افزایش سایز آلت مردان – واقعیت یا خیال

در این مقاله مطالعه می کنید:

آیا قطر، طول و سایز آلت تناسلی در مردان قابل افزایش است؟ برای پاسخ این سوال هم باید گفت “آری” و هم “خیر”. برای رسیدن به جواب نهایی با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

در خیلی از افراد، هویت و عزت نفس به طور عمیقی به تصویر فرد از دستگاه تناسلی خود بر می گردد. در افرادی که احساس ناخوشایندی در مقایسه با ایده آل ذهنی خود دارند ممکن است دچار کاهش عزت نفس شوند. یک مرد طبیعی ممکن است آلت تناسلی خود را به نظر خیلی کوچک بداند و به دنبال افزایش قطر دستگاه تناسلی خود باشند و یا یک زن ممکن است ظاهر اندام تناسلی خود را ناخوشایند قضاوت کند. این احساسات معمولا از مقایسه خود با عکس ها یا فیلم ها ی مستهجن، پرداختن وسایل ارتباط جمعی مثل اینترنت و ماهواره به این موضوع، و یا نظر شریک جنسی و یا دوست بوجود می آید.

افزایش آگاهی افراد، منجر به تقاضای رو به رشد مردم برای اعمال جراحی زیبایی دستگاه تناسلی شده است.  امروزه با استفاده از تکینیک های جدید جراحی، بهبودی قابل توجهی در جراحی های زیبایی اندام تناسلی پدید آمده است.

چگونه طول آلت را اندازه گیری کنیم؟

طول آلت را می توان هم در حالت کشیدن آلت شل و هم در حالت نعوظ اندازه گیری کرد. طول آلت از محل اتصال آلت به استخوان عانه (پوبیس) تا راس آْلت در حالت کشیده یا در حالت نعوظ اندازه گیری می شود. به هنگام اندازه گیری، آلت بایستی عمود بر بدن باشد. طول آلت شل در حالت کشیده ارتباط نزدیکی با طول آلت در حالت نعوظ دارد.

اندازه گیری آلت تناسلی

چگونه قطر (محیط) آلت را اندازه گیری کنیم؟

برای محاسبه اندازه آلت، حتما بایستی آلت در حالت نعوظ باشد که در این حالت با متر محیط آن را در بخش میانی آلت مطابق شکل زیر اندازه گیری می کنیم. چربی ناحیه شرمگاهی اطراف آلت باعث می شود تا طول آلت شل کوچک به نظر برسد ولی در حالت نعوظ سایز آن طبیعی است.

سایز آلت تناسلی مردان

سایز آلت طبیعی در مردان چقدر است؟

در مطالعه ای که بر روی ۱۵۰ نفر  (نژاد Caucasian) انجام شده، میانگین سایز آلت در حالت نعوظ ۱۴.۲۵ سانتیمتر بود، که ۱۸ نفر کمتر از 11.75 سانتیمتر و ۱۸ نفر هم بالای ۱۵.۷۵ سانتیمتر بود. در این مطالعه محیط آلت در حالت نعوظ از 8.75 سانتیمتر تا 14.75 سانتیمتر با میانگین ۱۱.۷۵ سانتیمتر بود.

در مطالعه ی دیگری میانگین طول آلت در حالت کشیده ۱۱ سانتیمتر و در حالت نعوظ ۱۲.۵ سانتیمتر بود.

بایستی بدانید که طول آلت بر اساس نژاد و ژنتیک می تواند متفاوت باشد و همانگونه که دیگر ویژگی های جسمی هر شخص با دیگران حتی با خویشاوندان درجه اول خود متفاوت است لذا مقایسه خود با هر فرد دیگری در رابطه با سایز آلت نیز صحیح نمی باشد.

به طور کلی سایز آلت در حالت نعوظ در 70 درصد مردان بین 13 تا 15 سانت هست و 30 درصد بقیه مردان بیشتر یا کمتر از این میزان می باشد.

چه عواملی باعث می شود آلت کوچک به نظر برسد؟

  • چاقی و افزایش چربی ناحیه شرمگاهی. در این حالت آلت در چربی اطراف پنهان شده و کوچک به نظر می رسد.

 

کوچک بودن آلت تناسلی

آلت تناسلی کوچک

 

  • آلت پرده دار از مواردی است که می تواند باعث کوچک به نظر رسیدن الت شود.

 

webbed penis02

آلت تناسلی

 

  • پائین قرار گرفتن آلت به نحوی که آلت توسط کیسه بیضه احاطه شده باشد.

روش های افزایش طول آلات تناسلی

با برش رباط سوسپنسوری که آلت را به استخوان عانه متصل می کند و سپس انجام وی-وای پلاستی (v-y plasty) بر روی پوست آلت می توان بر سایز آلت افزود. با این عمل حدود ۱ تا ۲ سانتیمتر به طول و سایز آلت در حالت شل افزوده می شود و لازم است حداقل ۶ ماه بعد از جراحی، وزنه ای به آلت آویزان باشد تا این افزایش طول حفظ شود.  با توجه به عوارض زیادی که این روش بدنبال دارد انجام آن امروزه با اکراه و پذیرش ریسک عوارض آن انجام می شود.

قرص افزایش طول دستگاه تناسلی مردان

برخی تبلیغات از قرص هایی برای افزایش طول و سایز آلت تناسلی مردان نام می برند که با توجه به عوارض احتمالی، مصرف بسیاری از آنها تأیید نمی شود.

آلت تناسلی

از عوارض این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد جوشگاه وسیع و فرو رفته همراه با عدم رویش مو در محل عمل

افزایش سایز آلت مردان

افزایش سایز آلت

 

  • افتادگی آلت و احاطه شدن آن توسط کیسه ی بیضه
  • عدم ایستادگی آلت در حالت نعوظ و ایجاد زاویه نامناسب بین آلت و بدن در حالت نعوظ
  • چسبندگی مجدد و کوتاهی مجدد آلت

چگونه می توان قطر آلت را افزایش داد؟

روش های متعددی برای افزایش قطر آلت وجود دارد

  • تزریق چربی خود فرد به زیر پوست
  • کارگذاری گرفت چربی در لایه ی زیرین پوست آلت
  • کارگذاری گرفت های مصنوعی مثل آلودرم

در همه ی این روش ها بین ۲ تا ۴ سانتیمتر به قطر آلت افزوده می شود.

عوارض افزایش قطر آلت چیست؟

تکنیک های افزایش قطر آلت با عوارض زیادی همراه هست که شامل موارد زیر هست:

  • قرینه نبودن مواد کاشته شده و در نتیجه نا هموار شدن سطح آلت
  • جذب بخشی از بافت کاشته شده و در نتیجه بدشکل شدن آلت
  • آسیب پوست آلت به دلیل اختلال در خونرسانی به آن
  • در مورد آلودرم از آنجایی که این گرفت قابلیت کششی ندارد هنگام نعوظ مشکل ساز شده و باعث اختلال در نعوظ و کجی آلت می شود.

Print

حال مجدد به سوالی که اول مقاله درباره افزایش سایز آلت پرسیده شد بر می گردیم:

آیا طول و سایز آلت تناسلی طبیعی در مردان قابل افزایش است؟

برای افرادی که سایز آلت شان طبیعی است و به هیچ یک از مواردی که در بالا ذکر شد و می تواند باعث کوچک به نظر رسیدن آلت بشود مبتلا نیستند، افزایش سایز آلت در حد ۱ تا ۲ سانتیمتر و آن هم با احتمال بالای بروز عوارض همراه هست. پس پاسخ به این سوال برای این دسته از افراد “خیر” هست.

اما برای افرادی که به دلیل چاقی یا وجود آلت پرده دار آلت شان نهفته شده و کوجک به نظر می رسد می توان با جراحی بخش های نهفته آلت را از بافت های اطراف بیرون کشید و بدین ترتیب به ایجاد نمایی طبیعی و زیبا به آلت و برگرداندن عزت نفس به فرد کمک کرد. پس پاسخ به این سوال برای این دسته از افراد “آری” هست.

 آیا می توان با جراحی طول آلت تناسلی را افزایش داد؟

 اگر احساس می کنید باز هم نیاز دارید اطلاعات بیشتری در این باره داشته باشید می توانید مقاله روش های بزرگ کردن آلت تناسلی را مطالعه بفرمایید.

سوال: علت دوشاخه بودن ادرار چیست؟

سلام آقای دکتر … دوسوال داشتم ممنون میشم که جواب بدین …
در هنگام ادرار دوشاخه ای هست و بعد از مدتی نیز به یک شاخه تبدیل میشود … در هنگامی که آلت تناسلی در هنگام نعوظ باشد انگار با حالتی مانند فشار ادرار در حال خارج شدن است …
سوال دوم در مورد اندازه آلت تناسلی بوده : من 17 سال دارم و ار آنجایی که رشد آلت تنها تا سن 18 سالگی است من نگران سایز آن هستم … سایز آن در حالت نعوظ شش سانت بوده و درحالت عادی 3 سانت
ممنون که به سوالاتم پاسخ دهید …

برای مشاهده پاسخ این سوال اینجا کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

 

  1. Schonfeld WA, and Beebe GW: Normal growth and variation in the male genitalia from birth to maturity. J Urol 1942; 48: pp. 759
  2. da Ros C, Teloken C, et al. Caucasian penis: What is normal size? Presented at American Urological Association 89th Annual Meeting, San Francisco, May 16, 1994.
  3. Wessells H, Lue T, McAninch JW. The relationship between penile length in the flaccid and erect states. Guidelines for penile lengthening. Presented at American Urological Association 90th Annual meeting, Las Vegas, April, 1995.
 دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (297 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حیدر دوشنبه ۸ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    سلام من تو دوران کودکی دوبار عمل ختنه کرده ام واین باعث شده که آلتم کوچک بمونه والان پوست کافی دور آلتم وجود نداره راه حلی برام بگید لطفا
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۸ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      سلام

      در صورت صلاحدید عکس در حالات مختلف بفرستید.  واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

  • تصویر کاربر وحید چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 807 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان من مشکل زود انزالی دارم تازه عروسی کردم و خیلی اذیت هستم 2 دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد هر چی قرص و اسپری استفاده میکنم اثری در تاخیر انزال زودرس ندارد لطفاً راهنماییم بکنید مدیون شما میشم خیلی ممنون منتظر پاسخ هستم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام
      دقیقا چه قرص هایی استفاده کرده اید؟

  • تصویر کاربر حشمت دوشنبه ۲۳ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 2085 مشاهده پرسش
    ادرس و محل عمل وراهنمایی
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۳ فروردین ۰( 2 سال پیش)

      سلام
      در حال حاضر انجام نمی دهم 

    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۳ فروردین ۰( 2 سال پیش)

      سلام سایز آلت نیز مثل بقیه ویژگی های فیزیکی انسان تابع ژنتیک می باشدو متاسفانه روش موثر و رضایت بخشی برای افزایش سایز وجود ندارد. داروها بی تاثیرند.روش های کششی مثل اکستندرها و، لارجرباکس و وکیوم و روش های مثل پنیمور نیز تاثیر فاحشی نخواهند گذاشت. با جراحی هم 1 تا 2 سانت میشه بطول آلت افزود. برای آشنایی با نحوه ی اندازه گیری سایز آلت و روش جراحی افزایش سایز آلت و همچنین عوارض و میزان اثربخشی آن به لینک زیر مراجعه کنید https://www.drjabbari.com/1954

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Reza چهارشنبه ۱ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 738 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید
    من ۱۶ سال سن دارم قدم ۱۷۸ و وزنم ۶۴
    التم هنگام نعوظ بین ۱۴ تا ۱۵ سانتی متر میخواستم ببینم اوکیه؟
    و ایا بازم رشد میکنه یا نه ؟ ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام

      بله اوکی هست و کاملا طبیعیه . امکان رشد هست ولی نه چندان چشمگیر

  • تصویر کاربر جلال چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 609 مشاهده پرسش
    باسلام.سایز آلت تناسلی در حالت شل به 3الی4سانت ودر حالت نغوط به 10الی 12میرسه .بعدش از کلفت نبودن آلت خود احساس خوبی ندارم .ممنون لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام
      این سایز نرماله ضمن اینکه با جراحی 1 تا 2 سانت بیشتر به طول افزوده نمیشه. برای کلفت کردن هم برخی تزریق چربی یا ژل را پیشنهاد می کنند که من توصیه نمی کنم. در کل بهتره به همین سایز قناعت کنید ولی اگر خواستید با استفاده از وکیوم کمی بهتر می شود البته مراقب باشید که کشش زیاد میتونه به بافت آلت آسیب بزنه. وکیوم را می توانید از سایت گروه مهندسی پزشکی همراه خریداری و با آن ها هم مشورت داشته باشید.

درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر