درمان نعوظ با پروتز آلت تناسلی

در این مقاله مطالعه می کنید:

کاشت پروتز آلت تناسلی (penile prosthesis) به روش جراحی در درمان ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ به کار می رود و در بیمارانی درنظر گرفته می شود که به درمان های دارویی پاسخ نداده اند یا در افرادی که ترجیح می دهند تا برای برطرف کردن مشکل خود یک راه حل دائمی را انتخاب می کنند.

در حال حاضر دو نوع ایمپلنت آلت وجود دارد:

1) پروتزهای قابل باد کردن (inflatable) که در فرم های دوتکه و سه تکه وجود دارد.

پروتز آلت

2) پروتزهای قابل انعطاف

پروتز آلت

اکثر بیماران، پروتزهای قابل بادکردن سه تکه ای three-piece را ترجیح می دهند چرا که این نوع پروتز بیشتر می تواند نعوظ طبیعی را ایجاد کند. ولی پروتزهای دو تکه ای و پروتزهای انعطاف پذیر هم می توانند نعوظ قابل قبولی را ایجاد کنند.

مطالعات نشان دادند که میزان رضایت مندی در کاشت پروتز آلت در مقایسه با دیگر روش های درمان ناتوانی جنسی بالا می باشد (92 تا 100 درصد رضایت مندی در بیمار و 91 تا 95 درصد رضایت مندی در شریک جنسی بیمار).

در مطالعه دیگری دیده شده که میزان نعوظ، انزال، ارگاسم (اوج لذت جنسی)، و رضایت مندی کلی جنسی بیمار یکسال بعد از کاشت پروتز به طور قابل توجهی بالاتر بوده است.

دو عارضه اصلی کاشت پروتز آلت عبارتست از بروز نقص مکانیکی در پروتز که منجر به اختلال در عملکرد آن می شود و دیگری بروز عفونت که می تواند منجر به خارج کردن پروتز از آلت شود.

به طور کلی کاشت پروتز یک راه حل جذاب و موثر در افرادی است که به درمان های دارویی پاسخ نمی دهند. شواهد علمی کافی وجود دارد که به دلیل اثربخشی، ایمنی و رضایتمندی بالا،این روش درمانی را به افرادی که به درمان های کمتر تهاجمی پاسخ نمی دهند توصیه می کند.

پروتز آلت تناسلی

اگر چه در درمان اختلال نعوظ، بهتر آنست که شریک جنسی بیمار هم شرکت کند اما این امر همیشه امکان پذیر نیست. زمانی که تصمیم به کاشت پروتز آلت گرفته می شود مهم است که بیمار را از دیگر درمان های موجود مثل دستگاه وکیوم، استفاده از پروستاگلاندین ها و تزریق اینتراکاورنوزال (تزریق به داخل آلت) و قرص هایی مثل سلدنافیل  تادالافیل و مزایا و معایب هرکدام آگاه باشد.

این بیماران یا به درمان های دارویی مثل سیلدنافیل جواب نداده اند یا کاندید مناسبی برای درمان های خوراکی نیستند. در افرادی که اختلال نعوظ آن ها موقعیتی است (یعنی در یک موقعیت خاص مشکل دارند و در دیگر مواقع نعوظ خوبی دارند)،افرادی که با همسر و شریک جنسی خود مشکل و اختلاف دارند، یا آنهایی که اختلال نعوظ آن ها بطور بالقوه برگشت پذیر هست نبایستی کاشت پروتز آلت انجام شود.

کاشت پروتز با بی حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. شدت و مدت زمان درد بعد از عمل متفاوت بوده و غالبا نیاز به مصرف مسکن ها به مدت یک حداقل یک هفته می باشد.

بیمار باید بداند که پروتز آلت حالت شبیه نعوظ ایجاد می کند. در یک نوع از پروتزهای سه تکه ای هم طول و قطر آلت افزایش یافته و سفت می شود و اندازه آلت تناسلی مرد به اندازه ای نزدیک به نعوظ طبیعی می رسد اما در کل طول آلت کوتاه تر از حد نرمال حین نعوظ می باشد و سر آلت نیز دچار نعوظ نمی شود. اگر فردی می خواهد بداند که بعد از تعبیه پروتز طول نهایی آلت حین نعوظ چقدر می باشد بایستی بداند که میزان طولی که بعد از  کشیدن آلت در حالت شل ایجاد می شود می باشد.

خیلی از مردان با اختلال نعوظ دارای میل جنسی طبیعی بوده و اکثرا ارگاسم(اوج لذت جنسی) و انزال طبیعی دارند. اگر این افراد قبل از کاشت پروتز طبیعی باشند بعد از عمل هم طبیعی خواهند بود ولی اگر مختل باشند بعد از کاشت پروتز هم مختل خواهند بود.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.4/5 - (102 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر امیر جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 156 مشاهده پرسش
    با سلام 24 سال سن دارم.التم کمی روبه پایین کج است که با این مسله کنار آمده ام.اما برای صاف شدنش نیاز به چه نوع جراحی میباشد؟به تازگی نامزد کردم ومشگل نعوظ وشق شدگی دارم به طوری که هنگام نزدیکی التم از نعوظ خارج میشود وباعث ناراحتی من وهمسرم شده.اگه داروی راه حلی پیشنهاد کنید ممنون میشم.باتشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      اگر بیماری قلبی ندارید می توانید از قرص تادالافیل 10 میلی استفاده کنید
  • تصویر کاربر مسعود سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 130 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر
    آلت بنده مقداری روبه پایین خم هستش که احساس میکنم از ختنه بد باشه که پوست زیر را بیشتر کشیدن که به این حالت رسیده میخواستم بدونم مشکلی برای رابطه جنسی بوجود خواهد آورد یا خیر و آیا با جراحی حل میشود؟
    ممنون میشم به ایمیلم پاسخ رو بفرستید چون من زیاد وقت نمیکنم بیام سایت رو چک کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      البته بدون دیدن عکس در حالت نعوظ نمی توانم بگویم مشکلی در مقاربت ایجاد می کند یا خیر ولی با جراحی قابل اصلاح است
  • تصویر کاربر مصطفی چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 144 مشاهده پرسش
    سلام.جوانی هستم26ساله86کیلووزن(کمی چاق هستم)و178سانتیمترقد نامزددار میل جنسی بالاولی نغوذ خیلی کم درحد30ثانیه باتحریک دارم توازمایشهام همه چیزخوب بودفقط تستسترونم متوسط(3.9تستسترون)بوددکتر4تاامپول تستسترون که دوهفته یه بار و تیافیل20که یه روزدرمیون مصرف کنم بهم دادتودوره مصرف خوب بودم ولی بعدقطع دارومثل اول شدم نغوذصبح گاهیم گاهی اوقات دارم تحرک اسپرمم خیلی کمه(5درصد).واریکوس متوسط طرف چپ وخفیف درطرف راست دارم(4سال پیش عمل واریکوسل شدیدداشتم)قبلاهم قرص های زیادی ازجمله سیتالوپرام فلوکسیتن سیتریزن وغیره استفاده کردم ولی جواب نداده ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۴ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      فقط تادالافیل 10 3 ساعت قبل از رابطه استفاده کن
    2. تصویر کاربر مصطفی شنبه ۱۵ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      ممنون ببخشیدسه ماه تادالافیل استفاده کردم ولی جوابی نگرفتم چه کنم برای افزایش تستسترون وکم تحرکی اسپرم چه دارویی میتونم استفاده کنم
    3. تصویر کاربر مصطفی شنبه ۱۵ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      درضمن داروری تریبولوس برای افزایش تستسترون مفیداست ممنون
    4. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۶ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      نیاز به دارو برای افزایش تستوسترون ندارید.
    5. تصویر کاربر مصطفی یکشنبه ۱۶ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام.برای کم تحرکی اسپرمم(5درصد) چه دارویی مفیده.ممنون
    6. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۶ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      الان قصد بچه دار شدن دارید؟
    7. تصویر کاربر مصطفی دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام.نه درحال حاضرولی تایه سال دیگه قصدبچه دارشدن داریم درضمن پیش دکتررفتم بهم داروی ایوژل100وسلنیم200mcgبرای کم تحرکی دادگفت اگه تادوماه مصرف داروافزایش تحرک اسپرم نداشتی بایدوارکوسلتوعمل کنی ایااین کاردرسته ممنون
    8. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      از سه ماه قبل از اقدام به بارداری بایستی دارو مصرف بکنید از الان نیازی نیست
    9. تصویر کاربر مصطفی چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام.ببخشیدنگفتیدنیازبه عمل وارکوسل دارم یانه ممنون
    10. نمایش سایر 8 پاسخ
  • تصویر کاربر پیمان جمعه ۱۴ شهریور ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 167 مشاهده پرسش
    من در نوزادی دچار عدم نزول بیضه سمت چپ بودم.ولی با مراجعه به چند دکتر، جراحی را به 6 سالگی ارجاع داده اند.که به گفته پدرم عمل با موفقیت و رضایت جراح همراه بوده است و بیضه هم کاملا سالم .
    در حال حاضر من متوجه این موضوع شده ام 31 سال دارم و با خواندن مقاله ها فهمیدم جراحی بسیار دیر انجام گرفته و نگران ازدواج و عدم بارداری هستم.
    آیا دلیل خاصی برای دیر جراحی کردن دکترها وجود داشته؟
    چه آزمایشاتی برای مطمین شدن از عدم بارداری یا سرطان یا عوارض دیر عمل کردن لازم هست انجام بدم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۴ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      بهتره آزمایش اسپرم انجام دهید و معاینه شوید
  • تصویر کاربر reez چهارشنبه ۱۲ شهریور ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 158 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید
    قطر دور آلت من 10.و درازا 13 سانت.است .آیا مناسبه؟؟؟راهکاری برای بزرگ تر شدن قطر و اندازه هست؟؟؟بعدشم جوش های دور آلت ریز ریز هم مال چیه؟؟؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۲ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      سایز مناسب است و راهی برای افزایش سایز نیست. جوش ها بایستی دیدهد شوند
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر