میکروپنیس در کودکان

در این مقاله مطالعه می کنید:

اندازه طبیعی اندام تناسلی کودکان چقدر است؟ اگر طول آلت تناسلی کمتر از مقدار تعیین شده باشد، به آن میکروپنیس میگوییم. در این مقاله به بررسی کوچکی اندام تناسلی یا میکروپنیس در کودکان میپردازیم و علائم، روش تشخیص و درمان آن را مطرح می کنیم.


میکروپنیس در کودکان

میکروپنیس در واقع همان کوچکی آلت تناسلی تعریف می شود.اندازه اندام تناسلی کودکان چقدر است؟ طول طبیعی آلت تناسلی نوزاد پسر بین 2.8 تا 4.2 سانتی متر (1.1 – 1.6 اینچ) و اندازه ی محیط آن معمولا 0.9 تا 1.3 سانتی متر (0.35 تا 0.5 اینچ) است. برای اندازه گیری آلت تناسلی، آن را کشیده و در این شرایط طول آلت را اندازه گیری می کنند. اگر طول آلت تناسلی کمتر از 1.9 سانتی متر (0.75 اینچ) باشد، به آن میکروپنیس می گویند.

میکروپنیس در کودکان

عوامل ایجادکننده میکروپنیس در کودکان

میکروپنیس معمولا به دنبال یک اختلال هورمونی اتفاق می افتد. غیر طبیعی بودن سطح هورمون ها، سبب رشد غیرطبیعی اندام های جنسی می گردد. اختلالاتی مانند مشکلات غده ی هیپوفیز یا هیپوتالاموس می توانند باعث کوچکی آلت تناسلی شوند.

علائم میکروپنیس در کودکان

شایع ترین علامت میکروپنیس، اندازه ی آلت تناسلی کودک در حالت کشیده است اگر کمتر از 1.9 سانتی متر باشد. برخی علائم به شکل شرایط دیگر ظاهر میشوند. برای تشخیص درست این بیماری، حتما به متخصص ارولوژی مراجعه کنید.

تشخیص میکروپنیس در کودکان

پزشک در مورد علائم و تاریخچه ی بیماری کودک از شما سوال خواهد کرد. بهترین راه برای تشخیص، معاینه ی فیزیکی آلت تناسلی کودک شما است که شامل اندازه گیری دقیق آلت تناسلی کودک می باشد. همچنین ممکن است آزمایش خون یا دیگر آزمایش ها برای بررسی اختلالات هورمونی، تجویز شود.

درمان میکروپنیس در کودکان

درمان کوچک بودن اندام تناسلی کودکان، بستگی به علائم، سن و سلامت عمومی کودک دارد. بر این اساس جهت انجام دقیق روند درمان کودک به یکی از دو متخصص زیر می بایست مراجعه نماید:

فوق تخصص اورولوژی

کار این پزشک تمرکز بر مشکلات دستگاه ادراری و تناسلی مردانه در کودکان دارد.

فوق تخصص غدد

کار این متخصص در زمینه مشکلات هورمونی در کودکان است. ممکن است هورمون درمانی برای بعضی از کودکان استفاده شود، که می تواند باعث رشد آلت تناسلی در کودکان شود. در بعضی موارد ممکن است کودک شما حتی نیاز به جراحی داشته باشد. حتما قبل از انتخاب هر نوع درمانی، با پزشکان کودک خود در مورد خطرات، مزایا و عوارض جانبی احتمالی صحبت کنید.

عوارض احتمالی میکروپنیس در کودکان

در برخی موارد، کودک مبتلا به میکروپنیس ممکن است تعداد اسپرم کمی داشته باشد. این موضوع می تواند باعث ناباروری یا کاهش احتمال باروری شود.

 دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

 
تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.1/5 - (77 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۶ آبان ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    با سلام و تشکر نسبت به پاسخ سوال قبلی
    اقای دکتر خود ارضایی یعنی چه یا به چه حالتی خود ارضایی میگویند
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۶ آبان ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      خودارضایی یعنی اینکه فردی با دست آلت خودرا تحریک کند تا به ارگاسم برسد و منی از وی خارج شود البته خودارضایی شدن و ضعف دارد
  • تصویر کاربر کمیل پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام و درود
    جسارتا میخواستم اگه امکان داره توضیح بدید از نظر علمی چطور خود ارضا یی میتونه باعث ناتوانی بشه?
    اخه اگه کسی مثلا 5سال سکس داره با اونی که خود ارضایی هر دوتا انزال داشتن دیگه ,.چه فرقی داره
    یه سوال دیگه هم که داشتم اینه که من به سایت چنتایی از همکاراتون سر زدم همشون قاطعانه نوشته بودن که هیچ عوارضی نداره جز شما
    اگه لطف کنیین توضیح بدید ممنون میشم
    موفق و پیروز باشید
    جواب رو ایمل نکنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      ابتدا بایستی بگویم که خودارضایی فعلی حرام بوده و از گناهان کبیره هست.
      دوم انکه من هم در جایی در مورد تاثیرات جسمی ان چیزی ندیده ام اما تاثرات منفی روانی آن می تواند باعث شود تا فرد به این نوع ارضا شدن عادت کرده فلذا از ارضا شدن از رابطه با جنس مخالف یا لذت نمی برند با اینکه نعوظ خوبی نخواهند داشت
  • تصویر کاربر سامان پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    با سلام حدود يكسال پيش هنگام خود انزالي درد شديدي در قسمت جلوي آلت احساس كردم و بعد از چند روز سوزش و جون در ادرارم ديدم اين مساله تقريبا حل شد ولي چند ماه بعد موقع نزديكي درد بسيار شديدي در هنگام انزال داشتم اين درد فقط يكبار ديگه و بعد از 2 سه ماه بعد تكرار شد الان تنها مشكل اينه كه موقع انزال احساس ميكنم مني راحت خارج نميشه و ديگه مثل قبل پرتاب نميشه لطفا راهنمايي بفرمائيد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      بهتره توسط ارولوژیست معاینه شوید
  • تصویر کاربر فرنازرجبی یکشنبه ۱۸ آبان ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید5ساله ازدواج کردم ولی 2ساله متوجه شدم همسرم خودارزایی میکنه واصلاقبول نمیکنه که دکتربره چندجاایمیل زدم ویکی اروکترها گفته هرشب بک قرص اسنترابخوره میخواستم ببینم ابن قرص رواگه قطع کنه عوارضی داره؟؟واینکه بااستفاده ازاین قرص باعث نمیشه که دیرارضابشه؟وبااستفاده ازاین قرص خودارزایی روترک میکنه وچراهمسرمن که متاهل هست چرااحتیاج به خودارززایی داره وهمسرم30ساله است .میشه کمکم کنیدیه دنیاممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۸ آبان ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      اگر بتدریج قطع کنند مشکلی ندارد. این قرص انزال را به تاخیر می اندزد. ادامه این عمل بعد از ازدواج یک نوع عادت و وسواس هست.
  • تصویر کاربر حامد دوشنبه ۱۹ آبان ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 149 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشيد خدمت جنابعالي
    بنده از يك روز پس از مقاربت جنسي دچار سوزش در شروع ادرار شده ام و پس از آن در انتهاي ادرار قطره هاي كوچكي خون مشاهده كردم كه باعث نگرانيم شده است.اين موضوع طي اين دو روز تكرار شده است! آيا ممكنه بخاطر ضربه هايي كه در طول تماس جنسي وارد شد،باشد يا خير؟خواهشمندم راهنمايي بفرماييد...
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۹ آبان ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      بیشتر احتمال دارد عفونت باشد لذا بهتره اگر هنوز علائم وجود دارد به ارولوژیست مراجعه کنید
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر