ناتوانی جنسی ناشی از نشت وریدی آلت و درمان آن

در این مقاله مطالعه می کنید:

ارضای غریزه ی جنسی و برقراری یک رابطه ی جنسی موفق یکی از مهم ترین عواملی است که باعث استقرار آرامش در زندگی و انس بیشتر در بین زن و شوهر می شود. از آنجایی که در یک رابطه ی جنسی عموما مرد نقش فعالی را ایفا می کند، لذا همیشه این نگرانی برای مردان وجود دارد که روزی توان جنسی، رو به کاهش برود و دیگر نتوانند رابطه ی جنسی خوبی را با همسرشان برقرار کنند. اینجاست که پای مردان به مطب پزشکان متخصص ارولوژی باز می شود تا راه چاره ای برای رفع این مشکل پیدا کنند. پزشک ابتدا با گرفتن شرح حال کاملی از بیمار سعی می کند تا عواملی را که می توانند روی توان جنسی تاثیر منفی بگذارند، شناسایی و در حد امکان آن ها را حذف یا تعدیل نماید.

اولین و شاید مهم ترین عامل موثر بر فعالیت جنسی مطلوب، نداشتن یک شیوه صحیح زندگی است. رژیم غذایی چرب و یا شیرین، چاقی مفرط، ورزش نکردن، سیگار، مواد مخدر، استرس های شغلی و اجتماعی، ساعات بالای کاری، خستگی مفرط ناشی از کار زیاد، کشاندن دغدغه های شغلی به داخل منزل، عدم برقراری ارتباط عاطفی مناسب با همسر، وجود مشکلات اقتصادی زندگی و … همه و همه از عواملی هستند که محسوس و نامحسوس بر روی توان جنسی آثار سویی می گذارند و قطعا برطرف کردن آن ها نقش بسزایی در بهبود عملکرد جنسی و زناشویی می گذارد و صد البته رفع هیچکدام از این عوامل در اختیار پزشک نیست. سابقه بیماری های همراه مثل دیابت، فشارخون، سکته قلبی و مغزی، اختلالات دیسک کمر و بیماری های اعصاب و روان نیز می توانند باعث کاهش توان جنسی شوند. مصرف برخی داروها نیز روی نعوظ تاثیر منفی می گذارند؛ بویژه داروهای فشار خون و داروهایی که در درمان بیماری های روحی-روانی به کار می روند.

نشت وریدی دکتر جباری

بعد از اینکه پزشک شرح حال کاملی از بیمار گرفت و معاینه ی کاملی بویژه از اندام تناسلی انجام داد، سراغ انجام آزمایشات می رود. این آزمایشات شامل قند، چربی و آزمایشات مربوط به هورمون های جنسی و تیروئیدی و بعضا تست PSA برای ارزیابی پروستات در افراد مسن می باشد. اگر آزمایشات نرمال باشند، ابتدا توصیه به تغییر سبک زندگی و تلاش در جهت رفع عواملی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، می شود.

چه درمان دارویی برای نشت وریدی وجود دارد؟

قدم بعدی تجویز داروهایی است که از طریق افزایش گردش خون آلت باعث بهبود کیفیت نعوظ می شود. این داروها شامل قرص های سیلدنافیل 50 و 100 میلی و تادالافیل 10 و 20 میلی می باشد و یک ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف می گردد. مصرف این داروها با شکم خالی و یک لیوان پر آب باعث افزایش اثر بخشی آن ها می شود.

البته اگر کسی به هنگام سکس، میل و هوس جنسی نداشته باشد، این داروها تاثیر چندانی نخواهند داشت. بهتر است از مقادیر کم دارو شروع کنید و بعد بتدریج در صورت عدم  اثربخشی، دوز آن را افزایش دهید. شاید مصرف یک نصف قرص سیلدنافیل هم در خیلی افراد جوان کافی بوده و نیازی به مصرف دوزهای بالاتر نباشد؛ چرا که دوزهای بالاتر با عوارض بیشتری همراه هست. شایع ترین عارضه ی این قرص ها، سر درد است. اگر چه این قرص باعث افزایش فشار خون نمی شود و غالبا عارضه جدی ندارد ولی در بیماران قلبی و آن هایی که فشار خون کنترل نشده دارند، بایستی با احتیاط و تجویز پزشک ارولوژی و اجازه پزشک قلب استفاده شود.

علائم نشت وریدی چیست؟

در افرادی که نشت وریدی دارند، آلت به هنگام رابطه ی جنسی، کامل سفت نمی شود و اگر هم کامل سفت شود، خیلی زود سفتی خود را از دست داده و شل می شود.

علت نشت وریدی چیست؟

خیلی اوقات علت آن مشخص نمی شود ولی دیابت، بیماری پیرونی و حتی اضطراب شدید از عواملی هستند که می توانند باعث نشت وریدی شوند.

چگونه نشت وریدی را تشخیص می دهند؟

1- سونوگرافی رنگی (کالر داپلر)  از رگ های آلت باتزریق پاپورین

سونوگرافی رنگی آلت

در افرادی که داروها اثربخش نمی باشند، انجام سونوگرافی رنگی از عروق آلت تناسلی توصیه می شود. در سونوگرافی رنگی علاوه بر ارزیابی بافت اسفنجی اجسام غاری که مسئول ایجاد نعوظ و سفتی آلت هستند، رگ های ورودی (سرخرگ ها یا شریان ها) و رگ های خروجی (سیاه رگ ها یا وریدها) نیز بررسی می شود. برای اینکه نعوظ سفت و پایداری ایجاد شود، بایستی شریان ها باز بوده و خون را به میزان کافی وارد اجسام غاری آلت نمایند و از طرف دیگر وریدها که مسئول خارج کردن خون از آلت هستند، بسته شوند تا خونی که وارد بافت اسفنجی آلت شده، در آلت تجمع یافته و باعث بزرگ شدن آلت و ایجاد نعوظ و سفتی کامل و ماندگار آلت گردد.

در صورتی که خون به میزان کافی وارد نشود (به دلیل تنگی شریان ها) یا خون وارد شده در آلت حفظ و تجمع نیابد (بدلیل نشت وریدی)، ما شاهد نعوظ مناسبی برای شروع یا تداوم سکس نخواهیم بود. تنگی شریانی غالبا در در افراد مسن، سیگاری، دیابتی، غیر فعال، دارای کلسترول بالا و …. دیده می شود.

2- کاورنووگرافی

در صورت اثبات نشت وریدی در سونوگرفی رنگی (کالر داپلر)، برای بیمار درخواست کاورنوزوگرافی می شود. در این عکس رنگی با تزریق سرم حاوی ماده ی رنگی به داخل بافت اسفنجی آلت، وریدهایی که خون از آن ها نشت می کند، مشخص شود.

درمان جراحی نشت وریدی

در صورتی که درمان دارویی موثر نباشد، قدم بعدی درمان نشت وریدی، جراحی است؛ البته خیلی اوقات دست یابی و بستن همه ی وریدهایی که نشت دارند، امکانپذیر نیست. لذا جراحی آلت تناسلی به منظور بستن این ورید ها، همیشه با موفقیت همراه نمی باشد و میزان موفقیت حداکثر 30 درصد است.

ولی از آنجایی که این جراحی غالبا عوارض جدی به همراه ندارد، لذا ارزش این را دارد که فرد ریسک این جراحی را بپذیرد؛ به امید اینکه شرایط بهتری را در سکس پیدا کند. در برخی افراد که به قرص جواب نمی دهند و شریان ها باز می باشد، بستن وریدهای نشت دهنده به آن ها کمک می کند تا حداقل  پاسخ بهتری نسبت به قرص ها داشته باشند.

دکتر محمد جباری متخصص ارولوژی و فوق تخصص ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.5/5 - (213 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر mohamad یکشنبه ۲۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 106 مشاهده پرسش
    سلام دكتر مرسي از سايت خوبتون
    من ٢سال فهميدم زيگيل دارم و دكتر پوست رفته و با كرايو از بين بردم و بد چند ماه در اطراف باز زيگيل زد و باز به پزشك مراجعه كردم واز بين برد دكتر من معذرت مي خوام خود ارزاي خيلي انجام ميدم با كرم امكانش هست براي اونم باشه و بد زنگ التم سياه شده همكارتون موقع درمان هر سري پرسيدم اين سياه و تغير رنگ سرطان نباشه كه در جواب گفت نه دكتر اخرين بار روي لوله التم زيگيل بوده كه چند سري مراجع كردم گفت زيگيل نيست ولي دفع اخر گفت زيگل هست البته بگم با تيغ زده بودم
    معذرت دكتر من يك بارم خود ارزاي كردم و بدش چند ساعت رفتم ادرار كنم بد ادرا سر كلاهك مي خاريد ولي نميسوخت بد بد يه روز خوب شد لطفا راهنمايي كنيد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      الان دقیقا سوال تان چیست؟
  • تصویر کاربر حسام چهارشنبه ۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 147 مشاهده پرسش
    با سلام
    اقاي دكتر چند وقت قبل يه ضايع مشكوك روي التم ديدم و به دكتر پوست مراجعه كردم و نمونه برداري كرد كه ازمايش شود، جواب ازمايش رو خدمتتون ميفرستم لطفاً بفرماييد نتيجه چه بوده و اينكه
    از اونجا به بعد خيلي فكرم مشغول شده كه نكنه واسه رابطه هايي كه داشتم به اچ پي وي دچار شدم و شنيدم ازمايشي نيس كه نشون بده، از اون موقع به بعد هي احساس خارش در ناحيه تناسلي ميكنم و احساس ميكنم موهاي ناحيه تاسلي به التم ميخوره و احساس سوزن سوزن شدن و بي قراري و ناراحتي ميكنم در صورتي كه قبلاً اينگو نبوده، بنده مجردم و ميخوام ازدواج كنم، بايد چيكار كنم اقاي دكتر؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      جواب ازمایش یک ضایعه ی سطحی و معمولی پوست بوده و زگیل نمی باشد و این علائمی که دارید ربطی به زگیل نداشته و از این بابت جای نگرانی ندارد.
    2. تصویر کاربر حسام چهارشنبه ۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      جناب دكتر بسيار سپاس گذارم بابت پاسخگوييتون ولي ميتونم بپرسم دليل اين علائم بنده مربوط به چي ميشه ؟ زايعه اي مشاهده نميكنم ولي خيلي نگراني دارم بيشتر اوقات به اين موضوع فكر ميكنم، اين احساسي كه بابت برخورد موهاي ناحيه تناسلي به التم دارم و احساس سوزن سوزن شدن و بي قراري ميكنم از چي ميتونه باشه جناب دكتر؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      به نظرم بیشتر یک وسواس فکری است احتمالا اینحالات را قبلا هم داشته اید ولی به دلیل حساسیتی که بخاطر ترس از ابتلای به زگیل پیدا کرده اید بیش از حد بخودتان حساس شده اید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر بی جمعه ۴ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 109 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جباری
    من پسری بیست ساله هستم با طول و قطر آلت مناسب اما هنگام نعوظ دو تا سه سانت رو به پایین آلتم کج هست اما با دست میشه صاف کنم بعد که دستمو بر دارم به حالت اول بر میگرده خواستم بدونمکه آیا در دخول برام مشکل ایجاد میشه یا نه و دوم اینکه آیا نعوظ من مشکلی داره که با دست میتونم صافش کنم یا نه عادیه ؟؟

    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۴ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      خواستم بدونمکه آیا در دخول برام مشکل ایجاد میشه یا نه ...........................عکس بفرست ببینم
      و دوم اینکه آیا نعوظ من مشکلی داره که با دست میتونم صافش کنم یا نه عادیه ؟؟............................عادیه
  • تصویر کاربر س سه شنبه ۱۷ شهریور ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 128 مشاهده پرسش
    با سلام. آقای دکتر بنده یک سالی هست که درمان زگیل را شروع کردم و در این مدت تمامی روش های مرسوم را انجام داده ام. (*فریز - سوزاندن - پودوفیلین - پماد ایمی کیمود ) اما هچنان 4 الی 5 زگیل نسبتا ریز در قسمت زیر شکم به وجود می آید و به محض مشاهده انها اقدام به از بین بردن انها به یکی از روشهای فوق میکنم. اما فقط برای مدت کوتاهی از بین می روند و بعد یک الی دو ماه دوباره به وجود می آیند از ژیلت نیز استفاده نمیکنم که منجر به تحریک شود . ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید به چه طریق می تونم از به وجود اومدن مجدد انها جلوگیری کنم. متشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۷ شهریور ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      لیزر کنید
  • تصویر کاربر شاهین جمعه ۲۹ اسفند ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 135 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت جنای آقای دکتر جباری

    من 38 ساله هستم و مجرد چند وقته که یه ضایعات کوچکی روی آلت تناسلی دیدم که عکس هاشو ادد کردم،

    لطفا اگر امکان داره و وقت داشتید نگاه کنید تا اگه درمان لازم داره بفرمایید چه درمانی تا حضوری مطب خدمت برسم.

    سپاس فراوان از صرف وقت برای پاسخ به بیماران

    انشاالله همواره در زندگی سلامت، موفق و پاینده باشید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۹ اسفند ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      این ها زگیل تناسلی هستند و من لیزر را برای درمان توصیه می کنم
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر