درمان اختلال نعوظ با مکمل یوهمبین

در این مقاله مطالعه می کنید:

مردم غرب آفریقا به صورت سنتی از پوست درخت یوهمبین به منظور تقویت قوای جنسی و نیز بهبود سلامت عمومی و عملکردهای ورزشی استفاده می کردند.
امروزه میتوان عصاره پوست درخت یوهمبین را به عنوان مکمل روزانه بدون تجویز پزشک تهیه کرد. تولید کنندگان این مکمل اعتقاد دارند که این دارو منجر به بهبود اختلالات نعوذ (ED)، میل جنسی کم در زنان و عوارض جانبی جنسی برخی از داروهای ضد افسردگی میشود. با این وجود تحقیقات صورت گرفته این نتایج را تایید نمیکند و یا دیدگاههای متناقضی در این رابطه را نشان می دهند.

آیا مکمل یوهمبین مانند دارو عمل میکند؟

عصاره پوست این درخت، مشابه یوهمبین هیدروکلراید داروی تجویز شده برای ناتوانی جنسی پس از دهه 1930 نیست. به همین دلیل نمی توانید از این مکمل به جای دارو استفاده کنید و یا انتظار داشته باشید که به یک میزان تاثیرگذار باشند. 

داروهای تجویز شده بشدت توسط قوانین سازمان غذا و دارو (FDA) از نظر آزمایش علامت گذاری کنترل می شوند و پیش از فروش و عرضه به بازار، تاییدیه دریافت کرده اند.

در مقابل، مکمل ها نیاز به چنین مقرراتی ندارند و پیش از عرضه به بازار نیازی به تاییدیه FDA ندارند. شرکت های تولید کننده و فروش این محصولات مسئول سلامت و علامت گذاری این ترکیبات هستند.

محققین با بررسی مکمل های مختلف یوهمبین نشان داده اند که میزان قسمت کلیدی و اصلی یوهمبین، کمتر از میزان موجود در پوست درخت است. 

علاوه بر این نشان داده شده است که برخی مکمل ها، حاوی ترکیباتی هستند که به صورت طبیعی در پوست درخت یوهمبین وجود ندارد.

مکمل یوهیمبین

عوارض جانبی یوهمبین

یوهمبین میتواند بر داروهای تجویز شده و سایر مکمل های مصرفی تاثیر بگذارد. در صورت مصرف رقیق کننده های خون نظیر وارفارین (Coumadin) امکان بروز خونریزی وجود دارد. در صورت مصرف دارو برای دیابت و یا وجود مشکلات کلیوی، کبدی و قلبی، مصرف یوهمبین توصیه نمی شود. در صورت داشتن تشنج و یا بیماری های ذهنی نظیرADHD، از مصرف یوهمبین خودداری کنید. عوارض جانبی میتواند شامل:

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی
فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی

در اینجا به معرفی چند قرص برای درمان زود انزالی و نعوظ در مردان می پردازیم:
تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.4/5 - (37 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهرداد شنبه ۲۷ دی ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 125 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر من پسری هستم 30 ساله. اطراف ناحیه تناسلی چند عدد زگیل دارم که حدود 2 سال می شه ظاهر شده و تقریبا خیلی از نظر اندازه و تعداد تفاوتی نکرده. جدیدا به پزشک مراجعه کرده و انواع آزمایشات مثل VDRL، HIV، HBc و .... دادم و خدا رو شکر همه منفی بودآزمایش U/Cو C.B.C هم خوب بود. اما برای ادرار کردن مشکل دارم و پزشک معالجم گفته احتمال داره داخل مجرا هم زگیل داشته باشم اما گفته که ابتدا باید زگیل های دور آلت برداشته بشه. برای من پماد کرم ایمیکویمود ۵% تجویز کرده اما با توجه به طولانی بودن دوره درمان نگران این هستم به لحاظ مجاری ادراری یا پروستات یا .... دچار مشکل بشم یا عفونت پیدا کنم. توصیه شما چیه آقای دکتر؟
    با تشکر فراوان از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۶ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      به نظر من ضایعات را با لیزر بردارید و اگر در ابتدای مجرای ادراری زگیل ندارید خیلی خیلی بعیده که در داخل ضایعه ای باشد
    2. تصویر کاربر مهرداد شنبه ۲۷ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      آقای دکتر ممنون از جوابتون

      ابتدای آلت هیچ زگیلی ندارم . اما هم برای شروع ادرار مشکل دارم هم برای تخلیه کامل مثانه . علت این چی می تونه باشه؟ چند روزی هم هست بیضه سمت چپم حالت تیر کشیدن داره و درد خفیفی دارم البته متناوب هستش و بعضی وقتا اینطور میشه. اگه ممکن است هزینه لیزر رو هم بگید.

      سپاس بسیار از شما
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۴ دی ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 110 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    آیا دستگاه هایی مانند وکیوم و اکستندر واقعا هیچگونه تاثیری در سایز و قطر آلت ندارند؟؟ حتی به مقدار کم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۴ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      به مقدار کم دارند
  • تصویر کاربر MASOUD شنبه ۶ دی ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 116 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر...
    من 19 سالمه....من بر روی نوک الت تناسلیم دو تا لکه قرمز به وجود اومده که یکیشون خشک هست و پوست میندازه و همین جوری دارن گسترش پیدا میکنن...و دکتر هم نمیتونم برم...از چ دارو های برای توقف درمان استفاده کنم؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۶ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      قبل از درمان بایستی تشخیص دا. لذا بدون دیدن و معاینه و تشخیص نمی شود دارویی تجویز کرد
  • تصویر کاربر شیوا چهارشنبه ۱۲ شهریور ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 151 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید و ممنون از سایت خوبمن 31 ساله و متاهل هستم . یک ماه پیش روی بیضه های همسرم لکه های قرمز دیده شد که با مراجعه به پزشک و آزمایش HPV مشخص شد نوع ویروسش 6 هست و بعد از اون منهم که هیچ علامتی نداشتم آزمایش HPV دادم ولی نوع ویروس من 44 بود، سوالی که داشتم اینه که با توجه به اینکه هر دوی ما قبلا از ازدواج رابطه داشتیم، و حدود یک سال هست که ازدواج کردیم چطور ممکنه که من نوع 44 رو دارم و ایشون نوع 6 ؟ و دکتر به ایشون گفتند که تا 6 ماه رابطه نداشته باشند آیا علتش اینه که چون نوع ویروسها متفاوته امکان اینکه من هم به نوع 6 دچار شم وجود داره؟ و اینکه اگر این ویروس ها از بین نمیرن پس ما کلا نباید رابطه داشته باشیم؟ و سوال دیگه اینکه با توجه به اینکه نوع 44 علائم نداره آیا ممکنه ایشون نوع 44 رو هم داشته باشن؟ و در مورد من هم ممکنه نوع 6 رو هم داشته باشم و تو آزمایش مشخص نشده باشه؟ و اینکه هیچ درمان یا توصیه ای واسه این دو نوع وجود نداره؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۲ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      چطور ممکنه که من نوع 44 رو دارم و ایشون نوع 6 ؟ ......هر کدام ممکن است از شرکای قبلی خود گرفته باشید
      و دکتر به ایشون گفتند که تا 6 ماه رابطه نداشته باشند آیا علتش اینه که چون نوع ویروسها متفاوته امکان اینکه من هم به نوع 6 دچار شم وجود داره؟.......بله امکان داره
      و اینکه اگر این ویروس ها از بین نمیرن پس ما کلا نباید رابطه داشته باشیم؟......این روش منطقی و عملی نیست
      و سوال دیگه اینکه با توجه به اینکه نوع 44 علائم نداره آیا ممکنه ایشون نوع 44 رو هم داشته باشن؟.......بله ممکنه
      و در مورد من هم ممکنه نوع 6 رو هم داشته باشم و تو آزمایش مشخص نشده باشه؟ ........بله ممکنه
      و اینکه هیچ درمان یا توصیه ای واسه این دو نوع وجود نداره؟.......نه نداره
  • تصویر کاربر arj چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    ايا راهي براي حجيم كردن الت هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      خیر
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر