درمان اختلال نعوظ با مکمل یوهمبین

در این مقاله مطالعه می کنید:

مردم غرب آفریقا به صورت سنتی از پوست درخت یوهمبین به منظور تقویت قوای جنسی و نیز بهبود سلامت عمومی و عملکردهای ورزشی استفاده می کردند.
امروزه میتوان عصاره پوست درخت یوهمبین را به عنوان مکمل روزانه بدون تجویز پزشک تهیه کرد. تولید کنندگان این مکمل اعتقاد دارند که این دارو منجر به بهبود اختلالات نعوذ (ED)، میل جنسی کم در زنان و عوارض جانبی جنسی برخی از داروهای ضد افسردگی میشود. با این وجود تحقیقات صورت گرفته این نتایج را تایید نمیکند و یا دیدگاههای متناقضی در این رابطه را نشان می دهند.

آیا مکمل یوهمبین مانند دارو عمل میکند؟

عصاره پوست این درخت، مشابه یوهمبین هیدروکلراید داروی تجویز شده برای ناتوانی جنسی پس از دهه 1930 نیست. به همین دلیل نمی توانید از این مکمل به جای دارو استفاده کنید و یا انتظار داشته باشید که به یک میزان تاثیرگذار باشند. 

داروهای تجویز شده بشدت توسط قوانین سازمان غذا و دارو (FDA) از نظر آزمایش علامت گذاری کنترل می شوند و پیش از فروش و عرضه به بازار، تاییدیه دریافت کرده اند.

در مقابل، مکمل ها نیاز به چنین مقرراتی ندارند و پیش از عرضه به بازار نیازی به تاییدیه FDA ندارند. شرکت های تولید کننده و فروش این محصولات مسئول سلامت و علامت گذاری این ترکیبات هستند.

محققین با بررسی مکمل های مختلف یوهمبین نشان داده اند که میزان قسمت کلیدی و اصلی یوهمبین، کمتر از میزان موجود در پوست درخت است. 

علاوه بر این نشان داده شده است که برخی مکمل ها، حاوی ترکیباتی هستند که به صورت طبیعی در پوست درخت یوهمبین وجود ندارد.

مکمل یوهیمبین

عوارض جانبی یوهمبین

یوهمبین میتواند بر داروهای تجویز شده و سایر مکمل های مصرفی تاثیر بگذارد. در صورت مصرف رقیق کننده های خون نظیر وارفارین (Coumadin) امکان بروز خونریزی وجود دارد. در صورت مصرف دارو برای دیابت و یا وجود مشکلات کلیوی، کبدی و قلبی، مصرف یوهمبین توصیه نمی شود. در صورت داشتن تشنج و یا بیماری های ذهنی نظیرADHD، از مصرف یوهمبین خودداری کنید. عوارض جانبی میتواند شامل:

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی
فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی

در اینجا به معرفی چند قرص برای درمان زود انزالی و نعوظ در مردان می پردازیم:
تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.4/5 - (37 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ثمر جمعه ۱۱ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 84 مشاهده پرسش
    همسرم يه دونه سفيد رنگ مثل زگيل قرينه هم اطراف آلتش درآورده استخر آلوده حوله آلوده ممكنه باشه چون مسافرت بوده امكانش هست عكسشو بفرستم ببينيد دقيقا چيه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۱ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر امير جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 104 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر.من نزديك ٩ ماه پيش مقاربت داشتم. از نزديك ٣ ماه پيش ٣ تا دونه ريز سياه روي التم زده شد. من يكيش رو كندم و فك كردم چيزي نيست!! اما ٣.٤ روز بعد بيشتر شد و الان قرمز رنگه و يه حالت كبودي روي التم ايجاد شده!! نه درد داره و نه خارش!! خواستم بدونم به چه علت هست؟! اگه امكانش باشه كه واستون عكس هم بفرستم!!
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      عکس واضح بفرست ببینم
  • تصویر کاربر علیرضا چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 142 مشاهده پرسش
    به شکل ی جوش کوچیک میمونه مثل همونایی که تو صورت و جاهای دیگه میزنه این چند ماه پیش به وجود اومده و بعدش دوتا و چهارتا شد و اندازشم کمی بزرگتر شده اصلا درد و خارش و هیچی نداره
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      اين ها مولوسكوم هستند كه ويروسي بوده و از طريق رابطه جنسي منتقل مي شوند
  • تصویر کاربر سارا یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 125 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر..خسته نباشيد.
    مجرد هستم و رابطه اي نداشتم ليزر بيكيني انجام دادم اما دچار زگيل تناسلي شدم من فريز انجام دادم ولي متاسفانه بيشتر شدن درمان با سركه سيب انجام دادم آيا تاثيري دارد؟ و اينكه براي سيستم ايمني چي بايد مصرف كنيم؟ ويتامين a خوبه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      سرکه ی سیب تاثیر چندانی و موثری ندارد و لیزر CO2 را توصیه می کنم و برای اصلاح موهای ناحیه تناسلی از تیغ استفاده نکنید
  • تصویر کاربر ashkan شنبه ۱۰ بهمن ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 403 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. این سوالو توی سوالات کاربرای دیگه نذارین لطفا.خصوصی باشه.امیدوارم حالتون خوب باشه.من 20 ساله هستم و طول آلت تناسلیم در حالت غیر نعوظ به شدت کوچیکه جوری که واقعا اذیت کنندس و در حالت نعوظ به طور کامل بزرگ نمیشه و خمیدگی رو به پایین داره.عکس میفرستم اگه ممکنه کامل و دقیق جواب بدین و امیدواری ندین.چون احساس میکنم واقعا مشکل دارم.
    مشکل بعدیم اینه که روی تنه آلت تناسلیم مو رشد کرده و این کاملا غیر طبیعیه.چون تا نزدیک ختنه گاه موی رشد شده وجود داره.اگه ممکنه دلایل این دو مشکل و طرز درمانشونو بگین.واقعا نگرانم.ممنون میشم کمکم کنین.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۰ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      عکسی ارسال نشده است
    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۰ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      این ها مربوط به غدد چربی محل ختنه گاه هست و طبیعی است و جای نگرانی ندارد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر