درمان نعوظ با پروتز آلت تناسلی

در این مقاله مطالعه می کنید:

کاشت پروتز آلت تناسلی (penile prosthesis) به روش جراحی در درمان ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ به کار می رود و در بیمارانی درنظر گرفته می شود که به درمان های دارویی پاسخ نداده اند یا در افرادی که ترجیح می دهند تا برای برطرف کردن مشکل خود یک راه حل دائمی را انتخاب می کنند.

در حال حاضر دو نوع ایمپلنت آلت وجود دارد:

1) پروتزهای قابل باد کردن (inflatable) که در فرم های دوتکه و سه تکه وجود دارد.

پروتز آلت

2) پروتزهای قابل انعطاف

پروتز آلت

اکثر بیماران، پروتزهای قابل بادکردن سه تکه ای three-piece را ترجیح می دهند چرا که این نوع پروتز بیشتر می تواند نعوظ طبیعی را ایجاد کند. ولی پروتزهای دو تکه ای و پروتزهای انعطاف پذیر هم می توانند نعوظ قابل قبولی را ایجاد کنند.

مطالعات نشان دادند که میزان رضایت مندی در کاشت پروتز آلت در مقایسه با دیگر روش های درمان ناتوانی جنسی بالا می باشد (92 تا 100 درصد رضایت مندی در بیمار و 91 تا 95 درصد رضایت مندی در شریک جنسی بیمار).

در مطالعه دیگری دیده شده که میزان نعوظ، انزال، ارگاسم (اوج لذت جنسی)، و رضایت مندی کلی جنسی بیمار یکسال بعد از کاشت پروتز به طور قابل توجهی بالاتر بوده است.

دو عارضه اصلی کاشت پروتز آلت عبارتست از بروز نقص مکانیکی در پروتز که منجر به اختلال در عملکرد آن می شود و دیگری بروز عفونت که می تواند منجر به خارج کردن پروتز از آلت شود.

به طور کلی کاشت پروتز یک راه حل جذاب و موثر در افرادی است که به درمان های دارویی پاسخ نمی دهند. شواهد علمی کافی وجود دارد که به دلیل اثربخشی، ایمنی و رضایتمندی بالا،این روش درمانی را به افرادی که به درمان های کمتر تهاجمی پاسخ نمی دهند توصیه می کند.

پروتز آلت تناسلی

اگر چه در درمان اختلال نعوظ، بهتر آنست که شریک جنسی بیمار هم شرکت کند اما این امر همیشه امکان پذیر نیست. زمانی که تصمیم به کاشت پروتز آلت گرفته می شود مهم است که بیمار را از دیگر درمان های موجود مثل دستگاه وکیوم، استفاده از پروستاگلاندین ها و تزریق اینتراکاورنوزال (تزریق به داخل آلت) و قرص هایی مثل سلدنافیل  تادالافیل و مزایا و معایب هرکدام آگاه باشد.

این بیماران یا به درمان های دارویی مثل سیلدنافیل جواب نداده اند یا کاندید مناسبی برای درمان های خوراکی نیستند. در افرادی که اختلال نعوظ آن ها موقعیتی است (یعنی در یک موقعیت خاص مشکل دارند و در دیگر مواقع نعوظ خوبی دارند)،افرادی که با همسر و شریک جنسی خود مشکل و اختلاف دارند، یا آنهایی که اختلال نعوظ آن ها بطور بالقوه برگشت پذیر هست نبایستی کاشت پروتز آلت انجام شود.

کاشت پروتز با بی حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. شدت و مدت زمان درد بعد از عمل متفاوت بوده و غالبا نیاز به مصرف مسکن ها به مدت یک حداقل یک هفته می باشد.

بیمار باید بداند که پروتز آلت حالت شبیه نعوظ ایجاد می کند. در یک نوع از پروتزهای سه تکه ای هم طول و قطر آلت افزایش یافته و سفت می شود و اندازه آلت تناسلی مرد به اندازه ای نزدیک به نعوظ طبیعی می رسد اما در کل طول آلت کوتاه تر از حد نرمال حین نعوظ می باشد و سر آلت نیز دچار نعوظ نمی شود. اگر فردی می خواهد بداند که بعد از تعبیه پروتز طول نهایی آلت حین نعوظ چقدر می باشد بایستی بداند که میزان طولی که بعد از  کشیدن آلت در حالت شل ایجاد می شود می باشد.

خیلی از مردان با اختلال نعوظ دارای میل جنسی طبیعی بوده و اکثرا ارگاسم(اوج لذت جنسی) و انزال طبیعی دارند. اگر این افراد قبل از کاشت پروتز طبیعی باشند بعد از عمل هم طبیعی خواهند بود ولی اگر مختل باشند بعد از کاشت پروتز هم مختل خواهند بود.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.4/5 - (102 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سعید دوشنبه ۱۷ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 105 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما آلت تناسلی من خمیدگی داره دکتر هم رفتم گفت نیاز به جراحی داره شنیدم کوتاه میشه آیا جراحی بدون کوتاه شدن آلت وجود داره؟ جراحی عوارض نداره ؟ بهترین روش جراحی چیه ؟ روش جراحی شما کدام روشه؟ هزینه عمل چقدره؟ممنون از لطفتان ببخشید سوال زیاد شد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۷ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      آیا جراحی بدون کوتاه شدن آلت وجود داره؟.........................بله اما عوارضش زیاد هست و توصیه نمی کنم
      جراحی عوارض نداره ؟...............................هیچ جراحی بودن عارضه نیست
      بهترین روش جراحی چیه ؟.............................همان روشی که پزشک معالج تان به شما پیشنهاد کردند
      روش جراحی شما کدام روشه؟ ................................منم هم به همین روش پلیکاسیون با کوتاه شدن الت جراحی می کنم
      هزینه عمل چقدره؟................................هزینه را بیمارستان بایستی بپرسید
  • تصویر کاربر امیرحسین یکشنبه ۲۳ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    سلام
    مدت دو سال است که برای نزدیکی ،مشکل نعوظ و سفت شدن آلت تناسلی دارم. شش ساله که دیابت دارم و عمل وازکتومی را هم حدود 5 سال پیش انجام دادم.در حال حاضر برای کنترل دیابت از دو داری متداول دیابت(گلی بن گلامین و متفورمین 500)استفاده میکنم و قند ناشتا 220 می باشد.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲۳ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      توصیه می کنم برای معاینه و در صورت نیاز انجام بررسی لازم حضورا به پزشک مراجعه کنید
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۸ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 102 مشاهده پرسش
    سلام ۱۷سال سن دارم و یکی از بیضه هام نزول نکرده و به شدت باعث نگرانیم شده می خواستم بدونم آیا من تا پایان عمر فقط یک بیضه خواهم داشت،یا میشه با عمل جراحی بیضه دیگرم رو هم پایین آورد یا اصلا بیضه دیگری وجود داره؟خواهشا جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۸ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      برای پاسخ به سوالاتت نیاز به معاینه و سونوگرافی است
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۷ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 118 مشاهده پرسش
    ببخشید من پسرم.. ۱۶ سالمه چند روزه یه دردی کمی در پشت ران و در آلت تناسلی دارم بیضه ی سمت چپ هم یکم غیر عادی قرار گرفته چند روزه اعصابم به هم ریخته خجالت هم میکشم به کسی بگم می خواستم ببینم این همون پیچ خوردگی و یعنی الان دیگه بیضه چپم از بین رفته یا نه بیخود نگرانم ....خواهش میکنم جواب بدید دردش گاهی اوقات تا کف پام هم میرسه ولی خیلی زیاد نیست ولی یه روز خوب شده بود و دوباره شروع شد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۷ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      بدون معاینه نمی توانم نظری بدهم و تشخیصی را مطرح کنم.
  • تصویر کاربر احمد دوشنبه ۱۷ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 164 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان .من ۲۱سال و مجردم .من هنگام خودارضایی نعوظ خیلی کاملی دارم ولی نعوظ صبحگاهی و شبانه ندارم .آیا مشکلی دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۱ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      خیر ولی خودارضایی را ترک کن
    2. تصویر کاربر احمد سه شنبه ۱۱ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      ممنونم
    3. تصویر کاربر احمد پنجشنبه ۱۳ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      دکتر یک سوال دیگر .من هنگام نعوظ آلت حس ادرار دارم و میرم دستشویی مثل ادرار ولی بیرنگ میاد و وقتی ادرار میکنم نعوطم میخوابه .همین که دوباره به نعوظ میرسم دوباره حس ادرار بهم دست میده
    4. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۷ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      این حالات طبیعی است
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر