشویی باید چندین بار بری.و اگه نخوای بری باید حسشو تحمل کنی.
      داروهای تجویزی در این زمینه در دراز مدت جواب میده مگه؟شما بگو چی رو چند ناه بخورم من هر چی بگید میخورم.هزینه مهم نیست.
      دکتر ارباب امنیک 0/4 و vesicare 5mg رو برای دو ماه تجویز کرد.6 روزه میخورم و هیچ فرقی نکردم.شما هم هر چی که لازم بنویس تا بگیرم و ایشالله از این حالت خارج بشم.من فقط و فقط میخوام مثل آدمهای عادی بشم و ادرارم میزوون بسه و بتونم با خیال راحت و آرامش بخوابم و به کار و زندگیم برسم و این موضوع زندگی و خوابمو بهم نریزه.هر چی که ممکنه کمک کنه به بهبودم و هر قرصی و دارویی که احساس میکنید موثره رو تجویز کنید.ممنونم.بسیار بسیار سپاسگذارم.
      ایشالله با خانواده تشریف بیارید در خدمتم.من در پخت غذا هم بسیار وسواس دارم و این به نفع مردم و مشتریه چون مطمن هستند که بهترین کیفیت و طعم رو میگیرن.تشریف بیارید.😊😊😊😊😊😊
    4. تصویر کاربر شکیبا دوشنبه ۱۷ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام.مجدد.فقط یه موضوع مهم اینه که این مقاله که شما از سازمان بهداشت جهانی فرستادید مربوط به کسانیه که فقط ویروس رو گرفتن و ضایعه دار نشدند و در 90 درصد این افراد بعد از 2 سال ویروس ریشه کن شده.درسته؟آیا در مورد افرادی که ویروس رو گرفتن و ویروس تبدیل به ضایعه شده و ضایعات رو درمان کردن و الان بیشتر از 3 ساله که ضایعه ندارند(مثل من) هم این موضوع صدق میکنه و به احتمال 90 درصد ریشه کن شده یا نه؟مقاله ای در مورد افرادی که ضایعه دار شدن و درمان کردن و ریشه کنی در این افراد نیست؟
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۸ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
    6. تصویر کاربر شکیبا سه شنبه ۱۸ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      دکتر جباری من اون آزمایش اچ پی وی از چند قطره اول ادرار رو فراموش میکنم و چون از آخرین ضایعم 4 سال میگذره و تازه اونم از کلاهک به پایین بود وهرگز از کلاهک به بالاضایعه نداشتم پس حتما بدنم این ویروس رو ریشه کنش کرده درسته؟فقط اینکه این مقاله در مورد کسانی هست که فقط ویروس رو گرفتن و ضایعه دار نشدن؟یا کسایی که ضایعه دار شدن و ضایعه ها رو درمان کردن هم شاملش میشن؟فقط تو رو خدا شما 10 تا قرص هم که شده معرفی کن که بخورم تا مانده ادرار و حس داشتن ادرار بعد از ادرارم و گاها تکرر ادرارم از بین بره.باور کن امروز از ساعت 3 تا 4 عصر سه مرتبه ادرار کردم و هر بار حدود 150cc و بعد از هر بار ادرار باز هم حس مانده داشتم. صبح ها با درد زیر شکم و حس ادرار شدید بیدار میشم اما میرم هیچی نمیاد و شاید در حد 50cc. و دوباره میخوابم و 1 ساعت بعدش با همون حس میرم و بازم چیزی نمیاد.و از ساعت 10 صبح به بعد کم کم حجم ادرارم تا 200cc در هر دفعه میرسه و البته بعد از هر بار تخلیه باز هم حس ادرار دارم.اما مشکل من اینه که این موضوع نمیزاره بخوابم.معمولا از ساعت 6 بهداظهر تا 2 شب مغازم و تخلیه نمیکنم.و 2 شب میرسم خونه تخلیه میکنم اما اونقدری که احساس دستشویی دارم تخلیه نمیشه و موقع خواب بازم حس ادرار هست و مجبور میشم دوباره برم و چند قطره میاد.بعدش حدود 3 شب میخوابم و حدود 8 صبح با احساس شدید ادرار و درد زیر شکم که انگار ادرار همراه با نفخ باشه بیدار میشم و میرم دستشویی اما خیلی کم ادرار میاد و بر میگردم بخوابم اما این حس منو به خواب عمیق نمیبره و کمتر از 1 ساعت بعد بازم میرم اما بازم چند قطره میاد.حدود 10 صبح دوباره میرم و این بار کمی بیشتر میاد.من فقط میخوام هر جور شده این حس کمتر بشه و مثانه کمی بیشتر تخلیه بشه تا بتونم شبها راحت بخوابم و صبح با درد حس شدید ادرار بیدار نشم و موقع کار کردن هم همش احساس ادرار نباشه و خودمو نگه ندارم.دوست دارم وقتی ادرار میکنم بعدش لااقل تا 3 4 ساعت اصلا حس ادرار نداشته باشم.هر قرص و دارویی با هر هزینه ای حتی 50 میلیون تومنم حاضرم بخورم فقط خوب بشم و نرمال بشه مثانم و احساسم.من خودم حس میکنم همه چی مربوط به آخرای لوله و بین مقعد و بیضه هست و از همون اولش خوب فرمان نمیده و شاید خیلی ربطی به تنگی مجرا یا وجود زگبل داخل مجرا نداره.چون بعضی اوقات وسطای ادرارم کامل روان و با فشار میاد.اگه تنگی مجرا به هر دلیلی بود باید همیشه ادرارم نازک و قطره ای میشد.تنگی مجرا نیست.درسته؟.شاید از عصب مثانه و سنسورهای فرمانش به مغز برای تخلیه زودهنگام باشه و موقع تخلیه هم تا آخر تخلیه نمیکنه.ابتدا و انتهای ادرارم اکثرا دوشاخه میشه و بعد ادرار حس ماندن دارم.به خدا من روزی 16 ساعت کار میکنم و فرصتی برای وسواس بودن و فکر کردن به این موضوع ندارم.اما این حس ادراره که منو اذیت میکنه.
      داروهای تجویزی در این زمینه در دراز مدت جواب میده مگه؟شما بگو چی رو چند ماه بخورم من هر چی بگید میخورم.هزینه مهم نیست.
      دکتر ارباب امنیک 0/4 و vesicare 5mg رو برای دو ماه تجویز کرد.8 روزه میخورم و هیچ فرقی نکردم.شما هم هر چی که لازم بنویس تا بگیرم و ایشالله از این حالت خارج بشم.من فقط و فقط میخوام مثل آدمهای عادی بشم و ادرارم میزوون بسه و بتونم با خیال راحت و آرامش بخوابم و به کار و زندگیم برسم و این موضوع زندگی و خوابمو بهم نریزه.
    7. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۸ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      توصیه می کنم یه بار حضوری بیایی تمام ذهنت رو خالی کنی
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر یونس یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 88 مشاهده پرسش
    سلام مدتی میشه کا در ناحیه تناسلی حلقه های زیر پوستی ایجاد شده و مدتی نگرانم که این چیه با تمامی تصاویر که از قارچ ها دیدم متفاوته
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر سحر یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 90 مشاهده پرسش
    با سلام من در ناحیه خارجی واژنم در قسمت مخاطی دچار زگیل تناسلی شدم که سفید رنگ و مسطح و بهم پیوسته هستن 1 جلسه کرایو انجام دادم که اصلا تاثیر نداشت چیکار کنم که زودتر برن پوست این قسمت واژنم خیلی خشک و حساس شده و موقع رابطه قاچ میخوره و زخم میشه با این شرایط بهترین روش چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
    2. تصویر کاربر سحر یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      برای درمان خشکی پوست واژنم چی بزنم ؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      کرم اوسرین

    4. تصویر کاربر سحر یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      خیلی ممنون لطف کردین آقای دکتر پزشکی که بهش مراجعه کرده بودم با وجود گرفتن حق ویزیت و دیدن اون همه زخم بخاطر خشکی پوستم هیچ دارویی بهم معرفی نکرد
    5. تصویر کاربر سحر یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      فقط کرم اوسرین چه مارک و مدلی بخرم؟
    6. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلامت باشید

    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر سحر یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 89 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر ببخشی مه یه مدتی هست دانه های ریزی داخل واژان دیدم اینه میشه زگیل باشه تورو خدا راهنمایی کنید خیلی نگرانم ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 79 مشاهده پرسش
    سلام من رابطه داشتم وزگیل تناسلی در اوردم چند بارم بالای چهار پنچ بار فریز کردم ولی باز موجود هست نظر شما برای درمانش چیه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام
      توصیه هایی که برای کنترل زگیل تناسلی و کاهش میزان عود و بعضا ریشه کنی آن می شود:
      شعار ما: مراقب باشید، پیگیری کنید ولی نگران نباشید
      • برای زدودن موهای ناحیه تناسلی به هیچ عنوان از تیغ و مواد موبر استفاده نکنید. بجای ان از ماشین های اصلاح سر با شماره نه چندان کم استفاده شود.
      • پرهیز از خاراندن ناحیه تناسلی
      • پرهیز از خشک کردن ناحیه تناسلی بصورت مالشی
      • عدم استفاده از لیف در ناحیه تناسلی
      • کاهش دفعات رابطه ی جنسی با همسر تا حذف کامل ضایعات
      • قطع رابطه ی جنسی غیر ایمن
      • استفاده از کاندوم در روابط جنسی
      • درمان همزمان هر دو شریک جنسی
      • معاینه ی دوره ای توسط خود بیمار و نیز پزشک با درشت نمایی و نور مناسب
      • درمان زودهنگام ضایعات جدید با روش های سریع الاثر مثل لیزر
      • تقویت سیستم ایمنی از طریق
      o عدم استعمال دخانیات
      o استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه بویژه سیر تازه، چای سبز، لیموترش و میوه هایی که رنگدانه ی قرمز دارند.
      o استفاده از مکمل ها، ویتامین و آنتی اکسیدان ها مثل کپسول های پاور فیت و ایمیونس
      o ورزش
      o کاهش استرس
      • تزریق واکسن گارداسیل برای افراد بین 9 تا 45 سال
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر