آیا قرص ویزارسین تاخیری است؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

قرص ویزارسین دارویی است که حاوی مواد فعال سیلدنافیل می باشد. این دارو به صورت قرص های روکش دار 25، 50 و 100 میلی گرمی و همچنین به صورت قرص های باز شونده در دهان در دوزهای 25، 50 و 100 میلی گرمی در بازار موجود می باشد. باز شونده در دهان به این معنی است که این قرص ها در دهان حل می شوند. قرص ویزارسین، یک داروی ژنریک است و با داروی مرجع ویاگرا که قبلاً در اتحادیه اروپایی مجوز گرفته، بسیار شبیه می باشد.

قرص ویزارسین برای چه موردی استفاده می شود؟

قرص ویزارسین برای درمان مردان بزرگسال مبتلا به اختلال عملکرد نعوظ استفاده می شود. این افراد برای برقراری یک رابطه ی جنسی رضایت بخش، نمی توانند به یک نعوظ جنسی سفت برسند و یا آن را حفظ کنند. برای تأثیر بیشتر ویزارسین، به تحریک جنسی نیاز است. این دارو را تنها با نسخه ی پزشک می توان تهیه کرد.

نحوه مصرف قرص ویزارسین چگونه است؟

در صورت نیاز دوز توصیه شده ویزارسین، 50 میلی گرم و یک ساعت قبل از فعالیت جنسی است. اگر داروی ویزارسین همراه با غذا مصرف شود، در مقایسه با مصرف این دارو به تنهایی می توان شروع فعالیت جنسی را مقداری به تأخیر انداخت. این دوز ممکن است بسته به تأثیر و عوارض جانبی آن،  100 میلی گرم افزایش و یا 25 میلی گرم کاهش پیدا کند. بیماران مبتلا به نارسایی کبد یا کلیه باید درمان را با دوز 25 میلی گرمی شروع کنند. حداکثر دوز توصیه شده، یک قرص در روز می باشد. 

نحوه مصرف قرص ویزارسین

قرص ویزارسین چگونه عمل می کند؟

سیلدنافیل، مواد فعال در ویزارسین است که متعلق به گروهی از داروها به نام مهارکننده های فسفودی استراز نوع 5 می باشد. این دارو با مسدود کردن آنزیم فسفودی استراز عمل می کند و موادی به نام گوانوزین مونوفسفات سیکلیک  (cGMP) را تجزیه می کند. در طول تحریک جنسی، cGMP در آلت تناسلی تولید می شود و عضله ی موجود در بافت اسفنجی آلت تناسلی به نام کورپورا کاورنوسا را شل می کند. این قابلیت باعث می شود خون درون کورپورا جریان پیدا کند و باعث ایجاد نعوظ شود. ویزارسین با مسدود کردن تجزیه ی گوانوزین مونوفسفات سیکلیک، عملکرد نعوظ را بازیابی می کند. برای ایجاد نعوظ، به تحریک جنسی نیاز است.

ویزارسین چه تاثیری دارد؟

از آنجا که ویزارسین یک داروی ژنریک است، بررسی ها به آزمایشاتی محدود می شوند که زیست هم ارزی یا قدرت درمانی آن با داروی ویاگرا را بررسی می کنند. این دو دارو زمانی زیست هم ارز هستند که مواد فعال را به مقدار مساوی در بدن تولید کنند.

مزایا و خطرات ویزارسین چه مواردی هستند؟

ویزارسین یک داروی ژنریک است و با داروی مرجع، هم ارزی زیستی دارد، بنابراین مزایا و خطرات آن مشابه با داروی مرجع خود به نام ویاگرا می باشند.

چرا داروی ویزارسین تأیید شده است؟

کمیته محصولات دارویی برای استفاده ی انسانی به این نتیجه رسیده است که داروی ویزارسین، قدرت درمانی برابری با داروی ویاگرا دارد و با آن زیست هم ارز می باشد. بنابراین نظر کمیته این است که مانند داروی ویاگرا، مزایای این دارو به عوارض احتمالی آن می ارزد و توصیه می کند که داروی ویزارسین مجوز فروش دریافت کند.

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.2/5 - (80 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سحر چهارشنبه ۲۹ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 110 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    آیا مردی که داخل دهانش زیگیل تناسلی داشته باشه با مکیدن نوک سینه خانم باعث انتقال زیگیل تناسلی به سینه می‌شود ؟
    آیا زیگیل تناسلی به جز در نواحی مخاطی درجاهای دیگری از بدن مانند سینه هم به وجود می آید ؟
    اگر شخصی که زیگیل تناسلی داره به آلت تناسلی خودش دست بزنه و بعد به وسیله ای دست بزنه آیا با لمس آن وسیله امکان انتقال ویروس وجود داره ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۹ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      سلام
      آیا مردی که داخل دهانش زیگیل تناسلی داشته باشه با مکیدن نوک سینه خانم باعث انتقال زیگیل تناسلی به سینه می‌شود ؟................خیر
      آیا زیگیل تناسلی به جز در نواحی مخاطی درجاهای دیگری از بدن مانند سینه هم به وجود می آید ؟ ...................خیر
      اگر شخصی که زیگیل تناسلی داره به آلت تناسلی خودش دست بزنه و بعد به وسیله ای دست بزنه آیا با لمس آن وسیله امکان انتقال ویروس وجود داره ؟......................خیر ولی در کل بهتر است احتیاط کرد
  • تصویر کاربر یوسف چهارشنبه ۱۸ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 165 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشی من اقایی 26 ساله هستم که چند سالی است فشار خون ارثی دارم ودارو ی فشار خون مصرف میکنم واین دارو ها باعث اختلال در نعوض بنده شده خواستم بدانم کدام داروی فشار خون کمتر تاثیر روی نعوض دارد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۸ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      آملودیپین، دیلتیازیم، انالاپریل و کاپتوپریل داروهایی هستند که کمترین تاثیر را عملکرد نعوظی آلت دارند.
  • تصویر کاربر سجاد دوشنبه ۶ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 111 مشاهده پرسش
    sajjad mk:
    الان مدت شش ماه هست که روی الت تناسلیه من یه غده مانند زده از اون موقع حالت نعوذ من با درد و الت تناسلیم به شکل ساعت شنی در اومده . چند وقت هم هس که روی پوستش خارش شدید هم دارم . و بر خلاف قبل به سختی و خیلی کم نعوذ پیدا میکنه . یه جورایی که کلا دارم حسمو از دست میدم . تازه دارم ازدواج میکنم و بابت این موضوع خیلی استرس دارم . ممنون میشم اگه راهنمایی کنین .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۶ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      توصیه می کنم حتما توسط ارولوژیست معاینه شوید و در صورت لزوم سونوگرافی از آلت انجام دهید تا علت مشخص و درمان صورت گیرد
  • تصویر کاربر اسماعیل شنبه ۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 90 مشاهده پرسش
    حدودا 5 سانت بالاتر از الت چند تا جوش کوچک ریز و قرمز دارم که امروز دیدم میخوام بدونم اینا چین و چرا بوجود امدن
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      ظاهرشان شبیه به تبخال تناسلی است و اگر تشخیص صحیح اشند غالبا در اثر سکس بوجود می ایند
  • تصویر کاربر سعیدیاری شنبه ۲۲ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 96 مشاهده پرسش
    سلام من از دیروز دچار تورم شدید الت از داخل شده ام و قسمتی از مسانه ام هم درد میکند، بنظر شما چکار کنم دارم عذاب میبرم در غربت. من خارج از ایران هستم و اینجا بماها رسیدگی نمیکنن خواهشا کمک منید تا خود درمانی کنم شماره بنده هم سایت قبول نکرد چون برای یونان است
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۲ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      البته از این طریق و با این اطلاعات کم خیلی نمی توان کمکی کرد ولی فعلا توصیه می کنم قرص سیپروفلوکساسین 500 روزی ۲ عدد و قرص ستریزین ۱۰ میلی روزی یک عدد برای یک دوره ی ۱۵ روزه استفاده کنید
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر