آیا سرطان کلیه کشنده است؟(فیلم)

در این مقاله مطالعه می کنید:

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.5/5 - (21 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۴ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر روز بخیر
    من مدتی است که در دو طرف پهلو هایم درد خفیفی احساس میکنم در اینترنت که سرچ کردم نوشته شده بود که عفونت کلیه است
    اما من نه سوزش ادرار دارم نه چر در ادرار عوض شدن رنگ ولی همیشه ادارم جوریه که انگار اب بدنم کمه طلایی هستش من مشکلم چیه و چه دارویی باید مصرف کنم
    ممنون با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۴ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر محبوبه چهارشنبه ۲۹ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    دکترخانمی 27ساله هستم 3سال پیش کراتینین خونم باوجود نرمال بودن ازمایش ادرار واوره 1.1بود که من همان سال به پیشنهاد دکتر سونو دادم وسونو مثانه وکلیه ام سالم بود.سال بعذی مجددا کراتینینم 1بود وامسال کراتینینم 0.9شده ومن خیلی نگرانم که نارسایی کلیه نداشته باشم درازمایشاتم قندخون اوره وادرار بدون مشکل هست ولی درکل من نسبت به بقیه ازسالهای خیلی قبل بیشتر به دسشویی میرفتم خیلی نگرانم وقصد بارداری دارم درضمن جدیدا وزنم هم چندکیلو کم شده
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۹ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      سلام
      با توجه به سن و در صورت نداشتن سابقه ی بیماری های زمینه ای مثل دیابت و فشار خون و عفونت ادراری و سنگ های متعدد کلیوی و سابقه ی فامیلی بیماری های کلیوی و ...... این نگرانی بی مورد است. زیاد به دستشویی رفتن نشانه ی نارسایی کلیوی نیست. در صورت نداشتن بیماری خاصی منعی برای بارداری ندارید. کم شدن وزن اگر بیش از ۱۰ درصد در طی ۶ ماه اخیر بوده و ربطی به فعالیت بیشتر یا ورزش یا رژیم غذایی تان نداشته باشد نیاز به بررسی توسط متخصص داخلی دارد.
  • تصویر کاربر مهزاد دوشنبه ۶ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام و وقت به خیر آقای دکتر

    من 29 سالمه و مونث هستم. حدود دو هفته هست که سبکی‌سر و گاهی سرگیجه و افت فشار خون و ضعف دارم، به تازگی آزمایش خون دادم. هموگلوبین و iron و کلا cbc نرمال است، ولی فریتین 7 بود. کراتینین خون 1.05 بود، در حالی که دقیقا یک سال پیش 0.78 بوده است. آنالیز ادرار کاملا طبیعی است در آزمایش اخیر. سوالم این است که آیا احتیاج به بررسی بیشتر کلیه وجود دارد؟؟؟ (بیماری زمینه‌ای خاصی ندارم، فقط به دلیل اندومتریوز پیشرفته دو سال پیش لاپاروسکوپی شدم که چسبندگی‌های حالب چپ کاملا پاک شد)
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۶ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر sara پنجشنبه ۲ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 30560 مشاهده پرسش
    سلام.
    اقای دکتر دلیل کدر شدن ادرار چیست.من از انتی بیوتیک طولانی مدت برای عفونت مکرر مثانه استفاده میکنم و گاهی اوقات ادرار کدر میشود و گاهی اوقات در مجاری ادرار احساس تیر کشیدن دارم اما ادرار بوی بد نمیدهد مانند زمانی که عفونت داشتم علایم این گونه نیست .ایا امکان دارد با وجود این که مرتب از انتی بیوتیک استفاده میکنم دوباره به عفونت مبتلا شده باشم. از انتی بیوتیک نیتروفورانتوئین استفاده میکنم. باکتری به سیپرو مقاوم شده است. Enterococcus و Escherichia coli هر دو به نیتروفورانتوئین حساس هستند.
    امکان این که به نیتروفورانتوئین هم مقاوم شده باشند هست؟
    دلیل کدر شدن ادرار و تیر کشیدن لحظه ای در مجرای ادرار چیست؟
    تا چه زمانی باید انتی بیوتیک را ادامه دهم؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      سلام
      کدر شدن ادرار علل متعددی میتونه داشته باشه یک علت همان عفونت است ولی شایعترین علت مصرف کم مایعات هست ، برخی داروها و مواد خوراکی هم میتونه باعث کدر شدن ادرار شود.
      تیرکشیدن هم معمولا بدلیل اسپاسم لحظه ای عضلات مجرای اداری است
      حداقل ۶ ماه بایستی انتی بیوتیک مصرف کنید و گاه بیشتر
    2. تصویر کاربر sara پنجشنبه ۲ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      ممنون از پاسختون.
      زمانی که از مایعات استفاده میکنم بر طرف میشود اما هر روز رنگ ادرار کدر است و در ته ظرف مواد سفید ته نشین میشود. حس میکنم مثانه کامل تخلیه نمیشود همیشه در اخر ادرار با زور زدن ۲۰سی سی ادرار خارج میشود به صورت قطع و وصل بدون پرش یا قطره قطره . از مکمل کلسیم هم استفاده میکنم.
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      این مواردی که می فرمایید در همه افراد هست ولی چون شما حساس شده اید و دقت می کنید متوجه این قضایا می شوید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سپهر سه شنبه ۲۹ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    ?????? ?????????:
    با درود و خسته نباشید، پدر بنده مشکل کلیوی دارد و در حال حاضر 6 روز متوالی ادرار ایشان قرمز رنگ همراه با شن و خون لخته می باشد و سابقه ی سنگ کلیه از سال ها پیش داشتند و از طرفی با توجه به تصویربرداری انجام شده سنگ در حال حاضر در کلیه سمت چپ وجود دارد، لذا در خواست بنده این است که با توجه به تعطیلات آیا روشی برای جلوگیری از خونریزی وجود دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۲۹ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      اگرچه همانطور که می دانید درمان قطعی با برداشتن سنگ هاست ولی آنتی بیوتیک مهم ترین عامل برای کمتر شدن خونریزی است و مصرف مایعات فراوان
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر