اسپرماتوسل و راه تشخیص آن

در این مقاله مطالعه می کنید:

اسپرماتوسل یک توده کیست مانند است که بر روی اپیدیدیم (اپیدیدیم مجرای انتقال اسپرم است که بصورت یک لوله ی باریک در هم پیچیده در پشت و بالای بیضه قرار دارد و به آن چسبیده است) ایجاد می شود. این توده بدخیم نبوده و عموما بدون درد است و توسط یک مایع شفاف و شیری رنگ که ممکن است حاوی اسپرم باشد پر شده است.

علت دقیق ایجاد اسپرماتوسل مشخص نیست اما ممکن است ناشی از مسدود شدن یکی از لوله های انتقال اسپرم باشد.

ایا کیست بیضه باعث ناباروری میشود؟

اسپرماتوسل شایع بوده و باعث ناباروری نشده و نیاز به درمان ندارد. اگر اندازه ی اسپرماتوسل خیلی بزرگ شود که ایجاد ناراحتی کند ممکن است برای درمان نیاز به جراحی باشد.

نشانه های اسپرماتوسل

توده بیضه معمولا علائم و نشانه ای نداشته و اندازه ی آن ممکن است ثابت باقی بماند. ولی اگر خیلی بزرگ شود احتمال دارد باعث علائم زیر شود:

  • احساس درد یا ناراحتی در بیضه
  • احساس سنگینی در بیضه
  • احساس وجود توده یا پری پشت و بالای بیضه

مثانه عصبی

علل به وجود آمدن کیست بیضه

علت اسپرماتوسل نامشخص است. توده بیضه ممکن است به دلیل انسداد یکی از لوله های انتقال اسپرم در درون اپیدیدیم باشد. ضربه و التهاب نیز ممکن است در انسداد لوله های انتقال سپرم نقش داشته باشند.

عوامل خطر چندانی برای بروز اسپرماتوسل بجز افزایش سن وجود ندارد. ولیکن اسپرماتوسل ها غالبا در مردان بین سن 20 تا 50 سال یافت می شود.

عکس اسپرماتوسل

 عوارض توده بیضه

بعید است که اسپرماتوسل، باعث عوارض شود.

با اینحال، اگر اسپرماتوسل دردناک شود یا رشد کرده و آنقدر بزرگ شود که باعث ناراحتی شود، ممکن است برای برداشتن توده بیضه نیاز به جراحی شود. برداشتن اسپرماتوسل با جراحی ممکن است باعث آسیب اپیدیدیم یا لوله انتقال اسپرم (مجرای واز – مجرایی که اسپرم را از اپیدیدیم به آلت تناسلی منتقل می کند) شود.آسیب به هر کدام از این مجاری می تواند منجر به ناباروری شود. عارضه ی احتمالی دیگر که می تواند بعد از جراحی رخ دهد عود اسپرماتوسل است، اگر چه این حالت نادر است.

بیماری پیرونی

 تشخیص اسپرماتوسل

از آنجایی که توده بیضه معمولا بدون علامت است، ممکن است فقط در زمان معاینه بیضه توسط خودتان کشف شود، یا اینکه توسط پزشک در یک معاینه معمولی تشخیص داده شود.

توصیه می شود که درصورت لمس هرگونه توده ای در بیضه، برای بررسی بیشتر و رد هرگونه بیماری جدی تری مثل سرطان بیضه به پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورت درد یا تورم در بیضه حتما به پزشک مراجعه کنید. برخی بیماری ها می توانند باعث درد بیضه شوند، که برخی از آن ها نیاز به درمان فوری دارند.

برای تشخیص اسپرماتوسل، نیاز به معاینه توسط پزشک می باشد. اگرچه توده بیضه عموما دردناک نیست، ولی امکان دارد بهنگام معاینه توده توسط پزشک کمی احساس ناراحتی کنید.

ممکن است برای تشخیص نیاز به اقدامات زیر باشد:

عبور دادن نور

دراین روش پزشک با چراغ قوه نور را از توده عبور می دهد. در اسپرماتوسل، نور از مایع عبور خواهد کرد ولی اگر توده توپر باشد نور عبور نمی کند.

سونوگرافی بیضه

اگر روش عبور دادن نور نتواند به تشخیص کمک کند، سونوگرافی می تواند کمک کننده باشد. در این روش با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا، تصاویری ایجاد خواهد شد، که می تواند برای رد تشخیص تومور بیضه یا دیگر علل تورم کیسه بیضه کمک کند.

درمان اسپرماتوسل

اگرچه احتمالاً اسپرماتوسل خود به خود از بین نمی رود، اما اکثر اسپرماتوسل ها نیازی به درمان ندارند. آنها معمولاً درد و عوارض ایجاد نمی کنند. اگر درد بیمار زیاد باشد، پزشک ممکن است داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول و …) یا ایبوپروفن (Advil ، Motrin IB ، …) را توصیه کند.

در ادامه می توانید فیلم درمان اسپرماتوسل را مشاهده کنید.

عمل جراحی اسپرماتوسل

روشی به نام اسپرماتوسلکتومی به صورت سرپایی  و با استفاده از بی حسی موضعی یا عمومی انجام می شود. جراح، برشی را در ناحیه اسکروتوم ایجاد می کند و اسپرماتوسل را از اپیدیدیم جدا می کند.

پس از عمل ممکن است شما به وسیله تعداد زیادی گاز استریل پانسمان شوید تا از فشار بر روی آن محافظت کرده و از محل برش محافظت کنید. پزشک ممکن است به شما بگوید:

  • بسته های یخ را به مدت دو یا سه روز بمالید تا تورم کم شود.
  • برای دو یا یک روز داروهای ضد درد خوراکی مصرف کنید.
  • بین یک تا سه هفته پس از عمل برای معاینه مراجعه کنید.
    عوارض احتمالی ناشی از برداشتن جراحی که می تواند روی باروری تأثیر بگذارد شامل آسیب به اپیدیدیم یا لوله ای است که اسپرم را منتقل می کند (vas deferens). همچنین ممکن است اسپرماتوسل حتی پس از عمل دوباره عود کرده و برگردد.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.3/5 - (38 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 91777 مشاهده پرسش
    سلام
    من یه دوست پسر دارم که میگه تو بچگی با پسرخالش که از خودش چهار سال بزرگ تره میرفتن حموم یه بار پسرخالش میگه بیا لواط کنیم که هم مفعول میشده و هم فاعل حالا فکر مکینه که پسرخالش که اون موقع به سن بلوغ رسیده بوده آب منی رو داخل مقعدش ریخته باشه و آلان نگرانه که این باعث شده که تغییر کنه و یه آدم دیگه شده باشه مثلا مثل پسرخالش شده
    میگه چون ژنتیک که در منی است جذب بدنش شده و از طریق گردش خون به مغزش رسیده و باعث شده که مثلا کم هوش بشه یا رفتارش یا طرز فکرش یامثلا شخصیتش و کاراش مثل پسرخالش شده
    با اینکه من بهش گفتم اینطور نیست ولی داره دیوانه میشه
    و این شد که از شما بپرسم تا اون مطمءن بشه
    1. تصویر کاربر علی دوشنبه ۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      .
    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      خیر چنین موضوعی صحت ندارد و از اصل غلط بوده و ایشان دچار توهم شده است.
    3. تصویر کاربر علی دوشنبه ۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      جسارتا یه سوال دیگه
      اگه مایع منی وارد مقعد شود چه می شود
      جذب میشه یا دفع میشه
      چه چیزی پیش میاد
    4. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      دفع میشه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر فرامرز دوشنبه ۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 424 مشاهده پرسش
    سلام و احترام
    برای فعال تر شدن اسپرم ها فرموده بودید که قرص فرتیل پلاس مصرف کنم. فراموش کرده بودم که سوال کنم آیا عارضه جانبی نیز دارد خیر ؟ به خصوص که قرص امگا 3 دارد, آیا یا سبب چربی خون خواهد شد ؟
    آیا انجام آزمایشات خون یا چکاپ جهت بررسی تاثیرات جانبی فرتیل پلاس توصیه میکنید ؟
    بنده روزانه یک عدد قرص Q10 نیز مصرف میکنم. آیا در دوره مصرف فرتیل پلاس , مصرف Q10 باید قطع شود ؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      آیا عارضه جانبی نیز دارد خیر ؟ .......................هیچ دارویی بی عارضه نیست ولی معمولا عارضه ی خطرناک و نگران کننده ای ندارد بویژه اینکه دوره مصرف دارو کوتاه مدت و موقتی است
      به خصوص که قرص امگا 3 دارد, آیا یا سبب چربی خون خواهد شد ؟.........................همانطور که گفتم در کوتاه مدت مشکلی نیست
      آیا انجام آزمایشات خون یا چکاپ جهت بررسی تاثیرات جانبی فرتیل پلاس توصیه میکنید ؟...............................خیر
      بنده روزانه یک عدد قرص Q10 نیز مصرف میکنم. آیا در دوره مصرف فرتیل پلاس , مصرف Q10 باید قطع شود ؟.....................بله
  • تصویر کاربر ف. جمعه ۴ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    من خواستگاری دارم که 5 سال پیش معافیت پزشکی گرفته و علت ان هم واریکوسل گرید 3 بوده . همون 5 سال پیش عمل جراحی انجام داده و بعد از ازمایش هایی که انجام داده وضع سالمی دارد. با توجه به تحقیق هایی که من کردم این بیماری ممکن است به بیضه هام اسیب وارد کنه و انقدر بیضه کوچک شود تا تحلیل رود و با توجه به اینکه بیضه محل تولید تستوسترون می باشد و این هورمون نقش مهمی در رفتارهای یک مرد مثل صدای او خلق و خوی او و حتی موی او دارد ممکن است که این بیماری باعث شود موهای او بریزد؟ یا حتی بداخلاق شود؟ و اینکه ممکن است توانایی جنسی خود را در برقراری رابطه از دست بدهد؟؟ سوال دیگه اینکه اگر الان دکتر برود و دکتر گواهی کند که او مشکلی ندارد می تواند بچه دار شود؟ تا چند سال ؟ یا نیازی به فریز کردن اسپرم وجود دارد؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۴ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      غالبا این مواردی که شما فرمودید رخ نمیدهد ولی برای اطمینان معاینه توسط ارولوژیست و یک ازمایش اسپرم می تواند نگرانی شما را برطرف کند
  • تصویر کاربر احسان دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 111 مشاهده پرسش
    ehsan:
    با سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر من قبلا مریض شما بودم حدود 9 سال هست که واریکوسل گرید 2 در چپ رو عمل کردم و یک ماهی احساس درد نسبتا شدیدی در بیضه ها دارم سونوگرافی و آزامایش اسپرم دادم که الان براتون میفرستم میخواستم بدونم که واریکوسلم برگشته یا نه
    ممنون میشم اگه جواب بدید تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      خیر واریکوسل تان برنگشته و آزمایش اسپرم تان کاملا نرمال است
  • تصویر کاربر امین دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب خدمت آقای دکتر...لطفا ابتدا به این چند نکته کاملا دقت فرمائید:

    . من وقتی برای شما کد سوال قبلی خودم را می فرستم لطفا خودتان به صورت کاربر عادی در بخش پیگیری سوال در سایت خود کد سوال را وارد کرده و سوال را کامل ببینید ( جسارتا می دانم که شما از داخل پنل خود قادر به پیگیری کد سوال بنده نیستید پس لطفا به عنوان کاربر عادی وارد کد سوال قبلی بنده شوید (کد سوال قبلی که باید جسارتا به عنوان کاربر وارد ان شوید: d91iv9103423 ))

    . لطفا با دقت هر چه تمام تر به سوالات بنده پاسخ دهید.

    سوالات و حل ابهامات؛

    1. آقای دکتر جسارتا شما در سوال
    d91iv9103423 در هنگام پاسخ دادن یکجا اشتباه نمودید که به شکل عکس در لینک های زیر ذکر شده است (لطفا حتما حتما عکس های زیر را ببینید):

    عکس اول:

    http://s9.picofile.com/file/8319746476/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B8_%DB%B1%DB%B8%DB%B4%DB%B2%DB%B3%DB%B8.png

    عکس دوم:

    http://s9.picofile.com/file/8319746618/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B8_%DB%B1%DB%B8%DB%B4%DB%B6%DB%B4%DB%B2.png

    نکته: من یکبار دیگر سوال را با عکس خدمت شما می فرستم ولی جسارتا حتما اول دو عکس بالا را مشاهده فرمائید لطفا.


    # اقای دکتر تعدادی جوش زیر التم هست و گویا یکی دو تا هم امده روی ختنه گاه (جوش مانند) می خواستم بدونم اینها مشکل خاصی یا زگیل و... نیست؟

    لینک عکس سوال:

    http://s9.picofile.com/file/8319546726/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B6_%DB%B1%DB%B3%DB%B5%DB%B6%DB%B3%DB%B8.jpg

    2. اشتباه بعدی که در واقع ممکن است اشتباه باشد و اشتباه برداشت شود سوالیه که در عکس لینک زیر است که کامل در عکس همین لینک زیر راجع بهش توضیح داده ام (حتما ابتدا عکس زیر که نوشتم *عکس مهم را ببینید و سپس عکس زائده را):

    *عکس مهم:

    http://s9.picofile.com/file/8319748368/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B8_%DB%B1%DB%B9%DB%B1%DB%B7%DB%B4%DB%B4.png

    #حال با این شرایط این نقطه بزرگ شده زگیل تناسلی است؟

    #اگر از این نقطه یا خال در هرجای دیگه التم به خصوص ختنه گاهم بزند مشکلی دارد یا خیر؟

    لینک عکس (زائده مورد نظر) سوالی که ممکن است در برداشتش اشتباه شده باشد (این عکس زائده است):

    http://s9.picofile.com/file/8319748584/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B4_%DB%B0%DB%B1%DB%B0%DB%B0%DB%B4%DB%B7.jpg

    3. عکس های زیر از علائم و... تبخال تناسلی نیست؟

    عکس اول:

    http://s8.picofile.com/file/8319748968/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B6_%DB%B1%DB%B8%DB%B2%DB%B7%DB%B5%DB%B6.jpg

    عکس دوم:

    http://s9.picofile.com/file/8319749068/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B6_%DB%B1%DB%B8%DB%B2%DB%B9%DB%B0%DB%B2.jpg

    عکس سوم:

    http://s9.picofile.com/file/8319749142/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B6_%DB%B1%DB%B8%DB%B2%DB%B9%DB
    %B5%DB%B8.jpg

    توجه: لطفا حتما حتما حتما به تمام سوالات بالا و پائین بی زحمت پاسخ دهید.

    این دو سوال رو هم با دقت بی زحمت پاسخ دهید:

    #با توجه به تمامی عکسهای سوال d91iv9103423 و این سوال به سوالات زیر پاسخ دهید:

    1. آیا من مبتلا به زگیل تناسلی هستم؟

    2. ایا ممکن هست نواحی الت تناسلی زگیل معمولی بزند؟

    3. ایا فهمیدید در تمامی سوالات سوال d91iv9103423 و همین سوال منظورم من از زگیل همان زگیل تناسلی است؟

    4. ایا من به زگیل معمولی الت مبتلا هستم (اصلا زگیل معمولی در نواحی الت وجود دارد؟)

    5. ایا من مبتلا به تبخال تناسلی هستم؟

    6. شما فرمودید علائمی که گفتم (در سوال قبلی که عکس نیز نفرستاده بودم) بعید است از علائم تبخال تناسلی باشد و اگر بخواهم می توانم ازمایش دهم. حال میخواهم جواب قطعی به من بدهید که من آیا تبخال تناسلی دارم یا خیر؟

    7. با چه علائمی باید به تبخال تناسلی مشکوک شوم؟ (لطفا با جزئیات بگوئید)



    8. ایا من مبتلا به بیماری مقاربتی هستم؟

    توجه: لطفا جسارتا با دقت به سوالات پاسخ دهید که من دوباره دچار مشکل نشوم...ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      اقای دکتر تعدادی جوش زیر التم هست و گویا یکی دو تا هم امده روی ختنه گاه (جوش مانند) می خواستم بدونم اینها مشکل خاصی یا زگیل و... نیست؟........همانطور که قبلا خدمت تان عرض کردم همه ی عکس ها را دیدم و ازجمله این عکس های ابتدایی و پرسش و پاسخ و قبلا خدمت تان عرض کردم که زگیل نیستند.
      حال با این شرایط این نقطه بزرگ شده زگیل تناسلی است؟.........................خیر زگیل تناسلی نیست
      اگر از این نقطه یا خال در هرجای دیگه التم به خصوص ختنه گاهم بزند مشکلی دارد یا خیر؟................خیر
      3. عکس های زیر از علائم و... تبخال تناسلی نیست؟..................عکس وضوح کافی ندارد و نیاز به معاینه ی حضوری است
      #با توجه به تمامی عکسهای سوال d91iv9103423 و این سوال به سوالات زیر پاسخ دهید:

      1. آیا من مبتلا به زگیل تناسلی هستم؟......................خیر

      2. ایا ممکن هست نواحی الت تناسلی زگیل معمولی بزند؟......................خیر

      3. ایا فهمیدید در تمامی سوالات سوال d91iv9103423 و همین سوال منظورم من از زگیل همان زگیل تناسلی است؟......................بله

      4. ایا من به زگیل معمولی الت مبتلا هستم ......................خیر
      (اصلا زگیل معمولی در نواحی الت وجود دارد؟)......................خیر

      5. ایا من مبتلا به تبخال تناسلی هستم؟.....................نیاز به آزمایش خون هست و یا دیدن ضایعات در معاینه (و نه عکس)

      6. شما فرمودید علائمی که گفتم (در سوال قبلی که عکس نیز نفرستاده بودم) بعید است از علائم تبخال تناسلی باشد و اگر بخواهم می توانم ازمایش دهم. حال میخواهم جواب قطعی به من بدهید که من آیا تبخال تناسلی دارم یا خیر؟........................بازهم می گویم نیاز به آزمایش خون هست و یا دیدن ضایعات در معاینه (و نه عکس)

      7. با چه علائمی باید به تبخال تناسلی مشکوک شوم؟ (لطفا با جزئیات بگوئید) ..................در سایتم در مورد این بیمار توضیحات مفصل دادم به آنجا رجوع کنید



      8. ایا من مبتلا به بیماری مقاربتی هستم؟....................نیاز به آزمایش خون هست
    2. تصویر کاربر امین دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      # اقای دکتر جسارتا هر سه عکس مربوط به تبخال تناسلی در این سوال را مشاهده کردید؟

      # هر سه عکس کیفیت خوبی دارند.پس رو چه حساب می گوئید کیفیت انها پائین است؟

      # ایا با توجه به عکسها و توضیحات این سوال و سوال d91iv9103423 در من مورد مشکوکی به تبخال وجود دارد که می گوئید باید ازمایش دهم؟






      #همچنین با توجه به عکسها و توضیحات این سوال و سوال d91iv9103423 ایا من مشکوک به بیماری مقاربتی هستم؟


      مهم مهم مهم: اقای دکتر من تبخال و بیماری مقاربتی را از روی اطمینان و در واقع وسواس فکری راجع بهشون سوال پرسیدم و جز علائم این سوال و سوال d91iv9103423 که توضیح دادم ((که در سوال d91iv9103423 فرمودید بعید است این علائم مربوط به تبخال باشد) ولی بازهم لطفا سوال d91iv9103423 با این سوال را از لحاظ تبخال و بیماری مقاربتی چک کنید) علائم دیگری میشه گفت به ان صورت ندارم. پس لطفا با توجه به تمامی عکسها و توضیحاتم در این سوال و سوال d91iv9103423 به همه سوالاتم جواب قطعی بدید...ممنون
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      برای تبخال تناسلی نیاز به معاینه و در صورت شک نیاز به ازمایش و برای دیگر بیماری های مقاربتی نیاز به آزمایش هست
    4. تصویر کاربر امین دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      اقای دکتر جسارتا از لحاظ مالی اصلا شرایط خوبی ندارم و شما جسارتا فقط بفرمائید:

      1. هر سه عکسی که برای شما برای تبخال تناسلی در این سوال ارسال کردم را دیدید؟ (پس چرا گفتید کیفیت ندارد)


      2. با توجه به عکسهای سوال d91iv9103423 و این سوال : ایا اصلا شما مشکوک به بیماری مقاربتی و تبخال تناسلی در من هستید یا خیر؟ (این دیگر سوال اخرم هست و خواهشمندم پاسخ دهید) در واقع با توجه به توضیحات و عکس ها اصلا جایی برای شک هست یا خیر؟

      در کل با توجه به تمامی عکس ها و توضیحات این سوال و سوال d91iv9103423 ایا چیزی برای شک کردن به تبخال تناسلی و بیماری مقاربتی در من وجود دارد یا خیر؟


      تورو خدا یه کلام بی ادبیه صراحتا پاسخ بدید
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      من صریح پاسخ دادم شما اصرار دارید من چیزی بگویم که دوست دارید بسنوید و این خلاف واقع خواهد بود
      من براساس عکس پر مورد تبخال تناسلی نمی توانم نظر دقیقی بدهم لذا نیاز به معاینه خضوری و / یا آزمایش هست
      برای بیماری هایی مثل ایدز هپاتیت و سیفلیس نیاز به آزمایش هست
      برای سوزاک هم نیاز به معاینه و بعضا آزمایش هست
    6. تصویر کاربر امین دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      اقای دکتر استرسی شدم لطفا عکس زیر را ببینید و پاسخ دهید لطفا لطفا دارم از استرس می میرم.خواهش می کنم

      http://s8.picofile.com/file/8319813826/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B9_%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B1%DB%B0%DB%B4.png
    7. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      منظورم در مورد هست نه پر مورد
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر