بهترین درمان بیماری لیکن اسکلروزیس

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیماری لیکن اسکلروزیس یک ضایعه ی التهابی پوست می باشد. بیشترین زمان وقوع بیماری لیکن اسکلروزیس در مردان بین سنین 30 تا 60 سال است. بیماری لیکن اسکلروزیس، در هر دو جنس می تواند بروز کند، اگرچه احتمال درگیری پوست ناحیه تناسلی در زنان بیشتر است. در زنان در دو پیک سنی قبل از بلوغ و بعد از یائسگی بیشتر دیده می شود. از علل احتمالی بروز بیماری لیکن اسکلروزیس عبارتنست از: عفونت، استعداد ژنتیکی، استرس اکسیداتیو و بیماری های خودایمنی.

تظاهر بالینی بیماری بصورت لکه های سفیدرنگ پوستی است که کلاهک آلت و پوست ناحیه ختنه را گرفتار می سازد. و بتدریج باعث تنگی مجرای ادراری می شود . بیماری لیکن اسکلروزیس در عکس رنگی مجرای ادراری بصورت تنگی مجرا به شکل اره ی دندانه دار دیده می شود.

 

تنگی مجرا

بیماری لیکن اسکلروزیس

در مورد ارتباط بیماری لیکن اسکلروزیس با بدخیمی های پوستی ناحیه تناسلی اتفاق نظر وجود ندارد. اگرچه این ارتباط در زنان بیشتر مشاهده شده است (حدود 3 تا 6 درصد) ولی درمردان این ارتباط بیشتر زیر سوال است.

درمان طبی

شامل استفاده از استروئیدها های موضعی یا تاکرولیموس موضعی (داروی کاهنده ی سیستم ایمنی) برای 6 تا 8 هفته همراه با مصرف آنتی بیوتیک ها می باشد. اگر در طی درمان علائم پوستی و مشکل ادراری بیمار رو به بهبود برود درمان را ادامه می دهیم.

درمان جراحی

شامل ختنه کردن ( در افرادی که ختنه نشده اند)، متسع کردن مرتب مجرای ادراری، برش سوراخ مجرای ادراری، و در موارد شدید ترمیم و باز سازی مجرای ادراری با استفاده از پیوند بافت مخاط دهان است.

جراحی تنگی مجرای ادراری

تنگی مجرای ادرار

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.8/5 - (20 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ککک چهارشنبه ۲۴ دی ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 117 مشاهده پرسش
    سلام من 14 سالمه و اندازه التم در هنگام تحریک تا15 سانت هم میرسه راهی برای کوچیک کردنش نیست ؟در ضمن دورش هم 13 سانته
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲۴ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      خیر راهی نیست
  • تصویر کاربر اذر جمعه ۱۹ دی ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 123 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب دكتر همسر من سال 90 به علت عارضه قلبي وايست قلبي پس از احيا با شوك كه ميخاستن او را به اي سي يو منتقل كنن سوند وصل كردن از هامن موقع خونريزي از الت تناسلي و تا حول وحوش 30 روز خونابه از بدنش خارج ميشد پس از جراحي و ترخيص از بيمارستان خونابه قطع شده اما داخل الت تنگ شده كه هر 15 روز از نلاتون استفاده ميكنم و امكان بيهوشي وجود ندارد ايا درمان ديگري جز جراحي وجود دارد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۹ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      بایستی عکس مجرای ادراری و محل تنگی را ببینم تا بتوانم نطر بدهم
  • تصویر کاربر ناهید دوشنبه ۱۵ دی ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 130 مشاهده پرسش
    باسلام دوباره اقای دکتر سه خال گوشتی خیلی کوچیک در الت تناسلی شوهرم هست میگه خال گوشتیه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۵ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      بدون معاینه نمی توانم نظری بدهم
  • تصویر کاربر شقایق جمعه ۱۹ دی ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    اقای دکتر عزیز من دختر مجرد و بیست ساله هستم حدود یک ماهه که تکرر ادرار گرفتم.تکرر ادرارم اکثر اوقات قطره قطرس و احساس میکنم موقع ادرار مثانم کاملا تخلیه نمیشود و داعما احساس پری مثانه من رو آزار میدهد تکرر ادرارم به این صورت نیست که فورا نیاز شدید به تخلیه ی ادرار داشته باشم و هنگامی که مثانم پر میشود میتونم حدودا تا یکی دو ساعت برای تخلیه اقدام نکنم و اذیت نمیشوم.رنگ ادرارم طبیعیه و هیچ سوزش یا دردی در حین ادرار کردن ندارم.فقط این تکرر ادرار م هست که هر پنج دقیقه تکرار میشه و منو اذیت میکنه راستی یک دکتربرام ازمایش ادرار نوشت و هیچ مشکلی از نظر عفونت و رنگ و بوی غیر طبیعی یا توده های متراکم در ادرارم نبود و ایشون گفتند هیچ مشکلی در ادرارم وجود ندارد و برام قرص نیتروفورانتوئین تجویز کردند ولی همچنان مشکل من پابرجاست .خوشحال میشم نظر شما رو راجع به مشکلم بدونم.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۹ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      به نظر من اگر مدتی بی توجهی کنید بهتر خواهید شد نیاز به اقدامی ندارید و مشکل جدی هم ندارید
  • تصویر کاربر amir سه شنبه ۹ دی ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 1815 مشاهده پرسش
    سلام من یه سوالی داشتم آیا این طبیعی است که در موقع اضطراب و استرس و یا داشتن ترس از موضوعی بیضه ها بالا برن و نزدیک بدن شن ؟ یعنی کیسه بیضه ها جمع شن

    و سوال 2 اینکه من یه موقع هایی مثلا تو خونه نشستم و بیضه هام پایین هستن و طببیعی یه هو یاد فلان مسئله می یوفتم و همین که یاد اون مسئله می یوفتم مثلا اینکه فلان کار مهم رو انجام دادم یا نه همین که فکرش رو می کنم یهو بیضه هام بالا می رن
    آیا این طبییعی یه که با فکر بیضه ها بالا بره و نزدیک بدن شه ؟
    دکتر اورولوژی رفتم گفته مشکلی ندتری

    ممنون می شم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۸ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام
      همه اینحالات طبیعی است. جمع شدن کیسه بیضه و حتی بالا رفتن بیضه ها تابع دمای محیط و عوامل عصبی است
    2. تصویر کاربر amir سه شنبه ۹ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      ممنون از راهنمایی شاد و خرسند باشید
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۹ دی ۹۳( 9 سال پیش)
      موفق باشید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر